М52Б28 - дебитомер или ....
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
М52Б28 - дебитомер или ....
Здравейте колеги, от доста време ме мъчи един проблем, та реших да се допитам до вас. Колата претриса кога леко, кога повече и ту върви много добре, ту я няма никаква - нито във високи нито във ниски обороти. Абсолютно произволно го прави и най-лошото е, че не записва никакви грешки. При диагностика всички показатели са в норма с изключение на сместа на цилиндри 4-6, там постоянно обогатява леко, но не записва грешка. Клапана на картерните газове е ок, разход на масло няма никакъв - от смяна до смяна пада от максимума до средата и не доливам нищо. Сменяни са всички уплътнения по колектори, дросели, капак на клапаните и даже и на инжекторите. Лулите на свещите също са сменяни и нямат скъсано или омазано. Гофрето на дебитомера е сменяно с ново и оригинално преди няколко години. Ламбда сондите също са купувани нови преди 60-70к километра. Дава ми неравомерна работа на 1-ви и 2-ри цилиндър като свещите са купувани пролетта (БКР6ЕК) и бубините са въртяни като това не оказва влияние на работата. Сменял съм кабела от компа до бубините, а и самият компютър - все същото. Компютъра и е флашнат с последния софтуер за М52Б28. Като смених компютъра колата се държеше перфектно една седмица и после пак започна да няма мощност (все едно съм вързал каравана да тегля). Проблема го има както на бензин така и на газ. Забелязал съм също, че като тръгне да върви както трябва започва и да сменя скоростите на по-малки обороти и го прави изключително плавно, докато като се прецака го прави така, че се усеща смяната както нагоре, така и надолу. Също така, когато работи ок, сутрин в студеното си обръща на газ без да усетя, а когато е прецакана си тресе доста докато обърне. Днес за проба разкачих дебитомера и установих, че няма никаква разлика във вървенето на колата или е даже една идея по-добре. Най-странното е обаче, че във ИНПА продължава да отчита дебита на въздуха, въпреки че записва грешка, че дебитомера липсва и ми е много интересно някой със М52 единичен ванос дали може да погледне при него така ли се получава.
Снимките са със разкачен дебитомер.
https://goo.gl/photos/DpxLGBpLRQ19fhsZ7
https://goo.gl/photos/iLW7midGYXt5o5du6
https://goo.gl/photos/bQSk27GW8daibFFXA
https://goo.gl/photos/WaXP4fVMHbFBGGtS8
това са цилиндрите които работят неравномерно: https://goo.gl/photos/MyLryheAAAFpvnR17
Когато е ок запалва само докато врътна ключа, а когато не е върти около полвин или една секунда и тогава пали. Като запали (без значение дали е решила да върви или не) не се чува някой от цилиндрите да прекъсва или пропуска запалване, работи си равномерно. Бензиновите дюзи са чистени пролетта и пръскат перфектно, газовите също са ревизирани тогава и са със нови буталца и пружинки. Пробвах една седмица да карам на бензин със изолиран комп на газта и няма разлика в поведението.
Някой ако има идеи или пък някой ако е наблизо и има дебитомер под ръка за тестове, нека пише. Хванал съм се за главата вече с този проблем.
Снимките са със разкачен дебитомер.
https://goo.gl/photos/DpxLGBpLRQ19fhsZ7
https://goo.gl/photos/iLW7midGYXt5o5du6
https://goo.gl/photos/bQSk27GW8daibFFXA
https://goo.gl/photos/WaXP4fVMHbFBGGtS8
това са цилиндрите които работят неравномерно: https://goo.gl/photos/MyLryheAAAFpvnR17
Когато е ок запалва само докато врътна ключа, а когато не е върти около полвин или една секунда и тогава пали. Като запали (без значение дали е решила да върви или не) не се чува някой от цилиндрите да прекъсва или пропуска запалване, работи си равномерно. Бензиновите дюзи са чистени пролетта и пръскат перфектно, газовите също са ревизирани тогава и са със нови буталца и пружинки. Пробвах една седмица да карам на бензин със изолиран комп на газта и няма разлика в поведението.
Някой ако има идеи или пък някой ако е наблизо и има дебитомер под ръка за тестове, нека пише. Хванал съм се за главата вече с този проблем.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
И при мен с откaчен дебитомер имa покaзaния в инпa-тa кaто при теб, явно сa някaкви aвaриини дaнни които дa следи еку-то, не знaм. Инaче с откaчен дебитомер колaтa вървеше еднa идея по зле при мен, може би зaщото си губи веднaгa aдaптaциите.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Явно смята въздуха по оборотите, дросела и датчика за температура на входящия въздух. .... според мен обаче, разликата със и без трябва да е доста по-голяма ....
- Powerslide
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 222
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Моята и тя като я оставя да нощува навън и сутрин тресе цялата докато не поработи няколко минути. Ако е в гаража супер рядко го прави.
Свещите са ми ОЕМ на около 20 000км.
Гори доста според мен , 20 газ градско във Варна.. имам познати каращи V8 3.5 и им гори 18
Ето и моите данни... и при мен някои цилиндри не ги отчита , понякога само на един , понякога на повече не ми излизат данни
Свещите са ми ОЕМ на около 20 000км.
Гори доста според мен , 20 газ градско във Варна.. имам познати каращи V8 3.5 и им гори 18
Ето и моите данни... и при мен някои цилиндри не ги отчита , понякога само на един , понякога на повече не ми излизат данни
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Това, че показва нули е добре. Стойности в плюс както са при мен и при теб показват, че в дадените цилиндри горенето е по-бавно от нормалното, стойности в минус означават детонация в цилиндъра. Нули на всичките цилиндри е идеалният вариант.
- Powerslide
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 222
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
spacepl написа:Това, че показва нули е добре. Стойности в плюс както са при мен и при теб показват, че в дадените цилиндри горенето е по-бавно от нормалното, стойности в минус означават детонация в цилиндъра. Нули на всичките цилиндри е идеалният вариант.
Какво означава това , че горенето е по - бавно от нормалното
И какво мога да направя за да го отстраня този "проблем"
Може би да карам повече на бензин ?
Извинявам се ако питам глупави въпроси , бая съм невеж
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
По-слаба искра запалва по-малка част от сместа в цилиндъра и трябва повече време за да изгори. По-слаба искра може да се дължи на много неща, най-вече на свещи и после по веригата нагоре, лула, бубина, кабели към компютъра.
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Я си провери гумени "о" пръстени на дюзите който уплътняват на 4-6 цил дали не си прещипал някой. Дава същите аномалии които описваш. Точно на 28-ца
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
meha написа:Я си провери гумени "о" пръстени на дюзите който уплътняват на 4-6 цил дали не си прещипал някой. Дава същите аномалии които описваш. Точно на 28-ца
Koлега до сега проверявах за тези гумички в реалоем, но нямат парт. номер (тези от страната на смукателя). Случайно да им знаеш размера?
пп сега видях в нет-а че са еднакви с тези отгоре
Последна промяна georgi_1986 на 28 Ное 2016, 12:15, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
meha написа:Я си провери гумени "о" пръстени на дюзите който уплътняват на 4-6 цил дали не си прещипал някой. Дава същите аномалии които описваш. Точно на 28-ца
Днес ще ги погледна
Sent from my SM-G903F using Tapatalk
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Не е от пръстените. Проверени са всички съединения за паразитен въздух и са ок
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Колеги и за мен малко помощ ако може.
имам същия проблем всички цилиндри са ми на 0 освен 3 и 4
като се редуват да работят лошо, в един момент 4ти прави 1000 и нещо си корекция после 3ти.
смених 4 к-кт-а свещи и забелязах следните неща при заводските двуполюсни NGK двигателя върви добре, но на свободни обороти се усеща леко прекъсване на някой от цилиндрите,
с 4 полюсни NGK това прекъсване не се усеща или поне аз не го усещам.
Последно, кагато ходих на диагностика ми казаха, че имам запушени дюзи, защото при пълна газ едната пръска с 30 единици а другата стига до 12 даже понякога е в отрицателни стойности.
въпроса ми е възможно ли е от запушени дюзи да ми прави проблем в свободните обороти (да държи по ниски), защото като си и раздавам тупалки няма никакви грижи.
П.С. колата е нямала никога газово.
имам същия проблем всички цилиндри са ми на 0 освен 3 и 4
като се редуват да работят лошо, в един момент 4ти прави 1000 и нещо си корекция после 3ти.
смених 4 к-кт-а свещи и забелязах следните неща при заводските двуполюсни NGK двигателя върви добре, но на свободни обороти се усеща леко прекъсване на някой от цилиндрите,
с 4 полюсни NGK това прекъсване не се усеща или поне аз не го усещам.
Последно, кагато ходих на диагностика ми казаха, че имам запушени дюзи, защото при пълна газ едната пръска с 30 единици а другата стига до 12 даже понякога е в отрицателни стойности.
въпроса ми е възможно ли е от запушени дюзи да ми прави проблем в свободните обороти (да държи по ниски), защото като си и раздавам тупалки няма никакви грижи.
П.С. колата е нямала никога газово.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
При мен целият проблем с невървенето се оказа от автомата.
Изпратено от моят Nexus 5X с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Nexus 5X с помощта на Tapatalk
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Колега, сподели малко повече, как го хвана автомата? Съвсем здаде багажа, или? Какво му ремонтира?
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3327
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: М52Б28 - дебитомер или ....
Смених автомата и колата тръгна, но се оказа, че е бил налят с червено масло и сдаде багажа след месец отново и после я ударих и я зарязах.
Изпратено от моят Nexus 5X с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Nexus 5X с помощта на Tapatalk
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани