Твърди маркучи
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 824
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Твърди маркучи
Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Твърди маркучи
Карай си и не се вкарвай в приключения
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Re: Твърди маркучи
Карай си,БМВ имат твърди маркучи.
Изпратено от моят Lenovo Z90a40 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo Z90a40 с помощта на Tapatalk
Карам оборотомера да сънува кошмари
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 824
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Твърди маркучи
С една дума да считам,че няма проблем ?
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Твърди маркучи
turbonetic написа:Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .
Вземи един мъркуч с дължина 1 м.
Направи му две метални тапи, за всеки край по една.
Сложи едната тапа и я стегни с метална скоба.
Напълни маркуча с вода без да оставяш никакъв въздух в него.
Монтирай и другата метална тапа и я стегни със скоба, както си направил при монтажа на първата скоба.
Огледай внимателно за течове и ако няма такива стисни маркуча с ръка.
После сподели тук колко е твърд, но отчети факта, че налягането на водата в този мъркуч е равно на атмосферното в района, в който провеждаш експеримента. За по-лесно може да приемеш, че това налягане е 1.
После се почеши по главата и се замисли, колко трябва да е твърд маркуча при налягане 2 атмосфери, колкото е налягането на охладителната течност при бензиновите мотори на BMW?! За дизеловите двигатели това налягане е 1,4 атмосфери.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Твърди маркучи
Елее Стони , ти написа някво есе за нобелови лауреати бе брат . Водата няма почти никва свиваемост , това му беше достатъчно да му го обясниш на човека с две думи ....само дето в системата има въдух и няма нищо общо с експеримента който описваш. Ама добре . Пък и не всеки е барал маркучи с налягане та да сравни кое колко .
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Твърди маркучи
stony1 написа:turbonetic написа:Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .
Вземи един мъркуч с дължина 1 м.
Направи му две метални тапи, за всеки край по една.
Сложи едната тапа и я стегни с метална скоба.
Напълни маркуча с вода без да оставяш никакъв въздух в него.
Монтирай и другата метална тапа и я стегни със скоба, както си направил при монтажа на първата скоба.
Огледай внимателно за течове и ако няма такива стисни маркуча с ръка.
После сподели тук колко е твърд, но отчети факта, че налягането на водата в този мъркуч е равно на атмосферното в района, в който провеждаш експеримента. За по-лесно може да приемеш, че това налягане е 1.
После се почеши по главата и се замисли, колко трябва да е твърд маркуча при налягане 2 атмосфери, колкото е налягането на охладителната течност при бензиновите мотори на BMW?! За дизеловите двигатели това налягане е 1,4 атмосфери.
Важен елемент от експеримента е и еластичността на маркуча, която зависи от материала на изработка, диаметъра, дебелината на стените и температурата на околната среда.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Твърди маркучи
Това обяснение е за всички, които четат и евентуално ще прочетат цялата тема.
Идеята е точно в това - да се направи сравнение между 100% затворена система с налягане 1 атмосфера и системата на колата, която също е затворена, но има 98% течност и 2% газ, като работи при по-високо налягане.
Като се направи това сравнение, човек ще се ориентира колко са твърди маркучите на охладителната система при загряла на 95-97 градуса двигател.
Предполагам тогава ще намалеят въпросите, свързани с "твърдите" маркучи.
Идеята е точно в това - да се направи сравнение между 100% затворена система с налягане 1 атмосфера и системата на колата, която също е затворена, но има 98% течност и 2% газ, като работи при по-високо налягане.
Като се направи това сравнение, човек ще се ориентира колко са твърди маркучите на охладителната система при загряла на 95-97 градуса двигател.
Предполагам тогава ще намалеят въпросите, свързани с "твърдите" маркучи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Твърди маркучи
zvetiko написа:stony1 написа:turbonetic написа:Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .
Вземи един мъркуч с дължина 1 м.
Направи му две метални тапи, за всеки край по една.
Сложи едната тапа и я стегни с метална скоба.
Напълни маркуча с вода без да оставяш никакъв въздух в него.
Монтирай и другата метална тапа и я стегни със скоба, както си направил при монтажа на първата скоба.
Огледай внимателно за течове и ако няма такива стисни маркуча с ръка.
После сподели тук колко е твърд, но отчети факта, че налягането на водата в този мъркуч е равно на атмосферното в района, в който провеждаш експеримента. За по-лесно може да приемеш, че това налягане е 1.
После се почеши по главата и се замисли, колко трябва да е твърд маркуча при налягане 2 атмосфери, колкото е налягането на охладителната течност при бензиновите мотори на BMW?! За дизеловите двигатели това налягане е 1,4 атмосфери.
Важен елемент от експеримента е и еластичността на маркуча, която зависи от материала на изработка, диаметъра, дебелината на стените и температурата на околната среда.
Пропуснах да отбележа, че маркучът трябва да е същия като този, който излиза от радиатора на колата и се свързва към двигателя.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Твърди маркучи
За съжаление понятието "твърд маркуч" е твърде субективно и няма обективен начин за измерването му. За това съществуват няколко метода за измерване на причините предизвикващи твърдият маркуч- който има някакви съмнения нека ги използва.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Твърди маркучи
То това с твърдите маркучи според мен е тръгнало от майсторите - стисне го малко и рече "Еб@си, тия маркучи много твърди бе, тука има нещо!". И хората почват да се шашкат, на всяко палене да барат маркучите и т.н. Аз е34-ката преди няколко години я карах близо 6 месеца с грешен термостат (по моя вина) и прегряваше буквално всеки ден. И пак не е имала твърди маркучи.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 824
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Твърди маркучи
И в крайна сметка има ли проблем или няма? Температурата ,не вдига повече от 96 градуса най-много 97 и това е.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Твърди маркучи
Щом системата е направена да има налягане според теб има ли проблем? Ако не вярваш на нас, пиши едно писмо до БМВ да ти отговорят официално.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани