Твърди маркучи

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Твърди маркучи

Мнение от turbonetic » 14 Фев 2017, 20:54

Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто :mhihi: .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Твърди маркучи

Мнение от adovet » 14 Фев 2017, 20:57

Карай си и не се вкарвай в приключения

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 15.05.2008
Местоположение: София

Re: Твърди маркучи

Мнение от Shock » 14 Фев 2017, 21:01

Карай си,БМВ имат твърди маркучи.

Изпратено от моят Lenovo Z90a40 с помощта на Tapatalk
Карам оборотомера да сънува кошмари

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Твърди маркучи

Мнение от turbonetic » 14 Фев 2017, 21:14

С една дума да считам,че няма проблем ?


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Твърди маркучи

Мнение от ivoo » 14 Фев 2017, 21:33

С една дума си търсиш проблеми :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Твърди маркучи

Мнение от vladobate » 15 Фев 2017, 0:54

Системата работи с голямо налягане , 2 бара , нормално да са твърди .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Твърди маркучи

Мнение от stony1 » 15 Фев 2017, 8:10

turbonetic написа:Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто :mhihi: .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .


Вземи един мъркуч с дължина 1 м.
Направи му две метални тапи, за всеки край по една.
Сложи едната тапа и я стегни с метална скоба.
Напълни маркуча с вода без да оставяш никакъв въздух в него.
Монтирай и другата метална тапа и я стегни със скоба, както си направил при монтажа на първата скоба.
Огледай внимателно за течове и ако няма такива стисни маркуча с ръка.
После сподели тук колко е твърд, но отчети факта, че налягането на водата в този мъркуч е равно на атмосферното в района, в който провеждаш експеримента. За по-лесно може да приемеш, че това налягане е 1.
После се почеши по главата и се замисли, колко трябва да е твърд маркуча при налягане 2 атмосфери, колкото е налягането на охладителната течност при бензиновите мотори на BMW?! За дизеловите двигатели това налягане е 1,4 атмосфери.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Твърди маркучи

Мнение от vladobate » 15 Фев 2017, 11:34

Елее Стони , ти написа някво есе за нобелови лауреати бе брат :mhihi: . Водата няма почти никва свиваемост , това му беше достатъчно да му го обясниш на човека с две думи ....само дето в системата има въдух и няма нищо общо с експеримента който описваш. Ама добре :yes: . Пък и не всеки е барал маркучи с налягане та да сравни кое колко .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Твърди маркучи

Мнение от zvetiko » 15 Фев 2017, 13:13

stony1 написа:
turbonetic написа:Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто :mhihi: .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .


Вземи един мъркуч с дължина 1 м.
Направи му две метални тапи, за всеки край по една.
Сложи едната тапа и я стегни с метална скоба.
Напълни маркуча с вода без да оставяш никакъв въздух в него.
Монтирай и другата метална тапа и я стегни със скоба, както си направил при монтажа на първата скоба.
Огледай внимателно за течове и ако няма такива стисни маркуча с ръка.
После сподели тук колко е твърд, но отчети факта, че налягането на водата в този мъркуч е равно на атмосферното в района, в който провеждаш експеримента. За по-лесно може да приемеш, че това налягане е 1.
После се почеши по главата и се замисли, колко трябва да е твърд маркуча при налягане 2 атмосфери, колкото е налягането на охладителната течност при бензиновите мотори на BMW?! За дизеловите двигатели това налягане е 1,4 атмосфери.


Важен елемент от експеримента е и еластичността на маркуча, която зависи от материала на изработка, диаметъра, дебелината на стените и температурата на околната среда. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Твърди маркучи

Мнение от stony1 » 15 Фев 2017, 13:15

Това обяснение е за всички, които четат и евентуално ще прочетат цялата тема.
Идеята е точно в това - да се направи сравнение между 100% затворена система с налягане 1 атмосфера и системата на колата, която също е затворена, но има 98% течност и 2% газ, като работи при по-високо налягане.
Като се направи това сравнение, човек ще се ориентира колко са твърди маркучите на охладителната система при загряла на 95-97 градуса двигател.
Предполагам тогава ще намалеят въпросите, свързани с "твърдите" маркучи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Твърди маркучи

Мнение от stony1 » 15 Фев 2017, 13:16

zvetiko написа:
stony1 написа:
turbonetic написа:Колеги мисля,че имам проблем с охладителната система или не знам просто :mhihi: .
Днес разходих малко бимата изчаках я да си загрее напълно 94-5 градуса вдигнах капака и като стиснах маркучите ми се стори ,че са доста твърди ,не са пред пръсване.Капачката е здрава въздух в системата няма,антифриз,не губи,не загрява повече от 96-7 градуса ,не вдига според вас има ли някакъв проблем или ? .При другите ми 2 коли,не са чак толкова твърди,но знам ли.Като вземе да изстива мотора маркучите омекват,сутрин като ги пипна са меки,но след като вдигне 95 градуса стават твърди.Сутрин като отворя капачката на антифриза няма съскане или изсъскване .


Вземи един мъркуч с дължина 1 м.
Направи му две метални тапи, за всеки край по една.
Сложи едната тапа и я стегни с метална скоба.
Напълни маркуча с вода без да оставяш никакъв въздух в него.
Монтирай и другата метална тапа и я стегни със скоба, както си направил при монтажа на първата скоба.
Огледай внимателно за течове и ако няма такива стисни маркуча с ръка.
После сподели тук колко е твърд, но отчети факта, че налягането на водата в този мъркуч е равно на атмосферното в района, в който провеждаш експеримента. За по-лесно може да приемеш, че това налягане е 1.
После се почеши по главата и се замисли, колко трябва да е твърд маркуча при налягане 2 атмосфери, колкото е налягането на охладителната течност при бензиновите мотори на BMW?! За дизеловите двигатели това налягане е 1,4 атмосфери.


Важен елемент от експеримента е и еластичността на маркуча, която зависи от материала на изработка, диаметъра, дебелината на стените и температурата на околната среда. ;)


Пропуснах да отбележа, че маркучът трябва да е същия като този, който излиза от радиатора на колата и се свързва към двигателя.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Твърди маркучи

Мнение от zvetiko » 15 Фев 2017, 20:16

За съжаление понятието "твърд маркуч" е твърде субективно и няма обективен начин за измерването му. За това съществуват няколко метода за измерване на причините предизвикващи твърдият маркуч- който има някакви съмнения нека ги използва. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Твърди маркучи

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Фев 2017, 6:53

То това с твърдите маркучи според мен е тръгнало от майсторите - стисне го малко и рече "Еб@си, тия маркучи много твърди бе, тука има нещо!". :mhihi: И хората почват да се шашкат, на всяко палене да барат маркучите и т.н. Аз е34-ката преди няколко години я карах близо 6 месеца с грешен термостат (по моя вина) и прегряваше буквално всеки ден. И пак не е имала твърди маркучи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Твърди маркучи

Мнение от turbonetic » 17 Фев 2017, 19:15

И в крайна сметка има ли проблем или няма? Температурата ,не вдига повече от 96 градуса най-много 97 и това е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Твърди маркучи

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Фев 2017, 19:57

Щом системата е направена да има налягане според теб има ли проблем? ;) Ако не вярваш на нас, пиши едно писмо до БМВ да ти отговорят официално.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook