Резонанс/вибрация при 850 до 880 оборота - РЕШЕН!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Резонанс/вибрация при 850 до 880 оборота

Мнение от FaceOff » 29 Авг 2017, 18:32

Да, ясно, че трябва да се повдигне мотора, но за къв ... се маха въздуховода след дебитомера? Просто ми стана странно..

Днес погледнах с един приятел тампоните.. Още преди това ми беше направило впечатление, че като отворя капака за да виждам от шофьорското място мотора, и и подам газ, мотора се накланя на една страна, като гледам отвътре - надясно, и мислих че се смачква този тампон, а се оказа, като ги гледах под колата, че другия се надига? Всъщност като се гледат пред мотора - десния се надига, а левия не ми се стори да поддава, но сякаш е по-нисък от другия, не знам еднакви ли са на височина, или е смачкан :dunno: Поне държат вакуум :mhihi: ама май са заминали, нали?
А и тия гайки отдолу, не са ли много шибани за развиване, нещо тегаво ми се видя?

пп. Като гледах клипове в тубата как им подскачат моторите, моя нищо не е, максимум 1см се повдига мотора. Ще взема да го снимам, самия мотор, а и тампоните отдолу при подаване на газ.

И малко за дрънчащия звук - имах възможност да огледам и ослушам :mhihi: хубаво. Хващам с ръка кардана, точно зад гуменото каре, и го завъртам леко в двете посоки. Първо да питам нормално ли е да има малък луфт, или не трябва да има никакъв, в смисъл по посока на въртене, не напред-назад? Понеже все пак има някакъв луфт и като завъ'ртах, като обере луфта се чува издрънчаването, и ми се стори , че идва от средата на кардана -

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP01-EUR-03-2001-E39-BMW-525d&diagId=26_0188

там, където задната част на кардана завършва с каре и шлици, според мен или карето, или шлиците.. ама като гледам карето не е дадено като отделна част?


пп. Изчетох всички възможни теми за дрънчащия метален звук/звън от/около кардана и стигнах до извода, че може да е всичко - шлиците между двете части на кардана, кръстачката, която не е дадена като част, и май могат да я сменят само в специализиран сервиз за кардани, опорния лагер, задно каре... засега изключвам само предното гумено каре, защото изглежда перфектно..
Дано като сваля генерацията и корите да мога да го локализирам по-точно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Резонанс/вибрация при 850 до 880 оборота

Мнение от FaceOff » 13 Окт 2017, 14:42

Малко ъпдейт по темата - свалих кардана, слава Богу, шлиците бяха съвсем добре, опорния лагер също, задното каре - и то. Изчукването идваше от кръстатото каре, на което при свален кардан имаше някакъв супер минимален луфт, та чак трябва да си го представи човек.. Междувременно говорих с една фирма, която се занимава с кардани, да сменят карето, но можеха чак след два-три дни, и реших да си върна кардана, за да не съм без кола.. и след като си върнах кардана на колата.. проблема изчезна! Единственото обяснение, което имам, е да сме обрали луфта, като сме го пристегнали малко на менгемето, за да търсим проблема.. Това беше преди почти две седмици, и досега издрънчаването не се е появило отново.
Вибрациите около 880? оборота остават, странно, защото са само в съвсем малък диапазон - двайсетина оборота.. Замислих се, че зимата ме натресе един отзад, та чак премести колата с 50-60см, май след това се появиха, какво ли може да е?
Колкото и да ми изглеждат здрави тампоните на мотора, ще взема да ги сменя, пък да видим..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 814
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Резонанс/вибрация при 850 до 880 оборота

Мнение от hummer » 13 Окт 2017, 15:05

При мен имаше както съм писал такава вибрация само ,че към 1800 рпм .Беше си тампон на мотора,даже защото исках да мина тънко взех един втора употреба уж перфектен на вид и изкара към 2 седмици и пак се почна вибрацията..как да е...поне знаех от къде е и хайде нов тампон от Роби ,работата заспа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Резонанс/вибрация при 850 до 880 оборота

Мнение от FaceOff » 13 Окт 2017, 15:29

hummer написа:При мен имаше както съм писал такава вибрация само ,че към 1800 рпм .Беше си тампон на мотора,даже защото исках да мина тънко взех един втора употреба уж перфектен на вид и изкара към 2 седмици и пак се почна вибрацията..как да е...поне знаех от къде е и хайде нов тампон от Роби ,работата заспа.


:yes:
Как искам да спра да му досаждам.. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Резонанс/вибрация при 850 до 880 оборота

Мнение от FaceOff » 08 Ное 2017, 18:47

Преди седмица-две оправих и този проблем.
Първо смених тампоните на кутията, без никаква разлика, те и старите си бяха съвсем читави..
После смених тампоните на мотора. Единия беше тотално скъсан, и като го обърнах надолу изтече цялото му масло, другия беше привидно здрав, но след смяната и на двата тампона, мотора се повдигна сигурно със сантиметър и половина-два. На място и празен ход вече почти не се усеща, че колата работи, няма никакви удари при превключване на P/D на място, самия лост върви много леко и "мазно".
Обаче... вибрацията в рамките на тия 20-тина оборота си остана.
Наскоро бях давал дюзите на стенд, и майстора каза, че всички разпръсквачи са за смяна, като две от шесте бяха с най-лоши показатели. След четене по форуми и консултация с един дизелджия, разбрах че вибрациите може да са и от дюзи. Смених въпросните две дюзи, като преди това измерихме компресията - 25 атмосфери на всички цилиндри (тук си отдъхнах, че не си давам парите на вятъра :mhihi: ) Мотора заработи сякаш една идея по-добре с новите дюзи, обаче.. вибрациите пак си ги имаше.
Последния заподозрян беше генерацията. Вдигаме колата на подемник, откачаме тръбите от фланците след меките връзки, палиме - бучи, трещи, обаче се усеща, че точно в диапазона където бяха вибрациите, сега ги нямаше. В сервиза не правят ауспуси, и след малко чудене какво да правиме, момчето вдигна пак колата и качи генерацията обратно, обаче не ми казва, че не е хванал планката с тампоните към купето. Сваля я, паля аз, задържам оборотите, където бяха вибрациите.. и, а, няма нищо.. А при един от огледите отдолу на колата бяхме коментирали, че тия тампони нещо много смачкани седят.. Явно като ме удари един отзад и ми скъса тампоните на крайното гърне нещо леко е изкривил и тръбата назад.. Та, голям филм, за няма нищо :mhihi: :mhihi:
Сега мисля да преправя цялата генерация от-до на една тръба, като запазя само крайното гърне, защото изглежда читаво, и сложа по средата един или два резонатора.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook