e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен ход.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен ход.
Здравейте колеги,
Уж ползвах търсачката, но не открих подоен проблем на моя.
Е39-ка, М52В20 мотор, 96-та производство, един ванос. Прекъсва и притрися на празен ход. Като загрее притрисянето се увеличава, като е неравномерно. Доста неприятно усещане. Иначе колата си върви. Взех я нов внос. Сменени са масло (Castrol Edge 5W40), филтри, датчик колянов вал. О пръстените на ваноса (гумения и тефлоновия) и презацепване на ваноса. (изписваше грешка на ванос-а, която след смяната на О-пръстените и презацепването изчезна). Това прекъсване и притрисяне много ме дразни и безпокои. Някакви съвети, идеи?
Благодаря предварително.
Уж ползвах търсачката, но не открих подоен проблем на моя.
Е39-ка, М52В20 мотор, 96-та производство, един ванос. Прекъсва и притрися на празен ход. Като загрее притрисянето се увеличава, като е неравномерно. Доста неприятно усещане. Иначе колата си върви. Взех я нов внос. Сменени са масло (Castrol Edge 5W40), филтри, датчик колянов вал. О пръстените на ваноса (гумения и тефлоновия) и презацепване на ваноса. (изписваше грешка на ванос-а, която след смяната на О-пръстените и презацепването изчезна). Това прекъсване и притрисяне много ме дразни и безпокои. Някакви съвети, идеи?
Благодаря предварително.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
Датчика на разпределителния вал работи ли коректно?
Правилно ли е зацепен вануса.....?
Правилно ли е зацепен вануса.....?
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
Ваноса зацепен правилно (писах в първия пост). При презацепването му са сменени и О пръстените.
Това прекъсване и претрисяне го имаше и преди да го презацепим. беше по-слабо и от време на време изчезваше. Като казвам от време на време имам в предвид 2-3 дни. Появи се след смяна на маслото. Може и да си въобразявам, но чисто времево е купих колата, регистрация (в друг град) пътуване до местоживеенето - около 50КМ. После смяна на масло и филтри... вибрации и прекъсване. После ванос ( заради грешката в компа). Датчика на коляновия вал е сменен. Датчика на разпределителния не излизаше като грешка на диагностика и не е пипан. Как да го проверим? (Освен с нов )
Това прекъсване и претрисяне го имаше и преди да го презацепим. беше по-слабо и от време на време изчезваше. Като казвам от време на време имам в предвид 2-3 дни. Появи се след смяна на маслото. Може и да си въобразявам, но чисто времево е купих колата, регистрация (в друг град) пътуване до местоживеенето - около 50КМ. После смяна на масло и филтри... вибрации и прекъсване. После ванос ( заради грешката в компа). Датчика на коляновия вал е сменен. Датчика на разпределителния не излизаше като грешка на диагностика и не е пипан. Как да го проверим? (Освен с нов )
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
Ако не излизат грешки на диагностика, провери за паразитен въздух. Датчика на разпределния вал трябва да излиза като грешка ако не работи.
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
за сега съм се насочил за паразитен въздух към филтър (клапан) картерни газове да сменям. Поръчах, довечера трябва да са ми го взели.
Пък да видим. Ако не се оправи, ще гледам бобини, лули и т.н. Това, което става - дай да сменим това, после онова ... хич не ме кефи...
ама това прекъсване с притрисяне не ме кефи повече ... 2 мин след като я запаля сутрин и се почва ... отзад на ауспух адаже се чува как прекъсва ...
Пък да видим. Ако не се оправи, ще гледам бобини, лули и т.н. Това, което става - дай да сменим това, после онова ... хич не ме кефи...
ама това прекъсване с притрисяне не ме кефи повече ... 2 мин след като я запаля сутрин и се почва ... отзад на ауспух адаже се чува как прекъсва ...
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
update - за сега се оказва неправилно зацепен ванос. Ще презацепваме. След това ще пиша пак резултата.
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
Ваноса се оказа правилно зацепен първия път. Ноооо ... като отворихме капака - изненада валът управляван от ваноса - в позиция на максимално предвърение и не се беше върнал. Следва разглобяване на самия ванос. Причината се оказа задръстен електромагнитния клапан на ваноса, който пуска и спира притока на масло във ваноса на постоянно отворен. При това положение валът стои в постоянно предварение (аванс) независимо дали съм натиснал педала на газта или не... чистене, промиване, и се оправи.
Проблемът решен.
Проблемът решен.
- ДаниД
- младши ентусиаст
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 98' е39 520i
- Мечтае да кара: V8
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
Колега, може ли малко инфо за ремонта на вануса ? Кой къде колко ?
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
Разбира се колега.
Ремонта в Пловдив. На лично мога да ти дам координати на майстора - добър е. Преди при него си поддържах е46-цата, сега ми прави е39-ката... а лично той кара е39-ка.
Доколкото за ваноса. Първо сменихме гумения и тефлоновия О-пръстени на ванос буталото (това което мести дефакто вала) общо към 70 лева от Англия с 2 седмици доставка, че тук са едни ментета... Проблема не се оправи и последва 2-ро отваряне. Нямаше видими причини вала да не се връща от предварение и майстора свали самия ванос и го разглоби, мислеше си да не задържа ванос буталото - не, вървеше си мазно ... тогава забеляза, че електромагнитния клапан за маслото е запецнал в постоянно отворено положение - т.е. налива масло във ваноса на макс. Едвам го изкара от леглото му, така беше спекло ... след почистване с коресилин и други химии се раздвижи, но задираше някъде. Не намерихме от къде и се спряхме на друг читав ванос 2-ра употреба от който ще вземем само корпуса. Така и направихме ... 130 лева читав ванос 2-ра употреба и прехвърляне моите части на "новия" корпус на ванос-а. Пари за ремонта не ми взе, тъй като първия път като сменя О-пръстените не е видял клапана. Така че платих само новия ванос. Първия път сменях масла, филтри, свещи и други неща и няма как да знам за ванос-а само колко е труда ... Ако Пловдив ти е удобно за парите ще се разберете ...
Ремонта в Пловдив. На лично мога да ти дам координати на майстора - добър е. Преди при него си поддържах е46-цата, сега ми прави е39-ката... а лично той кара е39-ка.
Доколкото за ваноса. Първо сменихме гумения и тефлоновия О-пръстени на ванос буталото (това което мести дефакто вала) общо към 70 лева от Англия с 2 седмици доставка, че тук са едни ментета... Проблема не се оправи и последва 2-ро отваряне. Нямаше видими причини вала да не се връща от предварение и майстора свали самия ванос и го разглоби, мислеше си да не задържа ванос буталото - не, вървеше си мазно ... тогава забеляза, че електромагнитния клапан за маслото е запецнал в постоянно отворено положение - т.е. налива масло във ваноса на макс. Едвам го изкара от леглото му, така беше спекло ... след почистване с коресилин и други химии се раздвижи, но задираше някъде. Не намерихме от къде и се спряхме на друг читав ванос 2-ра употреба от който ще вземем само корпуса. Така и направихме ... 130 лева читав ванос 2-ра употреба и прехвърляне моите части на "новия" корпус на ванос-а. Пари за ремонта не ми взе, тъй като първия път като сменя О-пръстените не е видял клапана. Така че платих само новия ванос. Първия път сменях масла, филтри, свещи и други неща и няма как да знам за ванос-а само колко е труда ... Ако Пловдив ти е удобно за парите ще се разберете ...
- ДаниД
- младши ентусиаст
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 98' е39 520i
- Мечтае да кара: V8
Re: e39 M52B20 96-та год. - Прекъсва и притрися на празен хо
Благодаря ти за изчерпателната информация, за съжаление не мие удобно в пловдив защото съм от София, но все пак ако не ти е проблем можеш да ми дадеш координатите му, бих отишъл за една диагностика защото, не ми го изкарва като грешка, но според мен не работи както трябва :/
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани