Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)

Мнение от FaceOff » 24 Авг 2017, 17:57

Колеги, от известно време се опитвам да установя защо колата последно време не върви както е била преди.
Какво съм направил по колата до тук -

1. сменени всички вакумни маркучи
2. сменена с нова вакумна магистрала
3. сменен маркуча от вакумната магистрала до сервото
4. сменено серво и проверен клапана на вакума преди него
5. сменен с нов и проверен ел. магнитния клапан на турбото
6. проверен вакумния резервоар / дори пробвах и без него
7. проверен актуатора на турбото - ход малко над 1 сантиметър и задържа вакума неограничено време
8. проверен вакума в системата -0.7 бара, ако не се лъжа, поне до толкова ми отчита помпата, мисля, че трябва да е там някъде, но не съм 100% сиг.
9. сменен нов дебитомер Бош, същия номер
10. изпрах въздушния филтър - pipercross, за може би 12 хиляди не беше никак мръсен
11. турбината няма никакви луфтове, доколкото мога да се хванат на ръка..
12. нов кулер, затегнати скоби по тръбите
13. ЕГР-а е със затапен вакум, не работи
14. идеално измит всмукателен колектор
15. премахнати катализатори - ДА, ДА, .. АМА НЕ
16. филтъра на картерните газове е оригинален на 20 000км

Не съм проверил единствено тампоните на мотора дали си държат вакума, или изпускат, но мисля утре да го направя
Също така не бях чистил МАП сензора, от четвъртия клип надолу е с почистен МАП, видимо не беше задръстен
До преди ден колата беше с ремап, всички клипчета тук са вече с оригинален софт, защото исках да изключа и тази възможност (некачествен ремап)

Проблема с две думи е обичайното - мудно набира :mhihi: , турбината се включва след 2000-2300, понякога и по-късно, в жега, като зацепи виското нещата се влошават, между другото и виското е ново Бер, или Беру, не помня.
Бихте ли споделили, какво виждате на живите данни.. Аз виждам разлика в налягането от 100-200 единици понякога, до 500, дори на едно от клипчетата в един момент исканата стойност е 2146мбар, а отчетената - 1246мбар ??















Последна промяна FaceOff на 23 Окт 2017, 16:15, променена общо 3 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Хрuсто » 24 Авг 2017, 19:23

До преди да си взема 530д чувах и четях само че тоя мотор е ебаси безпроблемния. След като си взех се оказа друго яче. Къде ли не ходих и всеки вдига раменете. Между другото това, че си затапил вакума на егр не значи, че не ти бичи изгорели газове в сместа. Или го превеждаш в ред или го изолираш механично и след това софтуерно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 24 Авг 2017, 19:35

Хрuсто написа:До преди да си взема 530д чувах и четях само че тоя мотор е ебаси безпроблемния. След като си взех се оказа друго яче. Къде ли не ходих и всеки вдига раменете. Между другото това, че си затапил вакума на егр не значи, че не ти бичи изгорели газове в сместа. Или го превеждаш в ред или го изолираш механично и след това софтуерно.


Не, не "бичи" колега, да ти го снимам ли, затапен от две години как е чист като момина сълза.. ако "бичеше" нямаше да е така ;)
Караме милионници, мотора е чудесен, така че, моля по темата! ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 24 Авг 2017, 21:01

Здравей, колега! Клиповете не знам защо, но не ги виждам. Така като гледам какво си направил обаче, остава да свалиш турбината. Може да няма луфтове, но някоя перка може да е с нарушена геометрия, може да има превъртане по оста, отделно геометрията на турбината може да е зацапана. След всичко, дето си сменил/направил, това остава да провериш... Поразгледай хубаво и всмукателния колектор за пробиви.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 24 Авг 2017, 21:35

Хъммм, защо ли не ги виждаш.. така - https://www.youtube.com/user/kokobm1/videos?view=0&shelf_id=0&sort=dd
Последните 8 съм качил тук, преди това е с ремап, уж сменен клапан на турбото, ама сменения по-зле и от предишния.. Сигурен съм, че някой, който разбира биха му "говорили" :lol: нещо тези данни :yes:
Предполагам, че МАП-а, макар и изчистен, вероятно работи колкото и клапаните на егр-а и турбото - нищо, та да взема да сменя и него, поне да знам, че друго не остава..
Дори и клапана на тампоните на мотора си купих, но не съм го сменил още, но моя дори да не е изправен (не съм го тествал, реших направо да взема нов), ако не изпускат вакуум самите тампони, няма да играе роля за работата на мотора..

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 6.01.2017

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от rosengeorgiev14 » 24 Авг 2017, 23:04

Хрuсто написа:До преди да си взема 530д чувах и четях само че тоя мотор е ебаси безпроблемния. След като си взех се оказа друго яче. Къде ли не ходих и всеки вдига раменете. Между другото това, че си затапил вакума на егр не значи, че не ти бичи изгорели газове в сместа. Или го превеждаш в ред или го изолираш механично и след това софтуерно.
530д си е чудесен мотор. Зависи обаче и как се отнасяш с него. Днес четох един пост че на един колата му горяла масло като сложел Кастрол 5w... И от както слага незнам каква марка 10w... не толкова, след време и той ще каже че само проблеми с тоя мотор. От "инженери" които по цял ден гледат скритото меню и започват да сменят и барникат какво ли само щот колата им работи с 2 градуса повече от колкото прочели и от други които са на мнение че от БМВ нищо не разбират колите се превръщат в опитни зайчета.

FaceOff написа:Хъммм, защо ли не ги виждаш.. така - https://www.youtube.com/user/kokobm1/videos?view=0&shelf_id=0&sort=dd
Последните 8 съм качил тук, преди това е с ремап, уж сменен клапан на турбото, ама сменения по-зле и от предишния.. Сигурен съм, че някой, който разбира биха му "говорили" нещо тези данни :yes:
Предполагам, че МАП-а, макар и изчистен, вероятно работи колкото и клапаните на егр-а и турбото - нищо, та да взема да сменя и него, поне да знам, че друго не остава..
Дори и клапана на тампоните на мотора си купих, но не съм го сменил още, но моя дори да не е изправен (не съм го тествал, реших направо да взема нов), ако не изпускат вакуум самите тампони, няма да играе роля за работата на мотора..
Мислил ли си че проблема може да идва и от гориво?

Enviado desde mi ZTE BLADE A512 mediante Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Elesar74 » 25 Авг 2017, 8:10

А пуши ли? Така както гледах клиповете, Soll air mass и Ist air mass се поразминават с повечко.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2017, 12:14

Elesar74 написа:А пуши ли? Така както гледах клиповете, Soll air mass и Ist air mass се поразминават с повечко.
Мислех, че това разминаване е от ремапа, но разликата остана и с оригиналния софт.. Не пушеше грам преди ремапа, след него изпушваше, но не много, сега като върнах оригиналния софт пак не изпушва грам.. Всички познати и приятели, дори съвсем случайни хора ми казват - еб@ти, колко хубаво работи тая кола.
Аз винаги намирам това, което търся в последния кашон :mhihi: та съм свикнал, и съм се въоръжил с търпение.
Soll charge air pressure и act air mass flow също повечето време се разминават с доста обикновено в полза на второто с 100-200-500 дори видях и 800-900 единици..

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2017, 12:58

Имам един може би тъп въпрос. Ако отида в някой от сервизите за турбини (турбос хют например) могат ли да я диагностират докато е на колата? Те май са се преместили от военна рампа до бриколаж в Люлин, те ли си свалят турбината, или трябва да им я занеса свалена. И те ли си чистят турбината?

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Elesar74 » 25 Авг 2017, 13:07

Проблема е в снабдяването на мотора с въздух, това виждам аз от тия данни. Кой е виновен за това обаче. След като колата е била с ремап, с какво е сега, оригиналния софт?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от drago9205 » 25 Авг 2017, 13:08

При спрян ЕГР май е нормално това разминване, което коментирате (desired и actual air mass). Обаче разминаванет/недостигът на charge pressure е проблемът за мудността, явно не надува достатъчно или изпуска от някъде.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2017, 13:26

Elesar74 написа:Проблема е в снабдяването на мотора с въздух, това виждам аз от тия данни. Кой е виновен за това обаче. След като колата е била с ремап, с какво е сега, оригиналния софт?
Интересно, че като правих ремапа, мапера каза същото - абе, не и стига въздуха на тая кола, изчисти всмукателния колектор. Понеже ми бяха премахвани и затапени отворите на вихровите клапи, реших да не си чистя моя, а си купих колектор без клапи и го изчистих педантично, преди да го кача на колата. Разлика нямаше, а и моя не беше нещо брутално задръстен..
След това открих малък пробив в кулера, викам ето, намерих проблема, купих нов, никаква разлика..
Да, сега е с оригиналния софт, колега от форума ми го качи преди два дни.

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 25 Авг 2017, 13:30

drago9205 написа:При спрян ЕГР май е нормално това разминване, което коментирате (desired и actual air mass). Обаче разминаванет/недостигът на charge pressure е проблемът за мудността, явно не надува достатъчно или изпуска от някъде.
Май си прав за егр-а, не се бях сетил! Всъщност наистина ще се окаже че не надува турбината в крайна сметка, и това ми е проблема!

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Elesar74 » 25 Авг 2017, 14:31

Свали маркуча към EGR-a, сложи си ръката пред него и накарай някой да дава газ, до 2000, после 2300 оборота и виж как духа. Експеримента е субективен, но ще имаш някаква представа как "духа" турбото. Турбината включва на 1750 оборота. Ако нямаш надув на 2000 и идва около 2300, значи турбото нещо не е добре, управлението, самата турбина или дупка по пътя от турбината до EGR/всмукателния колектор. Дебелите маркучи здрави ли са, да няма някой сцепен, да не го виждаш?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 814
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от hummer » 25 Авг 2017, 15:45

В е39-групата имаше такъв проблем,човека сменил всичко като теб ...накрая се оказа турбото

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook