Проблем с виското или ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от drifty » 02 Май 2019, 23:07

Странното беше, че като сложих старото /втора ръка/ виско на Бер, което беше миналата събота, до неделя вечерта, когато започна да удря перката в мотора - не съм чувал климатичната перка. А сега я чувам, а би трябвало виското да и върши работата. Уж на теория. Утре сутрин ще видя преди работа като запаля дали върти силно. А иначе, над 96 градуса не е качвала. От както я имам, повече от 97, дори лятото, на изкачване, с пуснат климатик, в града, където и да е, не качвала. Явно просто очаквах да не чувам климатичната перка и за това се чудя какво става и дали всичко е наред. Ще видя тия дни и ще пробвам и с вестника на загрял мотор как е. Благодаря за мнението :)


едит: Тази сутрин на студен мотор не го чувам да е зацепено, нито забелязах повишаване на оборотите и шума му с повишаване на оборотите на мотора. Снощи гледах видео, според което е нормално при вискотата на Бер на студен мотор да не зацепват. Странно, но това, дето изкара ден, също беше Бер, а сутрин зацепваше. Не знам на кое да вярвам :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от drifty » 05 Май 2019, 19:48

Ъпдейт по темата. След откачане на климатичната перка, се оказа, че виското си работи. Колата продължава да вдига максимум 97 градуса, виското си зацепва, охлажда и така. Странно е защо климатичната перка зацепва преди виското обаче, но отговор на този въпрос нямам :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от TheFreeRider » 05 Май 2019, 21:04

Ел. перката се включва когато се пусне компресора на климатика и сменя степените от време на време, независимо дали виското е ок или не. При изключен климатик обаче не би трябвало да работи ако виското е наред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от Hip-hopotam » 06 Май 2019, 9:31

Аз съм с 528iA ел.перка никога не ми се включва,според мен не е нормално но нямам обяснение.Вадя буксата от датчика и си сработват двете степени като ги замостя,на климатик си работи перката също.Но на висока температура не сработва,чакал съм я до 104-105 градуса и не тръгва, смених датчика и отново не тръгва.Преди бях правил една 520ка,тя на 103 градуса си пусна ел.перката и като горещия въздух лъхна виското,и то зафуча и всичко беше наред

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от drifty » 06 Май 2019, 9:42

А защо въобще ти стига до 103 - 104 градуса? Виското не ти работи или? Щото при мен климатичната се включва и без пуснат климатик, но като я откачих от буксата, виското зацепи малко след това и охлажда, като колата качва максимум 97 градуса.

TheFreeRider написа:Ел. перката се включва когато се пусне компресора на климатика и сменя степените от време на време, независимо дали виското е ок или не. При изключен климатик обаче не би трябвало да работи ако виското е наред.


И аз така си мисля, бях сложил друго виско за проба, което го чувах и перката не включваше, но пък то имаше голям луфт и перката се удряше в мотора. Но през времето, в което беше на колата, не съм чувал климатичната перка. Съмнявам се, че новото виско не зацепва в правилния момент, но защо, нямам идея. До колкото знам, всичко там е механично, няма електроника, по която да се води. В крайна сметка, колата работи без да загрява и знам, че ако вдигне градуси, виското все пак ще зацепи и ще я охлади, дори климатичната перка да не може да смогне.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от Hip-hopotam » 06 Май 2019, 21:24

Виското ми е на година Закс е марката и работи безотказно.
Лято в големите жеги и задръствания достигам тези градуси на климатик.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от drifty » 06 Май 2019, 22:58

Доста странно защо имаме 6-7 градуса разлика е температурата на моторите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от turbonetic » 07 Май 2019, 10:22

При изправно виско,водна помпа,и читав радиатор ,не трябва да ви вдига повече от 97° няма значение лято зима със клима без клима ,нормална температура на м52 м52ту м54 температурата е 96-97° не повече! А на тези,които им вдига на 100° това за мен ,не е нормално

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от Ненко Вранков » 07 Май 2019, 17:11

To и не е ...
Колкото до колегата, на който му се включва първо ел.перката - или си купил виско за друг двигател с по-висока работна температура, или имаш проблем някъде - например задръстени радиатори. Ел. перката се включва да подпомага охлаждането, когато виското не се справя...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от drifty » 07 Май 2019, 23:16

По принцип човекът, който ми поръчва части, ми ги взима по вин номер на колата. Има ли отбелязано на това виско на какви градуси следва да зацепи. Ще прегледам радиатора тия дни, да видя за какво иде реч. Странното е, че след като откачих ел.перката, колата работи по същия начин, държи абсолютно същите градуси, но вместо ел.перката, виското зацепва. Нямаше никаква промяна в градусите на скритото меню, нито с едната перка, нито с другата качва над 97. Все пак, единственото нещо, което не съм пипал, е самият радиатор, така че ще видя дали е еднакво топъл навсякъде.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 26.05.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 528i
Мечтае да кара: e24
Детайли за колата: M52TUB28

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от Lambin » 08 Май 2019, 11:13

Аз съм с м52ту 2000г. автоматик перката е с 3 пина, виското ми е с 3 болта, за горещ климат и радиатора ми е сменен с нов + термостат. Температурата ми се движи от 93-95 градуса. При достигане на температура 96 градуса електрическата перка се активира и при 94 градуса спира да работи, тази температура я наблюдавам на скритото меню. Виското съм го чувал тогава когато достигне 97 градуса температура. Но това е рядко само в големите горещини на климатик в задръствания. И на мен ми е било интересно защо така става, затова колата бе закачена на инпа. В програмата се наблюдава температурата на двигателя на антифриза(което е и от скритото меню)и на изходящата температура(долния маркуч с датчика на радиатора). Та какво се установи. При достигане на температура от 88 градуса на долния маркуч на радиатора с датчика, електрическата перка се активира, охлажда до температура 84 градуса и спира да охлажда. Според мен е направено така за по прецизно охлаждане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от Hip-hopotam » 08 Май 2019, 13:06

Виското не се влияе от температурата на антифриза пряко а от температурата на радиатора.
И моята кола си държи 95-97-98 градуса нормално градско и никои не може да ме обеди че лятото на 35 градуса в задръствания на климатик не подминава 100градуса...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от turbonetic » 08 Май 2019, 14:05

Hip-hopotam написа:Виското не се влияе от температурата на антифриза пряко а от температурата на радиатора.
И моята кола си държи 95-97-98 градуса нормално градско и никои не може да ме обеди че лятото на 35 градуса в задръствания на климатик не подминава 100градуса...


Точно моята на 35+° в Гърция точно на задръстванията ми държеше точно 97 без да мръдне с пуснат климатроник и пълна кола с багаж и хора..Жалко ,че го продадох иначе бил показал какви градуси държи лятото!

П.с за колегата по-горе също може да си смениш капачката ,ако не си я сменял през годините..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от ildivvy » 08 Май 2019, 14:25

drifty написа:По принцип човекът, който ми поръчва части, ми ги взима по вин номер на колата. Има ли отбелязано на това виско на какви градуси следва да зацепи. Ще прегледам радиатора тия дни, да видя за какво иде реч. Странното е, че след като откачих ел.перката, колата работи по същия начин, държи абсолютно същите градуси, но вместо ел.перката, виското зацепва. Нямаше никаква промяна в градусите на скритото меню, нито с едната перка, нито с другата качва над 97. Все пак, единственото нещо, което не съм пипал, е самият радиатор, така че ще видя дали е еднакво топъл навсякъде.


Обяснението е,че след като ел.перката вече не работи,радиатора се загрява малко повече,въздуха,преминаващ през него, също се загрява малко повече и съответно виското също се стопля малко повече (обдухва го по-топъл въздух). "Гела/маслото" в него се сгъстява и виското 'зацепва' (започва да се върти с по-високи обороти в следствие на намаленото приплъзване в него).Резултата е същата температура на охл.течност! Продължавам да мисля,че колата ти няма проблеми с охлаждането! Според мен е нормално вискотата да не са съвсем еднакви като поведение на 100%. Капачка може да смениш профилактично,ако никога не е сменяна,но тя няма да промени нищо в температурата на охл.течност в мотора.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем с виското или ?

Мнение от drifty » 08 Май 2019, 18:40

сменял съм разширителният съд - той не върви ли с капачка?

Иначе напълно съм съгласен с това, което си написал, аз също така си го обяснявам.

В бимърфорумс четох за един колега, който е разбутал пластинката на виското, която реално пуска гела/силикона, който зацепва двете части на виското, и след това му е тръгнало да работи нормално.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook