AGM акумулатор
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
AGM акумулатор
Колеги, някой купувал ли си е за Е39-ка АГМ акумулатор? Доколкото четох по чужди форуми го правят, но дали наистина е ок?
Едно от нещата, които четох са че се зареждал по различен начин, но не намерих много достоверна информация, може би освен това -
Ще има ли нужда от някакво програмиране, при Е60 се слагат без проблем АГМ, и доколкото четох се програмира, за да зарежда правилно, но същото ли е и при Е39?
Днес погледнах в менютата, при работещ мотор, с включени къси, без други консуматори, на място и в движение показва 13,7 волта , това не е ли малко, не трябва ли да е над 14, до 14,5?
Едно от нещата, които четох са че се зареждал по различен начин, но не намерих много достоверна информация, може би освен това -
AGM акумулаторите, както и тези с желеобразен електролит, са изключително чувствителни към презареждане. Зарядното напрежение при тях не бива да надхвърля 2,4 V на клетка (14,4V за 12V акумулатор). Допуска се само кратковременно превишаване на това напрежение, но изравнителният заряд на AGM акумулатора трябва да е в границите на 2,25V-2.30V на клетка. В летните месеци, когато температурите са високи, зарядното напрежение дори трябва да е по-ниско. Автомобилните зарядни системи предвидени да зареждат обикновени оловно-киселинни акумулатори често имат фиксирано зарядно напрежение от 14,40V (2.4V на клетка). Директната замяна на обикновенния акумулатор с AGM тип ще доведе до дефектиране на AGM акумулатора и ще съкрати драстично живота му в следствие на продължителното му зареждане с по-високо напрежение. Високите температури не влияят добре на AGM акумулаторите. В много от съвременните автомобили AGM акумулаторите са инсталирани далеч от двигателния отсег. Процесорното зареждане, което следи прецизно зарядния процес, преустановява зареждането при превишаване на температурата над 45 °С.
Ще има ли нужда от някакво програмиране, при Е60 се слагат без проблем АГМ, и доколкото четох се програмира, за да зарежда правилно, но същото ли е и при Е39?
Днес погледнах в менютата, при работещ мотор, с включени къси, без други консуматори, на място и в движение показва 13,7 волта , това не е ли малко, не трябва ли да е над 14, до 14,5?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: AGM акумулатор
При Е60 трябва да се зададе на IBS какъв тип акумулатор се ползва и с какъв капацитет, за да бъде зареждането правилно. АГМ акумулаторите са за автомобили с голям брой консуматори и най-вече старт/стоп системи, които консумират много енергия в градски режими на каране. При Е39 по мое мнение не е оправдана такава покупка. Също така не е необходимо при замяна на акумулатор да се програмира или кодира нещо.
Относно зареждането при теб - премери на клемите отзад или отпред при мотора какво е зареждането, защото скритото меню показва по-нисък волтаж. Като мериш, включи късите и парното на някаква средна степен, и задръж около 1800-2000 оборота - показание под 13,85 волта подсказва за евентуален проблем.
Относно зареждането при теб - премери на клемите отзад или отпред при мотора какво е зареждането, защото скритото меню показва по-нисък волтаж. Като мериш, включи късите и парното на някаква средна степен, и задръж около 1800-2000 оборота - показание под 13,85 волта подсказва за евентуален проблем.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: AGM акумулатор
Мерси за отговора колега, идеята ми за АГМ е заради това, че карам предимно градско, на къси разстояния, рядко излизам на дълъг път. Освен това тая зима май ще се наложи да си ползвам и печката. Ако е само въпрос на пари, то разликата не етолкова голяма. Между Банер Про 100Ач/820 и Варта 95Ач/850 АГМ разликата е 50лв - 240/295лв.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: AGM акумулатор
Въпроса е за тези 50 лв. разлика, дали наистина получаваш AGM или плащаш толкова за етикета.
Re: AGM акумулатор
AGM точно преди зимата миналата година хванах промоция на Бош AGM за 270 лв от дилар на Авточасти и аз се чудех много и вземах.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: AGM акумулатор
zvetiko написа:Въпроса е за тези 50 лв. разлика, дали наистина получаваш AGM или плащаш толкова за етикета.
То го има същия по сайтове от 380 до 480 ама не ми се вярва да са по-истинси.. Кажи по темата, според теб, ако карам предимно в града, има ли смисъл да е такъв, и пак казвам, че едно от нещата заради които си мисля за АГМ е печката зимата, и след това 4-5км до работа, и вечерта обратно..
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: AGM акумулатор
Аз съм с обикновен акумулатор,печката ми работи поне 5 месеца в годината всяка сутрин и нямам проблем досега. Направи си сметка дали ти трябва такъв акумулатор.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: AGM акумулатор
FaceOff написа:zvetiko написа:Въпроса е за тези 50 лв. разлика, дали наистина получаваш AGM или плащаш толкова за етикета.
То го има същия по сайтове от 380 до 480 ама не ми се вярва да са по-истинси.. Кажи по темата, според теб, ако карам предимно в града, има ли смисъл да е такъв, и пак казвам, че едно от нещата заради които си мисля за АГМ е печката зимата, и след това 4-5км до работа, и вечерта обратно..
Ако движиш градско и на къси разстояния, АГМ се предполага, че ще издържи по-дълго...
Обаче се поинтересувай какво получаваш, както колегата е казал - ето ти една статия за размисъл:
http://www.acdc.bg/AGM-%D0%90%D0%BA%D1% ... -Batteries)
Re: AGM акумулатор
Е39 не е предвидена да работи с AGM по книга поради технологията му на зареждане .Да не говорим за опцията за зареждане само при спиране на F сериите с волтаж над 14V.
Реално обаче,няма проблем.
AGM на Бош около 300лв с качество......незнайно.
AGM от BMW 830лв
Нормален акумулатор за тази кола около 150лв
Всеки сам си преценява
Реално обаче,няма проблем.
AGM на Бош около 300лв с качество......незнайно.
AGM от BMW 830лв
Нормален акумулатор за тази кола около 150лв
Всеки сам си преценява
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: AGM акумулатор
Отдавна бях хвърлил око на това - https://maxcar.bg/akumulatori/banner-power-bull-pro-100ah-820a-r та днес най-накрая почерпих комбито с един такъв. Стария ми беше оригинален БМВ от Е60 - 26кг, та на финала платих само 180лв, мисля че е оферта. А и зареждането се оказа бетон - 14в без никви консуматори, и 13,8 с всички възможни консуматори.
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: AGM акумулатор
FaceOff написа:Отдавна бях хвърлил око на това - https://maxcar.bg/akumulatori/banner-power-bull-pro-100ah-820a-r та днес най-накрая почерпих комбито с един такъв. Стария ми беше оригинален БМВ от Е60 - 26кг, та на финала платих само 180лв, мисля че е оферта. А и зареждането се оказа бетон - 14в без никви консуматори, и 13,8 с всички възможни консуматори.
Колега, 2 години по-късно окей ли ти е акумулатора?
Аз upgrade-нах на AGM 92Ah VARTA (850A пусков). Днес замених стария BOSCH S5 A10 Silver Plus 100Ah.
Боднах BOSCH-а на товарна вилка (https://www.automotodar.com/tovarna-vilka-6-12volta) и още се държи добре, но му е време.
Замених го с AGM-a и имам притеснения от презареждането да не даде фира тоя акумулатор.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: AGM акумулатор
Да, няма разлика с нов, супер е акумулатораzenthel написа:FaceOff написа:Отдавна бях хвърлил око на това - https://maxcar.bg/akumulatori/banner-power-bull-pro-100ah-820a-r та днес най-накрая почерпих комбито с един такъв. Стария ми беше оригинален БМВ от Е60 - 26кг, та на финала платих само 180лв, мисля че е оферта. А и зареждането се оказа бетон - 14в без никви консуматори, и 13,8 с всички възможни консуматори.
Колега, 2 години по-късно окей ли ти е акумулатора?
Аз upgrade-нах на AGM 92Ah VARTA (850A пусков). Днес замених стария BOSCH S5 A10 Silver Plus 100Ah.
Боднах BOSCH-а на товарна вилка (https://www.automotodar.com/tovarna-vilka-6-12volta) и още се държи добре, но му е време.
Замених го с AGM-a и имам притеснения от презареждането да не даде фира тоя акумулатор.
- jorfii
- младши ентусиаст
- Мнения: 329
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: AGM акумулатор
Аз преди две години взех моя варта 100 ампера. Когато я взимах човека от магазина, между раковска и мария луиза на сливница ми каза че за тая кола по книга го дават да е агм. Стана ми чудно как така, като когато е излязла тази кола не е имало агм акумулатори. Сега ме е яд, че не взех такъв. Проблемите ми са сходни с на автора на темата. Каране на четири километра в едната посока и неистово желание да си включвам печката сутрин в тия студове ама май вартата се предава вече. Миналата зима иди дойди изкарах ама тая нещо тегаво върти вече.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: AGM акумулатор
jorfii написа:Аз преди две години взех моя варта 100 ампера. Когато я взимах човека от магазина, между раковска и мария луиза на сливница ми каза че за тая кола по книга го дават да е агм. Стана ми чудно как така, като когато е излязла тази кола не е имало агм акумулатори. Сега ме е яд, че не взех такъв. Проблемите ми са сходни с на автора на темата. Каране на четири километра в едната посока и неистово желание да си включвам печката сутрин в тия студове ама май вартата се предава вече. Миналата зима иди дойди изкарах ама тая нещо тегаво върти вече.
Аз не видях автора на темата да има проблеми.. тогава просто се чудех дали да не пробвам АГМ акумулатор защото така или иначе трябваше да купувам, но след като разбрах, че ще имам проблеми ако сложа АГМ акумулатор на кола, която не е предвидена за такъв си взех Банер-а.
Ако трябва да съжаляваш за нещо, то е, че не си си купил хубав акумулатор, а не, че не си си купил АГМ. Първо защото наистина Е39 не е за АГМ акумулатор, и второ защото трета зима всеки път преди да запаля си включвам печката и акумулатора ми е като нов.. А като се сетя как първата зима като купих акумулатора ми замръзваше сервото, и настройвах и двата таймера на печката през нощта да се включва за да му е малко топло на сервото
- ben_g
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 240
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525 TDS
Re: AGM акумулатор
Преди 3 години като дойде ред да сменям акумулатора на е39-ката, за временно сложих AGM на BMW, който беше на 6 години. Ясно е, че колата не е излязла от завода с такъв. Още съм с него и не е мръднал - колата се кара често в града на кратки разстояния и в това виждам преимуществата му, защото с обикновен, нямаше как да се дозареди...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани