Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Турбото не надува

Мнение от FaceOff » 18 Сеп 2017, 23:31

Такаа.. в неделя, докато ВЯРАТА ме чакаше в къщи, аз човърках по ЛЮБОВТА с НАДЕЖДАТА да я оправя.. :mhihi:
Първо исках да боцн@ мухата във въздуха и подобно на колегите от ВАГ групата да взема да изчистя геометрията по този начин -
не ме съдете.. и аз съм карал гоУф някога :mhihi: Въпросът е че нищо не се получи, защото през отвора за тръбата на егр-а на изпускателния колектор много трудно може да се нацели турбината, освен с ендоскоп :mhihi: и след няколко опита се отказах.
Бях си поръчал комплект за пълно отстраняване на егр-а, и така и така бях откачил "ауспухчето" от колектора, затапих отвора с тапата от комплекта, имаше си и гарнитурка. Махнах и самия егр, и на негово място сложих права тръба, а охладителя реших да го оставя, заради термостата на него, и в момента играе роля само на част от охладителната система на колата, по принцип имаше и две тапи, ако решиш да махнеш и охладителя с термостата и да затапиш двете тръбички, но засега реших да го оставя.
Смених и кечето на филтъра на картерните газове, който е оригинален на 23-25 000 км към момента, имаше омасляване, не мога да преценя дали е бил много мръсен или не.. мисля, че по-скоро не. Мембраната си беше съвсем здрава.
Проверих отново турбината за луфтове.. има минимален радиален, и никакъв аксиален, и перката е абсолютно перфектна, без дори надраскване, обаче откачих и алуминиевата тръба след г-образния маркуч, веднага след турбината, и при изфорсиране до към 3000 оборота си хвърляше пръски масълце.. предполагам, че и само с ремонтен комплект (втулки, лагер, сегменти) за турбината би трябвало да се оправи, щом няма луфтове? Проверих отново и хода на актуатора. Закачих вакум помпата на маркучето, и като и подам вакум, лостчето се прибира надолу, предполагам до крайно положение, като отпусна вакума лостчето се качва нагоре, но сега забелязах, че се качва само около половин сантиметър, и от това положение като подам налягане с помпата, лостчето се качва приблизително още половин сантиметър нагоре, което е вече целия ход на актуатора, но без налягане от помпата не изпълва целия си ход, и се замислих дали пък пружината на актуатора не е "олабила" и да не може да върне лостчето в крайно горно положение??

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Турбото не надува

Мнение от Elesar74 » 19 Сеп 2017, 9:01

Като гледам колко неща си сменил от първото мнение, да си беше взел една друга турбина и да си си решил проблема досега. Не че "нова"-та турбина е някаква гаранция, ама вече са на достатъчно ниски пари. Лоста на актуатора трябва да можеш да се движи адекватно от вакуумната система на колата, без да го закачаш към външна помпа. И това даже можеш да го видиш "на живо". Палиш колата, гледаш, под въздушния филтър, турбото се вижда, актуатора също и казваш на някой да дава газ, ще видиш мърда ли лоста на актуатора. Геометрията с тия химии трудно ще се изчисти, хората като свалял перките, ги шкурят от нагара. Сега, на какво казваш вървени и какво липса на вървене, не знам. Колата поне малко трябва да постига заводските си стойности като 0-100, например и това да ти е ориентир. Не че ако е примерно 8 до 100, е голям проблем ако е 9, ама ако е 10-11, тогава явно има някакъв проблем . Иначе всичко друго е чист субективизъм. Гледам, че имаш афинитет към чипове, та явно през тази призма прекарваш не вървенето.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Турбото не надува

Мнение от FaceOff » 19 Сеп 2017, 11:10

Не мога да се съглася, че ако бях взел друга тирбина щях да съм си решил проблема.. другата може да е и по-зле от моята, като гледам че няма никакви луфтове, с един ремонтен комплект за 150лв ще стане като нова, в краен случай по-добре цяла нова средна част за 400 отколкото 400 за турбина в незнайно състояние. А и друга турбина при неизправен клапан на турбото, скъсан вакумен маркуч и спукан кулер не виждам също как щеше да ми реши проблема.. ?
При запалване актуатора се прибира надолу (вакума го издърпва), но ако е отслабнала пружината после при подаване на газ не може да извърши целия ход до горе.
Относно химията, пробвах я на скара в заведение, и да ти кажа прави чудеса, повече и от телена четка, та съм склонен да вярвам на не малкото хора пробвали го в тубата, и споделили, че са си решили проблема със зацапаната геометрия, но за съжаление при нашите мотори е по-трудно да нацелиш изхода на колектора. За малко да звънна на един приятел да ми донесе ендоскоп, ама като видях как си хвърля масълце турбото, реших че със сигурност ще го свалям и няма смисъл да се занимавам..
Чипа не е лошо нещо, ако е направен както трябва,... и да.. даваше 11 до 100 с него :mhihi:

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Турбото не надува

Мнение от Elesar74 » 19 Сеп 2017, 13:29

Исках да кажа, че си сменил сума части, пък ефекта не е достатъчен май. И това защо ти или някой друг си прави експерименти с колата къде от некомпетентност, къде от незнание, къде от кой знае какво. Всичко това свидетелства за едно нещо. Както каза Lucifer's, трябва да я погледне някой, който е в час с диагностиката, а не да се хвърля боб. Форума е хубаво нещо, но тук не всичко може да бъде казано, да не говорим за неща, с които някой си вади хляба. В този дух на мисли, смятам, че беше даже достатъчно много казано по темата. Досега да я беше свалил тази турбина да я погледнеш, вместо да пълниш темата с клипове. Не се заяждам, това смятам още повече, че Z3R0 ти е казал, че това ти е проблема, а ти си удостоверил това още на 04.09, днес сме 19. Не ти знам графика, ама какви експерименти повече си правиш, а не следваш това, което ти казват колегите?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Турбото не надува

Мнение от FaceOff » 19 Сеп 2017, 14:36

Elesar74 написа:Исках да кажа, че си сменил сума части, пък ефекта не е достатъчен май. И това защо ти или някой друг си прави експерименти с колата къде от некомпетентност, къде от незнание, къде от кой знае какво. Всичко това свидетелства за едно нещо. Както каза Lucifer's, трябва да я погледне някой, който е в час с диагностиката, а не да се хвърля боб. Форума е хубаво нещо, но тук не всичко може да бъде казано, да не говорим за неща, с които някой си вади хляба. В този дух на мисли, смятам, че беше даже достатъчно много казано по темата. Досега да я беше свалил тази турбина да я погледнеш, вместо да пълниш темата с клипове. Не се заяждам, това смятам още повече, че Z3R0 ти е казал, че това ти е проблема, а ти си удостоверил това още на 04.09, днес сме 19. Не ти знам графика, ама какви експерименти повече си правиш, а не следваш това, което ти казват колегите?


Извинявам се, ако съм ви досадил с клиповете ;) в интерес на истината мислех, че човек, който разбира от показанията на ИНПА, ще може да определи в какво ми е проблема, и пак в интерес на истината, ти беше един от тези, които дадоха правилна насока.. Да ти кажа честно, абсолютен любител съм, преди две години като взех колата, като отворех предния капак мислех, че виждам НЛО, и ме беше страх и с пръст да пипна, камо ли с инструмент :mhihi: И точно поради тази причина компетентни майстори ми взимаха по 100лв за сваляне на всмукателния колектор, и компетентно го чистеха, а всъщност компетентно не го бяха пипнали с пръст ;) Не разбирам за каква компетентност става въпрос изобщо тук, според теб е трябвало да започна от турбината, ок, сменям/рециклирам турбото.. и пак не върви колата.. ааа, и клапана не работил...сменям го, и пак не върви... ааа, и кулера бил спукан, сменям го, и пак не върви... аа, то имало и маркуче за смяна, пък и от сервото губело вакум... Е, аз почнах от по-простите и евтини неща, докато разбера, че всъщност турбината все пак НЕ надува..
За едно си абсолютно прав! Форума е МНОГО хубаво нещо, както и потребители като Зеро в него, а и всички, опитали се да ми помогнат в темата, включително и ти! :bowdown:
Работя 5 дни в седмицата, до доста късно, в почивните ми дни обикновенно си гледам детето. Освен това чакам едни момчета да се освободят, защото след свалянето и поправката на турбината ще има и други интервенции по нея, които те трябва да направят.. и така от 04.09 та до 19 имах няколко часа да отделя на колата, и я поровичках малко, за идеята.. 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Турбото не надува

Мнение от Elesar74 » 20 Сеп 2017, 15:06

Не си ме разбрал колега :D . Не е въпроса в досаждането или нещо такова. Въпроса е да се реши проблема. Сменял си части наред, явно под давлението на некомпетентни майстори. За съжаление, компетентните и още повече съвестните, са кът, ко да правиш, ама не е и като да са като бялата лястовица. За турбината, въпроса се изясни точно след клиповете, които сложи, така че, не са нещо излишно. И именно към нея трябва да насочиш усилията явно. Обаче минават дни, не правиш почти нищо в тази посока и излиза, че хората, които ти помагат, умишлено или не, пренебрегваш техните усилия и съвети, а очакваш определени резултати. Така не става. Мани ме мен, аз съм никакъв в тази картинка, също съм любител. После същите тези хора, не намират вече смисъл да пишат във форума и се оттеглят малко по-малко. Не целя да те обидя, ни най-малко. Искам да видя да напишеш в заглавието, че проблема е решен и твоята тема да е полезна за всички, а не поредната свършила безрезултатно. Щото форума изобилства с такива. Щом поставяш въпрос за питане, изпълнявай препоръките, които ти се дават. Иначе няма смисъл. Лично аз, нямам какво повече да ти кажа, докато не направиш нещо с турбото. Или актуатора не е наред и и е запекла геометрията, която той управлява. Но няма да го разбереш без хардуерна намеса. Така мисля. Дерзай и успех :yes:.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Турбото не надува

Мнение от dak » 20 Сеп 2017, 17:10

Колега , моята турбина на живи данни през Инпа работи на същото дередже и колата е самолет , лампата на АСЦто по премигва на сух асфалт на 3та като смачкам газта (с гуми 225 Дънлоп на няма и 2г.) на прав път лепи 230 км. Не е зле да се ревизира турбото но не може да се какже нищо на 100% от тия клипове от Инпата . Някой взима ли под внимание времето на опресняване на живите данни ? Пък и се вижда , че турбото си надува :dunno:
Работата малко върви към проба грешка . До като хванах клапана на турбото , смених дебитомер читав + мап сензор и вакууми ! Моя съвет е да закараш колата при някой който зне какво прави и каво да гледа , пък ако имаш време и желание може по случайнот може и сам да се справиш и после кефа е голям , нооо ... всеки сам си решава. Най лошото е че , читави майстори на пръсти се броят и думата "майстор" е много широко понятие :D Аз познавам уникален механик и в същото време нищо не разбира от диагностика освен да чете и трие грешки и пр. в същото време може да направи перфектен ремонт на мотора и скоростите на последните модели премиум марки :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Турбото не надува

Мнение от FaceOff » 20 Сеп 2017, 17:55

Elesar74 написа:Не си ме разбрал колега :D . Не е въпроса в досаждането или нещо такова. Въпроса е да се реши проблема. Сменял си части наред, явно под давлението на некомпетентни майстори. За съжаление, компетентните и още повече съвестните, са кът, ко да правиш, ама не е и като да са като бялата лястовица. За турбината, въпроса се изясни точно след клиповете, които сложи, така че, не са нещо излишно. И именно към нея трябва да насочиш усилията явно. Обаче минават дни, не правиш почти нищо в тази посока и излиза, че хората, които ти помагат, умишлено или не, пренебрегваш техните усилия и съвети, а очакваш определени резултати. Така не става. Мани ме мен, аз съм никакъв в тази картинка, също съм любител. После същите тези хора, не намират вече смисъл да пишат във форума и се оттеглят малко по-малко. Не целя да те обидя, ни най-малко. Искам да видя да напишеш в заглавието, че проблема е решен и твоята тема да е полезна за всички, а не поредната свършила безрезултатно. Щото форума изобилства с такива. Щом поставяш въпрос за питане, изпълнявай препоръките, които ти се дават. Иначе няма смисъл. Лично аз, нямам какво повече да ти кажа, докато не направиш нещо с турбото. Или актуатора не е наред и и е запекла геометрията, която той управлява. Но няма да го разбереш без хардуерна намеса. Така мисля. Дерзай и успех :yes:.
Силно, ама много силно съм озадачен от последния ти коментар.. ще кажеш, че не си чел и едно мнение в темата, а всъщност си.. много странно, и непонятно за мен защо се опитваш да извъртиш фактите!?
Първо, кое от написаното от мен те кара да мислиш, че "съм сменял части наред"??
Започнах от вакумните маркучи, най-нормалното нещо, та дори и профилактично да ги смени човек.. Спомням си темата на един колега, където половината форум му се молеше да смени вакумните маркучи над половин година, той сменяше всичко друго... Аз съм пуснал темата преди един месец, като преди това съм се постарал да направя всичко по силите ми да си реша проблема сам, за да не занимавам форума с мен.., ти ме обвиняваш, че заради това че виждаш ли, от две седмици знам че е турбото, що още не съм го свалил, щели да се откажат знаещите да дават акъл?????
Смених пък вакумната магистрала, защото при подмяната на вакумните маркучи счупих едно от щуцерчетата и го бях изолирал, защото така или иначе ползвам само две от четирите, но съм малко перфекционист, и ме дразнеше.. После преместих клапана на егр-а на местото на турбото, но в интерес на истината на следващия ден се позаинтетесуеах как работи този клапан и как да се тества, и разбрах че за нищо не са ставали и двата. Купих си нов 120лв пиербург, добре че вече знаех как да го тествам, защото беше дефектен!
Свалих и проверих под вода с надуване омасления ми отвън! кулер, и както и предполагах беше спукан, е, не дадох 70лв да го заварят, дадох 270 за нов, но това е личен избор..
Да смених и дебитомер, след като два пъти го бях свалял да го чистя, и на инпа излизаше грешка, на 16 години оригиналния, защо да не го сменя?
Последно си купих кит за цялостно премахване на егр-а, макар дори и само със затапен вакум да си беше изолиран на сто процента, ей така, кефи ме правата тръба преди колектора и ми се даваха 65лв :mhihi:
И шапчици за неизползваните щуцери на вак магистрала и егр-а си купих да е по естетично..
И сервото смених, може да видиш снимка в темата за твърдия педал, как изглеждаше отвътре..
И последно - под ничие давление не сменям каквото и да било (най-вече на "компетентни майстори"), защото го правя АЗ, и в реда, в който мисля че е логично да се направи, а пък аз ще съм ти благодарен да кажеш, кое според теб смених "на ред" ..


Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Турбото не надува

Мнение от Z3Ro* » 20 Сеп 2017, 18:02

Да добавим малко инфо - като хванах маркуча точно пред егр на колегата, той даде газ, а маркуча вместо да се издуе, се сплеска и двата пръста, с които го държах, се допряха без допълнително усилие от мен - демек вместо надув има вакуум. Картината е почти същата на маркуча на изхода на компресора. Маркучите му са здрави, кулера е нов и не се чуват съскания от пропуски. Тоя клапан на турбото си има тест през Инпа и го изпълнява на 100%. Турбината му хвърля и масълце, не кой знае колко, но повече от нормално омаслени пътища. Маркуча на вентилацията е почти чист... Освен това в темата е споделено, че клапанът на турбото е нов и проверен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Турбото не надува

Мнение от Elesar74 » 21 Сеп 2017, 10:07

Демек, турбината не надува, а смуче. Интересна ситуация. В такъв случай, колата би следвало да пуши.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Турбото не надува

Мнение от Ivo_Borisov » 21 Сеп 2017, 10:43

Значи турбото никакво го няма, вакума го прави мотора като засмуква през всмукателния колектор. :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Турбото не надува

Мнение от FaceOff » 21 Сеп 2017, 11:02

Интересно, но не пуши. Пушеше малко с чипа, сега без, не изпушва въобще.. Колата тръгва горе долу, но над 2300-2500 оборота, но преди това се усеща че се мъчи, натискам педала, ръмжи нещо, но не тръгва преди да стигне тези обороти.. Наскоро, малко след като бях пуснал темата, и вече без чип, точно за един ден вървеше много прилично, познавам си колата, и се усещаше как турбината тръгва от около 1800 оборота.. но само за един ден.. странна работа. Затова мислех, че може да е мап-а, но аз имам два, и Зеро ми прати неговия! и с всички е еднакво... В крайна сметка наистина маркучите седят меки, и при подаване на газ се издуват, но слабо, то и заради това като запаля колата показанията на мап-а падат с двайсетина единици, в сравнение ако е само на контакт. То и очевидно като махна тръбата след турбото почти нищо не духа на празен ход, и при подаване на газ също слаба работа.. само малко пръски хвърля. Доливам към литър на 10-12 хиляди, но малко губи и от гарнитурата на капака на клапаните, не само от турбото.


Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Турбото не надува

Мнение от Elesar74 » 21 Сеп 2017, 13:09

Най-вероятно, лопатките на геометрията са отворени и тя не прави налягане в ниските обороти. Или пък актуатора не работи както трябва и ту работи, ту не работи и оттам наблюдаваш понякога, че е добре, друг път, не. Няма да минеш без сваляне на турбината. На място няма да пуши, но под товар трябва да се види.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Турбото не надува

Мнение от FaceOff » 21 Сеп 2017, 14:25

Elesar74 написа:Най-вероятно, лопатките на геометрията са отворени и тя не прави налягане в ниските обороти. Или пък актуатора не работи както трябва и ту работи, ту не работи и оттам наблюдаваш понякога, че е добре, друг път, не. Няма да минеш без сваляне на турбината. На място няма да пуши, но под товар трябва да се види.


:yes: Да, това са и моите съмнения.. или както каза Зеро, да превърта студената перка. Скоро ще я свалям, ясно че друг начин няма. За пушенето - в движение я гледам в огледалото, може да има минимално, което да не мога да видя в огледалото, но когато беше чипната си се виждаше.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Турбото не надува

Мнение от LUCIFER'S » 21 Сеп 2017, 17:50

Свали я тая турбина и я дай за ревизиране, почистване настройка или евентуално ремонт щом духа масло, а не надува...
Просто информативно във групата във фейсбук, има я и обявата в олх се продава за 320лв от 530д турбина уж читава... може и китаец да е, че ми се видя маркировката мн груба, а снимките размазани.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook