Проблем с виското или ?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Проблем с виското или ?
Щом си сменял разширителния съд е хубаво да си смениш капачката! Твоята кола с отделно казанче ли е или заедно с радиатора.Ако е от втория вид прикрепен към радиатора е задължително при нов съд да се смени капачката с оригинална ,и вече,не би трябвало да видиш тези 100° +
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Проблем с виското или ?
С отделно казанче съм, но не знаех, че е отделен елемент капачката, мислех, че за 100+ лева поне една капачка ще му сложат. Иначе аз 100+ градуса не съм виждал, друг колега има такава температура. При мен над 97 не е качвала от както я имам. Просто климатичната перка винаги тръгва преди виското, а то самото работи, но не зацепва, защото климатичната охлажда достатъчно. Но иначе със загряване проблеми не съм имал.
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Проблем с виското или ?
Вярно че не е за същия мотор, но ще споделя как седят нещата при м62. Колата загрява/без климатик/ и тръгва виското, зацепва на 50% да речем, за 20-тина секунди и отпуска. Така общо взето доста рядко и за малко се пуска по светофари или на място. Клима перката не се включва. При пуснат климатик, клима перката работи, от там доста повече горещ въздух обдухва виското, отделно че и мотора е ппо-натоварен заради компресора и виското стои зацепено доста повече време и на по-голям процент. Направо си фучи като изтребител. Но при цялото това обдухване с клима държа 2-3 градуса по-ниска темп отколкото без клима
Всеки мотор си е различен и има специфики, например на м50 без клима с малкия радиатор и термостата му е на 80гр. трябва да работи 30мин на място в адска жега и след ръчкане да зацепи виското, направо и без него си може
мисля че при теб трябва да търсиш защо тръгва клима перката без клима, може датчика да не е изправен, ако си 4 пиновата перка е двоен датчик за скоростта на перката според градусите на антифриза
управлението на 3 пиновата е сложна работа
Всеки мотор си е различен и има специфики, например на м50 без клима с малкия радиатор и термостата му е на 80гр. трябва да работи 30мин на място в адска жега и след ръчкане да зацепи виското, направо и без него си може
мисля че при теб трябва да търсиш защо тръгва клима перката без клима, може датчика да не е изправен, ако си 4 пиновата перка е двоен датчик за скоростта на перката според градусите на антифриза
управлението на 3 пиновата е сложна работа
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Проблем с виското или ?
Ще проверя тия дни радиатора. Иначе останалото са два варианта:
- някой е сменял датчика на перката и е сложил, такъв, който да я пуска на по-ниски градуси;
- виското зацепва по-късно от колкото трябва.
И все пак, ако няма ядове с радиатора, мисля да си карам така Поне знам, че и двете перки са в изправност и работят, така че не се притеснявам от прегряване.
- някой е сменял датчика на перката и е сложил, такъв, който да я пуска на по-ниски градуси;
- виското зацепва по-късно от колкото трябва.
И все пак, ако няма ядове с радиатора, мисля да си карам така Поне знам, че и двете перки са в изправност и работят, така че не се притеснявам от прегряване.
Re: Проблем с виското или ?
Виското зацепва в случай, че климатичната перка не "избутва" достатъчно горещият въздух и служи като "помощник". Със зацепено виско и разхода се увеличава. Сметнали са просто, че за това купе и килограми една перка няма да свърши достатъчно работа особенно ако е натоварена на максимум + климатик.
- NewLine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 16.10.2016
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39, 520i
Re: Проблем с виското или ?
@grafterUK, Защо си мисля, че бъркаш?
Перката на виското сработва веднага след запалването на двигателя, но според температурата от радиатора, работи на различни обороти.
Перката на климатика е редно да завърта само при работа на климатик и висока външна температура, при която няма достатъчен топлообмен на топлообменника му и евентуално при недостатъчно охлаждане от виското, за да служи като допълнителен охладителен елемент над определена висока температура, а не обратното.
С други думи, първо е виското, а при необходимост и климатичната перка.
Перката на виското сработва веднага след запалването на двигателя, но според температурата от радиатора, работи на различни обороти.
Перката на климатика е редно да завърта само при работа на климатик и висока външна температура, при която няма достатъчен топлообмен на топлообменника му и евентуално при недостатъчно охлаждане от виското, за да служи като допълнителен охладителен елемент над определена висока температура, а не обратното.
С други думи, първо е виското, а при необходимост и климатичната перка.
Re: Проблем с виското или ?
Не вярвам да бъркам, но ако има някой технически грамотен нека сподели кое е първо. Не случайно климатичната перка има 3 степени. Наистина е хубаво това да се изясни и моля ако има наистина някой запознат да ни светне
п.с - относно това
Мисля си, че бъркаш, но нека ако има някой да сподели кое е първо и второ. Не случайно при транспорт трябва да стои право, а не легнало, защото му се нарушават качествата и т.н. Затова и много хора след смяна без значение каква марка е казват, че само с оригинал трябва да е, защото другите не ставали.
п.с - относно това
NewLine написа:Перката на виското сработва веднага след запалването на двигателя, но според температурата от радиатора, работи на различни обороти.
С други думи, първо е виското, а при необходимост и климатичната перка.
Мисля си, че бъркаш, но нека ако има някой да сподели кое е първо и второ. Не случайно при транспорт трябва да стои право, а не легнало, защото му се нарушават качествата и т.н. Затова и много хора след смяна без значение каква марка е казват, че само с оригинал трябва да е, защото другите не ставали.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Проблем с виското или ?
Според мен - няма първо и няма второ! Двата 'елемента' работят по отделно и независимо! Перката се включва от датчик за температура с фиксирани стойности.Виското си има характеристики и 'зацепването' му се определя от това,колко се е загрял 'пълнежа' вътре в него! Колкото по-топъл е въздуха,който го обдухва,толкова повече се сгъстява и перката започва да се движи все повече с оборотите на шайбата,на която е закрепено! Т.е. имаме едно доста по-линейно задействане (перката или е включена или не). Това поведение на виското се 'имитира' доста успешно с перките с много степени в по-новите модели. Спокойно можем да твърдим,че виското създава възд.поток през радиатора с различна сила през цялото време.Колко ще е силен потока,зависи от това,колко е загрял 'пълнежа' вътре във виското (говорим за изправно виско,разбира се).
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Проблем с виското или ?
Виското има две триещи се части - една, която се движи с оборотите на мотора и друга, която се движи свободно. Затова винаги перката се движи, независимо от градусите на мотора, но когато виското не е зацепено, можем да я спрем с вестник. В самото виско има резервоарче със силиконова течност /не знам точно каква е/, като при достигане на определни градуси, резервоарчето се отваря и течността съединява двете части като реално ги прави една, тоест свободно въртящата се част вече е зацепена и също се движи с оборотите на мотора и обдухва радиатора, което охлажда цялата система.
39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани