И пак за М-ков волан - РЕШЕН
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- hishnika
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
И пак за М-ков волан - РЕШЕН
Здравейте приятели.
Ситуацията е следната, имам е39-ка 96г. със четирилъчев мулти волан с външен модул да управление на копчетата, закупих трилъчев М-ков с 10 копчета от преди фейса (с модула в копчетата). Свалих стария и сложих новият волан и от тук започва моята драма, работят само осветлението и клаксона (не пробвах темпомата, но мисля че и той не работи).
Опитах с търсачката, но намерих само теми в които се споменава, че операцията има щастлив край, но до там, без обяснения и някакви схеми...
Има ли някой от форума направил тази операция успешно и били обяснил как се връзва волана, предполагам, че трябва да се махне модула за управление на копчетата, но моите предполжения приключват до тук.
Благодаря предварително
Ситуацията е следната, имам е39-ка 96г. със четирилъчев мулти волан с външен модул да управление на копчетата, закупих трилъчев М-ков с 10 копчета от преди фейса (с модула в копчетата). Свалих стария и сложих новият волан и от тук започва моята драма, работят само осветлението и клаксона (не пробвах темпомата, но мисля че и той не работи).
Опитах с търсачката, но намерих само теми в които се споменава, че операцията има щастлив край, но до там, без обяснения и някакви схеми...
Има ли някой от форума направил тази операция успешно и били обяснил как се връзва волана, предполагам, че трябва да се махне модула за управление на копчетата, но моите предполжения приключват до тук.
Благодаря предварително
Последна промяна hishnika на 22 Сеп 2016, 22:43, променена общо 1 път
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: И пак за М-ков волан
Последна промяна georgi_1986 на 18 Апр 2017, 13:41, променена общо 2 пъти
- PeReZ
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 5.11.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: И пак за М-ков волан
Колега, правил съм го на моята кошница, но тогава не обърнах кой знае колко специално внимание, но сега като гледам схемата, а и си гледам снимката на моята букса, виждам, че просто трябва да свържеш pin4 (бял) от 6 пиновата букса под волана към кой да е IBUS, наличен в автомобила, а не към GR модула, където е вързан сега.
Ако колата е произведена след септември 1996-та, процедурата е следната:
1. Прекъсни pin4 и частта, която отива в модула под волана, я изолираш и оставят свободна.
2. Другата част от кабела на pin4, т.е. тази, която отива нагоре към волана трябва да я свържеш към IBUS (бяло/сив кабел с жълти точки).
Ето ги и поотделно пиновете, кой за какво е:
Ако колата е преди септември 1996-та, тогава процедурата явно е малко по-различна. Доколкото разбирам там просто на пин4 липсва каквото и да било, така че просто трябва на пин4 да се сложи пин, който да е свързан към IBUS.
Ето ги пиновете и на по-старата 6 пинова букса:
Говоря за ето тази 6 пинова букса, която е под волана:
Ако колата е произведена след септември 1996-та, процедурата е следната:
1. Прекъсни pin4 и частта, която отива в модула под волана, я изолираш и оставят свободна.
2. Другата част от кабела на pin4, т.е. тази, която отива нагоре към волана трябва да я свържеш към IBUS (бяло/сив кабел с жълти точки).
Ето ги и поотделно пиновете, кой за какво е:
Ако колата е преди септември 1996-та, тогава процедурата явно е малко по-различна. Доколкото разбирам там просто на пин4 липсва каквото и да било, така че просто трябва на пин4 да се сложи пин, който да е свързан към IBUS.
Ето ги пиновете и на по-старата 6 пинова букса:
Говоря за ето тази 6 пинова букса, която е под волана:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- hishnika
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: И пак за М-ков волан
По талон първа регистрация 30.07.1996, на волана който свалих 01.07.1996г.
Ако съм разбрал правилно колегата PeReZ, просто трябва да пусна един кабел от пин4 (който трябва да е свободен) до IBUS, а старият модул си остава без да го разкачам ?
Ако това не стане ще пробвам по схемата на georgi_1986, махам модула пускам удължение и пренареждам буксата, звучи лесно
Ако съм разбрал правилно колегата PeReZ, просто трябва да пусна един кабел от пин4 (който трябва да е свободен) до IBUS, а старият модул си остава без да го разкачам ?
Ако това не стане ще пробвам по схемата на georgi_1986, махам модула пускам удължение и пренареждам буксата, звучи лесно
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: И пак за М-ков волан
Според мен нa колегaтa перез е добър ничинa но трябвa дa се прекъсне и свърже с волaнa още един кaбел зa aвтопилотa. Зaщото си имa кaбел зa музикaтa и друг зa aвтопилотa
Последна промяна georgi_1986 на 20 Сеп 2016, 19:55, променена общо 2 пъти
- hishnika
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: И пак за М-ков волан
Свалих корите и разгледах модула и буксите, като ситуацията е следната:
Буксата на стария волан:
Буксата на новият волан:
Буксата на колата:
Mfl- модула:
Сега съм в първоначална позиция...
Буксата на стария волан:
Буксата на новият волан:
Буксата на колата:
Mfl- модула:
Сега съм в първоначална позиция...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- PeReZ
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 5.11.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: И пак за М-ков волан
Много трудно намерих точната схема, която да отговаря на твоите букси, но дано да бъде от полза, че ми отне доста време да я разгледам толкова обстойно и да проследя всеки кабел и цвят.
Ето списък с правилните цветове, които са на твоите букси:
Ето какво му трябва на новия волан:
PIN1(кафяв): МАСА
PIN2(виолетов): 12V ACC (бушон44)
PIN3(черен): мултифункция от МФЛ
PIN4(бял): IBUS
PIN5: празен
PIN6(син): клаксон.
Ето и информация за буксата на колата ти:
PIN1(синьо/червен или синьо кафяв): идва от PIN4 на MFL модула, a PIN4 там e: Multifunction steering wheel ground connection, т.е. МАСА
PIN2(синьо/жълт): идва от PIN3 на MFL модула, а PIN3 там е: Multifunction steering wheel voltage supply, т.е. е 12V ACC
PIN3(синьо/черен): идва от PIN7 на MFL модула, PIN7 там е: Multifunction steering wheel signal line, т.е. е мултифункция от МФЛ
PIN4(сиво/червен): ГАБАРИТИ, това на новия волан не му трябва, затова го режеш, както споменах, и го изолираш.
PIN5: празен
PIN6(кафяво/червен): идва от PIN4 на релето на клаксона. Това трябва да пасне на синия кабел от новия волан.
С други думи, ти трябва да свържеш така нещата:
БУКСА КОЛА___________БУКСА НОВ ВОЛАН
Синьо/червен ------------ Кафяв
Синьо/жълт--------------- Виолетов
Синьо/черен-------------- Черен
Сиво/червен-------------- Го изолираш, не го ползваш повече. На негово място връзваш IBUS към белия кабел от буксата на волана.
Кафяво/червен----------- Син
Ето списък с правилните цветове, които са на твоите букси:
Ето какво му трябва на новия волан:
PIN1(кафяв): МАСА
PIN2(виолетов): 12V ACC (бушон44)
PIN3(черен): мултифункция от МФЛ
PIN4(бял): IBUS
PIN5: празен
PIN6(син): клаксон.
Ето и информация за буксата на колата ти:
PIN1(синьо/червен или синьо кафяв): идва от PIN4 на MFL модула, a PIN4 там e: Multifunction steering wheel ground connection, т.е. МАСА
PIN2(синьо/жълт): идва от PIN3 на MFL модула, а PIN3 там е: Multifunction steering wheel voltage supply, т.е. е 12V ACC
PIN3(синьо/черен): идва от PIN7 на MFL модула, PIN7 там е: Multifunction steering wheel signal line, т.е. е мултифункция от МФЛ
PIN4(сиво/червен): ГАБАРИТИ, това на новия волан не му трябва, затова го режеш, както споменах, и го изолираш.
PIN5: празен
PIN6(кафяво/червен): идва от PIN4 на релето на клаксона. Това трябва да пасне на синия кабел от новия волан.
С други думи, ти трябва да свържеш така нещата:
БУКСА КОЛА___________БУКСА НОВ ВОЛАН
Синьо/червен ------------ Кафяв
Синьо/жълт--------------- Виолетов
Синьо/черен-------------- Черен
Сиво/червен-------------- Го изолираш, не го ползваш повече. На негово място връзваш IBUS към белия кабел от буксата на волана.
Кафяво/червен----------- Син
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: И пак за М-ков волан
PeReZ написа:Ето и информация за буксата на колата ти:
PIN1(синьо/червен или синьо кафяв): идва от PIN4 на MFL модула, a PIN4 там e: Multifunction steering wheel ground connection, т.е. МАСА
Колега имам два въпроса. Защо във вдс схемите на пин 1 на буксата на колата кабела е даден 0,5мм2 т.е. най-дебелия другите са 0,35мм2 а на колегата на снимката на пин 2 е най-дебелия кабел т.е. 0,5мм2 или аз бъркам някъде или има грешка във вдс? И другото питане не трябва ли да махне мфл модула и на неговата букса да се поставят мостове съответстващи на новите връзвания?
- PeReZ
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 5.11.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: И пак за М-ков волан
Моята кола е 11.1996-та, вързал съм нещата по описания от мен начин и мултифункцията, както и темпоматът, работят.
И аз тогава четох какви ли не версии, накрая седнах, видях си схемите и го направих по този начин.
Ето я схемата, от която съм гледал как е в неговия случай.
http://www.bmwtech.ru/wds/release/en/sv ... 004148.htm
или картинка:
И аз тогава четох какви ли не версии, накрая седнах, видях си схемите и го направих по този начин.
Ето я схемата, от която съм гледал как е в неговия случай.
http://www.bmwtech.ru/wds/release/en/sv ... 004148.htm
или картинка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- hishnika
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: И пак за М-ков волан
Благодаря на всички включили се в темата , вече всичко работи по схемата на "PeReZ" а именно:
МФЛ-модула си остава включен и не се маха.
С други думи, ти трябва да свържеш така нещата:
БУКСА КОЛА___________БУКСА НОВ ВОЛАН
Синьо/червен ------------ Кафяв
Синьо/жълт--------------- Виолетов
Синьо/черен-------------- Черен
Сиво/червен-------------- Го изолираш, не го ползваш повече. На негово място връзваш IBUS към белия кабел от буксата на волана.
Кафяво/червен----------- Син
МФЛ-модула си остава включен и не се маха.
- Стоянов Красимир
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 7.04.2017
- Пол: Мъж
Re: И пак за М-ков волан - РЕШЕН
Здравейте колеги знам,че темата е малко стара,но и аз немога даси подкарам волана примен схемата е следната.От волана идват 5 кабела а от колата 2 кафеви няква идея как дастане?Колата е 96г.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: И пак за М-ков волан - РЕШЕН
Колега, кажи точно кой месец и година е колата, двигателя какъв е и волана коя година е или поне на копчето за пускане и спиране на автопилота само "О" ли е или "I/O"
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани