Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Здравейте !
Понеже никога до сега не съм карал БМВ и сега след доста гледане по пазара според възможностите които имам съм се спрял на нещо такова :
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=2orcrg
Допитах се до мои познати които карат и Е39 и Е 46 и те ми обясниха че БМВ било колата и съм се спрял на правилен мотор с добри коне .Съотношението разхо на гориво -комфорд и качество на автомобила при тази Е39 като модел било перфектно .
Понеже както казах никога не съм притежавал БМВ моля ако е удобно някои с подобен автомобил или хора които са компетентни да изкажат мнение струва ли си примерно тази 5ца от линка който съм дал.
Освен това другото което ме интересува дали може да се монтира газов инжекцион и колата да върви добре с него без да прави кои знае какви проблеми .
Като при евентуална покупка на такъв автомобил бих се спрял на газово за 6 цилиндров автомобил на Ланди ренцо .
Моля момчета дайте мнения и съвети на кой мотор 5ца да се спра /да е бензинов/,и дали точно този мотор 170к.с е читав.
Понеже никога до сега не съм карал БМВ и сега след доста гледане по пазара според възможностите които имам съм се спрял на нещо такова :
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=2orcrg
Допитах се до мои познати които карат и Е39 и Е 46 и те ми обясниха че БМВ било колата и съм се спрял на правилен мотор с добри коне .Съотношението разхо на гориво -комфорд и качество на автомобила при тази Е39 като модел било перфектно .
Понеже както казах никога не съм притежавал БМВ моля ако е удобно някои с подобен автомобил или хора които са компетентни да изкажат мнение струва ли си примерно тази 5ца от линка който съм дал.
Освен това другото което ме интересува дали може да се монтира газов инжекцион и колата да върви добре с него без да прави кои знае какви проблеми .
Като при евентуална покупка на такъв автомобил бих се спрял на газово за 6 цилиндров автомобил на Ланди ренцо .
Моля момчета дайте мнения и съвети на кой мотор 5ца да се спра /да е бензинов/,и дали точно този мотор 170к.с е читав.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
viewtopic.php?f=35&t=106070&start=60
Колега, по отношение на двигателя е важно състояние му. Същото се отнася и за целият автомобил- никой не може да каже по снимки дали няма да се наложи да дадеш хиляда лева за ремонт на ходовата част...
Колега, по отношение на двигателя е важно състояние му. Същото се отнася и за целият автомобил- никой не може да каже по снимки дали няма да се наложи да дадеш хиляда лева за ремонт на ходовата част...
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Колега, това са 15-20 годишни коли, гледай състоянието.
Бих взел Е39 само с М-пакет, Ейнджъли+ксенон, дизел+автоматик, или бензинов но с ръчна кутия но с мотор М52: 523, 528.
Относно газ, вземи някоя с ГИ, поне да не даваш още 1000+ лв
Бих взел Е39 само с М-пакет, Ейнджъли+ксенон, дизел+автоматик, или бензинов но с ръчна кутия но с мотор М52: 523, 528.
Относно газ, вземи някоя с ГИ, поне да не даваш още 1000+ лв
- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Здравей, колега, трябва да знаеш, че м54 моторите (на такъв си се спрял) обикновено имат проблеми с разхода на масло. Той се изразява главно от износени сегменти. Ремонта е скъп. Бих те посъветвал като отидеш да гледаш колата да бръкнеш в аспуха с пръст и да видиш дали има мазнотии. Ако има мазнотии, почти сигурно е, че сегментите са или износени или коксирали (втория вариант е поносим тъй като има тема във форума относно отстраняване на този проблем). Знай, че 2л/10000км разход на масло е напълно нормален за този мотор ако е в добро състояние. Огледай дали няма течове около гарнитурата на капака на клапаните. Принципно не е болка за умиране - смяната е около 150-200лв с оригинални части в зависимост от сервиза в който попаднеш. Не е лошо да покараш в диапазона 100-130км/ч за да разбереш дали има вибрации. Обикновено се дължат на проблемна рейка (едно от слабите звена в е39ката). Задължително и закачете една диагностика.
Успех с намирането на читава Е39ка.
Поздрави
ПС колата от обявата изглежда добре, но имай предвид, че ако искаш екстри си купи кола с фабрични екстри, защото допълнителното добавяне на ОЕМ екстри е скъпо и отнема много време и нерви.
Успех с намирането на читава Е39ка.
Поздрави
ПС колата от обявата изглежда добре, но имай предвид, че ако искаш екстри си купи кола с фабрични екстри, защото допълнителното добавяне на ОЕМ екстри е скъпо и отнема много време и нерви.
- Peev_92
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 4.11.2014
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B35 97'
- Мечтае да кара: BMW E38 Аlpina B12 6.0
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Разликата в разходът на гориво при 2.2 170 к.с. , 2.5 192 к.с. и 3.0 231 к.с., да е максимум 0.5...1 литър извън града и 1-2 литра в града, но вървежа ще е усезателно по-добър. М52Б28ТУ (няма проблем с горене на масло ) е може би най-добре като разход и вървеж, но е за префейслифт и мидфейслифт. Както колега над мен спомена, М54 имат навика да похапват масълце.
Колата, към която си се насочил е доста "бедна" от към екстри и ще съжаляваш в по нататъчен период от време.
Колата, към която си се насочил е доста "бедна" от към екстри и ще съжаляваш в по нататъчен период от време.
Не страст, а диагноза
- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Само за справка моята 530и гори градско около 13-14. Извън града 7.5-10 зависи от карането. Не вярвам 520и да гори много по-малко, докато разликата във вървежа е огромна.
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Благодаря момчета за всички мнения и препоръки които сте ми дали ще се опитам да си извлека правилните поуки и да преценя дали точно този мотор е това от което имам нужда .Поздрави.
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Колега , щом е Швейцарка гледа много добре за ръжди . Има ли такива бягай щото спасение няма и всеки ремонт по колата ще е мъка.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Моли се да не ти се чупи колата, друго няма какво те притеснява. И да имаш пари са гориво, каквото и да е то. Иначе, големи седани/комбита, возят добре, за дълго са повече от добре, имат екстри, които са актуални и в доста съвременни автомобили. Обаче ако се счупи, особено нещо по-сериозно, приготви си цифра, дори за неоригинални части. Най-хубавото е, че са много upgradeable автомобили и доста иновативни за времето си.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- M6 Gran Coupe fan
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 15.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 528
- Мечтае да кара: БМВ М6 Гран купе
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
g_dobreff написа:Само за справка моята 530и гори градско около 13-14. Извън града 7.5-10 зависи от карането. Не вярвам 520и да гори много по-малко, докато разликата във вървежа е огромна.
Колега, кажи ми тайната да ти гори толкова малко! Аз съм с 528и и никога неми е горяла по-малко от 15/100, най-често 15-18/100 в града. Как го правиш тоя номер?
- 6per40
- младши ентусиаст
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: "пъргава" 316-ка
- Мечтае да кара: IS-ka
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Очаквах повечето колеги да са обективни, ама нещо гледам премълчават много неща. И след моя пост ще ме анатемосат, но ще напиша истината.
АКо взимаш гледаш да е 528. Аз карам 520 и разходите между 2.0 и 2.8 е само застраховката и данъка като разлика. Всичко друго си е еднакво, а даже 20-ката харчи повече.
АКо караш градско повече - това НЕ е твоята кола. Изключително неманеврена е. Пред нас е много тясно и под 2 маневри не може. Даже се налагат и 3.
Рейката на почти всички тече. Много е тежка и колкото и да правиш неща по окачването , то все нещо има за правене, но това го отдавам на хубавите ни пътища. Вече са на години и всяка зима все някой датчик на АБС дава фира. Има случаи и да пропусне де, ама е поне през зима. Частите в никакъв случай не са евтини. Ако можех да върна времето назад НИКОГА нямаше да взема е39, но може би защото карам 90% градско. Отделно има проблеми с перки на климата. Повечето вече се ръждояди. Трудно се намира читав екземпляр. По-новите с м54 мотори харчат масло колкото харчат бензин. Комбитата с нивомат и те понякога дават дефекти. Има и още много за писане, ама да не те отчайвам Забравих за АБС модула 001 е малко по-чуплив от стара коледна играчка от 80-те години.
АКо взимаш гледаш да е 528. Аз карам 520 и разходите между 2.0 и 2.8 е само застраховката и данъка като разлика. Всичко друго си е еднакво, а даже 20-ката харчи повече.
АКо караш градско повече - това НЕ е твоята кола. Изключително неманеврена е. Пред нас е много тясно и под 2 маневри не може. Даже се налагат и 3.
Рейката на почти всички тече. Много е тежка и колкото и да правиш неща по окачването , то все нещо има за правене, но това го отдавам на хубавите ни пътища. Вече са на години и всяка зима все някой датчик на АБС дава фира. Има случаи и да пропусне де, ама е поне през зима. Частите в никакъв случай не са евтини. Ако можех да върна времето назад НИКОГА нямаше да взема е39, но може би защото карам 90% градско. Отделно има проблеми с перки на климата. Повечето вече се ръждояди. Трудно се намира читав екземпляр. По-новите с м54 мотори харчат масло колкото харчат бензин. Комбитата с нивомат и те понякога дават дефекти. Има и още много за писане, ама да не те отчайвам Забравих за АБС модула 001 е малко по-чуплив от стара коледна играчка от 80-те години.
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
+1
И всичко изброено обикновенно е опаковано за 3000к лв
И всичко изброено обикновенно е опаковано за 3000к лв
- 6per40
- младши ентусиаст
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: "пъргава" 316-ка
- Мечтае да кара: IS-ka
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Сега ще напиша и относно търсенето на колата ми и първоначалната инвестиция и поддръжка.
Над 7 месеца обикалях. Гледах какви ли не кошери. Започнах да гледам и няколко колис цена над бюджета ми с идеята, че нещо в мен е грешката, обаче повечето беше ръждояд. Накрая намерих моята. Свалиха я от автовоза и на другия ден си я прибрах.
Взех я за 3600 лева. С транзитни, застраховки, каксо и другите неща за плащане + първоначалното обслужване и ми стъпи около 4800. След това сложих ГИ и взех нови гуми. 2 години я карах без никакви проблеми и нищо освен масло и датчик АБС не съм сменил. Но този месец си дойде времето за смяна на неща ( преди летния сезон). Нов съединител Сакс 300 лева. Задни дискове брембо с накладки АТЕ и там почти 300 (цени без отстъпките), но има и по-евтини. Рейка рециклаж + 4-те накрайника и реглаж на преден мост и хидравлично масло 360 лева. Колата не е евтина за поддръжка. За дълъг път е уникална за годините си превъзхожда много нови екземпляри като комфорт и возия. Моята няма 1 точка ръжда. Съветът ми е при покупка да гледаш ръждите. Другото не е за подценяване, но от ръждата няма спасение. И задължително някой с диагностика да я види. А ако вече си взел - то да си я караш със здраве.
Над 7 месеца обикалях. Гледах какви ли не кошери. Започнах да гледам и няколко колис цена над бюджета ми с идеята, че нещо в мен е грешката, обаче повечето беше ръждояд. Накрая намерих моята. Свалиха я от автовоза и на другия ден си я прибрах.
Взех я за 3600 лева. С транзитни, застраховки, каксо и другите неща за плащане + първоначалното обслужване и ми стъпи около 4800. След това сложих ГИ и взех нови гуми. 2 години я карах без никакви проблеми и нищо освен масло и датчик АБС не съм сменил. Но този месец си дойде времето за смяна на неща ( преди летния сезон). Нов съединител Сакс 300 лева. Задни дискове брембо с накладки АТЕ и там почти 300 (цени без отстъпките), но има и по-евтини. Рейка рециклаж + 4-те накрайника и реглаж на преден мост и хидравлично масло 360 лева. Колата не е евтина за поддръжка. За дълъг път е уникална за годините си превъзхожда много нови екземпляри като комфорт и возия. Моята няма 1 точка ръжда. Съветът ми е при покупка да гледаш ръждите. Другото не е за подценяване, но от ръждата няма спасение. И задължително някой с диагностика да я види. А ако вече си взел - то да си я караш със здраве.
- Peev_92
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 4.11.2014
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B35 97'
- Мечтае да кара: BMW E38 Аlpina B12 6.0
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
6per40 написа:Сега ще напиша и относно търсенето на колата ми и първоначалната инвестиция и поддръжка.
Над 7 месеца обикалях. Гледах какви ли не кошери. Започнах да гледам и няколко колис цена над бюджета ми с идеята, че нещо в мен е грешката, обаче повечето беше ръждояд. Накрая намерих моята. Свалиха я от автовоза и на другия ден си я прибрах.
Взех я за 3600 лева. С транзитни, застраховки, каксо и другите неща за плащане + първоначалното обслужване и ми стъпи около 4800. След това сложих ГИ и взех нови гуми. 2 години я карах без никакви проблеми и нищо освен масло и датчик АБС не съм сменил. Но този месец си дойде времето за смяна на неща ( преди летния сезон). Нов съединител Сакс 300 лева. Задни дискове брембо с накладки АТЕ и там почти 300 (цени без отстъпките), но има и по-евтини. Рейка рециклаж + 4-те накрайника и реглаж на преден мост и хидравлично масло 360 лева. Колата не е евтина за поддръжка. За дълъг път е уникална за годините си превъзхожда много нови екземпляри като комфорт и возия. Моята няма 1 точка ръжда. Съветът ми е при покупка да гледаш ръждите. Другото не е за подценяване, но от ръждата няма спасение. И задължително някой с диагностика да я види. А ако вече си взел - то да си я караш със здраве.
Колега, на един Голф или Волво, по-евтини ли ще са дискове + накладки ( и то хубава марка )? Съединителят Закс ще е също на тази цена. Абс. Частите са в абсолютно нормален ценови диапазон за този клас автомобил. Поведението на пътя превъзхожда всеки друг от тези годони (с изключение на Мерцедес, може би). Ако няма ръжда, това е автобомилът.
Не страст, а диагноза
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Бъдещ собственик на Е39 - какво трябва да знам
Всичко е относително и опира до пробега на колата. Ако колата е на около 300 000 (което няма как да разбереш) едва ли ще имаш проблеми с нея следващите 100 , 150 000 км. с рейка и прочие. Окачването е сравнително здраво за кола от този клас . Определено е39 не е кола за градско ! Ако ще е бензин , забрави всичко под 170 кс. и 2.5 литра. купето е тежко и иска power . Като всяка кола си има слабости които в сравнение с другите марки в този клас и цена са сравнително малко. Части вече има много и нови и втора употреба и цените не са кой знае колко високи стига да знаеш от къде да пазаруваш , просто в Бг надценките са големи. Ако търсиш безпролемност и здравина Хонда Сивик но и на тях им тече рейката и хрчат масло . Иначе ... е39 е уникакна кола а за времето си е била космически кораб , тиха е седи добре на пътя ако е читава , но вече си е доста дърта и като всяка баба си има болежки но въпреки това и днес трудно среща конкуренция . А относно състоянието на „пътищата„ не ми се говори. Ако пътищата ни са равни и без толкова дупки , едва ли ще се коментират проблем с рейка и окачване ! Поздрави и успех. Ако аз тъсех сега е39 щях да търся задължително нов внос във възможно най оригинален вид .
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани