Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)
Колеги, от известно време се опитвам да установя защо колата последно време не върви както е била преди.
Какво съм направил по колата до тук -
1. сменени всички вакумни маркучи
2. сменена с нова вакумна магистрала
3. сменен маркуча от вакумната магистрала до сервото
4. сменено серво и проверен клапана на вакума преди него
5. сменен с нов и проверен ел. магнитния клапан на турбото
6. проверен вакумния резервоар / дори пробвах и без него
7. проверен актуатора на турбото - ход малко над 1 сантиметър и задържа вакума неограничено време
8. проверен вакума в системата -0.7 бара, ако не се лъжа, поне до толкова ми отчита помпата, мисля, че трябва да е там някъде, но не съм 100% сиг.
9. сменен нов дебитомер Бош, същия номер
10. изпрах въздушния филтър - pipercross, за може би 12 хиляди не беше никак мръсен
11. турбината няма никакви луфтове, доколкото мога да се хванат на ръка..
12. нов кулер, затегнати скоби по тръбите
13. ЕГР-а е със затапен вакум, не работи
14. идеално измит всмукателен колектор
15. премахнати катализатори - ДА, ДА, .. АМА НЕ
16. филтъра на картерните газове е оригинален на 20 000км
Не съм проверил единствено тампоните на мотора дали си държат вакума, или изпускат, но мисля утре да го направя
Също така не бях чистил МАП сензора, от четвъртия клип надолу е с почистен МАП, видимо не беше задръстен
До преди ден колата беше с ремап, всички клипчета тук са вече с оригинален софт, защото исках да изключа и тази възможност (некачествен ремап)
Проблема с две думи е обичайното - мудно набира , турбината се включва след 2000-2300, понякога и по-късно, в жега, като зацепи виското нещата се влошават, между другото и виското е ново Бер, или Беру, не помня.
Бихте ли споделили, какво виждате на живите данни.. Аз виждам разлика в налягането от 100-200 единици понякога, до 500, дори на едно от клипчетата в един момент исканата стойност е 2146мбар, а отчетената - 1246мбар ??
Какво съм направил по колата до тук -
1. сменени всички вакумни маркучи
2. сменена с нова вакумна магистрала
3. сменен маркуча от вакумната магистрала до сервото
4. сменено серво и проверен клапана на вакума преди него
5. сменен с нов и проверен ел. магнитния клапан на турбото
6. проверен вакумния резервоар / дори пробвах и без него
7. проверен актуатора на турбото - ход малко над 1 сантиметър и задържа вакума неограничено време
8. проверен вакума в системата -0.7 бара, ако не се лъжа, поне до толкова ми отчита помпата, мисля, че трябва да е там някъде, но не съм 100% сиг.
9. сменен нов дебитомер Бош, същия номер
10. изпрах въздушния филтър - pipercross, за може би 12 хиляди не беше никак мръсен
11. турбината няма никакви луфтове, доколкото мога да се хванат на ръка..
12. нов кулер, затегнати скоби по тръбите
13. ЕГР-а е със затапен вакум, не работи
14. идеално измит всмукателен колектор
15. премахнати катализатори - ДА, ДА, .. АМА НЕ
16. филтъра на картерните газове е оригинален на 20 000км
Не съм проверил единствено тампоните на мотора дали си държат вакума, или изпускат, но мисля утре да го направя
Също така не бях чистил МАП сензора, от четвъртия клип надолу е с почистен МАП, видимо не беше задръстен
До преди ден колата беше с ремап, всички клипчета тук са вече с оригинален софт, защото исках да изключа и тази възможност (некачествен ремап)
Проблема с две думи е обичайното - мудно набира , турбината се включва след 2000-2300, понякога и по-късно, в жега, като зацепи виското нещата се влошават, между другото и виското е ново Бер, или Беру, не помня.
Бихте ли споделили, какво виждате на живите данни.. Аз виждам разлика в налягането от 100-200 единици понякога, до 500, дори на едно от клипчетата в един момент исканата стойност е 2146мбар, а отчетената - 1246мбар ??
Последна промяна FaceOff на 23 Окт 2017, 16:15, променена общо 3 пъти
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Показания/живи данни ИНПА
До преди да си взема 530д чувах и четях само че тоя мотор е ебаси безпроблемния. След като си взех се оказа друго яче. Къде ли не ходих и всеки вдига раменете. Между другото това, че си затапил вакума на егр не значи, че не ти бичи изгорели газове в сместа. Или го превеждаш в ред или го изолираш механично и след това софтуерно.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Хрuсто написа:До преди да си взема 530д чувах и четях само че тоя мотор е ебаси безпроблемния. След като си взех се оказа друго яче. Къде ли не ходих и всеки вдига раменете. Между другото това, че си затапил вакума на егр не значи, че не ти бичи изгорели газове в сместа. Или го превеждаш в ред или го изолираш механично и след това софтуерно.
Не, не "бичи" колега, да ти го снимам ли, затапен от две години как е чист като момина сълза.. ако "бичеше" нямаше да е така
Караме милионници, мотора е чудесен, така че, моля по темата!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Показания/живи данни ИНПА
Здравей, колега! Клиповете не знам защо, но не ги виждам. Така като гледам какво си направил обаче, остава да свалиш турбината. Може да няма луфтове, но някоя перка може да е с нарушена геометрия, може да има превъртане по оста, отделно геометрията на турбината може да е зацапана. След всичко, дето си сменил/направил, това остава да провериш... Поразгледай хубаво и всмукателния колектор за пробиви.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Хъммм, защо ли не ги виждаш.. така - https://www.youtube.com/user/kokobm1/videos?view=0&shelf_id=0&sort=dd
Последните 8 съм качил тук, преди това е с ремап, уж сменен клапан на турбото, ама сменения по-зле и от предишния.. Сигурен съм, че някой, който разбира биха му "говорили" нещо тези данни
Предполагам, че МАП-а, макар и изчистен, вероятно работи колкото и клапаните на егр-а и турбото - нищо, та да взема да сменя и него, поне да знам, че друго не остава..
Дори и клапана на тампоните на мотора си купих, но не съм го сменил още, но моя дори да не е изправен (не съм го тествал, реших направо да взема нов), ако не изпускат вакуум самите тампони, няма да играе роля за работата на мотора..
Последните 8 съм качил тук, преди това е с ремап, уж сменен клапан на турбото, ама сменения по-зле и от предишния.. Сигурен съм, че някой, който разбира биха му "говорили" нещо тези данни
Предполагам, че МАП-а, макар и изчистен, вероятно работи колкото и клапаните на егр-а и турбото - нищо, та да взема да сменя и него, поне да знам, че друго не остава..
Дори и клапана на тампоните на мотора си купих, но не съм го сменил още, но моя дори да не е изправен (не съм го тествал, реших направо да взема нов), ако не изпускат вакуум самите тампони, няма да играе роля за работата на мотора..
- rosengeorgiev14
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 6.01.2017
Re: Показания/живи данни ИНПА
530д си е чудесен мотор. Зависи обаче и как се отнасяш с него. Днес четох един пост че на един колата му горяла масло като сложел Кастрол 5w... И от както слага незнам каква марка 10w... не толкова, след време и той ще каже че само проблеми с тоя мотор. От "инженери" които по цял ден гледат скритото меню и започват да сменят и барникат какво ли само щот колата им работи с 2 градуса повече от колкото прочели и от други които са на мнение че от БМВ нищо не разбират колите се превръщат в опитни зайчета.Хрuсто написа:До преди да си взема 530д чувах и четях само че тоя мотор е ебаси безпроблемния. След като си взех се оказа друго яче. Къде ли не ходих и всеки вдига раменете. Между другото това, че си затапил вакума на егр не значи, че не ти бичи изгорели газове в сместа. Или го превеждаш в ред или го изолираш механично и след това софтуерно.
Мислил ли си че проблема може да идва и от гориво?FaceOff написа:Хъммм, защо ли не ги виждаш.. така - https://www.youtube.com/user/kokobm1/videos?view=0&shelf_id=0&sort=dd
Последните 8 съм качил тук, преди това е с ремап, уж сменен клапан на турбото, ама сменения по-зле и от предишния.. Сигурен съм, че някой, който разбира биха му "говорили" нещо тези данни
Предполагам, че МАП-а, макар и изчистен, вероятно работи колкото и клапаните на егр-а и турбото - нищо, та да взема да сменя и него, поне да знам, че друго не остава..
Дори и клапана на тампоните на мотора си купих, но не съм го сменил още, но моя дори да не е изправен (не съм го тествал, реших направо да взема нов), ако не изпускат вакуум самите тампони, няма да играе роля за работата на мотора..
Enviado desde mi ZTE BLADE A512 mediante Tapatalk
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Показания/живи данни ИНПА
А пуши ли? Така както гледах клиповете, Soll air mass и Ist air mass се поразминават с повечко.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Мислех, че това разминаване е от ремапа, но разликата остана и с оригиналния софт.. Не пушеше грам преди ремапа, след него изпушваше, но не много, сега като върнах оригиналния софт пак не изпушва грам.. Всички познати и приятели, дори съвсем случайни хора ми казват - еб@ти, колко хубаво работи тая кола.Elesar74 написа:А пуши ли? Така както гледах клиповете, Soll air mass и Ist air mass се поразминават с повечко.
Аз винаги намирам това, което търся в последния кашон та съм свикнал, и съм се въоръжил с търпение.
Soll charge air pressure и act air mass flow също повечето време се разминават с доста обикновено в полза на второто с 100-200-500 дори видях и 800-900 единици..
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Имам един може би тъп въпрос. Ако отида в някой от сервизите за турбини (турбос хют например) могат ли да я диагностират докато е на колата? Те май са се преместили от военна рампа до бриколаж в Люлин, те ли си свалят турбината, или трябва да им я занеса свалена. И те ли си чистят турбината?
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Показания/живи данни ИНПА
Проблема е в снабдяването на мотора с въздух, това виждам аз от тия данни. Кой е виновен за това обаче. След като колата е била с ремап, с какво е сега, оригиналния софт?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Показания/живи данни ИНПА
При спрян ЕГР май е нормално това разминване, което коментирате (desired и actual air mass). Обаче разминаванет/недостигът на charge pressure е проблемът за мудността, явно не надува достатъчно или изпуска от някъде.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Интересно, че като правих ремапа, мапера каза същото - абе, не и стига въздуха на тая кола, изчисти всмукателния колектор. Понеже ми бяха премахвани и затапени отворите на вихровите клапи, реших да не си чистя моя, а си купих колектор без клапи и го изчистих педантично, преди да го кача на колата. Разлика нямаше, а и моя не беше нещо брутално задръстен..Elesar74 написа:Проблема е в снабдяването на мотора с въздух, това виждам аз от тия данни. Кой е виновен за това обаче. След като колата е била с ремап, с какво е сега, оригиналния софт?
След това открих малък пробив в кулера, викам ето, намерих проблема, купих нов, никаква разлика..
Да, сега е с оригиналния софт, колега от форума ми го качи преди два дни.
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Май си прав за егр-а, не се бях сетил! Всъщност наистина ще се окаже че не надува турбината в крайна сметка, и това ми е проблема!drago9205 написа:При спрян ЕГР май е нормално това разминване, което коментирате (desired и actual air mass). Обаче разминаванет/недостигът на charge pressure е проблемът за мудността, явно не надува достатъчно или изпуска от някъде.
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Показания/живи данни ИНПА
Свали маркуча към EGR-a, сложи си ръката пред него и накарай някой да дава газ, до 2000, после 2300 оборота и виж как духа. Експеримента е субективен, но ще имаш някаква представа как "духа" турбото. Турбината включва на 1750 оборота. Ако нямаш надув на 2000 и идва около 2300, значи турбото нещо не е добре, управлението, самата турбина или дупка по пътя от турбината до EGR/всмукателния колектор. Дебелите маркучи здрави ли са, да няма някой сцепен, да не го виждаш?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Показания/живи данни ИНПА
В е39-групата имаше такъв проблем,човека сменил всичко като теб ...накрая се оказа турбото
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани