Проект спирачки 530 D

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Фев 2017, 11:58

И какво - спират 3 пъти по-добре ли? Те и 97ма сложиха дабъл уишбоун окачване, пък след няколко години го замениха пак с макферсън. Сигурно щот беше много хайтек. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от racing_team_vidin » 11 Фев 2017, 14:18

Не искам да споря с теб, но точно за Спирачките In memoriam e прав, и двете споменати означения ползват моноблок на Брембо... моно блок се ползва и в състезателните спирачни системи, защо ли?
Истината е че БМВ са се поизложили със спирачките.

П.П за Х-са- Да издевателство беше :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Фев 2017, 15:37

Ако искате да докажете нещо говорете с числа - метри за 100-0 примерно. Може и да спира по-зле, не знам, не съм карал. Но това не е състезателен автомобил! Тъй че къде се слага моноблока в случая няма никаква връзка. Автомобилът е сметнат да се шофира всеки ден. В оригинален вид дори не е подходящ за периодичен трак дей, а вие говорите за състезателни спирачки. Не оспорвам ползвата от спирачна мощ, но не е редно да се заклеймява едно или друго нещо за "излагация". Ако почнеш всеки ден да правиш 200-0-200 няма да ти хареса пък охлаждането на мотора при тоя товар и ще кажеш, че са се изложили и с охладителната система. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от In_Memoriam » 11 Фев 2017, 15:54

Dirty M5 driveR написа:Ако искате да докажете нещо говорете с числа - метри за 100-0 примерно. Може и да спира по-зле, не знам, не съм карал. Но това не е състезателен автомобил! Тъй че къде се слага моноблока в случая няма никаква връзка. Автомобилът е сметнат да се шофира всеки ден. В оригинален вид дори не е подходящ за периодичен трак дей, а вие говорите за състезателни спирачки. Не оспорвам ползвата от спирачна мощ, но не е редно да се заклеймява едно или друго нещо за "излагация". Ако почнеш всеки ден да правиш 200-0-200 няма да ти хареса пък охлаждането на мотора при тоя товар и ще кажеш, че са се изложили и с охладителната система. ;)

Не е нужно да доказваме нищо. Аз говоря от опит, а не какво съм чул или си мисля, че е така. Ако имаш възможност направи едно кръгче на RS6 C5 и ще ти стане ясно. 100 - 0 разликата може да е 1 метър, но от 200 до 0 да са 10 метра (примерно).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Фев 2017, 16:03

Тук пак почваме кой какво е карал и какво знае. Сложете си и с 20 бутала ако искате. Но не подвеждайте хората, че "спирачките на е39 били излагация". Средностатистическият собственик на е39 вдига 200 два пъти в живота си. Ако го прави често значи би следвало да се съобразява с инфраструктура, състояние на машината и манталитет на заобикалящите го водачи. Ако се пречука някъде няма да е защото колата няма добри спирачки, а защото е започнал да спира късно или не е съобразил скоростта в участъка, или друга грешка на ВОДАЧА. Ако си води колата на трак дей е друго - там може да ъпгрейдва колкото си иска (и обикновено винаги се иска още и още). Другото е просто изискване към колата му да спира по-добре от заводските й възможности. Ако толкова не го кефи е39 си купува Ауди или квото там заковава на място и това е. :)
Четете между редовете по-често, за да разбирате какво пиша. Защото това, което напишете вие после се възприема от стотици други четящи и в доста случаи създава грешни представи и очаквания. Ако авторът на темата искаше състезателни спирачки щеше да я пусне в Тунинг раздела.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от In_Memoriam » 11 Фев 2017, 17:21

Темата е точно, за да пишем кой какво знае или се бъркам нещо :roll: Ще се потретя - спирачките на Е39 М5 (с това имам опит и за това пиша) са излагация сравнено с конкурентни други модели по това време. Това не е само мое мнение, чел съм достатъчно и по чуждестранни форуми и като цяло всеки, който кара малко по-динамично (за писти да не става и дума) ги подобрява. В темата става дума точно за М5 спирачки. На 530d предполагам, че ще са достатъчни, но не виждам смисъл от тях при положение, че с малка разлика в крайната цена могат да се сложат 4 бутални предни.

Средностатистическият собственик минава и технически преглед на магия, гуми ДОТ 2006 и т.н. По същата логика трябва да си караме с изгнили неревизирани 20 годишни спирачки, защо да се занимаваме с глупости? Тук си говорим за реално подобрение срещу нормална сума и малко труд.
Последна промяна In_Memoriam на 11 Фев 2017, 17:41, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Фев 2017, 17:41

Ако бях прочел тая тема преди 3-4 години щях да си мисля, че е39 има най-слабите спирачки от цялата гама на БМВ. Това е проблемът. Сравнете тогава 530д със някоя дизелова Е-класа. Защото човекът кара 30д, не М5. И ако си прочел какво писах по-рано ще знаеш, че въобще не искам да чувам за "изгнили неревиирани 20 годишни спирачки". А то всъщност от там иде част от илюзията - че едни и същи коли с различна грижа към фабричните спирачки могат да спират много различно. Както моето е39 спира в пъти по-добре от на един познат е39, а всичко е уж еднакво.
За цената не съм съгласен - тя си е нормална, но не и за кола, която струва средно 5000лв. Не коментираме после разходите за смяна на накладки примерно, които ще са 2 пъти отгоре на стандартните. И за труда също - трябва да си си сам майстор или да намериш сервиз, където им се занимава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от racing_team_vidin » 11 Фев 2017, 17:42

Dirty M5 driveR написа:Тук пак почваме кой какво е карал и какво знае. Сложете си и с 20 бутала ако искате. Но не подвеждайте хората, че "спирачките на е39 били излагация". Средностатистическият собственик на е39 вдига 200 два пъти в живота си. Ако го прави често значи би следвало да се съобразява с инфраструктура, състояние на машината и манталитет на заобикалящите го водачи. Ако се пречука някъде няма да е защото колата няма добри спирачки, а защото е започнал да спира късно или не е съобразил скоростта в участъка, или друга грешка на ВОДАЧА. Ако си води колата на трак дей е друго - там може да ъпгрейдва колкото си иска (и обикновено винаги се иска още и още). Другото е просто изискване към колата му да спира по-добре от заводските й възможности. Ако толкова не го кефи е39 си купува Ауди или квото там заковава на място и това е. :)
Четете между редовете по-често, за да разбирате какво пиша. Защото това, което напишете вие после се възприема от стотици други четящи и в доста случаи създава грешни представи и очаквания. Ако авторът на темата искаше състезателни спирачки щеше да я пусне в Тунинг раздела.

Започваш да говориш глупости, средностатистическият собственик- аз не разбирам средностатистическият собственик, аз разбирам себе си и това, от което имам нужда.
Как, къде карам и с какво се съобразявам, си е моя отговорност!
Точно затова, решавам, че трябва да си подобря спирачките и го правя.
Темата е за засилено 530д , което има нужда от спирачки, съответно ако имаш какво да кажеш по темата, с голямо удоволствие ще те изслушам, защото човек се учи докато е жив.
Но да ми обясняваш, как съм идиот, защото си засилвам спирачките и то без доводи, е меко казано смешно.
Ауди ако исках, да съм си купил- Нежелая! Бяха като примери, Порш също имат хубави спирачки- такова бих си купил, но това е друга тема. :lol:
Пак повтарям, всеки сам решава как да си счупи колата, ако можеш помогни, а не само да хейтваш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от In_Memoriam » 11 Фев 2017, 17:45

За 530д предполагам М5 спирачки ще са ОК, тъй като с М5 имат поне 100 кг. разлика. Неслучайно още в самото начало питах за бюджет, за да се избере възможно най-подходящия вариант.
Последна промяна In_Memoriam на 11 Фев 2017, 18:25, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от racing_team_vidin » 11 Фев 2017, 17:46

Dirty M5 driveR написа:И за труда също - трябва да си си сам майстор или да намериш сервиз, където им се занимава.

ето тук се изложи, сменял ли си накладки на 4 бутално брембо-Ами и племенника ми ще ги смени само да има силата да събере буталата

Само една или две скобички и един или два щифта(зависи от модела)- Даже не сваляш апарата- ти си отговори- как ги мислиш нещата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от host » 11 Фев 2017, 17:50

Dirty M5 driveR написа:Ако бях прочел тая тема преди 3-4 години щях да си мисля, че е39 има най-слабите спирачки от цялата гама на БМВ. Това е проблемът. Сравнете тогава 530д със някоя дизелова Е-класа. Защото човекът кара 30д, не М5. И ако си прочел какво писах по-рано ще знаеш, че въобще не искам да чувам за "изгнили неревиирани 20 годишни спирачки". А то всъщност от там иде част от илюзията - че едни и същи коли с различна грижа към фабричните спирачки могат да спират много различно. Както моето е39 спира в пъти по-добре от на един познат е39, а всичко е уж еднакво.
За цената не съм съгласен - тя си е нормална, но не и за кола, която струва средно 5000лв. Не коментираме после разходите за смяна на накладки примерно, които ще са 2 пъти отгоре на стандартните. И за труда също - трябва да си си сам майстор или да намериш сервиз, където им се занимава.


големите дизели са с 4 бутални мисля ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Фев 2017, 17:58

Съжалявам, ако съм засегнал някого лично. Нямам лоши чувствам, нито смятам който и да е за идиот и прочие. Изопачавате нещата и става неприятно за четене. Възразих среще твърдението, че спирачките на е39 са кофти. Всеки е свободен да ъпгрейдва какво сметне за добре и спирачният мод е нещо, което силно одобрявам. Да - сменял съм накладки и знам като се заинатят щифтовете да не излизат как се въртиш около колата един час. :mhihi: Голяма веселба е. Спирам да коментирам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от Nickelback » 11 Фев 2017, 18:26

Да обобщя само за спирачките :ok:
Когато усещането за спиране на един автомобил бива притъпено от усещането за ускорение на същия автомобил, се получава така, че крайното усещане е, че същият този автомобил "не спира добре" :dunno: То ни е в човещинката - отразяваме само лошите страни на каквото и да било, а пренебрегваме добрите. Та специално при E39 M5 усещането е като, че тоя автомобил не спира в същата степен както ускорява. Факт :dunno: Изпитвал съм го многократно. От това страда понятието "динамика" като цяло, защото именно тя едностранно се влошава, както чисто и просто като усещане, така и реално.
Та по темата - едни спирачки от М5 ще "легнат" идеално на едно 530d :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от dak » 11 Фев 2017, 20:32

Колеги , вие още малко ще се хванете за гушите :D всеки е прав за себе си ... на който му трябват по яки спирачки да ги подобрява , всеки сам си прави сметката и кефа . То е ясно че идеална кола няма , едни спират повече , други вървят повече :mhihi: Смятам , че колегата Dirty M5 driveR акцентира на това , че Е39 си има добри спирачки като цяло което си е баш така ако са изрядни , вие изглежда гршно го разбрахте :bchug:
Пък да се сравнява RS C5 с М5 E39 на мен лично ми е смешно :mhihi: една кола замислена да бъде преднячка каквото и да и правиш , тя се държи като такава :mhihi: добре че ВАГ имат стара слава , шарени табла и дизайн та да има кой да им купува палатките !

Поздрави !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Проект спирачки 530 D

Мнение от host » 11 Фев 2017, 22:41

като оставим безмисления фолклор настрана


най-лесния начин да изкопирате РАБОТЕЩ сет-ъп за спирачки ... гледате масата на вашия автомобил , намирате ПОРШЕ с близка или същата маса ... и копирате изцяло изпълнението на спирачната уредба - дискове големина, апарати предни/задни и големина на помпите

ЗАЩО ? защото порше попилява на всеки тест при спиране, всяка друга марка автомобили ... ако и такъв тип сет-ъп НЕ ви върши работа, значи или не можете да карате/спирате или сте на толкова високо ниво, че отдавна трябва да знаете отговорите на въпросите в темата

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook