Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Колега , клапана за геометрията на турбото с чисто нов ли го смени ? Моята кола забиваше на моменти и пушеше черно от тоя клапан , пробавах с 2 бр. втора ръка клапани но чак сед като го смених чисто нов Пиербург колата се оправи ! Щом пуши черно значи няма достатъчно въздух , щом си сменил в дебитомера значи остава да е нещо свързано с турбината !
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Така ще изброя нещата които съм направил:
Сменени всички вакумни маркучи от разклонението до егт, до турбо и до още едно-две места, но не си спомням къде отиваха.
Почистен, раздвижен и проверен егр клапан.
Сменен клапан на турбото пиербург с чисто нов.
Сменен дебитомер(с чисто нов). Този на колата беше Бош, а аз сложих пиербург, който го дават да е взаимозаменяем с боша, след като сложих новия дебитомер колата тръгна доста по-доре, по-жива е.
Сменен мапсензор с някакъв втора ръка, защото стария го бичише като грешка дори и след почистване, сега няма ядове.
Раздвижено на ръка лостче на геометрията (май имаше подобрение след това).
Проверен акуатор на турбото (тоя металния вакумен клапан който движи лостчето). Сега вече като закача един маркуч и смуча с уста виждам как се движи лостчето. Затапих маркуча и самото лосче стоя около пет минути "издърпано" след което издърпах маркуча и лоста се прибра => клапана държи вакум.
Добавен вакумен резервоар преди електроклапана управляващ вакума на турбината. След като го добавих мисля, че имаше подобрение.
В момента карам със затапен от към вакума егр, защото електроклапана е преебан и пуща вакум постоянно => егр е отворен винаги. Колата пуши значително по-малко. Чакам нов електроклапан за да заработи системата коректно. Тука да вметна, че не е прекодирано нищо, а карам така амсалашката само с хардуерни намеси и е нормално колата да не работи идеално, да си търси саждите пущани от егр.
Сега мисля да сложа скобички на вакумните маркучи за да съм сигурен, че не изтърва от някоя връзка. Ще си купя уред за мерене на вакума за да видя какъв вакум прави помпата. Имам един буустметър от предишната ми бензинова кола и мисля да го монтирам на тази за да гледам какво реално става с налягането, лошото е, че май трябва да дупча колектора. Ако имате идеи от къде да хвана налягане за сензора на уреда с радост ще ги изслушам.
Започвам да имам съмнения, че геометрията е зацапана и от там идват ядовете, но не ми се сваля турбината, че пак ще почна с моите глупости за повече коне и т.н. След като подкарам колата без да създава ядове може би ще я пусна за продажба, че с тея турбинирани мотори все съм във филма и все не мога да се спра
Едит: Сменях тампони на мотора, на старите вакума беше скъсан, а на новите забравих да го закача. Трябва да проверя от къде вземат вакум и да го закача ако не е затапен. Тях ги забравих тотално
Сменени всички вакумни маркучи от разклонението до егт, до турбо и до още едно-две места, но не си спомням къде отиваха.
Почистен, раздвижен и проверен егр клапан.
Сменен клапан на турбото пиербург с чисто нов.
Сменен дебитомер(с чисто нов). Този на колата беше Бош, а аз сложих пиербург, който го дават да е взаимозаменяем с боша, след като сложих новия дебитомер колата тръгна доста по-доре, по-жива е.
Сменен мапсензор с някакъв втора ръка, защото стария го бичише като грешка дори и след почистване, сега няма ядове.
Раздвижено на ръка лостче на геометрията (май имаше подобрение след това).
Проверен акуатор на турбото (тоя металния вакумен клапан който движи лостчето). Сега вече като закача един маркуч и смуча с уста виждам как се движи лостчето. Затапих маркуча и самото лосче стоя около пет минути "издърпано" след което издърпах маркуча и лоста се прибра => клапана държи вакум.
Добавен вакумен резервоар преди електроклапана управляващ вакума на турбината. След като го добавих мисля, че имаше подобрение.
В момента карам със затапен от към вакума егр, защото електроклапана е преебан и пуща вакум постоянно => егр е отворен винаги. Колата пуши значително по-малко. Чакам нов електроклапан за да заработи системата коректно. Тука да вметна, че не е прекодирано нищо, а карам така амсалашката само с хардуерни намеси и е нормално колата да не работи идеално, да си търси саждите пущани от егр.
Сега мисля да сложа скобички на вакумните маркучи за да съм сигурен, че не изтърва от някоя връзка. Ще си купя уред за мерене на вакума за да видя какъв вакум прави помпата. Имам един буустметър от предишната ми бензинова кола и мисля да го монтирам на тази за да гледам какво реално става с налягането, лошото е, че май трябва да дупча колектора. Ако имате идеи от къде да хвана налягане за сензора на уреда с радост ще ги изслушам.
Започвам да имам съмнения, че геометрията е зацапана и от там идват ядовете, но не ми се сваля турбината, че пак ще почна с моите глупости за повече коне и т.н. След като подкарам колата без да създава ядове може би ще я пусна за продажба, че с тея турбинирани мотори все съм във филма и все не мога да се спра
Едит: Сменях тампони на мотора, на старите вакума беше скъсан, а на новите забравих да го закача. Трябва да проверя от къде вземат вакум и да го закача ако не е затапен. Тях ги забравих тотално
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Тампоните вземат вакуум от магистралата по колектора.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Това значи ли че ако от тях се груби вакуум турбината или ЕГРа може да не работят коректно ?
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
dak написа:Това значи ли че ако от тях се груби вакуум турбината или ЕГРа може да не работят коректно ?
Има много мнения на колеги по темите, че са си откривали проблема с вървежа именно в спукани вакуумни маркучи на тампоните, дори и самите тампони ако изпускат - същата работа.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Щом "магистралата" на вакуума е една,то всяка загуба на вакуум от нея,от където и да е,по каквато и да е причина,ще е проблем за "всички",които "взимат" вакуум от нея! Трябва да няма загуби в нея (да смуче въздух от някъде,така да се каже)!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Пф... днес идва нов клапан(възможно най-евтиния) енджитек нещо такова... и дефектен. Така се бях наканил да подкарам егр и да видя какво ще се случи. Ясно е че ако от някъде се губи вакум ще страда всичко. Обаче защо при мен започва да пуши понякога и като върна газта и дам пак и тръгва. Почвам да си мисля, че геометрията прави някакви парчета. Утре ще имам пътуване до Пловдив и ще гледам да намеря някой по-читав майстор който се е заигравал с 3.0д.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Виж с INPA в движение какво налягане прави турбината, при пълна газ, при празен ход.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Май отивам към заминала турбина... интересното е че колата не яде масло, турбото няма луфт... Какви са ми вариантите, каква е точно турбината? Ако си намеря от е60 218к.с какво друго ще трябва да сменя освен дюзи и турбо?
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Колега как така е заминала турбината след като няма луфтове ? Виж по скоро управлението на турбина !
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Тва бмв е колата която ме хръли в тъч! Днес се прибирам от нощна смяна, мятам си един душ, паля колата и потеглям на път. 80км пътувах, 60км от които завои, нагорнища, надолнища... съответно газ-спирачка и проклетията недна върви като влекач. Нито пушеше, нито забиваше, нито го имаше свиренето между 2 и 3000 оборота. Вече не знам какво да си мисля. В най-скоро време ще го тръшна това турбо на масата за да му почистя геометрията, че само там не съм барал. Ако и тогава не се отстрани проблема, то почвам да ровя инсталацията!
Какво имаш в предвид под управлението на турбината? Всичко донтурбото съм го прегледал, клапани нови, маркучи нови, маф и мап нови, егр прегледан, актуатора е тестван, държи вакум, лостчето се движи... само дето не съм свалял турбината.
Ако се стигне до друго турбо със сигурност ще се слага от е60. Ще се радвам ако се включи някой дето го е играл това, че имам неяснотии.
Какво имаш в предвид под управлението на турбината? Всичко донтурбото съм го прегледал, клапани нови, маркучи нови, маф и мап нови, егр прегледан, актуатора е тестван, държи вакум, лостчето се движи... само дето не съм свалял турбината.
Ако се стигне до друго турбо със сигурност ще се слага от е60. Ще се радвам ако се включи някой дето го е играл това, че имам неяснотии.
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
И аз си мислех за актуатора но кзваш че си работи , остава да е геометрията . Нищо не каза за показания в движение ?! Вържи я колата към ИНПА и направи един клип на живи данни в различните менюта , така ще видиш най добре какво се случва ... стига да се прояви проблема
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Кой ще помогне с подкарването на инпа? Купих си лаптоп специално да му инсталирам хп и да подкарам инпа, но пак не тръгва... дайте някоя работеща.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.
Като си взе кабел, нямаше ли диск с инпа?
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани