Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Здравейте, пичове!
Колата е е39 530д, автомат, произведена 03.2000 година. От известно време се боря с едно пушене на черно-сивкав дим. Случва се единствено при първото настъпване на колата, след като преди това е стояла през нощта. Оборотите се вдигат, колата не ускорява и пуши. Като отпусна газта, при следващи ускорения няма проблеми. Смених всички вакууми със силиконови, почистих МАП-а, ЕГР-ът е затапен и е набита сачма на вакуума му. Записва грешка за ЕГР - negative control deviation/air mass too big. Дебитомерът работи коректно. Единственото, което забелязвам при проявление на проблема е, че турбината пренадува и достига реална стойност 2470м/бара. При следващи ускорения налягането се разтоварва коректно на около 2200... Клапанът за управлението го тествах през Инпа - отпуска си вакуума наполовина и го държи така точно 1 минута, както си е според теста. Турбината има радиален луфт, по моя преценка близък до милиметър, но не усещам с ръка да опира перката в корпуса. Разхода на масло е близък до нулата. Станала е малко по-шумна, но предимно при обороти над 2500 - преди това според мен си е нормално шумна и не издава звуци на кацаща летяща чиния. Наскоро установих и леко омаслявне на входа на кулера - но засега не съм гледал дали е от маркуча или кулера има дупка. Омасляването е малко, колкото капачка от бира.
Та, отворен съм за насоки, като засега си мисля за проблем с геометрията - да е зацапана и да не се движи адекватно при първи напъни на колата...
Благодаря предварително на отзовалите се!
Колата е е39 530д, автомат, произведена 03.2000 година. От известно време се боря с едно пушене на черно-сивкав дим. Случва се единствено при първото настъпване на колата, след като преди това е стояла през нощта. Оборотите се вдигат, колата не ускорява и пуши. Като отпусна газта, при следващи ускорения няма проблеми. Смених всички вакууми със силиконови, почистих МАП-а, ЕГР-ът е затапен и е набита сачма на вакуума му. Записва грешка за ЕГР - negative control deviation/air mass too big. Дебитомерът работи коректно. Единственото, което забелязвам при проявление на проблема е, че турбината пренадува и достига реална стойност 2470м/бара. При следващи ускорения налягането се разтоварва коректно на около 2200... Клапанът за управлението го тествах през Инпа - отпуска си вакуума наполовина и го държи така точно 1 минута, както си е според теста. Турбината има радиален луфт, по моя преценка близък до милиметър, но не усещам с ръка да опира перката в корпуса. Разхода на масло е близък до нулата. Станала е малко по-шумна, но предимно при обороти над 2500 - преди това според мен си е нормално шумна и не издава звуци на кацаща летяща чиния. Наскоро установих и леко омаслявне на входа на кулера - но засега не съм гледал дали е от маркуча или кулера има дупка. Омасляването е малко, колкото капачка от бира.
Та, отворен съм за насоки, като засега си мисля за проблем с геометрията - да е зацапана и да не се движи адекватно при първи напъни на колата...
Благодаря предварително на отзовалите се!
Последна промяна Z3Ro* на 05 Авг 2017, 14:25, променена общо 4 пъти
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Позапушена генерация?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Всичко е изхвърлено от генерацията преди две години - има резонансни гърнета и нови меки връзки, като всичко е неръждавейка...
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Ако имаш вихрови клапи насочи се натам според мен на първо време. Аз брах ядове заради тях и затапан ЕГР и добре, че се усетих навреме да ги махна, че става страшно при пренадуването
(oOO \ [||] [||] / OOo)
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
masterdealer написа:Ако имаш вихрови клапи насочи се натам според мен на първо време. Аз брах ядове заради тях и затапан ЕГР и добре, че се усетих навреме да ги махна, че става страшно при пренадуването
И те са махнати, заедно с катализаторите...
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Колега, защо не пуснеш EGR-клапана да работи и тогава да провериш дали ще пренадува? При неработещ EGR - къде отиват всички газове от двигателя? В турбината...
Excellent! Steven is my name!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
ЕГР-ът е затапен необратимо, а освен това беше блокирал. Причината да го изолирам беше точно този проблем, демек не ми се вярва да е от него. Сега забелязах, че проблемът се проявява само ако смачкам педала на газта, след като колата е престояла. Ако ползвам половината газ и работя плавно с педала, няма проблеми с ускорението, с надува на турбината и с пушеци отзад. Като покарам примерно 10 минути, после и да я мачкам, върви си нормално. С температурата на мотора едва ли има връзка, понеже съм опитвал да я чакам да загрее на място - пак, ако я смачкам веднага след тръгване, пушеците са отзад и не върви. Мисля си дали клапанът на турбото не се шашка нещо, когато газта е до долу...
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Само за клапана на картерните газове не казваш дали е сменен?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Наскоро не, но филтърчето е сменено като сменях маслото преди 8000 - тогава разглобих и клапана, който си беше наред. Нямам разход на масло, няма и силен вакуум на отворена капачка на маслото...
Странна работа - защо се проявява само при първото голямо ускорение, не мога да разбера. От доста време вече го мисля, даже дюзите свалях и ги давах на стенд, да не би някоя да тече и като се угаси моторът, да пълни цилиндъра с нафта. Та и те са проверени, с нови дихтунги и направен реглаж, на които беше нужно.
Вакуумите ги смених със силикон, понеже само веднъж ми записа грешка "charge air pressure control/actuator - boost pressure too big". Като смених вакуумите, имаше подобрение и не е записвала тази грешка, но от два дни забелязах, че положението си е същото при първи старт. Та се чудя дали да се хвърля на един клапан на турбото, поне и него да изолирам...
Странна работа - защо се проявява само при първото голямо ускорение, не мога да разбера. От доста време вече го мисля, даже дюзите свалях и ги давах на стенд, да не би някоя да тече и като се угаси моторът, да пълни цилиндъра с нафта. Та и те са проверени, с нови дихтунги и направен реглаж, на които беше нужно.
Вакуумите ги смених със силикон, понеже само веднъж ми записа грешка "charge air pressure control/actuator - boost pressure too big". Като смених вакуумите, имаше подобрение и не е записвала тази грешка, но от два дни забелязах, че положението си е същото при първи старт. Та се чудя дали да се хвърля на един клапан на турбото, поне и него да изолирам...
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Смени го за проба с тоя на агр-а да не даваш пари за нов.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Размених клапаните и покарах малко - на първо четене пушеците ги няма и колата върви една идея по-добре - по-отзивчив е педалът на газта. Утре ще видим как е, след като пренощува... Но забелязах, докато ровех да сменя клапаните, че луфтът на турбината ми се е увеличил. Също и на живи данни малко мудно се достига исканата стойност на надув, като през повечето време реалната стойност е 100-150м/бара по-ниска... Скоро ще се сваля и турбината явно. Утре ще пиша дали поне забиването и пушеците ги няма.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
След размяна на двата клапана проблемът си остава... Сега на дневен ред е да сваля турбината и да я дам за ремонт, че и без това има луфт, а не ми се ще да я чакам докрай. Някой ако има други идеи, отворен съм.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Някой, брал ядове с актуатора, да даде акъл - моят мърда надолу доста мудно според мен. Като му дам вакуум и мърда едва-едва, а като махна вакуума се връща значително по-бързо, може да се каже мигновено. Иначе си стига до крайно долно положение, но за 2 или 3 секунди примерно. Та се чудя дали може да заяжда и да не разтоварва коректно. Вашите актуатори на загасен мотор и на ръка лесно ли мърдат надолу? Че с моя е голям зор дори малко да го помръдна...
- Evkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 215
- Регистриран на: 7.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
- Мечтае да кара: S62B50
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Моя също доста трудно слиза на ръка , а като му пусна вакуум му отнема 2 3 сек като при теб до долно положение.
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Колега , щом пренадува значи има нещо по управлението на турбото , там няма много възможности. Едната казваш си я проверил , остава да е нещо по управлението на геомерията според мен. Актуатора може да заяжда нещо и да не разтоварва на време. Ако имш възможност сваляй турбото за проверка до като е пресен проблема !
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани