И пак за М-ков волан - РЕШЕН

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

И пак за М-ков волан - РЕШЕН

Мнение от hishnika » 19 Сеп 2016, 20:40

Здравейте приятели.

Ситуацията е следната, имам е39-ка 96г. със четирилъчев мулти волан с външен модул да управление на копчетата, закупих трилъчев М-ков с 10 копчета от преди фейса (с модула в копчетата). Свалих стария и сложих новият волан и от тук започва моята драма, работят само осветлението и клаксона (не пробвах темпомата, но мисля че и той не работи).

Опитах с търсачката, но намерих само теми в които се споменава, че операцията има щастлив край, но до там, без обяснения и някакви схеми...

Има ли някой от форума направил тази операция успешно и били обяснил как се връзва волана, предполагам, че трябва да се махне модула за управление на копчетата, но моите предполжения приключват до тук.

Благодаря предварително :yes:
Последна промяна hishnika на 22 Сеп 2016, 22:43, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от georgi_1986 » 19 Сеп 2016, 22:28

:yes:
Последна промяна georgi_1986 на 18 Апр 2017, 13:41, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от PeReZ » 19 Сеп 2016, 23:02

Колега, правил съм го на моята кошница, но тогава не обърнах кой знае колко специално внимание, но сега като гледам схемата, а и си гледам снимката на моята букса, виждам, че просто трябва да свържеш pin4 (бял) от 6 пиновата букса под волана към кой да е IBUS, наличен в автомобила, а не към GR модула, където е вързан сега.

Ако колата е произведена след септември 1996-та, процедурата е следната:
1. Прекъсни pin4 и частта, която отива в модула под волана, я изолираш и оставят свободна.
2. Другата част от кабела на pin4, т.е. тази, която отива нагоре към волана трябва да я свържеш към IBUS (бяло/сив кабел с жълти точки).
Ето ги и поотделно пиновете, кой за какво е:
sled09.1996-ta.png


Ако колата е преди септември 1996-та, тогава процедурата явно е малко по-различна. Доколкото разбирам там просто на пин4 липсва каквото и да било, така че просто трябва на пин4 да се сложи пин, който да е свързан към IBUS.
Ето ги пиновете и на по-старата 6 пинова букса:
predi09.1996-ta.png


Говоря за ето тази 6 пинова букса, която е под волана:
pod-volana.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от hishnika » 20 Сеп 2016, 0:38

По талон първа регистрация 30.07.1996, на волана който свалих 01.07.1996г.

Ако съм разбрал правилно колегата PeReZ, просто трябва да пусна един кабел от пин4 (който трябва да е свободен) до IBUS, а старият модул си остава без да го разкачам ?

Ако това не стане ще пробвам по схемата на georgi_1986, махам модула пускам удължение и пренареждам буксата, звучи лесно :D

:bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от georgi_1986 » 20 Сеп 2016, 5:51

Според мен нa колегaтa перез е добър ничинa но трябвa дa се прекъсне и свърже с волaнa още един кaбел зa aвтопилотa. Зaщото си имa кaбел зa музикaтa и друг зa aвтопилотa
Последна промяна georgi_1986 на 20 Сеп 2016, 19:55, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от hishnika » 20 Сеп 2016, 16:45

Свалих корите и разгледах модула и буксите, като ситуацията е следната:

Буксата на стария волан:
14358795_1212115012143154_317481752495715860_n.jpg


Буксата на новият волан:
14440632_1212115062143149_3194993861258467510_n.jpg


Буксата на колата:
14344299_1212115138809808_1365448692632913107_n.jpg


Mfl- модула:
Изображение

Сега съм в първоначална позиция...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от PeReZ » 20 Сеп 2016, 19:56

Много трудно намерих точната схема, която да отговаря на твоите букси, но дано да бъде от полза, че ми отне доста време да я разгледам толкова обстойно и да проследя всеки кабел и цвят.

Ето списък с правилните цветове, които са на твоите букси:

Ето какво му трябва на новия волан:
PIN1(кафяв): МАСА
PIN2(виолетов): 12V ACC (бушон44)
PIN3(черен): мултифункция от МФЛ
PIN4(бял): IBUS
PIN5: празен
PIN6(син): клаксон.

Ето и информация за буксата на колата ти:
PIN1(синьо/червен или синьо кафяв): идва от PIN4 на MFL модула, a PIN4 там e: Multifunction steering wheel ground connection, т.е. МАСА
PIN2(синьо/жълт): идва от PIN3 на MFL модула, а PIN3 там е: Multifunction steering wheel voltage supply, т.е. е 12V ACC
PIN3(синьо/черен): идва от PIN7 на MFL модула, PIN7 там е: Multifunction steering wheel signal line, т.е. е мултифункция от МФЛ
PIN4(сиво/червен): ГАБАРИТИ, това на новия волан не му трябва, затова го режеш, както споменах, и го изолираш.
PIN5: празен
PIN6(кафяво/червен): идва от PIN4 на релето на клаксона. Това трябва да пасне на синия кабел от новия волан.

С други думи, ти трябва да свържеш така нещата:
БУКСА КОЛА___________БУКСА НОВ ВОЛАН
Синьо/червен ------------ Кафяв
Синьо/жълт--------------- Виолетов
Синьо/черен-------------- Черен
Сиво/червен-------------- Го изолираш, не го ползваш повече. На негово място връзваш IBUS към белия кабел от буксата на волана.
Кафяво/червен----------- Син

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от georgi_1986 » 20 Сеп 2016, 20:34

PeReZ написа:Ето и информация за буксата на колата ти:
PIN1(синьо/червен или синьо кафяв): идва от PIN4 на MFL модула, a PIN4 там e: Multifunction steering wheel ground connection, т.е. МАСА

Колега имам два въпроса. Защо във вдс схемите на пин 1 на буксата на колата кабела е даден 0,5мм2 т.е. най-дебелия другите са 0,35мм2 а на колегата на снимката на пин 2 е най-дебелия кабел т.е. 0,5мм2 или аз бъркам някъде или има грешка във вдс? И другото питане не трябва ли да махне мфл модула и на неговата букса да се поставят мостове съответстващи на новите връзвания?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от PeReZ » 20 Сеп 2016, 21:15

Моята кола е 11.1996-та, вързал съм нещата по описания от мен начин и мултифункцията, както и темпоматът, работят.
И аз тогава четох какви ли не версии, накрая седнах, видях си схемите и го направих по този начин.

Ето я схемата, от която съм гледал как е в неговия случай.
http://www.bmwtech.ru/wds/release/en/sv ... 004148.htm
или картинка:
pod-volana.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

Re: И пак за М-ков волан

Мнение от hishnika » 22 Сеп 2016, 22:42

Благодаря на всички включили се в темата :bowdown: , вече всичко работи по схемата на "PeReZ" а именно:

С други думи, ти трябва да свържеш така нещата:
БУКСА КОЛА___________БУКСА НОВ ВОЛАН
Синьо/червен ------------ Кафяв
Синьо/жълт--------------- Виолетов
Синьо/черен-------------- Черен
Сиво/червен-------------- Го изолираш, не го ползваш повече. На негово място връзваш IBUS към белия кабел от буксата на волана.
Кафяво/червен----------- Син


МФЛ-модула си остава включен и не се маха.

:yes: :yes: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 7.04.2017
Пол: Мъж

Re: И пак за М-ков волан - РЕШЕН

Мнение от Стоянов Красимир » 16 Апр 2017, 14:59

Здравейте колеги знам,че темата е малко стара,но и аз немога даси подкарам волана примен схемата е следната.От волана идват 5 кабела а от колата 2 кафеви няква идея как дастане?Колата е 96г.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: И пак за М-ков волан - РЕШЕН

Мнение от georgi_1986 » 18 Апр 2017, 13:57

Колега, кажи точно кой месец и година е колата, двигателя какъв е и волана коя година е или поне на копчето за пускане и спиране на автопилота само "О" ли е или "I/O"

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook