Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.06.2016
Пол: Мъж
Кара: е39 525d 2001

Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Geo_P » 29 Сеп 2017, 20:14

Здравейте, колеги! Имам супер главоболия от доста време по колицата ми ( е39, 525 комънрейл 2001) която е доста тромава в оборотите до 2000-2200, след което се изтрелва, сякаш ме изритват отзад... Това е така от няколко месеца, но тази промяна не се е усетила рязко... С течение на времето опитвах разни процедури, изчитайки различни мнения от форума.. търсих, гледах, изпробвах, но уви без ефект.. та за целта започнах от най-простите стъпки, като смених вакуумите, изчистих мап сензора и колектора.. тогава колата подобри вървенето си, но минимално понеже не беше много замързено отвътре.. След време изпробвах да карам колата с откачен дебитомер, но разлика в ниските нямаше никаква, но и това изтрелване също го нямаше.. Изпробвах да карам с изключен МАП сензор, затапен ЕГР, но пак същата работа.. Пробвах и с нов дебитомер, но уви резултата беше същия като с моя.. Обикаляйки по майстори изпробвах също и с нов клапан на турбината, но пак без ефект.. Накрая няколко човека занимаващи се БМВ и основно дизели, ми препоръчаха да прегледам геометрията, понеже не надувало достатъчно.. Така и направих.. Изпадна ми друга турбина (рециклирана) и я взех и сложих.. с нея резултата беше същия.. Колата не записва грешки.. Карам я на няколко диагностики и я следя с Инпа.. Единственото, което се забелязва е, че има забавяне на стойностите на турбината с няколко секунди... Преглеждам често дюзите, на студен и топъл мотор, но със и без корекции те са си в нормите, като си задържат около и под 1.. Колата не пуши в ниските.. след 3000 някъде обаче понякога вади доста чернилки, но това съм го забелязвал в зависимост от пътя (дали е нагорнище или надолнище). Пали нормално и на студен и топъл старт. Не знам дали колата е с катализатори, но предполагам че са сваляни понеже правих проба с металн прът почуквайки ги.. Вече незнам къде да я закарам и какво да й направя, така че ако има някой, който се е сблъсквал с такива проблеми, ще помоля да помогне! Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от choio » 30 Сеп 2017, 10:19

Geo_P написа:Здравейте, колеги! Имам супер главоболия от доста време по колицата ми ( е39, 525 комънрейл 2001) която е доста тромава в оборотите до 2000-2200, след което се изтрелва, сякаш ме изритват отзад... Това е така от няколко месеца, но тази промяна не се е усетила рязко... С течение на времето опитвах разни процедури, изчитайки различни мнения от форума.. търсих, гледах, изпробвах, но уви без ефект.. та за целта започнах от най-простите стъпки, като смених вакуумите, изчистих мап сензора и колектора.. тогава колата подобри вървенето си, но минимално понеже не беше много замързено отвътре.. След време изпробвах да карам колата с откачен дебитомер, но разлика в ниските нямаше никаква, но и това изтрелване също го нямаше.. Изпробвах да карам с изключен МАП сензор, затапен ЕГР, но пак същата работа.. Пробвах и с нов дебитомер, но уви резултата беше същия като с моя.. Обикаляйки по майстори изпробвах също и с нов клапан на турбината, но пак без ефект.. Накрая няколко човека занимаващи се БМВ и основно дизели, ми препоръчаха да прегледам геометрията, понеже не надувало достатъчно.. Така и направих.. Изпадна ми друга турбина (рециклирана) и я взех и сложих.. с нея резултата беше същия.. Колата не записва грешки.. Карам я на няколко диагностики и я следя с Инпа.. Единственото, което се забелязва е, че има забавяне на стойностите на турбината с няколко секунди... Преглеждам често дюзите, на студен и топъл мотор, но със и без корекции те са си в нормите, като си задържат около и под 1.. Колата не пуши в ниските.. след 3000 някъде обаче понякога вади доста чернилки, но това съм го забелязвал в зависимост от пътя (дали е нагорнище или надолнище). Пали нормално и на студен и топъл старт. Не знам дали колата е с катализатори, но предполагам че са сваляни понеже правих проба с металн прът почуквайки ги.. Вече незнам къде да я закарам и какво да й направя, така че ако има някой, който се е сблъсквал с такива проблеми, ще помоля да помогне! Благодаря предварително!


Търсил ли си пробиви по турбо пътищата,евентуално спукан кулер,много ми прилича на такъв проблем,особено след като си проверил другите неща и при факта че е станало постепенно,и това че пуши във високите обороти.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.06.2016
Пол: Мъж
Кара: е39 525d 2001

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Geo_P » 30 Сеп 2017, 11:35

огледах ги, колега, проверих ги, но не видях за проблеми, ослушвах се и за някакво свистене, понеже ако имаш спукан турбопът, би следвало да свири но нищо не откривам, а при задръстен кулер няма да върви постоянно..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от FaceOff » 30 Сеп 2017, 15:20

Здрасти колега, имам кажи речи същите ядове със същата кола, може да погледнеш темата ми малко по-надолу.
На въпроса.. всички ли вакуумни маркучи смени, и тези към тампоните на мотора? Електромагнитния клапан казваш, че си пробвал с нов.. нов от магазин или втора употреба? Лесно се пробва с ИНПА или подаване на вакуум. Да смениш турбината заради съмнения за зацапана геометрия?? Като свали твоята от колата погледна ли дали наистина геометрията е запекла? Интересно за колко взе рециклирана турбина, и какво и е било сменено, имаше ли някакви луфтове новата, а твойта?

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.06.2016
Пол: Мъж
Кара: е39 525d 2001

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Geo_P » 30 Сеп 2017, 18:03

FaceOff написа:Здрасти колега, имам кажи речи същите ядове със същата кола, може да погледнеш темата ми малко по-надолу.
На въпроса.. всички ли вакуумни маркучи смени, и тези към тампоните на мотора? Електромагнитния клапан казваш, че си пробвал с нов.. нов от магазин или втора употреба? Лесно се пробва с ИНПА или подаване на вакуум. Да смениш турбината заради съмнения за зацапана геометрия?? Като свали твоята от колата погледна ли дали наистина геометрията е запекла? Интересно за колко взе рециклирана турбина, и какво и е било сменено, имаше ли някакви луфтове новата, а твойта?

Колега, сменил съм всички вакууми, а за електромагнитния клапан незнам, понеже в сервизите ги слагаха пред мен и виждах само че ефект нямаше.. плюс това за проба дали работи геометрията, правихме опит като се подава директен вакуум към турбината посредством вакумна помпичка, която държеше геометрията постоянно отворена, за да видим дали ще има промяна в самия старт, но безрезултатно... За турбото съм го намерил от колега във ФБ форума, който е сменял средна част и геометрия и му е излезнало около 600 лева мисля.. Аз смених моята, понеже ме бяха понаплашили че имам голям луфт, а и с мисълта че ще трябва да я свалям и вероятно има проблем и в геометрията се реших да търся друга.. Моята не е толкова зле колкото си мислих, но я разгледах след като вече беше сменена... Общо взето си го набих сам, като не се допитах до който трябва за проверка, но при свършен факт... Та за въпроса с ИНПА, до колкото знам не можеш да замериш вакуума, понеже колата няма такива датчици да замерват колко вакуум произвежда системата или поне така си мисля.. С нея гледам основно за грешки и това как работят дюзите. Гледам по други форуми, се коментира че ИНПА не давала точни стойности, но това го гледам вкъщи ориентировъчно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Z3Ro* » 01 Окт 2017, 11:10

Щом имаш Инпа, качи един клип на "живи данни", за да можем да коментираме конкретно какво се случва... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.06.2016
Пол: Мъж
Кара: е39 525d 2001

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Geo_P » 01 Окт 2017, 15:26

Z3Ro* написа:Щом имаш Инпа, качи един клип на "живи данни", за да можем да коментираме конкретно какво се случва... :yes:

[youtube]https://youtu.be/Rwn2uLoxZms[/youtube] Ето, колега!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Z3Ro* » 02 Окт 2017, 12:01

Махни дебелия маркуч от въздушния филтър към калника. Пусни Инпа и влез в меню Activate. Оттам избираш charge air pressure control и в този момент гледаш лоста на актуатора. Този тест задейства лоста на 50%, тоест в момента, когато го активираш, трябва лостът да мръдне с около половин сантиметър нагоре, към капака. Трябва да остане така точно за една минута, след което тестът спира и вякуумът трябва да дръпне лоста надолу...

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.06.2016
Пол: Мъж
Кара: е39 525d 2001

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Geo_P » 03 Окт 2017, 17:11

Z3Ro* написа:Махни дебелия маркуч от въздушния филтър към калника. Пусни Инпа и влез в меню Activate. Оттам избираш charge air pressure control и в този момент гледаш лоста на актуатора. Този тест задейства лоста на 50%, тоест в момента, когато го активираш, трябва лостът да мръдне с около половин сантиметър нагоре, към капака. Трябва да остане така точно за една минута, след което тестът спира и вякуумът трябва да дръпне лоста надолу...

Колега, направих теста и всичко беше както си описал. Направих същия и за ЕГР понеже нали и той има клапан. При него теста беше да наглася % и усетих разлика в работата на мотора, значи и той би следвало да работи...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от (bubsa) » 03 Окт 2017, 19:31

А обслужвана ли е скоро тази кола?
Аз вчера смених масла и филтри на моята и да ви кажа по-мръсен въздушен филтър не бях виждал :shock: А е точно на 10к км.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от ozBMW » 03 Окт 2017, 19:38

А бе ако някой има читаво и стоково 2.5дА да направи клип как ускурява от място :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Z3Ro* » 03 Окт 2017, 20:54

Колата има ли вихрови клапи? Дебитомерът ти с какъв номер е и с какъв като марка и модел си пробвал? Ако твоят завършва на 314 по Бош и го сменяш с 527 пак по Бош, за да тръгне е нужно препрограмиране... Хвани маркуча към ЕГР и някой да дава газ на място - стискайки го следи дали се издува.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.06.2016
Пол: Мъж
Кара: е39 525d 2001

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Geo_P » 04 Окт 2017, 0:47

0928400468 е номера на дебитомера, иначе съм сменял масло + всички филтри (маслен, горивен, въздушен, 2-та за купето, и филтъра за картерни газове... иначе съм феислифт, ръчка и нямам ,,пеперудки”...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 13.04.2014
Местоположение: Варна / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от ivailo0 » 04 Окт 2017, 11:52

Гледам на живи данни, дебитомера си отчита добре (отхвърляй го като вариант), само че турбото много късно започва да надува, сякаш има голям лаг и не може да държи налягане. Провери кулера да не е пукнат. Пробвай само за тест да дръпнеш вакума на EGR, като запушеш маркуча с нещо само за проба (т.е да остане затворен).
ПС: Провери турбо пътищата.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.06.2016
Пол: Мъж
Кара: е39 525d 2001

Re: Няма никой в ниските обороти.. Помогнете!

Мнение от Geo_P » 05 Окт 2017, 21:03

Само да ми остане повечко време, ще направя преглед отново и ще пиша!

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook