Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 23 Авг 2016, 13:50

Пресен, колко да е пресен... От сигурно година е така - то дюзи свалях, то егр затапвах, вакуумите два пъти ги смених за това време. Явно нещо по самата турбина е, но нямам обяснение защо се проявява само веднъж, след по-дълъг престой. Иначе лостът на геометрията си мърда и след престой, но като дам повече от половината газ и става комин. Нещо с геометрия иили актуатор ще да е. Дано като я сваля се установи. МАП-а го тествах последно вчера - показва си атмосферното налягане на контакт. Другото странно е, че ако се борави плавно с газта първите 10-20 минути, няма проблеми и след това не се проявяват пушеците. Нещо механично е и вероятно нещо заяжда, докато се раздвижи... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Elesar74 » 23 Авг 2016, 15:01

Дали може перките на геометрията да са заяли или да се разкривили?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от dak » 23 Авг 2016, 15:21

Колега ти как установи , че пренадува турбото ? Записва ли грешка ? Дебитомера го гледай в движение , как реагира на подаване на газ и какви стойности дава. Сега ти прочетох първия пост , ако 2400+ през инпа в движение отчете моментно на някакви обороти и после спадне това е нормално ! Гледай колко държи примерно на 3та при пълна газ в целия диапазон на оборотите примерно ръгаш трета и от 1000 оборота газ до долу и така до 4000 , ако налягането варира около 2200 начи е ОК , нормално е за секунда да видиш 2400+ и в следващия момент да падне на около 2200. При тия тестове хвани някой да гледа или най добре качи някоя програмка дето прави видео на десктопа , тествай няколко пъти и после изгледай клипа от живите данни на Инпа , така ще се види всичко , иначе може да се пребиеш !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 23 Авг 2016, 16:05

Ами виждам 2450 не за момент, а докато не пусна газта. Колата е автомат. Грешка за високо налягане ми записа само веднъж досега. Отделно турбината трудно гони искана стойност - пробвано с два различни ел. клапана. Има и радиален луфт. За аксиален не съм сигурен, но за момента не усещам да има. Но съм на 99.9%, че проблемът е около самата турбина - просто всичко друго е проверено. Дебитомерът си е ок - спокойно си подминава 1100мг/такт и се движи без колебания. Също така проблемът е налице и с изключена букса на дебитомера. Преди малко ми направи впечатление, че осеен пушеци и загува на мощност, моторът тресе за около 3-4 секунди след като пусна газта, когато се прояви проблемът. След това всичко е ок, все едно няма проблем. Само турбината на живи данни в повечето време не достига исканата стойност, а седи при товар 100-150мбара отдолу...
И аз си мисля иначе за геометрията, но ще се види, когато я сваля долу...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва

Мнение от Z3Ro* » 05 Окт 2016, 12:27

Здравейте! Проблемът накрая се реши с нещо елементарно - оказа се в крайна сметка, че въпреки размяната на ел. клапаните на ЕГР и турбината, нито един от двата не е работил както трябва. Тези клапани имат една много фина цедка отстрани, като се махне пластмасовото капаче. Тази цедка и на двата мои беше все едно е замазана с мазилка. Измих я с малко нафта, оставих я да изсъхне хубаво и сглобих клапана. Сега няма и помен от пушеците и другите драми при първо ускорение. Та никак не е лошо профилактично да се чисти тази цедка, преди да се купува нов клапан. Ако тя е задръстена, оказва по-силно влияние върху работата на турбината, отколкото на ЕГР - по-прецизна работа на клапана се изисква при управлението на турбото.
Последна промяна Z3Ro* на 05 Окт 2016, 13:23, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 809
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от hummer » 05 Окт 2016, 12:55

Колега лесно ли се вади ,аз го гледах преди ,но ми се видя много крехко за мойте ръки :mhihi: и се отказах да го чистя

Заснемане.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от Z3Ro* » 05 Окт 2016, 13:18

Вади се трудно, с тънка отвертка трябва полека да се повдига едната и после другата страница, след което да се побутва навън. Хванато е на четири зъбчета. Трудно ще го счупиш, ако не е много изгоряла пластмасата - материалът е доста здрав... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от dak » 05 Окт 2016, 13:36

Колега :) и аз смених сума работи заради този клапан :))) Позната история , решението е нов !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 809
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от hummer » 05 Окт 2016, 14:19

Хубаво е профилактично да го чистим, не е сложно

Ето при мен как беше:

14569710_1258518694206272_1383270838_n.jpg



Почистено (вижда се колко гняс има по памучето)

14550855_1258518654206276_2045053245_o.jpg


И готово за монтаж

14585850_1258518604206281_964412775_o.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от dak » 06 Окт 2016, 7:02

Чистил съм го и нищо , най добре е нов може и втора ръка помня че лесно се пробваше :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от Elesar74 » 06 Окт 2016, 8:52

Мала мале, ще я видя и аз тази цедка. На EGR-a беше добре помня, тогава не се замислих да видя и този на турбото.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от Z3Ro* » 06 Окт 2016, 9:54

dak написа:Чистил съм го и нищо , най добре е нов може и втора ръка помня че лесно се пробваше :)


Аз моите съм ги пробвал и с Инпа, и с вакуум помпа най-малко по 3 пъти... Но когато трябва прецизна работа с вакуума за геометрията, тогава се получават аномалии. Този клапан, ако не записва грешка, почти сигурно чистенето ще помогне - грешка записва предимно при скъсана мембрана вътре, блокирало бутало или проблем с електрониката, като тези дефекти водят до големи отклонения в работата на геометрията. При задръстена цедка става като при мен - проблем, който се проявява когато си иска и пак така изчезва...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!

Мнение от Z3Ro* » 18 Окт 2016, 18:31

Пичове, за съжаление проблемът с пушенето и пренадуването при първи старт си остава... Има леко подобрение в поведението на колата след чистенето на клапана, но проблемът явно ще се реши, когато сваля турбината и я дам на ремонт и чистене.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж
Кара: 525D
Мечтае да кара: 535D

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва.

Мнение от sosk0 » 31 Дек 2016, 14:44

Колега има ли развитие че и аз имам такъв проблем :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва.

Мнение от Z3Ro* » 31 Дек 2016, 19:21

Засега решение не съм намерил... Махнах вакуумния резервоар и колата стана една идея по-пъргава от ниските, но забиването след първи старт си остана, като в такъв момент пуши здравата... Да се постопли и ще свалям турбината - ако не е от нея, мисля си дали компа не се шашка от затапения ЕГР, защото когато забива, записва и грешка за него. Дебитомерът засега го изключвам, защото на живи данни е добре, а и проблемът е налице с изключена букса. Ако все пак ми попадне работещ дебитомер, ще пробва и с друг такъв.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook