Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 27 Авг 2017, 9:07

Ivo_Borisov написа:Колега, а чистил ли си входящия колектор? Дали не е възможно вътре където влиза мап-а да е задръстено от гняз и да не може да отчита правилно?
Колега, всичко е в пътвият ми пост. Номер 14
пп. Сервото ти беше читаво, никога не беше виждало вода от вътре :mhihi:

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 27 Авг 2017, 16:31

Малко размисли и страсти.. :mhihi: Откачих буксата на МАП-а, и колата умря, до 20-30км/ч даже ми се стори че няма разлика, ама като излезнах от кварталните улички и и дадох газ на булеварда иии.. няма никой. Спрях веднага в една пресечка, загасих я, вкарах буксата, изчистих грешките, дори без да гледам дали има, защото предположих, че задължително е набила грешка, и продължих. Общо взето нещата бяха ОК, малко по-късно ще кача две клипчета, едното допреди да включи виското и другото след като включи виското. Определено има разлика от това виско, може ли пък толкова да спъва? Така, да се върна на МАП-а - от експеримента с откачената букса, си вадя извод, че няма как да е самата букса или окабеляването, иначе съвсем ще е умряла колата, може и двата ми МАП-а да не са читави, ще видим...

vladobate написа:Да , на празен ход турбината се върти , но е силно казано че прави надув , поне не такъв заслужаващ внимание . Пък и геометрията тогава е максимално отворена за да не товари излишно и изгорелите газове излизат леко. Уреда на който си дал линк колега е за вакум и не ти върши работа за проверка на мап, който отчита налягане. Ако имаш точен манометър и помпа можеш да си провериш мапа , поне е нещо различно от закупуване на нов.


Все забравям да ти отговоря колега.. не си прав, отгоре е за налягане, отдолу за вакуум

За съжаление не съм гледал като съм го купувал, защото наистина го купих с идеята да меря вакуум, а има един малко по-скъп, който е до 1 бар налягане, а този до 0,7, но ще взема да го закрепя някакси на дупката на МАП-а и да видя дали турбината прави поне толкова..




старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Elesar74 » 27 Авг 2017, 18:29

Не свалили маркуча от EGR-a, както ти казах и да видиш на празен ход духа ли? Според мен, щом не прави налягане на празен ход, геометрията на турбината има проблем. Или управлението й.
Ето ти един клип, да видиш поне на празен ход какви трябва да са ти стойностите
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от vladobate » 28 Авг 2017, 0:17

И къде видяхте големите разлики в наляганията ? Аз виждам по една десета разлика , че много често видях и реална по-висока от искана. Та тая една десета посмъртно не можеш я усети като вървеж и невървеж , освен да си самовнушаваш истински. Температура на входящия въздух определено оказва по-голямо влияние от тая десета , сега лятото в жегичка . Не изключвай възможността и горивната система да играе лоша шега , щото няма ли гориво - няма газове и съответно надув.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 28 Авг 2017, 8:15

Elesar74 написа:Не свалили маркуча от EGR-a, както ти казах и да видиш на празен ход духа ли? Според мен, щом не прави налягане на празен ход, геометрията на турбината има проблем. Или управлението й.
Ето ти един клип, да видиш поне на празен ход какви трябва да са ти стойностите
Днес ще го направя, ще видя и някой да и подаде газ да видя на 2000-2500 оборота какво се случва.



Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 28 Авг 2017, 8:18

vladobate написа:И къде видяхте големите разлики в наляганията ? Аз виждам по една десета разлика , че много често видях и реална по-висока от искана. Та тая една десета посмъртно не можеш я усети като вървеж и невървеж , освен да си самовнушаваш истински. Температура на входящия въздух определено оказва по-голямо влияние от тая десета , сега лятото в жегичка . Не изключвай възможността и горивната система да играе лоша шега , щото няма ли гориво - няма газове и съответно надув.
Колега, ако гледаш последните две клипчета от вчера, .. колата вървеше учудващо добре цял ден

Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 28 Авг 2017, 10:45

Много странно.. вчера след като тръгнах от нас с разкачена букса на МАП-а, и след 3-400 метра я закачих обратно и изтрих грешките и продължих, цял ден колата вървеше много добре, бих казал по-добре от колкото допреди седмица с ремапа.. :conf: Бих казал, както предполагам че може да върви по принцип тая кола (както каза колегата - за тия дърти 163 алаша :mhihi: ) какво се случи? :dunno: Няколко излизания имах из София, нямаше и движение щото беше неделя, и направо бях очарован.. усещаше се че има няква тяга колата и усещах, че турбината се включваше малко под 2000 оборота, та чак си помислих ако на това дередже я мапна качествено, ще стане много прилично.. Ето и едно клипче от вечерта, на едно място (точно на 3-тата минута) налягането дори се качи на 2375мбар?


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 15.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 02

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Mamar4o » 29 Авг 2017, 0:10

Изчисти геометрията и затапи егр-а както трябва и ходи да ти го изключат софтуерно :yes: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Хрuсто » 29 Авг 2017, 7:35

Не знам дали си втълпявам ама вчера след като изчистих грешките за неработещия егр колата тръгна по-добре... Уж не светва чека, нищо не светва, а го бичи като грешка. Днес ми идва електроклапана и ще споделя как се държи колата. Някой знае ли със сигурност дали неработещата егр система оказва влияние на смесите/вървежа или си втълпявам?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Elesar74 » 29 Авг 2017, 9:36

За мен от горния клип, турбината е леко мудно след около и след 2000 оборота, също не разтоварва бързо около тия обороти.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 04 Сеп 2017, 17:07

Огромни благодарности на колегата Z3Ro* , с чиято помощ установих, че проблема ми е в турбината.
Сега следва демонтиране, и ще я пращам някъде за ремонт. Може би първо ще я разглобя и почистя, че ми е интересно, и тамън ако мога да определя в какво точно е проблема.
Благодарности и на всички, които се включиха в темата с идеята да помогнат! Когато има развитие ще пиша!

пп Не че ще си купя нова турбина, ама защо по дяволите цената на моята турбина е по-висока от на 530?

https://turboshop.th-group.eu/bg/turbo/1101960

https://turboshop.th-group.eu/bg/turbo/1100309

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от dak » 05 Сеп 2017, 0:25

vladobate написа:И къде видяхте големите разлики в наляганията ? Аз виждам по една десета разлика , че много често видях и реална по-висока от искана. Та тая една десета посмъртно не можеш я усети като вървеж и невървеж , освен да си самовнушаваш истински. Температура на входящия въздух определено оказва по-голямо влияние от тая десета , сега лятото в жегичка . Не изключвай възможността и горивната система да играе лоша шега , щото няма ли гориво - няма газове и съответно надув.


1+ също вероятно , но няма да сгрешиш да почистиш геометрията !

П.П. Колега , и аз съм правил клипчета и съм гледал като теб , виското при мене много се усеща като и когато на вън е над 35 градуса + темп. на асфалта е 60 доста се усеща (ако човек си познава колата) Когато карам в хладно време картинката е съвсем различна :D Поздрави и успех в начинанието. Ако ще сваляш турбото след като няма луфтове не виждам какво ще му рециклираш ! М/у другото качествено рециклиране на читава турбина излиза към 300 лв. не виздам смисъл да даваш близо 2к. за нова :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Elesar74 » 05 Сеп 2017, 10:13

Със 150 лв. за части, един приятел рециклира сам неговата турбина, сложи я на колата и само газ дава.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от Z3Ro* » 05 Сеп 2017, 14:52

Elesar74 написа:Със 150 лв. за части, един приятел рециклира сам неговата турбина, сложи я на колата и само газ дава.


Става, ако проблемът са само лагерите и разходът на масло. Ако трябват нови перка, ос, има проблеми с контролен пръстен и геометрия, тогава според мен е по-добре да се даде на специалист. Отделно може да се тества и евентуално смени актуатор...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Показания/живи данни ИНПА

Мнение от FaceOff » 05 Сеп 2017, 16:52

Е, нова турбина няма да си купя, има по-добри варианти за тия пари.. просто ми е странно, че мойта е по-скъпа от ГТ2556.
Не знам за 150 - 300 лв какво рециклират, ако ще правя мойта (след като я сваля и видя какво е разбира се) бих взел направо това -
http://www.kolos-ms.net/bg/item/980/turbocharger-chra-bmw-525d-e39-163hp-710415-0001-1102-020-903.htm
Ако има нещо и по геометрията (или е само геометрията), и за нея има части.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook