До колегите с комби
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
До колегите с комби
Здравейте колеги. От доста време наблюдавам следното при моята кола, именно, жестоко друсане при неравности по пътя. Карам зимата с 205/60/16, лятото със 235/45/17 отпред и 255/40/17 отзад, колата друса много при преминаваме през неравности, особено при напречни такива, сякаш минава някаква вибрация през цялата кола отпред и отива назад. Сменях задните амортисьори, с други втора ръка, моите не бяха в нищо по-различни от "новите", та реших, че май не е от тях. Според един майстор, съм имал износени тампони на задния мост(големите), ама не ми се вярва от тях да друса така. Сега, возих се преди време на седан Е39 със 17, нищо общо с моята каруца, комфорт и возия да видиш. Бяха ми казали, че комбитата били направени за товарене, та затова возели по-твърдо. Колата е с нормално окачване. Предните амортисьори ги сменях преди време, SASCH пак сложих. Колата няма проблеми с люлеене и клатене, доста смело влизам понякога в разни завои, не мърда нищо. Искам да попитам дали други колеги с моята или подобна конфигурация, имат такива проблеми. Наскоро се возих в Е34 със 18-ки, тая кола возеше като лодка с тия ниски гуми, направо онемях.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- vladi_totev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 104
- Регистриран на: 18.10.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: магистратура
Re: До колегите с комби
И аз го имам това усещане в моята...бякъде из темите и аз мярнах че може да е от тия тампони и питах моите майстори и те казаха че ако е от тях задницата трябва да маже по завоите , но при ме не се осеща да прави така. Само вози мн твърдо
Изпратено от моят SM-A310F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A310F с помощта на Tapatalk
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: До колегите с комби
Същата работа е и при мене отзад съм с 17-ки 235/45 и съм с нивомат като съм сам в колата по дупки вози като картинг което според мен е нормално за въздушни възглавници,като я натоваря с багаж и 5 човека дупките не се усещат.Преди имах седаново е39,определено вози по-меко от комбито, обаче ела го натовари седана като комбито без да клекне отзад
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: До колегите с комби
Да, като возя хора и багаж и при мен вози по-меко сякаш. Явно щом и при вас е така, това е положението.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- vladi_totev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 104
- Регистриран на: 18.10.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: магистратура
Re: До колегите с комби
Както писах по горе в една от темите за твърда возия на комбито бяха споменали че след смяна тампоните на моста се е подобрила возията ама са си цифра 4 х 100 лв тампоните и 4х 40 монтаж демонтаж
Изпратено от моят SM-A310F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A310F с помощта на Tapatalk
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: До колегите с комби
То ако се смени всичко по окачването с ново,ама истински части няма да си познаеме колите все пак не са никак млади колите и колкото и здраво да е всичко мисля че всичко е амортизирано и не е както е било преди 15г.
- Dimitar_VN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 17.09.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525д
Re: До колегите с комби
Днеска и аз усетих моята по същия начин както колегата обяснява.Отдадох го на пътя ,който е главен и асфалтиран ама знае ли човек.
с 18ки съм отпред 225/40 ,а отзад 255/45.Пружините отзад и амортисьорите са сменени с нови каяба.Отпред съм с поне така си мисля аз мтех2 пружини с 3 розови точки една до друга.Нито е клекнала нито разчекната хубаво дупе има Гумите отпред са нови нексен су1 нфера,скоро и отзад ще сложа такива ама на 235.
с 18ки съм отпред 225/40 ,а отзад 255/45.Пружините отзад и амортисьорите са сменени с нови каяба.Отпред съм с поне така си мисля аз мтех2 пружини с 3 розови точки една до друга.Нито е клекнала нито разчекната хубаво дупе има Гумите отпред са нови нексен су1 нфера,скоро и отзад ще сложа такива ама на 235.
- hammy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 15.11.2005
- Местоположение: гр. Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d touring, е53 Х5 3.0d
Re: До колегите с комби
Аз си смених четирите тампона на задния мост преди няколко месеца и смея да твърдя, че гадното лупкане по неравности от задницата изчезна.
Ето снимки на старите тампони:
А ето снимка на избиването на старите тампони вкъщи на двора :
Ето снимки на старите тампони:
А ето снимка на избиването на старите тампони вкъщи на двора :
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: До колегите с комби
Какви пари са тея тампони, че и аз исках да ги сменям, а майсторите при които си поддържам колата ме разубедиха. Казаха, че за 20 години стаж са сменяли 3-4 пъти тея тампони, видиш ли не се разбивали...
- hammy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 15.11.2005
- Местоположение: гр. Пещера
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d touring, е53 Х5 3.0d
Re: До колегите с комби
Хрuсто написа:Какви пари са тея тампони, че и аз исках да ги сменям, а майсторите при които си поддържам колата ме разубедиха. Казаха, че за 20 години стаж са сменяли 3-4 пъти тея тампони, видиш ли не се разбивали...
Цената на тампоните варира от 60 до към 100лв за брой в зависимост от марката.
На снимките по-горе е един от по-здравите тампони, които свалих а другите са още по-зле.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: До колегите с комби
Значи смених аз въпросните тампони, колата направо стана друга. Не съм предполагал, какво съм карал до сега. Пак усеща дупки и неравности, но по-много по различен начин, стегнато, без вибрации, без подскачане, абе, супер. Моите всички бяха скъсани в различна степен, единия беше доста повече от другите. Колегата laviatan e човека, за който иска да ги сменя.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Vik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: До колегите с комби
Ами ако сложите не run-flat, ами направо бандажни гуми, тогава ми е интересно къде ще търсите причината за друсането...
Ако погледнем назад във времето, гумите с профил под 50 започнаха да излизат от графата "екзотика" тогава когато започна и окачването да е адаптивно.
Аз също съм с туринг.
Лете 225/55/16, зиме с 205/65/15 и нивомат.
Колата е возила твърдо единствено по моя вина - трябваше да пътувам доста натоварен и при под -20 й напомпах гумите според табелката.
След една седмица, навън вече беше над нулата и тогава вече возенето беше мамата си джаса.
На манометъра показа над 4 Атм.
Спаднах ги и всичко заспа.
Поздрави.
Ако погледнем назад във времето, гумите с профил под 50 започнаха да излизат от графата "екзотика" тогава когато започна и окачването да е адаптивно.
Аз също съм с туринг.
Лете 225/55/16, зиме с 205/65/15 и нивомат.
Колата е возила твърдо единствено по моя вина - трябваше да пътувам доста натоварен и при под -20 й напомпах гумите според табелката.
След една седмица, навън вече беше над нулата и тогава вече возенето беше мамата си джаса.
На манометъра показа над 4 Атм.
Спаднах ги и всичко заспа.
Поздрави.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: До колегите с комби
Колега, кой кара с run flat, аз не познавам такъв? Може би при теб въпросните тампони са добре, не знам. Знам за моите, знам и за тия на колегата, който сложи снимки в тази тема. И знам, че след смяната им, ефекта беше осезателен и моментален. Моите тампони бяха прегледани от майстор, който каза, че единият бил доста зле. Като ги свалиха, наистина така се оказа. Може да се разбере има ли нужда да се сменят, не само от субективното усещане за колата, ами и при един преглед на окачването отзад.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: До колегите с комби
Като купих моето комби го закарах в един сервиз за ходова и там майсторите ми казаха “за над 20г работа сме сменяли само на 3-4коло тези тампони”. Та според мен няма как гума подложена на температурни промени, кал, сол и разна химия да си остане гума след 15г. Пък който каквото иска да говори... С каквато и височина гуми да се кара колата, то заминали ли са въпросните тампони си се усеща много отчетливо.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани