Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !

Мнение от Z3Ro* » 19 Авг 2016, 8:26

Здравейте, пичове!
Колата е е39 530д, автомат, произведена 03.2000 година. От известно време се боря с едно пушене на черно-сивкав дим. Случва се единствено при първото настъпване на колата, след като преди това е стояла през нощта. Оборотите се вдигат, колата не ускорява и пуши. Като отпусна газта, при следващи ускорения няма проблеми. Смених всички вакууми със силиконови, почистих МАП-а, ЕГР-ът е затапен и е набита сачма на вакуума му. Записва грешка за ЕГР - negative control deviation/air mass too big. Дебитомерът работи коректно. Единственото, което забелязвам при проявление на проблема е, че турбината пренадува и достига реална стойност 2470м/бара. При следващи ускорения налягането се разтоварва коректно на около 2200... Клапанът за управлението го тествах през Инпа - отпуска си вакуума наполовина и го държи така точно 1 минута, както си е според теста. Турбината има радиален луфт, по моя преценка близък до милиметър, но не усещам с ръка да опира перката в корпуса. Разхода на масло е близък до нулата. Станала е малко по-шумна, но предимно при обороти над 2500 - преди това според мен си е нормално шумна и не издава звуци на кацаща летяща чиния. Наскоро установих и леко омаслявне на входа на кулера - но засега не съм гледал дали е от маркуча или кулера има дупка. Омасляването е малко, колкото капачка от бира.
Та, отворен съм за насоки, като засега си мисля за проблем с геометрията - да е зацапана и да не се движи адекватно при първи напъни на колата...
Благодаря предварително на отзовалите се! :bowdown:
Последна промяна Z3Ro* на 05 Авг 2017, 14:25, променена общо 4 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Elesar74 » 19 Авг 2016, 8:31

Позапушена генерация?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 19 Авг 2016, 9:04

Всичко е изхвърлено от генерацията преди две години - има резонансни гърнета и нови меки връзки, като всичко е неръждавейка...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 2.06.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: през просото.
Мечтае да кара: за без пари
Детайли за колата: F07 535хd

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от masterdealer » 19 Авг 2016, 9:07

Ако имаш вихрови клапи насочи се натам според мен на първо време. Аз брах ядове заради тях и затапан ЕГР и добре, че се усетих навреме да ги махна, че става страшно при пренадуването :yes:
(oOO \ [||] [||] / OOo)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 19 Авг 2016, 9:21

masterdealer написа:Ако имаш вихрови клапи насочи се натам според мен на първо време. Аз брах ядове заради тях и затапан ЕГР и добре, че се усетих навреме да ги махна, че става страшно при пренадуването :yes:


И те са махнати, заедно с катализаторите... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Borymeckata » 19 Авг 2016, 9:49

Колега, защо не пуснеш EGR-клапана да работи и тогава да провериш дали ще пренадува? При неработещ EGR - къде отиват всички газове от двигателя? В турбината...
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 19 Авг 2016, 10:56

ЕГР-ът е затапен необратимо, а освен това беше блокирал. Причината да го изолирам беше точно този проблем, демек не ми се вярва да е от него. Сега забелязах, че проблемът се проявява само ако смачкам педала на газта, след като колата е престояла. Ако ползвам половината газ и работя плавно с педала, няма проблеми с ускорението, с надува на турбината и с пушеци отзад. Като покарам примерно 10 минути, после и да я мачкам, върви си нормално. С температурата на мотора едва ли има връзка, понеже съм опитвал да я чакам да загрее на място - пак, ако я смачкам веднага след тръгване, пушеците са отзад и не върви. Мисля си дали клапанът на турбото не се шашка нещо, когато газта е до долу... :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 809
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от hummer » 19 Авг 2016, 11:12

Само за клапана на картерните газове не казваш дали е сменен?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 19 Авг 2016, 11:30

Наскоро не, но филтърчето е сменено като сменях маслото преди 8000 - тогава разглобих и клапана, който си беше наред. Нямам разход на масло, няма и силен вакуум на отворена капачка на маслото... :dunno:
Странна работа - защо се проявява само при първото голямо ускорение, не мога да разбера. От доста време вече го мисля, даже дюзите свалях и ги давах на стенд, да не би някоя да тече и като се угаси моторът, да пълни цилиндъра с нафта. Та и те са проверени, с нови дихтунги и направен реглаж, на които беше нужно.
Вакуумите ги смених със силикон, понеже само веднъж ми записа грешка "charge air pressure control/actuator - boost pressure too big". Като смених вакуумите, имаше подобрение и не е записвала тази грешка, но от два дни забелязах, че положението си е същото при първи старт. Та се чудя дали да се хвърля на един клапан на турбото, поне и него да изолирам... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Ivo_Borisov » 19 Авг 2016, 13:44

Смени го за проба с тоя на агр-а да не даваш пари за нов.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 19 Авг 2016, 23:18

Размених клапаните и покарах малко - на първо четене пушеците ги няма и колата върви една идея по-добре - по-отзивчив е педалът на газта. Утре ще видим как е, след като пренощува... Но забелязах, докато ровех да сменя клапаните, че луфтът на турбината ми се е увеличил. Също и на живи данни малко мудно се достига исканата стойност на надув, като през повечето време реалната стойност е 100-150м/бара по-ниска... Скоро ще се сваля и турбината явно. Утре ще пиша дали поне забиването и пушеците ги няма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 20 Авг 2016, 22:18

След размяна на двата клапана проблемът си остава... Сега на дневен ред е да сваля турбината и да я дам за ремонт, че и без това има луфт, а не ми се ще да я чакам докрай. Някой ако има други идеи, отворен съм.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 21 Авг 2016, 14:15

Някой, брал ядове с актуатора, да даде акъл - моят мърда надолу доста мудно според мен. Като му дам вакуум и мърда едва-едва, а като махна вакуума се връща значително по-бързо, може да се каже мигновено. Иначе си стига до крайно долно положение, но за 2 или 3 секунди примерно. Та се чудя дали може да заяжда и да не разтоварва коректно. Вашите актуатори на загасен мотор и на ръка лесно ли мърдат надолу? Че с моя е голям зор дори малко да го помръдна...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 7.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 330D
Мечтае да кара: S62B50

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Evkata » 22 Авг 2016, 17:09

Моя също доста трудно слиза на ръка , а като му пусна вакуум му отнема 2 3 сек като при теб до долно положение.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от dak » 23 Авг 2016, 11:39

Колега , щом пренадува значи има нещо по управлението на турбото , там няма много възможности. Едната казваш си я проверил , остава да е нещо по управлението на геомерията според мен. Актуатора може да заяжда нещо и да не разтоварва на време. Ако имш възможност сваляй турбото за проверка до като е пресен проблема !

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook