Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Пресен, колко да е пресен... От сигурно година е така - то дюзи свалях, то егр затапвах, вакуумите два пъти ги смених за това време. Явно нещо по самата турбина е, но нямам обяснение защо се проявява само веднъж, след по-дълъг престой. Иначе лостът на геометрията си мърда и след престой, но като дам повече от половината газ и става комин. Нещо с геометрия иили актуатор ще да е. Дано като я сваля се установи. МАП-а го тествах последно вчера - показва си атмосферното налягане на контакт. Другото странно е, че ако се борави плавно с газта първите 10-20 минути, няма проблеми и след това не се проявяват пушеците. Нещо механично е и вероятно нещо заяжда, докато се раздвижи...
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Дали може перките на геометрията да са заяли или да се разкривили?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Колега ти как установи , че пренадува турбото ? Записва ли грешка ? Дебитомера го гледай в движение , как реагира на подаване на газ и какви стойности дава. Сега ти прочетох първия пост , ако 2400+ през инпа в движение отчете моментно на някакви обороти и после спадне това е нормално ! Гледай колко държи примерно на 3та при пълна газ в целия диапазон на оборотите примерно ръгаш трета и от 1000 оборота газ до долу и така до 4000 , ако налягането варира около 2200 начи е ОК , нормално е за секунда да видиш 2400+ и в следващия момент да падне на около 2200. При тия тестове хвани някой да гледа или най добре качи някоя програмка дето прави видео на десктопа , тествай няколко пъти и после изгледай клипа от живите данни на Инпа , така ще се види всичко , иначе може да се пребиеш !
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Ами виждам 2450 не за момент, а докато не пусна газта. Колата е автомат. Грешка за високо налягане ми записа само веднъж досега. Отделно турбината трудно гони искана стойност - пробвано с два различни ел. клапана. Има и радиален луфт. За аксиален не съм сигурен, но за момента не усещам да има. Но съм на 99.9%, че проблемът е около самата турбина - просто всичко друго е проверено. Дебитомерът си е ок - спокойно си подминава 1100мг/такт и се движи без колебания. Също така проблемът е налице и с изключена букса на дебитомера. Преди малко ми направи впечатление, че осеен пушеци и загува на мощност, моторът тресе за около 3-4 секунди след като пусна газта, когато се прояви проблемът. След това всичко е ок, все едно няма проблем. Само турбината на живи данни в повечето време не достига исканата стойност, а седи при товар 100-150мбара отдолу...
И аз си мисля иначе за геометрията, но ще се види, когато я сваля долу...
И аз си мисля иначе за геометрията, но ще се види, когато я сваля долу...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва
Здравейте! Проблемът накрая се реши с нещо елементарно - оказа се в крайна сметка, че въпреки размяната на ел. клапаните на ЕГР и турбината, нито един от двата не е работил както трябва. Тези клапани имат една много фина цедка отстрани, като се махне пластмасовото капаче. Тази цедка и на двата мои беше все едно е замазана с мазилка. Измих я с малко нафта, оставих я да изсъхне хубаво и сглобих клапана. Сега няма и помен от пушеците и другите драми при първо ускорение. Та никак не е лошо профилактично да се чисти тази цедка, преди да се купува нов клапан. Ако тя е задръстена, оказва по-силно влияние върху работата на турбината, отколкото на ЕГР - по-прецизна работа на клапана се изисква при управлението на турбото.
Последна промяна Z3Ro* на 05 Окт 2016, 13:23, променена общо 1 път
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
Колега лесно ли се вади ,аз го гледах преди ,но ми се видя много крехко за мойте ръки и се отказах да го чистя
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
Вади се трудно, с тънка отвертка трябва полека да се повдига едната и после другата страница, след което да се побутва навън. Хванато е на четири зъбчета. Трудно ще го счупиш, ако не е много изгоряла пластмасата - материалът е доста здрав...
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
Колега и аз смених сума работи заради този клапан )) Позната история , решението е нов !
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
Хубаво е профилактично да го чистим, не е сложно
Ето при мен как беше:
Почистено (вижда се колко гняс има по памучето)
И готово за монтаж
Ето при мен как беше:
Почистено (вижда се колко гняс има по памучето)
И готово за монтаж
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
Чистил съм го и нищо , най добре е нов може и втора ръка помня че лесно се пробваше
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
Мала мале, ще я видя и аз тази цедка. На EGR-a беше добре помня, тогава не се замислих да видя и този на турбото.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
dak написа:Чистил съм го и нищо , най добре е нов може и втора ръка помня че лесно се пробваше
Аз моите съм ги пробвал и с Инпа, и с вакуум помпа най-малко по 3 пъти... Но когато трябва прецизна работа с вакуума за геометрията, тогава се получават аномалии. Този клапан, ако не записва грешка, почти сигурно чистенето ще помогне - грешка записва предимно при скъсана мембрана вътре, блокирало бутало или проблем с електрониката, като тези дефекти водят до големи отклонения в работата на геометрията. При задръстена цедка става като при мен - проблем, който се проявява когато си иска и пак така изчезва...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН!
Пичове, за съжаление проблемът с пушенето и пренадуването при първи старт си остава... Има леко подобрение в поведението на колата след чистенето на клапана, но проблемът явно ще се реши, когато сваля турбината и я дам на ремонт и чистене.
- sosk0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: 525D
- Мечтае да кара: 535D
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва.
Засега решение не съм намерил... Махнах вакуумния резервоар и колата стана една идея по-пъргава от ниските, но забиването след първи старт си остана, като в такъв момент пуши здравата... Да се постопли и ще свалям турбината - ако не е от нея, мисля си дали компа не се шашка от затапения ЕГР, защото когато забива, записва и грешка за него. Дебитомерът засега го изключвам, защото на живи данни е добре, а и проблемът е налице с изключена букса. Ако все пак ми попадне работещ дебитомер, ще пробва и с друг такъв.
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани