Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от meha » 13 Мар 2017, 11:21

Някой правил ли е експеримент да сложи неоригинални предни амортисьори от посоченото окачване ?
Става въпрос само за марката Закс/Боге (такива са OEM-те) ? Интересуваме дали предния мост остава в границите на височина или се повдига леко ? Имам такива наблюдения,че като се заменят оригиналните и се "вирва"леко нагоре? Въобразявам ли си или е така ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от bioz » 13 Мар 2017, 12:03

meha написа:Някой правил ли е експеримент да сложи неоригинални предни амортисьори от посоченото окачване ?
Става въпрос само за марката Закс/Боге (такива са OEM-те) ? Интересуваме дали предния мост остава в границите на височина или се повдига леко ? Имам такива наблюдения,че като се заменят оригиналните и се "вирва"леко нагоре? Въобразявам ли си или е така ?


Ами нормално е като сложиш нови на мястото на изпусналите стари да се вирне малко.. Тя колата като е излязла от завода е била по висока отколкото след 15 години юркане :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от meha » 13 Мар 2017, 12:08

Грешна логика имаш ;)
Като цяло различните видове окачване имат различна дължина на стержена! Оттам идва цялата разлика ;)
Колата ми няма проблем,колкото е излязла от завода толкова е и в момента ;)Амортисьорите не са изтекли и все още покрива заводските изисквания за M sport suspension na ОЕМ стенда ;) .
Понякога обичам да обновявам нещата периодично :mhihi: ,но още ми е трудно да прекрача психологическата граница от 1400лв :mhihi:

Виж това :
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от bioz » 13 Мар 2017, 12:59

meha написа:Грешна логика имаш ;)
Като цяло различните видове окачване имат различна дължина на стержена! Оттам идва цялата разлика ;)
Колата ми няма проблем,колкото е излязла от завода толкова е и в момента ;)Амортисьорите не са изтекли и все още покрива заводските изисквания за M sport suspension na ОЕМ стенда ;) .
Понякога обичам да обновявам нещата периодично :mhihi: ,но още ми е трудно да прекрача психологическата граница от 1400лв :mhihi:

Виж това :
Изображение


Разбирам за какво говориш, но когато се поръчва афтермаркет аморт по ОЕМ спецификация се очаква да има същите характеристики в това число и дължина на стрежена. Но си прав, в крайна сметка докато извадиш стария и да сравниш с новия няма как да си сигурен. Закс като прозводители на ОЕМ аморт има най-голяма вероятност да са 1:1.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от KUMHO » 30 Мар 2017, 11:33

А някой случайно да има стар Мтех-ов преден амортисьор нека да измери дължината на стержена при разпънато състояние. Примерно до началото на конуса ( там където ляга горната "чаша" на пружината )

image.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от stony1 » 30 Мар 2017, 19:55

meha написа:Някой правил ли е експеримент да сложи неоригинални предни амортисьори от посоченото окачване ?
Става въпрос само за марката Закс/Боге (такива са OEM-те) ? Интересуваме дали предния мост остава в границите на височина или се повдига леко ? Имам такива наблюдения,че като се заменят оригиналните и се "вирва"леко нагоре? Въобразявам ли си или е така ?

Правих такъв експеримент на старото BMW, но то беше Е36, а тази недяля ще направя същото с E39та.
При Е36 предницата не промени височината си изобщо. След това направих тест с два комплекта други пружини и това, което констатирах, е че височината на предницата, респективно задницата зависи от височината и твърдостта на пружините и не се влияе от амортисьорите. Единственият проблем при замяната на спортни амортисьори с обикновенни е, че при използването на пружините от комплекта на спортните амортисьори се променя работната точка на обикновения амортисьор. На практика той никога не се "разпъва" на 100% и това му скъсява живота, но за 8 години при мен не се прецакаха.
Сега ще видя как ще се получат нещата при Е39, като за целта съм приготвил чиисто нови амортисьори Bilstein и три комплекта пружини, стандартни, Мтех2 и Eibach.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от meha » 31 Мар 2017, 7:43

Моята е с Мтех 2 и честно не ми се дават 1000+ за оригинални амортисьори. Искам да взема на Закс,има същитите такива като оригинални който завършват на 613 номер. Защото ще ги купя за около 300лв к-т и е цена която дори и да се прецака в някоя дупка ,ще мога да преглътна по-лесно . А и като добавим ,че моите са си ОК ,просто отдавна съм им хвърлил око ,че им е време да пенсионирам и тях профилактично :mhihi:

Ще очаквам колегата да каже какво е станало с Е39-тката :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от stony1 » 12 Апр 2017, 22:01

Малко закъснях с инфото, но понеже бях ангажиран, оставих колата на приятел и той се справи брилянтно със смяната на предните амортисьори.
Предварително подготвихме следния сет:
Амортисьори - Bilstein
Пружини - Eibach EW2067001VA - по данни на производителя свалят 3,3см.
Тампони - LEMFÖRDER
В момента предницата е по-ниска, отколкото със стоковите пружини, но с около 1,5-2 см. Не съм проверявал как ще бъде с Мтех2 пружини, но на този етап ще оставя нещата по този начин. Сега е ред на задното окачване :mhihi:
Старите ми амортисьори на външен вид са Ок, нямат дефекти, но съм далче от мисълта, че са читави. Дори си мисля, че са ужасно зле след дългогодишната експлоатация. Ефектът от смяната на амортисьотите е повече от добър - автомобилът стана много по-стабилен.
На практика аз смених всичко по предното окачване заради разбит тампон на левия крив носач и малък теч от рейкта. Така преди месец и половина не издържах и поръчах всичко по предното окачване като заложих на LEMFÖRDER. Купих си и рейка - сервотроник и в един слънчев съботен ден се хванах и смених всичко без амортисорите, защото ми липсваха пружините. Та така до днес - вече всичко е Ок.

На практика височината на предницата зависи от пружините, които се ползват, както и от състоянието на задното окачване.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от ares2 » 13 Апр 2017, 20:48

не съм ти видял темата, но дъвча същия въпрос и аз. намерил съм някакво Б4 на билщаин и го дава съвместимо с М техника.. но знам ли . предпочитам друг билщаин с едни много дебели стебла.. но.. е малко по скъп
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от meha » 13 Апр 2017, 21:31

Билщайна е най-големия боклук за заменка на ОЕМ аморт. за BMW и няма база са сравнение.

Темата е единствено за марката произвеждаща продукт за BMW
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 16.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
Мечтае да кара: S65 AMG

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от W140_S600_V12 » 13 Апр 2017, 21:44

Единственият добър заместител на оригиналните Мтех амортисьори е Захс. То и без това оригиналните пак са на Захс, само че двойно по - скъпи.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от stony1 » 13 Апр 2017, 23:15

Това дали Закс са единствения добър заместител на ОЕМ амортисьорите е доста спорен въпрос. Аз лично не съм доволен от Закс. Комплект задни амортисьори изкара две години и се предаде. Дали Билщайна са най-големия боклук също е спорен въпрос, защото комплет Билщайн изкара колкото Закса.

На въпроса за височината на колата след подмяна на амортисьори, написах и в предния пост. Тя зависи от пружините, които се използват.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 16.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
Мечтае да кара: S65 AMG

Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от W140_S600_V12 » 16 Апр 2017, 0:24

stony1 написа:Това дали Закс са единствения добър заместител на ОЕМ амортисьорите е доста спорен въпрос. Аз лично не съм доволен от Закс. Комплект задни амортисьори изкара две години и се предаде. Дали Билщайна са най-големия боклук също е спорен въпрос, защото комплет Билщайн изкара колкото Закса.

На въпроса за височината на колата след подмяна на амортисьори, написах и в предния пост. Тя зависи от пружините, които се използват.


Вероятно има и доста ментета сред амортисьорите. А относно дали Закс са наи - добрият заместител на ОЕМ, няма как да не са, след като самите ОЕМ са Закс.




Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от hishnika » 16 Апр 2017, 9:54

W140_S600_V12 написа:
stony1 написа:Това дали Закс са единствения добър заместител на ОЕМ амортисьорите е доста спорен въпрос. Аз лично не съм доволен от Закс. Комплект задни амортисьори изкара две години и се предаде. Дали Билщайна са най-големия боклук също е спорен въпрос, защото комплет Билщайн изкара колкото Закса.

На въпроса за височината на колата след подмяна на амортисьори, написах и в предния пост. Тя зависи от пружините, които се използват.


Вероятно има и доста ментета сред амортисьорите. А относно дали Закс са наи - добрият заместител на ОЕМ, няма как да не са, след като самите ОЕМ са Закс.


Колега нали знаеш, че качеството на афтърмаркет продуктите не е същото от това за фабрично вграждане, без значение че са от един и същ производител... Мога да дам пример с kyb-ата, от завода колите карат около 10-20г. а афтърмаркетите на kyb-a на половина (понякога и по малко). За тази която я продаваме съм 100% сигурен че е оригинална понеже от много години фирмата в която работя е официален вносител на тази марка. Да не говоря за лемфьордера дето на един клиент изкара 250км и един от носачите беше по зле от този който е на моята е39-ка 96-ти набор и все още оригинален...


По темата на колегата за М Тех 2:
Когато моите бяха за смяна исках да мина към мтех 2, търсех къде ли не и не можах да намеря един заместител който наистина да е мтех2 освен ОЕМ-а но там цената е... Затова заложих на закс и за сега карат, до кога не знам. Изпуснат ли съм решил да мина на ТаТехникс - регулируемо по височина. Не знам какво е като качество но за тея пари си заслужава да се пробва(бюджетен вариант). За скъпите всички знаеме :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Предни амортисьори М тех 2 SA705 528iA

Мнение от ares2 » 16 Апр 2017, 11:35

на път съм да си купя модела за мтех на закс, но като гледам някой билщаини и цените им, и това колко ги карат из германия и австия явно не са толкова лош заместител. едно окачване 1000 евро. а и вида им е доста сериозен. много често заместват оем окачването и на М5 ци с Б12/.
м тех2 на закс ми е по-евтин от тези билщаини и евентуално ще купя два предни скоро, аз сложих много хубави от англииска кола ново вграждане от дилър в англия и за известно време бяха ок, но лекичко запова да се показва масълце и очвквам да изгърмят до година
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook