Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от vladobate » 03 Яну 2017, 0:39

Търсих инфо , търсих ама явно за толкоз години не ми се получава :mhihi: . Та колицата е Е39 2003г. M54B25 автомат . Днес смених картерна вентилация ( клапан и все маркучи и тръбички 4 броя ) , както и пооправих диса клапата ( смених мембраната че пропускаше лекинко ). След тази процедура започна да прави гаден номер . При потегляне само и то често , но не винаги ( трябва да постои малко повечко в изчакване на светофар да речем ) при подаване на газ забива оборотите надолу и леко приглъхва след което тръгва нормално . Това го прави съвсем за кратко , но е супер дразнещо. Досега ( колицата е нова и съм я карал мъничко ) не го правеше. Та трябва ли да се адаптира дросел или там квото друго , че докато траеше интервенцията откачих доста букси , както и леко почистих дросела със спрей. Имам друга колица ( друга марка ) и при чистене на дросела дига оборотите на празен ход и трябва някой и друг ден каране да "свикне" или и правя процедура по обучение тпс да си познае нулевото положение на ПХ , затова е и питанката ми . Благодаря . ПС: На място , работещ двг , отворен преден капак , като подам газ и чувам нещо като засмукване на въздух . Това ще да е откъм филтърната кутия или нещо дърпа паразитно . Не съм на ти все още със звуковете на тоз двг и питам инофрмативно нормално ли е . Едно гофре към моторче ПХ беше леко сцепено и съм го позапушил та оттам вече няма да смуче , но и преди това пак беше същия звук .
Последна промяна vladobate на 03 Яну 2017, 21:23, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Адаптация дросел

Мнение от zvetiko » 03 Яну 2017, 11:49

Няма нужда от адаптация, най-вероятно смуче въздух от някъде. Може би трябва да се прегледа правеното, когато се сменя лепеният маркуч- мисля, че оригинален струваше 27лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Обучение адаптация дросел

Мнение от Benord » 03 Яну 2017, 16:49

Вземете едно дезодоранче от най-ефтините и парфюмирайте мотора докато работи на празен ход.Ако смуче отнякъде въздух така ще хванете мястото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от vladobate » 03 Яну 2017, 21:43

Маркуча ясно ще си го поръчам , че нямат наличен , това ясно , 30-на пари е. Днес ново 25 , светна лампата на акумулатора и се почнаха мъките. Взе да гасне , накрая и ччек светна. След 10-на минути няма проблем върви и нищо не свети. Следващо палене ...пак номера. Та включих Инпа и ми излязоха 5 грешки , които не искат да се махнат за постоянно , демек някои от тях трия и след време се появяват , други си седят там и не мърдат. Та грешките са 11 , 65 , 90 , 91 и 93 . Тъпо само с цифри , но не ги запомних като наименования. 11 беше нещо от рода ( cooler outlet ) , 65 беше нещо започващо с ( NW ) съкращение , другите три бяха в shadow errors . Та 11 се триеше , понякога и 65 изчезваше , но впоследствие пак излизаха. От седене на място и работещ мотор установих , че най-вероятно не ми работи ел. перката , щото градусите отиваха на 108'С и покаравах малко за да паднат и после пак така , перка не чух и темп. не падна , поне не издържах да чакам . Друго което видах на Инпа е че ваносите са вцепенени :mhihi: , не им мърдат градусите на никой от тях и на място с подаване на газ и в движение. Вчера след поразглобяване за смяна на това онова бях дръпнал буксите на доста неща включая и единия ванос ( може би всмукателния ) , проверих буксата е добре щракната , има заголени (нарушена шлауха ) кабели към ваносите , без нарушена изолация , но нищо видимо притеснително външно . Някой ако има идея какво показват тез грешки ще съм благодарен. И последно лампата на акумулатора не гасне и тва е , преди това беше се заспала и не светеше ама....Акумулатора зарежда на 13.5V . Между другото бях пускал климата и духаше доволно студено ,ако има значение . А и на живи данни темп. изходаща охл. течност седи на -48гр. Въобще тъмна индия ми е тоз двг, засега . ПС: Направих и ресет на всички адаптации къде квито намерих, при което нещо компа се шашна и се почна авариен режим , гаснене , играене обороти и т.н. След няколко паления и молби и майки...се оправи и всичко утихна , само акумулаторната лампа свети и забива леко при първоначално тръгване. Бати фермана , ама докат се ориентирам така ще е .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от Ivo_Borisov » 03 Яну 2017, 23:37

Лампата свети най вероятно заради изгорял бушон, май беше 15. На него е закачен датчика на нивото на маслото. Дефектират и правят тоя номер. Изключи го от буксата или смени датчика, смени и бушона и ще се оправи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от vladobate » 03 Яну 2017, 23:50

Ivo_Borisov написа:Лампата свети най вероятно заради изгорял бушон, май беше 15. На него е закачен датчика на нивото на маслото. Дефектират и правят тоя номер. Изключи го от буксата или смени датчика, смени и бушона и ще се оправи.

Ха сега де , не го знаех , благодаря. Между другото бях забравил една букса да закача и я открих таз вечер като бърниках за проблем. Та беше двупинова , но само единия пълен и към някакъв датчик на двг закачен близо до друг под колекторите всмук. , може и за масло да е. Даже май една грешка която успешно изтирх беше свързана с масло , темп. или налягане не си спомням . Ще проверя бушони , само че срам не срам не ги знам къде са , не мога още да се ориентирам , само в багажник не съм проверявал. ПС: Датчика е 12 или 13 от схемата http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2201.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от Ivo_Borisov » 03 Яну 2017, 23:58

Бушоните са в жапката, горе. Има две врътки бели и падат отгоре. А датчика за нивото е долу на картера.

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от vladobate » 04 Яну 2017, 0:09

Не беше долу , горе до масленото тяло , май се пада този за налягане на маслото , че е с един пин (номер 12 ) . Благодаря. Сега и предпазителите да им намеря схемите и ще съм готов....за бърникане :mhihi: . ПС: Намерих ги :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от vladobate » 04 Яну 2017, 9:10

Тази сутрин всичко наред , докато изведнъж както си караш и загасва . Лампата за акумулатора светна. Датчика отдолу за нивото на маслото е омаслен доста и може би наистина прави някакви драми . Изгорели предпазители нямам нямам .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от vladobate » 04 Яну 2017, 21:37

Даи дам отчет . Та днес пак магарии , докат не я набарах вечерта и и разказах играта , трих трих грешки къде квото има ..... Алтернатора зарежда на 13.6 и рядко се качва до 13.8 това без консуматори , със отива на 13.5 не повече , може би нещо не е в ред регулатора и ще се сменя . Другото е че акумулатора май не е баш за таз кола , макар и нов , 65Ah 570A пусков ток , гледам трябва да е над 80Ah , може би зависи от оборудването . Датчика отдолу масления за ниво нямах условия да му дръпна буксата и пръсках по нея и около обилно с контактен , но лампа акумулатор си свети , ще се предвижда за смяна и той , няма как . Сега колата върви леко забива при тръгване , но по-рядко и доста по-слабо изразено , кво и беше не знам , но е нещо комплексно и ще отсранявам горните едно по едно за да елиминирам възможности. Не по темата ама дигнах и гъза , което ми беше фикс идея , че много се влачеше пък на мен не ми се нрави чак толкоз . А и затегнах клеми акумулатор , че плюсовата ми се стори леко хлабава . Това засега , диагностика ми дет се бях уговорил ( едно приятелче ) леко ми избяга , ама утре ще го закотвя да я погледнем по-сериозно какви са тез грешки дет не мога изтрия , поне да ме насочи ако знае.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от vladobate » 06 Яну 2017, 19:21

Проблема разрешен . Датчик разпр. вал всмукателен ....не съм пъхнал буксата кат съм разкачал за смяната на клапана картерна вентилация :banghead: . Увиснала надолу и не се вижда ,че стои свободна и мъка , баси , а Инпа не ми го пишеше ясно и точетливо. С блутут модулче и през телефон с андроид ми го даде точно и ясно за кво иде реч и по кабела по кабела цъфна буксата висяща навряна отдолу. Филм , то кво ли не беше ...как да е .

320ci
320ci
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Детайли за колата: M52B20TU

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от mumford » 13 Окт 2017, 17:25

Да използвам темата на колегата. При смяна на дросела м52б20ту с такъв от друга кола м52б25ту трябва ли да се нулират настойките/адаптира ?

320ci
320ci
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Детайли за колата: M52B20TU

Re: Обучение адаптация дросел , грешки Инпа

Мнение от mumford » 14 Окт 2017, 21:21

И да си отговоря на въпроса, не е необходимо :lol: Всичко е plug and play :ok:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook