Турбото не надува - РЕШЕН (на стр.7)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Z3Ro* написа:Вакуум на стойностите на МАП-а се получава, когато турбината не работи адекватно и сензорът отчита част от вакуума на мотора, за да покаже налягане по-ниско от атмосферното. Ако всичко е наред с МАП и турбина, на празен ход реалната стойност за надув трябва да е съвсем леко по-висока от атмосферното налягане - при мен в Монтана примерно е около 1060мбара най-често. Както колегата Elesar74 ти е казал, свали маркуча преди ЕГР и виж духа ли на празен ход. Ако в същото време отчита 950мбара и духа, най-вероятно МАП-ът е фира...
Ясно!
Отивам на Южната дъга, ако видите един идиот ту да 'фърчи със 150, ту да е спрял с отворен капак... аз съм!
Re: Показания/живи данни ИНПА
Гориво с кофата имах предвид , че си я ремапнал и сажди в повечко има. При липса на вакум към ел.вакумния клапан лопатките на геометрията са отворени и работи като турбо без геометрия. Но това не и пречи да надуе ако е читава и ще елиминираш проблем в турбо или геометрия .
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Показания/живи данни ИНПА
vladobate написа:Гориво с кофата имах предвид , че си я ремапнал и сажди в повечко има. При липса на вакум към ел.вакумния клапан лопатките на геометрията са отворени и работи като турбо без геометрия. Но това не и пречи да надуе ако е читава и ще елиминираш проблем в турбо или геометрия .
Така ще надуе, но след 2500 оборота. Преди това ще е все едно чист дизел. Неговата от клипа надува, но доста мудно, поне за мен. Дали така надува или МАП-ът отчита така, или има пробив преди топлата част, или някоя перка е БАУ по периферията и има нужда от обороти, или има леко превъртане по оста вътре, или геометрията не движи...?
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Показания/живи данни ИНПА
Бе дето да мята боб за тоя мап що не вземе от някъде за проба друг сензор и да го сложи? За 5 минути е разменил сензора и ще знае дали има ядове или не. Моя примерно го бичеше като грешка, не изключвам вариант да си работи, но поради една или друга причина да не отчита правилно. И тея съвети за махане на вакума на турбината при съмнение за неработещ мап с къв акъл ги давате? Първо се увери, че мапа е читав и тогава махай вакуми!
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Хрuсто написа:Бе дето да мята боб за тоя мап що не вземе от някъде за проба друг сензор и да го сложи? За 5 минути е разменил сензора и ще знае дали има ядове или не. Моя примерно го бичеше като грешка, не изключвам вариант да си работи, но поради една или друга причина да не отчита правилно. И тея съвети за махане на вакума на турбината при съмнение за неработещ мап с къв акъл ги давате? Първо се увери, че мапа е читав и тогава махай вакуми!
Всъщност имам друг МАП, като си купих друг колектор, колегата ми го даде с МАП-а на него. Клипчетата в тази тема са тъкмо със сменен МАП, дори не помня вече кой е моя стария и кой от другия колектор, но е все тая и с двата. Но като имам предвид, че и двата ми соленоида - на турбото и ЕГР-а бяха тотал щета, не изключвам и тия два МАП-а да са аут.
Снощи, като закачих ИНПА-та и на контакт МАП-а показваше 960мбар, като запалих падна на 940, и постепенно се вдигна до 950
Сега ще слеза до колата да махна маркуча на егр-а, да видя какъв е потока на въздух, и да експериментирам с помпата за вакум/налягане закачена на МАП-а.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Показания/живи данни ИНПА
Клапана на егр и този на турбото са много по-нежни и подложени на много по-агресивна среда и е нормално да сдават багажа.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Що пък реши, че са по-нежни? И били подложени на по-агресивна среда, това пък защо? Отварях клапана на турбо/егр, ще отворя/срежа и единия мап и ще ти кажа кое е по-нежно, но имам съмнения, че е точно обратното, а за средата мисля, че на мап-а определено му е по-гадноХрuсто написа:Клапана на егр и този на турбото са много по-нежни и подложени на много по-агресивна среда и е нормално да сдават багажа.
Така, след поредното човъркане по колата няколко странни неща - дори и с откачена букса на мап-а, си показва няква стойност на инпа, 950 примерно на контакт.. е какво я отчита тая стойност? И с двата мап-а при запалване налягането пада с 10-20 мбар. При надуване с помпата независимо какво налягане подава тя 1-1,5 бар на инпата от 950 се качва най много до 1230мбар , демек отчита само 0,2-0,3 бара повишение? И последно, при изфорсиране на място исканата стойност стига до 2000, а отчетената няколко пъти не надхвърли 1200-1300. Мисля че изпускане от изпускателния колектор или от гарнитурата на турбото нямам, и след всичко сменено ще взема да купя и един нов мап, пък накрая като изчистя/рециклирам турбото поне всичко ще му е ново
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Показания/живи данни ИНПА
То накрая да не излезе работата, че всичко си е наред , колко може да се очаква от тия 163 дърти алаши на това купе, че и комби в тия жеги с тоя разреден въздух.... При ремапа май от детонациите са окуцили маторя.... Я клапани има пооръфани я легла, я бутала...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Показания/живи данни ИНПА
LUCIFER'S написа:То накрая да не излезе работата, че всичко си е наред , колко може да се очаква от тия 163 дърти алаши на това купе, че и комби в тия жеги с тоя разреден въздух.... При ремапа май от детонациите са окуцили маторя.... Я клапани има пооръфани я легла, я бутала...
Аз за кво го засилих дизела, мине са не мине и "а ве тоя дизел не вари кат преди" и айде пак диагностики докато не ми кажат, че сичко е наред...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Показания/живи данни ИНПА
FaceOff написа:Хрuсто написа:..........отчита само 0,2-0,3 бара повишение? И последно, при изфорсиране на място исканата стойност стига до 2000, а отчетената няколко пъти не надхвърли 1200-1300. Мисля че изпускане от изпускателния колектор или от гарнитурата на турбото нямам, и след всичко сменено ще взема да купя и един нов мап, пък накрая като изчистя/рециклирам турбото поне всичко ще му е ново
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
Преди да вземеш нов сензор, провери кабелите му и буксата...
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
LUCIFER'S написа:То накрая да не излезе работата, че всичко си е наред , колко може да се очаква от тия 163 дърти алаши на това купе, че и комби в тия жеги с тоя разреден въздух.... При ремапа май от детонациите са окуцили маторя.... Я клапани има пооръфани я легла, я бутала...
Колега, съвсем сериозно питам, това ли разбра от поста ми?? По-рано писах, че турбото се включва на 2500 оборота и нагоре, ти викаш че толкова си вървели тия 163 коня??
bioz написа:LUCIFER'S написа:То накрая да не излезе работата, че всичко си е наред , колко може да се очаква от тия 163 дърти алаши на това купе, че и комби в тия жеги с тоя разреден въздух.... При ремапа май от детонациите са окуцили маторя.... Я клапани има пооръфани я легла, я бутала...
Аз за кво го засилих дизела, мине са не мине и "а ве тоя дизел не вари кат преди" и айде пак диагностики докато не ми кажат, че сичко е наред...
Нали.. друго си е с противогазовата Там всичко е 6!
Z3Ro* написа:FaceOff написа:Хрuсто написа:..........отчита само 0,2-0,3 бара повишение? И последно, при изфорсиране на място исканата стойност стига до 2000, а отчетената няколко пъти не надхвърли 1200-1300. Мисля че изпускане от изпускателния колектор или от гарнитурата на турбото нямам, и след всичко сменено ще взема да купя и един нов мап, пък накрая като изчистя/рециклирам турбото поне всичко ще му е ново
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
Преди да вземеш нов сензор, провери кабелите му и буксата...
Точно в това почнах да се съмнявам Имаш ли идея обаче как?
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Показания/живи данни ИНПА
Такаа, сетих се нещо (както вика 4 годишния ми син и изръсва някоя страшна глупост )
Търся колега от София, който е навит само да му откача буксата на МАП-а, да си закача моя МАП, и да видим на инпата какво че покаже като му подам налягане с помпата, и евентуално да разменим МАП-овете! Ще ПОЧЕРПЯ или ПЛАТЯ според желанието на колегата! Понеже битува легендата, че МАП-а се свалял много трудно, не, за 1 мин работа е!
Ако не се намери желаещ, пращам ти колега Z3ro по еконт единия МАП и помпата
Търся колега от София, който е навит само да му откача буксата на МАП-а, да си закача моя МАП, и да видим на инпата какво че покаже като му подам налягане с помпата, и евентуално да разменим МАП-овете! Ще ПОЧЕРПЯ или ПЛАТЯ според желанието на колегата! Понеже битува легендата, че МАП-а се свалял много трудно, не, за 1 мин работа е!
Ако не се намери желаещ, пращам ти колега Z3ro по еконт единия МАП и помпата
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Показания/живи данни ИНПА
Как се разбира че изпускателния колектор е пукнат? Питам за техника без да се сваля
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Показания/живи данни ИНПА
Колега, а чистил ли си входящия колектор? Дали не е възможно вътре където влиза мап-а да е задръстено от гняз и да не може да отчита правилно?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Показания/живи данни ИНПА
Има специфичен съскащ звук и миризма на изгорели газове в купето, когато изпускателният има пробив...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани