странна Утечка -Решен

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 17.03.2004
Местоположение: Sofia

странна Утечка -Решен

Мнение от Myst » 14 Сеп 2017, 20:13

Здравейте колеги,цяла седмица чета във форума теми със утечки и непомогна нищо и реших да ви питам за експертно мнение.
Колата е е39 фейслифт 2003г комби ел пакет,навигация,има подгрев,печка
Нея бях карал 5-6 дена влизам в гаража и какво да видя -свети левия дълъг фар,колата няма ток да отключа с централното отварям я с ключа цъкам на дълги светват и двата цъкам пак само левия слагам ключа няма ток едвам ми светва лампата за аербега и фара свети .на следващия ден свалям клемата на минуса и зареждам акумулатора привечер слагам клемата пала няма проблеми карах я два три дена и никакви проблеми.Акумулатора е купен 2014г в Италия 90ah 900a Миналата седмица слагам ключа цък цък само премигва таблото неможе да запали...оставих я така на сутринта никакъв ток ...влезнах през задна дясна врата в багажника едвам свалих акумулатора въздуха намаля жега ми стана пълен ужас едвам го извадих заредихме акумулатора едвам го върнах на местото му пфффф...погледнахме го този път със мултицет зарежда на 14.1 волта,проверихме колко е ампеража за утечка махнахне минусовата клема и със мултицета замерихме като колата е във покой(заспала) 0.38 провеихме бушоните.Всичките във жабката и тези над акумулатора в багажника всички един по един вадихме и слагахме +този големия 40а и никаква промяна все си отчита 0.38 само тези главните дето са по 60-80а не сме пипали.
Сега сяка вечер махам минусовата клема.
До отстраняване на проблема.
Последна промяна Myst на 17 Ное 2017, 22:19, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 8.09.2017
Пол: Мъж

Re: странна Утечка

Мнение от todorov93 » 14 Сеп 2017, 23:29

Колега,моята е 530Д 184 к.с. 99год. и аз открих, че имам утечка преди 2 дни.Не съм я търсил още,но като начало пробвай с таралежа на вентилатора на парното, разбрах че е често срещан причинител.За справка- моята е 0.64А и акумулатора ми не пада за 24 часа, а не е в перфектно здраве.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: странна Утечка

Мнение от Bavarcho » 15 Сеп 2017, 7:29

Постоянно светещия фар се дължи на проблем в ЛЦМ-а (лайт модула) има писано по форума. Възможен е ремонт или замяна с друг и кодиране.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 17.03.2004
Местоположение: Sofia

Re: странна Утечка

Мнение от Myst » 15 Сеп 2017, 8:11

Колата е 530д 193 к.с като я взех декември месец ми прекъсваха- фаровете в движение гаснеха смених крушките и спря да дава този проблем. А фара само първия път светеше без ток.Ще погледна модула.Благодаря за инфото.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 17.03.2004
Местоположение: Sofia

Re: странна Утечка

Мнение от Myst » 15 Сеп 2017, 16:40

Колеги не е от таралежката преди малко я свалихме и замерихме,но уви пак е 0.38А.пффф
Къде се намира модула за фаровете че неможеме да го намериме-той не е ли вързан с някой бушон в жабката или тези в багажника,че тях ги пробвахме всички един по един и нищо.А схема от къде мога да видя за тези главните бушони,че като ги откачиме да знаеме за коя част отговарят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: странна Утечка

Мнение от stony1 » 15 Сеп 2017, 23:06

Bavarcho написа:Постоянно светещия фар се дължи на проблем в ЛЦМ-а (лайт модула) има писано по форума. Възможен е ремонт или замяна с друг и кодиране.


Нищо му няма на модула. Като падне напрежението в акумулатора, процесорът му се шашка малко и включва единия фар - предимно левия, поне това съм забелязал при няколкото коли с подобен проблем.
Myst написа:Здравейте колеги,цяла седмица чета във форума теми със утечки и непомогна нищо и реших да ви питам за експертно мнение.
Колата е е39 фейслифт 2003г комби ел пакет,навигация,има подгрев,печка
Нея бях карал 5-6 дена влизам в гаража и какво да видя -свети левия дълъг фар,колата няма ток да отключа с централното отварям я с ключа цъкам на дълги светват и двата цъкам пак само левия слагам ключа няма ток едвам ми светва лампата за аербега и фара свети .на следващия ден свалям клемата на минуса и зареждам акумулатора привечер слагам клемата пала няма проблеми карах я два три дена и никакви проблеми.Акумулатора е купен 2014г в Италия 90ah 900a Миналата седмица слагам ключа цък цък само премигва таблото неможе да запали...оставих я така на сутринта никакъв ток ...влезнах през задна дясна врата в багажника едвам свалих акумулатора въздуха намаля жега ми стана пълен ужас едвам го извадих заредихме акумулатора едвам го върнах на местото му пфффф...погледнахме го този път със мултицет зарежда на 14.1 волта,проверихме колко е ампеража за утечка махнахне минусовата клема и със мултицета замерихме като колата е във покой(заспала) 0.38 провеихме бушоните.Всичките във жабката и тези над акумулатора в багажника всички един по един вадихме и слагахме +този големия 40а и никаква промяна все си отчита 0.38 само тези главните дето са по 60-80а не сме пипали.
Сега сяка вечер махам минусовата клема.
До отстраняване на проблема.

Този мултицет има ли възможност да мери до 100А? Когато е откачена едната клема и се свърже мултицета във веригата, консумацията скача над 20А, защото колата се събужда и докато заспи кабелите на сондите може да се стопят.
Има два варианта за твоя проблем.
1. Акумулаторът е сдал багажа. Така се получава когато една от клетките, обикновено до плюсовата клема сдаде багажа. Каквото и да правиш ще се изтощава за една вечер дори при 100% изправна кола и след месец ще умре тотално. Замери амумулатора на товарна вилка, за да видиш какво е състоянието му. Това се прави само на зареден акумулатор.
2. Печката ти прави проблеми. Откачи и захранващата букса или предпазителя, които мисля, че е в багажника.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: странна Утечка

Мнение от PeReZ » 16 Сеп 2017, 10:44

Възможно е утечката да е породена от проблем в печката, но реално има вариант да е какво ли не.
Само че утечка не се измерва с вадене на предпазители, понеже ваденето на бушоните събужда модули, комуникации и се губи смисъла да измерваш.

Утечка се измерва при заспала кола (т.е. да са минали над 16 минути неактивност, най-добре при затворено и заключено положение) и се измерва пад на напрежението на отделните бушони, после по таблицата си проверяваш на колко консумация отговаря измереният пад на напрежението.

Ето я таблицата: http://cdn2.hubspot.net/hub/232160/file ... 8581203243
Ето и видео с обяснение и описание на метода, пробвай и се надявам, че ще видиш, че няма странна утечка: https://www.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU&t=550s

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: странна Утечка

Мнение от gentata » 16 Сеп 2017, 20:47

stony1 написа:..
1. Акумулаторът е сдал багажа. Така се получава когато една от клетките, обикновено до плюсовата клема сдаде багажа. Каквото и да правиш ще се изтощава за една вечер дори при 100% изправна кола и след месец ще умре тотално. Замери акумулатора на товарна вилка, за да видиш какво е състоянието му. Това се прави само на зареден акумулатор.
...

Ако е клетка на акумулатора обикновенно дала на късо клетка, то веднага след като се изгаси двигателя напрежението ще падне на около 10V. При този случай и зарядния ток ще е прекалено голям и ще има разни аномалии като презареждане на останалите 5 клетки и съответно кипене на акумулатора.

PeReZ написа:..
Утечка се измерва при заспала кола (т.е. да са минали над 16 минути неактивност, най-добре при затворено и заключено положение) и се измерва пад на напрежението на отделните бушони, после по таблицата си проверяваш на колко консумация отговаря измереният пад на напрежението.

Ето я таблицата: http://cdn2.hubspot.net/hub/232160/file ... 8581203243
Ето и видео с обяснение и описание на метода, пробвай и се надявам, че ще видиш, че няма странна утечка: https://www.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU&t=550s

За съжаление при установяване на "утечка" т.е. измерване на остатъчен ток консумиран в инсталацията на колата, в повечето случаи непревишаващ 1А, метода с измервнаето на пада на напрежение върху предпазителите няма да помогне. Това е така защото пада ще е много малък заради малкия ток преминаващ по още по-малкото съпротивление на да речем един 20 амперов предпазител. И за да се вземат под внимание едни такива показания от порядъка на 1-2mV то уреда трябва де е доста точен и съответно над средния ценови клас т.е добре шумозащитен. А и да не говорим за "тенекииките", които ни продават за предпазители, колко са им стандартизирани проводимостите и в повечето случаи няма достъп до изводите им от страната която е към нас. Не отричам метода но мисля че не е приложим при всички ситуации :yes:
Общо взето откриването на "злосторника" е времеемка работа при нашите коли точно заради заспиването и събуждането на колата.

Myst написа:....
но уви пак е 0.38А.пффф
Къде се намира модула за фаровете че неможеме да го намериме-той не е ли вързан с някой бушон в жабката или тези в багажника,че тях ги пробвахме всички един по един и нищо.А схема от къде мога да видя за тези главните бушони,че като ги откачиме да знаеме за коя част отговарят.

Ако не помагат предпазителите се почва с откачане на модули. LCM-a се намира зад кората в дясно пред вратата до краката на пасажера.
Схеми могат да се гледат от тук стига да се подкара java-та. Погледнете модулите в ляво в багажника - музика, навигация (стига да има нещо там) да не би да е имало "приводняване" или пък GM-модула (бяла кутия) намиращ се зад жабката.
Като се вадят и в последствие поставят на местата им бушоните в повечето случай колата се събужда и трябва да се чака отново да заспи. Това може да се следи да речем от светодиода на скоростния лост (ако е автомат че не е споменато това), друг признак че е заспала е като изгасне лампата в багажника.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: странна Утечка

Мнение от PeReZ » 17 Сеп 2017, 20:31

Ти много набързо отричаш някои неща, явно е модерно така, но в случая не е вярно това, което пишеш за "установяване на "утечка" т.е. измерване на остатъчен ток консумиран в инсталацията на колата, в повечето случаи непревишаващ 1А".
По-умни хора от нас са наложили този метод на търсене на утечки, така че дай да не го отричаме, а после вместо с полезна идея и решение, да завършваме с "ако махането на предпазители не помогне, почваме да откачаме модули", щото да не те питам какво ще стане като откачим GM модула (или някой от неговите предпазители) и дали ще разберем нещо, особено когато няма кой да каже на другите модули да заспят, понеже сме изключили онзи, който им казва да го направят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: странна Утечка

Мнение от gentata » 17 Сеп 2017, 22:27

Нещо между редовете си прочел това което съм написал. Не съм го отрекъл метода, кой съм аз да го правя, просто съм споменал че не е приложим (достоверен) във всички ситуации. Приложим е за паразитни консумации от порядъка на ампер и нагоре, но за по малки не е показателен. И "по-умните хора от нас" са я правили тази таблица за стандартизирани предпазители а не за тези които бай китаец е издялал и залял в някаква палстмаса в някой гараж в някоя китайска провинция. И това което ще измери уреда от 8лв при този метод ще е доста по-различно от това което ще измери един за 100лв (примерно). Показанието на двата уреда ще попадне в две съвсем различни графи от тази таблица на умните хора и на кое да вярваме.
Така че не търся конфликт просто изказвам мнение с което не ангажирам никой :yes: Да пробва колегата с проблема пък да каже какво що.
Последна промяна gentata на 17 Сеп 2017, 22:46, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: странна Утечка

Мнение от PeReZ » 17 Сеп 2017, 22:43

Е, тогава явно и ти четеш между редовете, защото през ума ми не е минало, че търсиш конфликт.
То с мултицет от 8лв., и с ваденето на предпазители може да се подведе от показанията, така че този довод е малко подценяващ автора на темата, но както и да е.
Също, аз съм почти сигурен, че повечето му (или всички) предпазители са оригинални и стандартизирани, така че и това може поне на първо време да го прескочи като потенциален проблем.
И наистина не знам как решаваш, че е показателно само за консумации над 1 Ампер, при положение, че колкото пъти съм мерил, толкова пъти съм си намерил много по-малка консумация и то учудващо точно.
Нямам нищо против мнението ти, иначе.

ПП: Не съм чувал за метод за каквото и да е, който да е "приложим във всички ситуации".

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 17.03.2004
Местоположение: Sofia

Re: странна Утечка

Мнение от Myst » 22 Сеп 2017, 16:52

Честита Независимост колеги.Колата е автомат,проверих бушоните със мултицет на всички които можах показва 0,00 А,а другите по малко от половината са кафяви на цвят и са капсуловани неможе да се проверят.Проверих всички букси от ляво и от дясно в багажника и все си показва 0.38А-0.40А.Колата я карах цяла седмица и си пали и си дърпа по малко.Тази седмица ще я закачиме на Инпа и ще провериме дали е дало някаква грешка и ако това не помогне ще я карам на майстор жичкаджия

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 17.03.2004
Местоположение: Sofia

Re: странна Утечка

Мнение от Myst » 17 Ное 2017, 22:18

Извинявам се за късния пост колеги.Карах колата на майстор - обяснихму до къде сме стигнали (бушоните големите в багажника в бялата кутия) и той отви двата горни бушона и утечката от 0.40А
падна на 0.00А и двамата шах изчезна и ми каза това докато не се появи неможе да направи нищо.
Не я карах колата 3-4 дена и пак неможа да запали.Заредих акумулатора след което свалих клемата за 3-4 дена и като я вързах и си запали.Казах му на майстора и той ми каза че е от акумулатора.Смених го с Bosh 90a и проверих на 5-ти ден без палене и запали.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: странна Утечка -Решен

Мнение от ned_gm28 » 22 Юли 2018, 2:14

Здрасти колега!В крайна сметка успя ли да разбереш от къде ти идва тая Утечка при покой?Аз имам абсолютно същият проблем 0.4А ток при "заспиване"!Днес откачих единият червен кабел,който захранва бялата кутия с яките предпазители над акумулатора и от там ми дава 0.2А.Значи на дебелият червен,който е до стартера,а вероятно на него е свързан и алтернатора са останалите 0.2А.Утре продължавам да се ядосвам......
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook