Пак за разхода на масло при m54

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Пак за разхода на масло при m54

Мнение от bioz » 08 Ное 2016, 16:21

Общо взето причините за разход на масло са няколко - неработеща картерна вентилация(CCV) и/или сегменти. Смяната на сегментите не е вариант защотото цената на ремонта излиза колкото да доливаш масло за години напред. За това при разход на масло се почва със смяна на калапана на картерни газове и прилежащите маркучи ако са пред разпад като най-лесен и евтин вариант. Самия клапан е около 100лв оригинален. Предполагам много колеги като мен го сменят, но резултат няма. Причината за това е тръбичката в която се влива в картера(щеката на маслото). Изглежда инжинерите от бмв са решили, че маслото отделено от клапана не трябва да се влива във голямата тръба влиза щеката да не я нацапа, а ще си има свое отделно каналче широко има няма 1-2мм. Да ама много често там се образува конденз(майонеза) след това от температура се спича и фактически канала по който трябва да върви маслото от клапана във картера е тотално запушен. Какво излиза накрая, че цялата галимация от смяна на калапани, маркучи и пари по майстори става ненужна след като няма къде да се изтича маслото, колата продължава да си гори масло или да изтича от някъде. Мога да се обзаложа, че тръбата за маслото е запушена на 80%-90% от нашите бмв-та, а майсторите които ще проверят тази тръба при смяна на клапана се броят на пръсти на едната ми ръка.

След като видях за какво става въпрос при мен пробвах да го отпуша, но като огледах дизайна на тая тръба се отказах защото според мен до година пак ще е същотото положение. Отдолу в ляво е стоковата тръба и маслото се очаква да излиза от канала м/у малката и голямата тръба, в дясно е тръбата с новия дизайн(без вътрешна тръба да стеснява пътя на маслото), да ама тя струва 150лв.
Изображение

В крайна сметка реших да си модифицирам тръбата с "нов дизайн". За целата се наложи се да разпробия една дупка - целата беше да пробия вътрешната тръба и да свържа тръбата от картерната вентилация да се влива директно там където минава щеката.

Изображение

След това заварка от външата страна и сме готови. В крайна сметка новата дупка е 6мм и пак е възможно запушване след определено време, но дори и да стане много лесно може да бъде отпушена без нужда да се сваля.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1965
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от barty » 08 Ное 2016, 17:21

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1906
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от boris » 08 Ное 2016, 18:22

А разхода на масло намаля ли :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от BLUE_999 » 08 Ное 2016, 19:17

Има ли ефект от таз маниполация колега :bchug:
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от (bubsa) » 08 Ное 2016, 23:15

Аз като сменях клапана и тръбите му на м54-ката свалях и щеката да я почистя,но нямаше грам конденз или каквото и да било по нея.
Това се прави на всяка смяна на CCV.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от insane_v » 08 Ное 2016, 23:18

Аз като си сменях картерната вентилация с тръбите, направих един простичък тест, чрез който лесно се разбира дали е запушено или не.
Купих си парче маркуч (мисля че беше 10мм) и го набучих на този щуцер, където се оттича маслото от картерната вентилация. Махнах капачката за наливане на масло, а щеката за маслото оставих на мястото и. Като надух с уста през маркуча, нямаше голямо съпротивление и чух през отвора за наливане как маслото бълбука в картера. Маслото бълбука, защото края на тръбичката на щеката е потопен в маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от don't be » 08 Ное 2016, 23:47

Колеги , а ако се изолират картерните газове ? Всъщност колко 30-ки са се оправили от това ? Моята никога не е барана и си бута по 1л. На 2000
За милиони-няма закони.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от insane_v » 09 Ное 2016, 0:17

Моята първите 3-4К при градско каране не пипа изобщо, дори да я настъпвам. След като навъртя над 4-5к обаче почва да го гори по малко, но в рамките на предписаното - не повече от 100-150 гр на 1000 км.
Като изляза на магистралата обаче без значение дали маслото ми е ново или на 7-8к винаги гори по малко. Варна - Бургас - София и обратно (около 1100 км), при каране с около 160 по магистралите ми изгаря по 200-300 мл (в зависимост колко старо е маслото).

Странното при мен е, че и преди смяната на картерната вентилация и гумичките на клапаните пак горе долу толкова си гореше, а си бяха вече твърди като ги сменяхме.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от dr.peshev » 09 Ное 2016, 0:46

От гумички и клапан ще спести 100-200ml/10k, от сегменти 1l/1000km
Безсмислена процедура по мои наблюдения
Хората си извеждат картерната вентилация извън мотора
и пак нямат съществен разход на масло!
Клапана се сменя по други причини,не заради разход на масло
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Пловдив
Кара: atlantis blue

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от Challenger » 09 Ное 2016, 8:39

момци.. не е много по темата, но..
колата ми дойде с масло 5в30 на 2000км. карах я 8000км и долях точно 0л.
смених го тук с 5в40 от супер-дупер-мега доверен човек/склад и за 1800км долях 1л.
шанс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от (bubsa) » 09 Ное 2016, 9:13

Challenger написа:момци.. не е много по темата, но..
колата ми дойде с масло 5в30 на 2000км. карах я 8000км и долях точно 0л.
смених го тук с 5в40 от супер-дупер-мега доверен човек/склад и за 1800км долях 1л.
шанс.

Тук масалта са с отвратително качество!Или поне шанса да попаднеш на някакво рециклирано или пълно менте е много голям.
При мен колата работеше добре единствено с мобил1 5в50 и то докато на стана на 5500-6000 км :confused:А преди да стигне тези километри имах 2 ходения до морето и си я карах стабилно 150-180 през целия път и не изгори и грам :dunno:
После започна и да го попипва.
Сега колата я кара колега от форума с кастрол ейдж 5в40 и казва,че подхарчва малко и от него.Следващата смяна ще го сменява с мотул от германия и ще видиме какво ще стане с него.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от bioz » 09 Ное 2016, 9:17

За разхода на масло ще споделя като покарам няколко хил км. Със сигурност ще има разлика защотото когато свалих макруча на картерната вентилация които влиза в щеката беше пълен с масло до горе, поради запушването, а това масло трябваше да е в картера :mhihi:

В крайна сметка съм замислил и друг мод който спомага при запекли сегменти(ако продължи да гори), като за него трябва перфектно работеща картерна вентилация, но това е друга тема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от host » 09 Ное 2016, 10:34

Сегментите на м54 в масовия случай не са спекли, а са износени брутално над допустимото. Виж в нета има видеа с директно сравнение на нов и стар сегмент... Ще останеш силно разочарован.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от bioz » 09 Ное 2016, 10:53

host написа:Сегментите на м54 в масовия случай не са спекли, а са износени брутално над допустимото. Виж в нета има видеа с директно сравнение на нов и стар сегмент... Ще останеш силно разочарован.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Всичко е възможно с тия милионници в труд, аз обаче не смятам, че в масовия случай сегментите са износени брутално, а по-скоро спекли от карбона. Както и да е темата е друга :|

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Пак за разхода на масло при m54

Мнение от dr.peshev » 09 Ное 2016, 11:14

Нищо не е спекло , просто при М54 маслените сегменти са с нова "иновативна" форма и се изтриват брутално дори при нормален пробег на колата . Със смяна на картерната вентилация и гумички на клапаните ще спестиш 200г масло / 10 000км
Със смяна на маслени сегменти 5-10 литра на 10 000км
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook