Смяна мотор от е38 на е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.02.2014
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е39 520и 1998г
Мечтае да кара: Mercedes Benz S AMG63 и кола която никога не се чупи

Смяна мотор от е38 на е39

Мнение от iceman12 » 18 Яну 2017, 23:35

Колеги имам две питания към вас колата е е39 98год м52б20 ръчни скорости! Възнамерявам да взема е38 и да взема мотора от нея м52б28 + радиатора и да го сложа на е39ката! Въпросите са ми 1во това, че е38 е с автоматични скорости а 39ката с ръчни ще съсдаде ли усложнение при положение, че вадя единия и слагам другия мотор? 2ро захващането на мотра на е38 различно ли е от това на е39 трябва ли да сменям и лапите и като цяло някой правил ли е тая процедура и ако да би ли ми писал на лично да го разпитам?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Смяна мотор от е38 на е39

Мнение от Lenco » 19 Яну 2017, 9:30

Това, че е от автомат не е проблем, слагаш лагерчето в коляновия вал и лъжеш компа, че си на "паркинг".
Лапите, картера и маслената помпа ползваш от е39.
Понеже някъде 1998г. се сменя единичен с двоен ванос, е важно двата да са еднакви. Ако са различни мисля ще има доста работа с кабелите.
ПП Не съм правил тази процедура, само предполагам.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Смяна мотор от е38 на е39

Мнение от Haddess » 19 Яну 2017, 12:09

Лапите на мотора ползваш от е39 м52 са с еднакви лапи от 2.0 до 2.8.
Водния радиатор, можеш да ползваш и твоя, стига да не си е39 от Германия (без климатик) :mhihi: .
Няма да имаш ядове със скоростите, можеш да ползваш твоето еку, но трябва да ти качат картите на 2.8.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.02.2014
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е39 520и 1998г
Мечтае да кара: Mercedes Benz S AMG63 и кола която никога не се чупи

Re: Смяна мотор от е38 на е39

Мнение от iceman12 » 19 Яну 2017, 21:21

Да ми качат картите на 2.8? Не може ли да ползвам директно компа от е38цата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Смяна мотор от е38 на е39

Мнение от BRAAT » 20 Яну 2017, 2:21

Преди около 5 години го направихме този номер. От е38 автомат 2.8 го сложихме в е39 520 ръчка. И двете коли бяха с единичен ванос (карам по спомен и може да изпусна нещо) беше, че от твоя двигател взимаш картера и маслената помпа и ги слагаш на 2.8-цата. Единия дв. е с картер отпред, другия заден.
Използваш си лапите от твоя мотор. Само гледай внимателно, че на блока има дупки за няколко позиции. Виж точно на кои дупки са хванати лапите на твоя двигател и ги сложи ,на същите на новия.
Помня че имаше няква драма със стартера или по-точно захващането, не спомням добре.
Общо взето май това бяха по големите неизвестни.
Използвахме си цялата периферия на двигателя от стария 2.0 , дори и електеониката и компютъра.
Както и радиатора.
Колата запали от първия път
:) първоначално може да си е караш така.
Компа компенсира донякъде разликата, но е добре да си сложиш карта от 2.8 ръчка.
Компа от е38 не ти трябва, защото ще си търси връзката с автомата.
2.8-то е с по голям диаметър на съединителя. Първоначално пак може да си караш със стария, но при повече стъпки, ще го запалиш лесно и ще започне да ти боксува съединения.
Дифа също е с друго предавателно число, мисля че на 2.8 беше 3.15 или по-малко, не съм сигурен, а на 2.0 май беше 3.45 , може и повече.
Но пак казвам, че тези неща в последствие може да се сменят. Моя приятел си е кара така, всичко си му беше от 2.0 само двигателя 2.8 и беше доста доволен. Нито смени компа, нито дифа, нито съединителя. Верно караше си е нормално , рядко е настъпваше. И разхода с 2.0 мотора, казваше че му се вдигнал само с половин литър.
За мен лично късия диф предлагаше по голямо удобство в градски условия. Има и малко по добро ускорение, но лично аз бих си предпочел дифа на 2.8.
Успех, дано съм бил полезен.
Последен съвет, отваряй си добре очите и ушите. Чети, разпитвай и действай като си сигурен.
Успех.


Изпратено от моят A0001 с помощта на Tapatalk
SHARK-а му е майката!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.02.2014
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е39 520и 1998г
Мечтае да кара: Mercedes Benz S AMG63 и кола която никога не се чупи

Re: Смяна мотор от е38 на е39

Мнение от iceman12 » 22 Яну 2017, 19:42

Мерси много братле отговори на всичките ми въпроси :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Смяна мотор от е38 на е39

Мнение от Ivo.Ganchew » 24 Яну 2017, 12:09

Лятото го играх филма. Ако Е38-цата е с ДСЦ и двоен ванус, а твоята най-вероятно само е с АСЦ имаш мноооого, ама мноого голям филм с АБС и АСЦ. Тоест оставаш без тези системи, докато не сложиш абс модул 001 или 005, смениш цялото окабеляване на системите + датчици. Виж си модула на АБС-а какъв е, ако е 000 по-добре си търси единичен ванус. До колкото разбрах има вариант да се подкара АСЦ-то, ако си с 001 модул (не съм сигурен, така ми казаха), ама за по-лесно си взех единичен ванус.
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook