БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.06.2017
Пол: Мъж

БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от valiolilov » 02 Юни 2017, 23:52

Добър вечер колеги.
Колата ми е Бмв 520и е39 150 коня.
Та преди няколко месеца един ден не запали и смених датчик колянов вал който от времето направо се разпадаше, карам си 4-5 месеца и няма проблем, докато изведнъч започна губи мощност, прекъсва и работи като на 3-4 цилиндъра и не вдига повече от 30-40 километра.
Карам с сервиза и казват датчик колянов вал, учудих се но както и да е , сменят го / естествено с оригинален/, карам 2 месеца и изведнъж пак съчият проблем, от сервиза казват пак датчик колянов вал, сменят го по гаранция, но на мен нещо не ми се струва наред за 5-6 месеца 2 датчика.
След като изтине колата пали и си работи супер, докато не реши да паркира половината коне да починат.
Сменил съм и свещите и щекерите и датчика на разпределителният вал.
Как да тръгна по надалече, като не съм сигурен дали колата няма да ме остави пак някъде ненадейно, а си я харесвам и не искам да я продавам.
Та идеята ми е, някой ако се е сблъсквал с подобен проблем , моля да даде съвет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от zvetiko » 03 Юни 2017, 9:22

Колега, колко струва въпросният оригинален датчик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от barty » 03 Юни 2017, 10:44

Същата тема по-долу :yes:
:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.06.2017
Пол: Мъж

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от valiolilov » 03 Юни 2017, 11:27

154 лева гледам че са ми го фактурирали - на сименс.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.06.2017
Пол: Мъж

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от valiolilov » 04 Юни 2017, 22:18

Никъде не намерих да има тема точно като мойта - ако може линк?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от Z3Ro* » 06 Юни 2017, 10:04

Датчикът на разпределителния вал нов оригинален ли е или друг? Като ти направи проблем полей този на разпределителния вал с малко студена вода и виж дали ще има промяна. Другото е да провериш кабелите на двата датчика да няма някой оголен и да прави магарии. Друго, което се сещам, е възможността да ти е разтегната веригата и затова да пали трудно топла и да бърка запалването на цилиндрите. Според мен е вероятно втория път да си бил за датчик на разпределителен, а не колянов вал, защото без този на коляновия колата не пали, а ти казваш, че е станала мудна и е започнала да прекъсва. Та като начало не е зле да потърсиш диагностика в друг сервиз - датчикът на колянлвия вал се вижда веднага, ако е проблемен. Има вариант да се е сдухало и нещо друго и затова да не върви колата - трябва да се проверят дебитомер, компресия, горивоподаването и т.н. Така, както е изложен проблемът, без диагностика е гадаене малко...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от zvetiko » 06 Юни 2017, 13:35

valiolilov написа:154 лева гледам че са ми го фактурирали - на сименс.


Колега, когато тези датчици бяха на VDO- Siemens, бяха с качествата на оригиналните. От няколко месеца са VDO- Continental и проблемите са налице. Аз съм се сблъсквал с две Е39-ки, на които издържаха по няколко месеца и дефектираха- за една година единият колега смени три датчика. Накрая поръча същият датчик от Унгария и вече няколко месеца няма проблем. Идеята ми, ако не ти се дават пари за оригинален датчик, нека ти намерят някой или от друга страна или последна партида, в която да се надяваме, че от Continental са решили проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.06.2017
Пол: Мъж

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от valiolilov » 06 Юни 2017, 16:36

Виж идеята да го полея със студена вода е много добра, така ще видя дали намотките на датчика от загряването са се разширили и не подават на компютъра правилни данни.
Но сега в сервиза го смениха и колата работи добре... да видим докога обаче :)
Дано този да се оцели читав, ако не ще пробвам съветите ви.
Опитват се да ме убедят че компютърът връщал евентуално напрежение по някое време и горел датчика...., а като сменят датчика колата се оправя.
То все едно настолният компютър да ми се развали , аз да му сменя кабела и той да заработи :)))))
Както и да е благодаряв за съветите.

Има и вероятност буксата към двигателя да прави парчета.
На едно Е39 2.8 ей така трудно пали, прекъсва, смени се датчика и беше ок за малко, после пак.
Та погледни самата букса към двигателя, дали не се е разпаднала изолацията на кабела и не са се окасили кабелите. Ако има раздели ги до здраво и изолирай. Но това е временно решение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: БМВ е39 губи мощност и върви с 30-40

Мнение от ildivvy » 14 Юни 2017, 9:20

В елктротехниката няма такова нещо като "...компютъра връщал напрежение към датчика..."! Това с изолацията и кабелите,ако се направи добре си е съвсем редовно и работещо решение! Не е временно!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook