Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от dak » 25 Авг 2017, 17:17

Колега , клапана за геометрията на турбото с чисто нов ли го смени ? Моята кола забиваше на моменти и пушеше черно от тоя клапан , пробавах с 2 бр. втора ръка клапани но чак сед като го смених чисто нов Пиербург колата се оправи ! Щом пуши черно значи няма достатъчно въздух , щом си сменил в дебитомера значи остава да е нещо свързано с турбината !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Хрuсто » 25 Авг 2017, 18:21

Така ще изброя нещата които съм направил:

Сменени всички вакумни маркучи от разклонението до егт, до турбо и до още едно-две места, но не си спомням къде отиваха.

Почистен, раздвижен и проверен егр клапан.

Сменен клапан на турбото пиербург с чисто нов.

Сменен дебитомер(с чисто нов). Този на колата беше Бош, а аз сложих пиербург, който го дават да е взаимозаменяем с боша, след като сложих новия дебитомер колата тръгна доста по-доре, по-жива е.

Сменен мапсензор с някакъв втора ръка, защото стария го бичише като грешка дори и след почистване, сега няма ядове.

Раздвижено на ръка лостче на геометрията (май имаше подобрение след това).

Проверен акуатор на турбото (тоя металния вакумен клапан който движи лостчето). Сега вече като закача един маркуч и смуча с уста виждам как се движи лостчето. Затапих маркуча и самото лосче стоя около пет минути "издърпано" след което издърпах маркуча и лоста се прибра => клапана държи вакум.

Добавен вакумен резервоар преди електроклапана управляващ вакума на турбината. След като го добавих мисля, че имаше подобрение.


В момента карам със затапен от към вакума егр, защото електроклапана е преебан и пуща вакум постоянно => егр е отворен винаги. Колата пуши значително по-малко. Чакам нов електроклапан за да заработи системата коректно. Тука да вметна, че не е прекодирано нищо, а карам така амсалашката само с хардуерни намеси и е нормално колата да не работи идеално, да си търси саждите пущани от егр.

Сега мисля да сложа скобички на вакумните маркучи за да съм сигурен, че не изтърва от някоя връзка. Ще си купя уред за мерене на вакума за да видя какъв вакум прави помпата. Имам един буустметър от предишната ми бензинова кола и мисля да го монтирам на тази за да гледам какво реално става с налягането, лошото е, че май трябва да дупча колектора. Ако имате идеи от къде да хвана налягане за сензора на уреда с радост ще ги изслушам.
Започвам да имам съмнения, че геометрията е зацапана и от там идват ядовете, но не ми се сваля турбината, че пак ще почна с моите глупости за повече коне и т.н. След като подкарам колата без да създава ядове може би ще я пусна за продажба, че с тея турбинирани мотори все съм във филма и все не мога да се спра :mhihi:


Едит: Сменях тампони на мотора, на старите вакума беше скъсан, а на новите забравих да го закача. Трябва да проверя от къде вземат вакум и да го закача ако не е затапен. Тях ги забравих тотално :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Elesar74 » 29 Авг 2017, 9:52

Тампоните вземат вакуум от магистралата по колектора.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от dak » 29 Авг 2017, 11:32

Това значи ли че ако от тях се груби вакуум турбината или ЕГРа може да не работят коректно ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от FaceOff » 29 Авг 2017, 16:46

dak написа:Това значи ли че ако от тях се груби вакуум турбината или ЕГРа може да не работят коректно ?


Има много мнения на колеги по темите, че са си откривали проблема с вървежа именно в спукани вакуумни маркучи на тампоните, дори и самите тампони ако изпускат - същата работа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от ildivvy » 29 Авг 2017, 19:34

Щом "магистралата" на вакуума е една,то всяка загуба на вакуум от нея,от където и да е,по каквато и да е причина,ще е проблем за "всички",които "взимат" вакуум от нея! Трябва да няма загуби в нея (да смуче въздух от някъде,така да се каже)!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Хрuсто » 29 Авг 2017, 21:48

Пф... днес идва нов клапан(възможно най-евтиния) енджитек нещо такова... и дефектен. Така се бях наканил да подкарам егр и да видя какво ще се случи. Ясно е че ако от някъде се губи вакум ще страда всичко. Обаче защо при мен започва да пуши понякога и като върна газта и дам пак и тръгва. Почвам да си мисля, че геометрията прави някакви парчета. Утре ще имам пътуване до Пловдив и ще гледам да намеря някой по-читав майстор който се е заигравал с 3.0д.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Elesar74 » 30 Авг 2017, 15:16

Виж с INPA в движение какво налягане прави турбината, при пълна газ, при празен ход.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Хрuсто » 01 Сеп 2017, 17:14

Май отивам към заминала турбина... интересното е че колата не яде масло, турбото няма луфт... Какви са ми вариантите, каква е точно турбината? Ако си намеря от е60 218к.с какво друго ще трябва да сменя освен дюзи и турбо?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от dak » 02 Сеп 2017, 19:17

Колега как така е заминала турбината след като няма луфтове ? Виж по скоро управлението на турбина !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Хрuсто » 02 Сеп 2017, 22:45

Тва бмв е колата която ме хръли в тъч! Днес се прибирам от нощна смяна, мятам си един душ, паля колата и потеглям на път. 80км пътувах, 60км от които завои, нагорнища, надолнища... съответно газ-спирачка и проклетията недна върви като влекач. Нито пушеше, нито забиваше, нито го имаше свиренето между 2 и 3000 оборота. :dunno: Вече не знам какво да си мисля. В най-скоро време ще го тръшна това турбо на масата за да му почистя геометрията, че само там не съм барал. Ако и тогава не се отстрани проблема, то почвам да ровя инсталацията!

Какво имаш в предвид под управлението на турбината? Всичко донтурбото съм го прегледал, клапани нови, маркучи нови, маф и мап нови, егр прегледан, актуатора е тестван, държи вакум, лостчето се движи... само дето не съм свалял турбината.

Ако се стигне до друго турбо със сигурност ще се слага от е60. Ще се радвам ако се включи някой дето го е играл това, че имам неяснотии.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от dak » 03 Сеп 2017, 11:25

И аз си мислех за актуатора но кзваш че си работи , остава да е геометрията . Нищо не каза за показания в движение ?! Вържи я колата към ИНПА и направи един клип на живи данни в различните менюта , така ще видиш най добре какво се случва ... стига да се прояви проблема :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Хрuсто » 05 Сеп 2017, 7:54

Кой ще помогне с подкарването на инпа? Купих си лаптоп специално да му инсталирам хп и да подкарам инпа, но пак не тръгва... дайте някоя работеща.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от Ivo_Borisov » 05 Сеп 2017, 9:13

Като си взе кабел, нямаше ли диск с инпа?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Нов с е39 и няколко конкретни въпросчета.

Мнение от FaceOff » 05 Сеп 2017, 16:55

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=63&t=393546

Защо пък трябва да е ХП?

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook