M57D25 мудна докато загрее

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

M57D25 мудна докато загрее

Мнение от aivanov99 » 18 Окт 2016, 14:55

Напоследък забелязвам много странен проблем. Сутрин, като запаля колата и докато загрее до около 60-70 градуса е доста мудна. Като и подам газ има замисляне. Също така турбината е леко шумна. Загрее ли обаче си е ОК. Шумът на турбото изчезва и колата си върви нормално. Колата е автоматик. На диагностика изкарва грешка единствено за EGR клапана, тъй като е затапен. Маслото на колата е 5W30. Сутрин пали без никакъв проблем.

Това са корекциите на загрял мотор:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от Z3Ro* » 18 Окт 2016, 18:28

Погледни на живи данни турбината надува ли и колко, когато е мудна колата. Ако е лагава и никога не си я свалял, най-малкото ще си за чистене на геометрията. Също опитай дали пуши повече от нормалното, ако я смачкаш докато е мудна. Моята е така и след доста ровичкане и опити съм стигнал до извода, че ще трябва да я сваля и дам за ремонт и чистене... :(
Ето моята тема:
https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopi ... 5&t=411826

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от ceko88 » 18 Окт 2016, 20:26

Здравей мога да те посъветвал да си видиш дебитомера, това е един от неговите симптоми за заминавашт.Опитай на студен двигател при изключен дебитомер дали има разлика /извеждаш буквата от него и даваш гас /, ако няма разлика значи е нещо друго. Тези симптоми от скоро ли са ти.
При условие, че нямаш грешка при диагностика се насочи към турбокомпресора както каза колгата. С какво му прави диагностика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от Elesar74 » 19 Окт 2016, 9:59

Май не е добре да я мачка, докато е студена. То от веднъж едва ли ще стане нещо, но така знам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от Z3Ro* » 19 Окт 2016, 10:31

Elesar74 написа:Май не е добре да я мачка, докато е студена. То от веднъж едва ли ще стане нещо, но така знам.


Под студена имам предвид, както и колегата е написал, около 60-70 градуса... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от nightdriver » 19 Окт 2016, 10:56

Ама то може и на напълно загряла кола да си провери дебитомера : спира , гаси мотора и вади буксата , ако с след това действие колата върви по-добре , значи дебитомера е замърсен .
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от aivanov99 » 19 Окт 2016, 12:21

Диагностиката е правена с Инпа. Това го забелязвам откакто времето захладня. Ще тествам това с дебитомера. Преди няколко месеца го свалях за почистване.

P.S. Напоследък забелязвам и завишен разход, така че е възможно дебитомера да е виновник.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от Elesar74 » 19 Окт 2016, 13:10

Ако колата ти спре хептен да върви, след откачане на дебитомера, може да не е той виновника, но най-сигурно е да го провериш с INPA на живи данни.
Z3Ro* написа:
Elesar74 написа:Май не е добре да я мачка, докато е студена. То от веднъж едва ли ще стане нещо, но така знам.


Под студена имам предвид, както и колегата е написал, около 60-70 градуса... :yes:

Разбрахме се :yes:
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от aivanov99 » 30 Окт 2016, 14:30

С откачане на дебитомера почти няма никаква разлика. Става една идея по мудна, но като цяло е едва забележимо. Остава само да я закача с Инпа и да видя какви са стойностите.

Изпратено от моят HTC One_M8 с помощта на Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 22.12.2016
Пол: Мъж

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от StoleMk » 29 Дек 2016, 1:18

И колега кво стана с твоята кола.И при го има същия автор проблем като си описал.И аз првата година смених МАФ сензора и времето се оправи хвана пролета след това лято и сега когато хвана пак студено същия проблем. Моята е 530d 184.
Пиши дали си открил проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 19.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525d ,2001г.

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от vesoyanev2011 » 02 Яну 2017, 18:54

Имах подобен проблем ,като твоя преди време.Докато не загрее колата беше значително по-мудна.Верно е ,че колите ни не са първа младост и донякъде това е нормално.При мен корекциите на дюзите бяха почти като твоите на загрял мотор.Въпреки това им направих профилактика,изкарах ги и минаха стенд и почистване.След монтажа колата промени поведението си значително ,точно в периода на загряване на мотора!Стана значително по-пъргава! Корекциите на дюзите се подобриха! :D Така ,че ако не си правил дюзи никога ,можеш да помислиш за една бърза профилактика! ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от aivanov99 » 03 Яну 2017, 15:12

Не съм правил профилактика на дюзи. В момента карам друг служебен автомобил и за бавареца остасва малко време през уикенда. Скоро ще му обърна внимание.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 15.05.2012
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW 525TDSportite, Frontera2.8TDI
Мечтае да кара: Nissan, Bmw

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от SuNSe7 » 03 Яну 2017, 15:42

Като симптоми имам същите наблюдения и при ТДС-а. Но загрява за 7-8 минути и не ми е драма това нещо.
Кажи ако хванеш каква е драмата да проверя и аз :)

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 22.12.2016
Пол: Мъж

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от StoleMk » 21 Апр 2017, 0:04

Здрасти колеги
Като описах проблема бил във регулатора на турбината. Това се намира на турбината,като запалиш двигатела то повлече турбината малко и там си стои и когато додаваш туражата то не му дава въздух на вакума и кога въдигне температура двигатела то не започва да работи след това когато угасим двигатела вакума го няма и до се връща във нормално положение и стартувами отново двигатела и то започва да работи като трябва.Външност тези регулатор регулира въздуха куга турбината да отваря и затваря.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M57D25 мудна докато загрее

Мнение от zvetiko » 21 Апр 2017, 12:21

aivanov99 написа:Напоследък забелязвам много странен проблем. Сутрин, като запаля колата и докато загрее до около 60-70 градуса е доста мудна. Като и подам газ има замисляне. Също така турбината е леко шумна. Загрее ли обаче си е ОК. Шумът на турбото изчезва и колата си върви нормално. Колата е автоматик. На диагностика изкарва грешка единствено за EGR клапана, тъй като е затапен. Маслото на колата е 5W30. Сутрин пали без никакъв проблем.

Това са корекциите на загрял мотор:


На 1-ви и 4-ти цилиндър корекциите не са много приятни. Аз бих започнал с проверка на какво се дължат завишените им стойности.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook