Е39 525D не пали топла и гасне.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от Elesar74 » 27 Сеп 2017, 12:56

Здравейте. Въпросната кола не пали топла и записва грешка, за ниско налягане в рейла, под 3.0. бара, различни стойности. Сменена е помпата под седалката, датчик разпределителен вал, датчик на рейла, но все още дава същата грешка. Като след смяната на помпата, налягането вече е малко над 3.0. Колата пали студена от раз, но като загрее, гасне и няма палене. Дюзите поне в INPA са като нови, няма една с + и никакви вариации нагоре надолу. Горивния филтър е сменен. Мисля си за клапана на ГНП-то, но не съм съвсем сигурен. Моля за някаква насока. Колата е в Италия, на мой приятел и се опитваме да я правим дистанционно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 3.05.2012
Кара: 730 печка

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от KostovG » 27 Сеп 2017, 14:13

Абонирам се с. Моя автомобил е със същия проблем и между 60 и 80 градуса няма палене... Смених 2 помпи под седалката, помпа в резервоара и пак същия х.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от nightdriver » 27 Сеп 2017, 14:20

Датчика на разпределителния вал , оригинален ли е сложил ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от Z3Ro* » 27 Сеп 2017, 15:04

За ниско предналягане или за ниско налягане в рейла записва? Питам, защото това в рейла се движи обикновено в границите от около 300 до 1300 бара... При ниско налягане в рейла може да е каккто регулаторът на помпата, така и някоя дюза - тази дюза евентуално ще дава стойност не положителна, а отрицателна. Проверете дюзите за аномалии в количеството на излишното гориво с колби.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от (bubsa) » 27 Сеп 2017, 15:51

KostovG написа:Абонирам се с. Моя автомобил е със същия проблем и между 60 и 80 градуса няма палене... Смених 2 помпи под седалката, помпа в резервоара и пак същия х.

При тебе е датчика на разпределителния вал.270лв е оригиналния :kuku:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от Elesar74 » 27 Сеп 2017, 19:20

nightdriver написа:Датчика на разпределителния вал , оригинален ли е сложил ?

Не е оригинален май.
Z3Ro* написа:За ниско предналягане или за ниско налягане в рейла записва? Питам, защото това в рейла се движи обикновено в границите от около 300 до 1300 бара... При ниско налягане в рейла може да е каккто регулаторът на помпата, така и някоя дюза - тази дюза евентуално ще дава стойност не положителна, а отрицателна. Проверете дюзите за аномалии в количеството на излишното гориво с колби.


Ниско пред налягане. По тази причина смени и помпата. Казах му за колбите, като направи теста, ще пиша. Иначе през ИНПА са ОК.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от Z3Ro* » 27 Сеп 2017, 20:40

Ако датчикът не е оригинален, да започне от него най-добре... Може и с такъв втора ръка, но оригинален.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 13.10.2009
Местоположение: Чирпан / Синеморец
Пол: Мъж
Кара: квоту има
Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от c7aH4eB » 27 Сеп 2017, 23:14

(bubsa) написа:
KostovG написа:Абонирам се с. Моя автомобил е със същия проблем и между 60 и 80 градуса няма палене... Смених 2 помпи под седалката, помпа в резервоара и пак същия х.

При тебе е датчика на разпределителния вал.270лв е оригиналния :kuku:

При известни проблеми с тоя датчик може би трябва да има и от време на време колебания във вървежа? :dunno:
По темата: може и да се окаже важно дали датчика на коляновия вал е оригинален, но с риск да се изкажа неподготвен ако двигателя разпъва верига и от това като загрее да прави чалъми възможно ли е ?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 11.02.2018
Пол: Мъж

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от dimarino » 23 Сеп 2018, 13:22

Здравейте колеги, благодаря на моя приятел Elesar74 че повдигна темата с моя проблем.
След 10 безпроблемни години прекарани с моята е39 се наложи да търся съвети и помощ, та ето и аз съм вече част от този форум.
Та по същество:
Освен изброените смяна на горивна помпа под седалката и на тази в резервоара смених и датчика на разпределителния вал с оригинален нов,
смених и датчика на рейла с оригинален нов, смених и акумулатора с нов.
В следствие на това колата вече не гасне в движение, държи се супер, пали от раз, НО само студена.
Мога да запаля, да отида до някъде и загася ли я, няма палене, колкото и да въртя.
Ако я оставя няколко часа и след това завъртя пали веднага.
Прилагам снимки от теста с INPA
Някъкви идеи?
[album]https://drive.google.com/open?id=1VxVUUv_C7KaYOS8lox6ByGGFLHy2LX8z[/album]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от Kurtov » 24 Сеп 2018, 16:06

Въпреки добрите показания по Инпа според мен е възможно да е дюза.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 11.02.2018
Пол: Мъж

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от dimarino » 29 Сеп 2018, 8:19

Kurtov написа:Въпреки добрите показания по Инпа според мен е възможно да е дюза.

Би ли се обосновал, как въпреки че показанията при топла кола са добри на дюзите, същите пак при топла кола не са наред? От къде взема дани за дюзите тогава компа?
То иначе в много неща "Може" да е причината, въпроса е дали някой има опита, който да сподели.
Изчел съм доста нещо из форума на тая тема и предположенията от верига до стартер дори не липсват, въпроса е някой дали е разрешавал вече такъв проблем?
В тоя ред на мисли, вчера се сетих за подробност точно преди за първи път да ми направи проблем колата изгасвайки в движение на пътя:
Карах из града с около 30 между 2 светофара и след като минах и втория светофар настъпих рязко газта, за да ускоря и се чу много леко прещракване (не долових от коя част точно на колата),
20 метра след това, колата изгуби мощност и си изгасна както бях в движение. Последва дълго въртене да запали,....охлаждах датчици, въртях пак- без резултат. Акумулатора се изтощи.
На другата сутрин с новозареден акумулатор запали от раз, потеглих, но след 200 метра започна пак да губи можност и трябваше да поддържам високи обороти а да не остана по средата на булеварда.
Както и да е , след закачането с INPA та видях грешките за ниско налягане в рейла и ниските показания за налягането на горивото. След смяната на двете помпи вече няма проблеми със загуба на мощност и гаснене.
Остана проблема с топлия старт.
Въпроса е че от всичко изпробвано се породиха съмнения дали при онова рязко подаване на газ, шума който се чу не е от някъкво разместване на помпата по веригата?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от kalingk » 05 Окт 2018, 6:07

Помпата за високо налягане се върти безконечно,няма специфични белези за зацепване спрямо веригата,така,че дори да е изпуснала(което ме съмнява,понеже се зацепва доста здраво към зъбчатката на веригата),то тя ще запали след това мигновено.Виж,друг е момента,че може звука да е дошъл от някой помпен елемент в нея.Повярвай ми,чува се перфектно такъв звук и ефекта е замръзнал двигател :) (от личен опит го казвам),мога даже да снимам старата какво е надробила след такива звуци.Новата помпа с нейният регулатор ли я монтира или си сложи старият твой,понеже може и от него да имаш лош топъл старт?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от drifty » 06 Окт 2018, 6:53

При бензиновите мотори, често виновник в същата ситуация е датчик колянов вал. Не знам дали това е релевантно за теб, но аз имах същия проблем на бензинка преди време - студена пали от раз, топла пали само с бутане на скорост. Случваше се да гасне, докато работи на празен ход. Смяната на този датчик реши проблема.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 11.02.2018
Пол: Мъж

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от dimarino » 08 Окт 2018, 18:27

Kurtov написа:Въпреки добрите показания по Инпа според мен е възможно да е дюза.


След теста с колби се оказа изпускаща дюза. След смяната пали перфектно вече и топла.
Благодаря за отзивчивостта колеги, радвам се че проблема е решен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Е39 525D не пали топла и гасне.

Мнение от Kurtov » 13 Окт 2018, 19:06

Не съм сигурен затова не искам да заблуждавам и другите, но са ми казвали, че показанията в Инпа се получават като софтуера мери ъгловата скорост на маховика.
Ако някое бутало са засилва повече от друго(може и да е от по-ниска компресия на този цилиндър, не е задължително дюза)компютъра намаля подаваното от дюзата гориво и това се отразява на корекцията показвана в Инпа.
Сигурно има и други фактори, но имах предвид, че не може да се разчита само и единствено на Инпа, този софтуер дава някакъв ориентир.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook