Е39 525D не пали топла и гасне.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Е39 525D не пали топла и гасне.
Здравейте. Въпросната кола не пали топла и записва грешка, за ниско налягане в рейла, под 3.0. бара, различни стойности. Сменена е помпата под седалката, датчик разпределителен вал, датчик на рейла, но все още дава същата грешка. Като след смяната на помпата, налягането вече е малко над 3.0. Колата пали студена от раз, но като загрее, гасне и няма палене. Дюзите поне в INPA са като нови, няма една с + и никакви вариации нагоре надолу. Горивния филтър е сменен. Мисля си за клапана на ГНП-то, но не съм съвсем сигурен. Моля за някаква насока. Колата е в Италия, на мой приятел и се опитваме да я правим дистанционно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Абонирам се с. Моя автомобил е със същия проблем и между 60 и 80 градуса няма палене... Смених 2 помпи под седалката, помпа в резервоара и пак същия х.
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
За ниско предналягане или за ниско налягане в рейла записва? Питам, защото това в рейла се движи обикновено в границите от около 300 до 1300 бара... При ниско налягане в рейла може да е каккто регулаторът на помпата, така и някоя дюза - тази дюза евентуално ще дава стойност не положителна, а отрицателна. Проверете дюзите за аномалии в количеството на излишното гориво с колби.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
KostovG написа:Абонирам се с. Моя автомобил е със същия проблем и между 60 и 80 градуса няма палене... Смених 2 помпи под седалката, помпа в резервоара и пак същия х.
При тебе е датчика на разпределителния вал.270лв е оригиналния
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
nightdriver написа:Датчика на разпределителния вал , оригинален ли е сложил ?
Не е оригинален май.
Z3Ro* написа:За ниско предналягане или за ниско налягане в рейла записва? Питам, защото това в рейла се движи обикновено в границите от около 300 до 1300 бара... При ниско налягане в рейла може да е каккто регулаторът на помпата, така и някоя дюза - тази дюза евентуално ще дава стойност не положителна, а отрицателна. Проверете дюзите за аномалии в количеството на излишното гориво с колби.
Ниско пред налягане. По тази причина смени и помпата. Казах му за колбите, като направи теста, ще пиша. Иначе през ИНПА са ОК.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Ако датчикът не е оригинален, да започне от него най-добре... Може и с такъв втора ръка, но оригинален.
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
(bubsa) написа:KostovG написа:Абонирам се с. Моя автомобил е със същия проблем и между 60 и 80 градуса няма палене... Смених 2 помпи под седалката, помпа в резервоара и пак същия х.
При тебе е датчика на разпределителния вал.270лв е оригиналния
При известни проблеми с тоя датчик може би трябва да има и от време на време колебания във вървежа?
По темата: може и да се окаже важно дали датчика на коляновия вал е оригинален, но с риск да се изкажа неподготвен ако двигателя разпъва верига и от това като загрее да прави чалъми възможно ли е ?
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Здравейте колеги, благодаря на моя приятел Elesar74 че повдигна темата с моя проблем.
След 10 безпроблемни години прекарани с моята е39 се наложи да търся съвети и помощ, та ето и аз съм вече част от този форум.
Та по същество:
Освен изброените смяна на горивна помпа под седалката и на тази в резервоара смених и датчика на разпределителния вал с оригинален нов,
смених и датчика на рейла с оригинален нов, смених и акумулатора с нов.
В следствие на това колата вече не гасне в движение, държи се супер, пали от раз, НО само студена.
Мога да запаля, да отида до някъде и загася ли я, няма палене, колкото и да въртя.
Ако я оставя няколко часа и след това завъртя пали веднага.
Прилагам снимки от теста с INPA
Някъкви идеи?
[album]https://drive.google.com/open?id=1VxVUUv_C7KaYOS8lox6ByGGFLHy2LX8z[/album]
След 10 безпроблемни години прекарани с моята е39 се наложи да търся съвети и помощ, та ето и аз съм вече част от този форум.
Та по същество:
Освен изброените смяна на горивна помпа под седалката и на тази в резервоара смених и датчика на разпределителния вал с оригинален нов,
смених и датчика на рейла с оригинален нов, смених и акумулатора с нов.
В следствие на това колата вече не гасне в движение, държи се супер, пали от раз, НО само студена.
Мога да запаля, да отида до някъде и загася ли я, няма палене, колкото и да въртя.
Ако я оставя няколко часа и след това завъртя пали веднага.
Прилагам снимки от теста с INPA
Някъкви идеи?
[album]https://drive.google.com/open?id=1VxVUUv_C7KaYOS8lox6ByGGFLHy2LX8z[/album]
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Въпреки добрите показания по Инпа според мен е възможно да е дюза.
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Kurtov написа:Въпреки добрите показания по Инпа според мен е възможно да е дюза.
Би ли се обосновал, как въпреки че показанията при топла кола са добри на дюзите, същите пак при топла кола не са наред? От къде взема дани за дюзите тогава компа?
То иначе в много неща "Може" да е причината, въпроса е дали някой има опита, който да сподели.
Изчел съм доста нещо из форума на тая тема и предположенията от верига до стартер дори не липсват, въпроса е някой дали е разрешавал вече такъв проблем?
В тоя ред на мисли, вчера се сетих за подробност точно преди за първи път да ми направи проблем колата изгасвайки в движение на пътя:
Карах из града с около 30 между 2 светофара и след като минах и втория светофар настъпих рязко газта, за да ускоря и се чу много леко прещракване (не долових от коя част точно на колата),
20 метра след това, колата изгуби мощност и си изгасна както бях в движение. Последва дълго въртене да запали,....охлаждах датчици, въртях пак- без резултат. Акумулатора се изтощи.
На другата сутрин с новозареден акумулатор запали от раз, потеглих, но след 200 метра започна пак да губи можност и трябваше да поддържам високи обороти а да не остана по средата на булеварда.
Както и да е , след закачането с INPA та видях грешките за ниско налягане в рейла и ниските показания за налягането на горивото. След смяната на двете помпи вече няма проблеми със загуба на мощност и гаснене.
Остана проблема с топлия старт.
Въпроса е че от всичко изпробвано се породиха съмнения дали при онова рязко подаване на газ, шума който се чу не е от някъкво разместване на помпата по веригата?
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Помпата за високо налягане се върти безконечно,няма специфични белези за зацепване спрямо веригата,така,че дори да е изпуснала(което ме съмнява,понеже се зацепва доста здраво към зъбчатката на веригата),то тя ще запали след това мигновено.Виж,друг е момента,че може звука да е дошъл от някой помпен елемент в нея.Повярвай ми,чува се перфектно такъв звук и ефекта е замръзнал двигател (от личен опит го казвам),мога даже да снимам старата какво е надробила след такива звуци.Новата помпа с нейният регулатор ли я монтира или си сложи старият твой,понеже може и от него да имаш лош топъл старт?
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
При бензиновите мотори, често виновник в същата ситуация е датчик колянов вал. Не знам дали това е релевантно за теб, но аз имах същия проблем на бензинка преди време - студена пали от раз, топла пали само с бутане на скорост. Случваше се да гасне, докато работи на празен ход. Смяната на този датчик реши проблема.
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Kurtov написа:Въпреки добрите показания по Инпа според мен е възможно да е дюза.
След теста с колби се оказа изпускаща дюза. След смяната пали перфектно вече и топла.
Благодаря за отзивчивостта колеги, радвам се че проблема е решен.
Re: Е39 525D не пали топла и гасне.
Не съм сигурен затова не искам да заблуждавам и другите, но са ми казвали, че показанията в Инпа се получават като софтуера мери ъгловата скорост на маховика.
Ако някое бутало са засилва повече от друго(може и да е от по-ниска компресия на този цилиндър, не е задължително дюза)компютъра намаля подаваното от дюзата гориво и това се отразява на корекцията показвана в Инпа.
Сигурно има и други фактори, но имах предвид, че не може да се разчита само и единствено на Инпа, този софтуер дава някакъв ориентир.
Ако някое бутало са засилва повече от друго(може и да е от по-ниска компресия на този цилиндър, не е задължително дюза)компютъра намаля подаваното от дюзата гориво и това се отразява на корекцията показвана в Инпа.
Сигурно има и други фактори, но имах предвид, че не може да се разчита само и единствено на Инпа, този софтуер дава някакъв ориентир.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани