E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Здравейте!
Имам страшно чукане във волана при неравности. Първоначално мислих, че имам нещо разбито по окачването.
Двама майстори гледаха колата - стигнаха до извода, че рейката е разбита. Не тече, но е разбита.
Варианта за рециклаж отпада, тъй като никой не се занимава с това в моя район (В. Търново)
Остава да търся рейка 2-ра употреба. Обясниха, че почти е невъзможно да разбера дали чука или не, докато не се сложи на колата.
Та, направо към въпроса : трябва ли рейката да е точно от 530d 193кс. Мога ли например да търся рейка от TDS, бензинови модели и т.н.
Също така сервотроника има ли роля тук? Трябва ли да търся рейка от кола със сервотроник?
Благодаря
Имам страшно чукане във волана при неравности. Първоначално мислих, че имам нещо разбито по окачването.
Двама майстори гледаха колата - стигнаха до извода, че рейката е разбита. Не тече, но е разбита.
Варианта за рециклаж отпада, тъй като никой не се занимава с това в моя район (В. Търново)
Остава да търся рейка 2-ра употреба. Обясниха, че почти е невъзможно да разбера дали чука или не, докато не се сложи на колата.
Та, направо към въпроса : трябва ли рейката да е точно от 530d 193кс. Мога ли например да търся рейка от TDS, бензинови модели и т.н.
Също така сервотроника има ли роля тук? Трябва ли да търся рейка от кола със сервотроник?
Благодаря
- fissikela
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Аз имам подобен проблем.
Като минавам по неравности в волана нямам кой знае какви забележки НО се чува едно тропане в пасажерската част.
С един фр. Майстор какво ли не правехме по гумата за да чуе от къде тропа, в крайна сметка реши че е от рейката НО от същата страна имам и текнал амортисьор та се чудя дали не е от него.
До колкото знам ако си бил с сервотроник трябва да търсиш такава с. Ида не е от ТДС
В София за рециклиране ми искат 360 в Пловдив 250.... Прави си смерка какви са цените , и това с 1г. Гаранция и на двете места
Като минавам по неравности в волана нямам кой знае какви забележки НО се чува едно тропане в пасажерската част.
С един фр. Майстор какво ли не правехме по гумата за да чуе от къде тропа, в крайна сметка реши че е от рейката НО от същата страна имам и текнал амортисьор та се чудя дали не е от него.
До колкото знам ако си бил с сервотроник трябва да търсиш такава с. Ида не е от ТДС
В София за рециклиране ми искат 360 в Пловдив 250.... Прави си смерка какви са цените , и това с 1г. Гаранция и на двете места
- bigdady
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Колега за рейки толкова много има писано че ще ти стане лошо като напишеш рейка в търсачката и отбележиш е39 форум.
За е39 525д или 530д рейките са еднакви от тдс не става ако си със сервотроник ти трябва съответно със ако е без може и със може и без.
За е39 525д или 530д рейките са еднакви от тдс не става ако си със сервотроник ти трябва съответно със ако е без може и със може и без.
Re: E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Така, развитието продължава. Просто съм в страшен филм.
Рециклирах моята рейка срещу 160лв и 1 година гаранция. Веднага след като я сложихме на колата, се оказа, че отново чука. Човекът, който я рециклира ми казва, че това " не може да се оправи " Много странно
Последва следващо сваляне на рейката и купуване на 2ра рейка. От двете рейки майсторът сглоби една - ефектът отново е нула.
Днес отново бях на подемника. Няма нищо разбито по предницата, всичко е здраво.
3-ти човек потвърждава, че рейката чука (червяк, гребен). Също така ми каза, че всички правели рейки, които текът, но никой не правел чукащи рейки.
Това така ли е?
Намирането на рейка 2ра ръка се оказа трудна задача, защото моята е с датчик за положението на волана.
До момента съм на над 400лв само за този проблем и той не изчезва.
Кажете как да постъпя? Майсторите казват, да карам така, нищо нямало какво да стане. Но просто самият звук е ужасен или аз се вманиачавам
Рециклирах моята рейка срещу 160лв и 1 година гаранция. Веднага след като я сложихме на колата, се оказа, че отново чука. Човекът, който я рециклира ми казва, че това " не може да се оправи " Много странно
Последва следващо сваляне на рейката и купуване на 2ра рейка. От двете рейки майсторът сглоби една - ефектът отново е нула.
Днес отново бях на подемника. Няма нищо разбито по предницата, всичко е здраво.
3-ти човек потвърждава, че рейката чука (червяк, гребен). Също така ми каза, че всички правели рейки, които текът, но никой не правел чукащи рейки.
Това така ли е?
Намирането на рейка 2ра ръка се оказа трудна задача, защото моята е с датчик за положението на волана.
До момента съм на над 400лв само за този проблем и той не изчезва.
Кажете как да постъпя? Майсторите казват, да карам така, нищо нямало какво да стане. Но просто самият звук е ужасен или аз се вманиачавам
Re: E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Гледахте ли карето как е ?
На която и е39 да го пробвам все са за смяня ,но никой не го прави
https://youtu.be/bwT1_Lv9fz4
На която и е39 да го пробвам все са за смяня ,но никой не го прави
https://youtu.be/bwT1_Lv9fz4
Re: E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Много благодаря за този клип! Ще го покажа на майстора, да видим какво ще правим...
Ще пиша отново какво е развитието!
Поздрави!
Ще пиша отново какво е развитието!
Поздрави!
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: E39 530d 193кс. - няколко въпроса за рейка
Embolado написа:Така, развитието продължава....
Всичко което си написал е вярно! Мога само да ти дам един съвет, доста прост и ефикасен:)
Моята също чука малко. Отворих гофрираните маншони в двата края на рейката и ги напълних максимално с литиева грес. Чукането изчезна! Ако е много износена, вероятно няма да изчезне напълно, но ще утихне значително. Обяснението е просто - като има грес между чукащите детайли, удара омеква. Освен това, намалява значително износването.
Една година по-късно пак, леко започна да хлопа и повторих процедурата с греста. Беше се разнесла по цялата рейка и слоя грес съответно изтънява. Сега пак е тиха като нова!
Опитай, ще ти струва 10-20лв тубичка грес.
едит: Някой колега беше писал че пълни през отвора на болта за пристягане, но оттам ефекта е доста кратък. Влиза много малко грес и бързо се разнася.
Друго което се сетих е да си настроиш буталцето, което притиска гребена. Там трябва много да внимаваш да не го пренатегнеш! Вдигаш колата на подемник и натягаш докато усетиш леко съпротивление при въртене на волана от край до край. Усетиш ли че почва да пречи, връщаш до момента в който няма никакво съпротивление.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани