Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва.
Z3Ro* написа:Засега решение не съм намерил... Махнах вакуумния резервоар и колата стана една идея по-пъргава от ниските, но забиването след първи старт си остана, като в такъв момент пуши здравата... Да се постопли и ще свалям турбината - ако не е от нея, мисля си дали компа не се шашка от затапения ЕГР, защото когато забива, записва и грешка за него. Дебитомерът засега го изключвам, защото на живи данни е добре, а и проблемът е налице с изключена букса. Ако все пак ми попадне работещ дебитомер, ще пробва и с друг такъв.
Колега, ако поразсъждаваш, а ти го правиш, ще разбереш, че с махането на вакум- ресивъра, няма как колата да стане една идея по-пъргава от ниските. Управлението на турбината е с вакум, който се подава към актуатора на турбината, като степента на разреждане се определя от електромагнитен клапан. Вакум- ресивъра е резервоар за вакум, който компенсира до известна степен загубата на вакум от някаква нехерметичност. Ако го няма, при изпускане на вакум от някъде, при съответното отваряне на електромагнитният клапан, ще се извърши в по-малка степен, задействане на лопатките на турбината, защото вакума ще е по-малък- просто пъргавината, за която говориш няма от къде да дойде в случая и ще се случи обратното.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва.
Не ми се разсъждаваше, но щом държиш, ще се пробвам... Питам те може ли да стане по-пъргава, ако вакуумният резервоар дърпа по малко въздух? И кой обем се компенсира по-лесно от една вакуум помпа - Х см3 или примерно Х/30 см3?
Тук не става въпрос за разсъждения - аз казвам, как усещам колата си и съм 100% сигурен в това. Просто реагира по-спонтанно на педала на газта. За скъсените вакуум пътища видях в подфорума на е46 - там също колегите споделят подобни на моите впечатления. Ти, ако си токова сигурен в разсъжденията си, сложи някакъв облог - ще дойда и ще ти дам да покараш с и без моя резервоар. Ако не е по-спонтанна реакцията, печелиш...
Тук не става въпрос за разсъждения - аз казвам, как усещам колата си и съм 100% сигурен в това. Просто реагира по-спонтанно на педала на газта. За скъсените вакуум пътища видях в подфорума на е46 - там също колегите споделят подобни на моите впечатления. Ти, ако си токова сигурен в разсъжденията си, сложи някакъв облог - ще дойда и ще ти дам да покараш с и без моя резервоар. Ако не е по-спонтанна реакцията, печелиш...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва.
Здравейте, момчета! След доста време и доста пари за нафта на вятъра, днес реших и смених дебитомера. От известно време, освен че припушва колата, разходът ми се вдигна с близо два литра. Не вървеше и никак добре, особено в жегите. На живи данни видях, че искана/реална стойност на дебитомера се разминават, през повечето време в полза на първата. От време на време колата записваше и грешка за ниско налягане на въздуха при около 1700 оборота. Колебаех се между дебитомера и клапана на турбото, но последният го тествах няколко пъти с Инпа и работеше добре. В същото време турбината първоначално пренадуваше при първо ускорение, след което ставаше лагава и трудно гонеше исканото налягане. Та реших и взех дебитомер комплект на Бош. Смених го и колата стана много по-пъргава - както когато я взех преди години. Налягането на въздуха е винаги с малко по-високо от исканото, а дебитомерът вече спокойно достига реална стойност около 1100мг/такт при 1700-1800 оборота и рязко ускорение. Сега всички стойности са в норма, колата не пуши грам и педалът на газта е с много спонтанна реакция. Та, май се оправих накрая, но ще видим разходът дали ще се нормализира, като покарам малко. Относно програмиране на новия дебитомер - в кутията си дойде упътване и там е казано, че ако с новия, който е с номер по Бош, завършващ на 527, се подменя стар дебитомер с номер по Бош, завършващ на 314, трябва да се препрограмира компа на колата. При мен не беше така и не съм програмирал нищо - сложих новия и колата се оправи...
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Здравей колега, радвам се че си оправил колата!
Днес се чудих какво да правя на работа и понеже наскоро сложих клапана от егр-а на турбото и този от турбото ми беше в багажника, реших да го разглобя (след няколко изгледани клипчета в тубата разбира се) На едно от клипчетата (по-късно ще го постна) пича като разглоби клапана изхвърли нещо демонстративно, и при сглобяването не го върна обратно.. оказа се, че вътре има още едно филтърче, кръгло, по-скоро цилиндрично и филтриращия елемент е отстрани по цялата обиколка на цилиндъра от същия материал като на външното филтърче. Седи точно под мембраната, и срещу щуцерчето на външното филтърче. При мен беше черно като външното, но след измиване стана прозрачно. Изчистих хубаво отвътре клапана и го сглобих обратно. Вместо външното филтърче обаче мисля да сложа това -
пак след няколко изгледани клипчета в тубата, най-вече на братушките ..
Утре мисля да си купя една ръчна вакум помпа и да го тествам дали си държи вакума, както и да тествам актуатора на турбото, и ако е ок, ще го монтирам на колата. Мисълта основно ми е, че много вероятно ако е замърсено вътрешното филтърче, с чистене само на външното няма да има голяма разлика.
Малко не добър външен вид след сглобяването, но може пък да работи добре
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
Днес се чудих какво да правя на работа и понеже наскоро сложих клапана от егр-а на турбото и този от турбото ми беше в багажника, реших да го разглобя (след няколко изгледани клипчета в тубата разбира се) На едно от клипчетата (по-късно ще го постна) пича като разглоби клапана изхвърли нещо демонстративно, и при сглобяването не го върна обратно.. оказа се, че вътре има още едно филтърче, кръгло, по-скоро цилиндрично и филтриращия елемент е отстрани по цялата обиколка на цилиндъра от същия материал като на външното филтърче. Седи точно под мембраната, и срещу щуцерчето на външното филтърче. При мен беше черно като външното, но след измиване стана прозрачно. Изчистих хубаво отвътре клапана и го сглобих обратно. Вместо външното филтърче обаче мисля да сложа това -
пак след няколко изгледани клипчета в тубата, най-вече на братушките ..
Утре мисля да си купя една ръчна вакум помпа и да го тествам дали си държи вакума, както и да тествам актуатора на турбото, и ако е ок, ще го монтирам на колата. Мисълта основно ми е, че много вероятно ако е замърсено вътрешното филтърче, с чистене само на външното няма да има голяма разлика.
Малко не добър външен вид след сглобяването, но може пък да работи добре
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
Последна промяна FaceOff на 12 Авг 2017, 16:23, променена общо 1 път
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Понеже по-назад в темата се коментираше въпросния клапан, затова продължавам да пиша тук (ако автора има нещо против, ще го изтрия)
Вчера минах през едно магазинче за инструменти до НДК, но явно е преместено, друго на Опълченска пък вече беше затворено и не можах да си купя вакум помпа. Ето три клипчета от тубата, които мисля че са интересни. Нещо ми направи впечатление обаче - на първото клипче, като закачи пича вакум помпата на щуцерчето, си държи вакума без да затапи с пръст долното щуцерче, и ми се струва, че така трябва да бъде, докато на второто клипче се вижда, че не държи вакума, но дори и толкова колкото държи пича затапва с пръст долния щуцер.. с други думи ако си пусне пръста грам вакум няма да задържи. При клапана, който отварях вчера е нещо подобно, само че смуча с уста При незатапен долен щуцер има леко движение на въздух, демек няма да държи вакум, при затапен вече се усеща вътре някакво движение на мембраната.. и няма никакво движение на въздух.
На третото се вижда хубаво вътрешното филтърче.
пп. Никога не съм се интересувал как работи тоя клапан, и попаднах на това и подобни клипчета -
Доколкото разбирам, изправен клапан би трябвало да си държи вакума откъм входа и като му подадеш 12 волта да отваря. Затова и като затапиш изхода много ясно, че ще държи вакума (освен вече ако не изпуска през сглобката), но това не значи че е изправен! Уж ремонтирания ми клапан май не държи вакум, което значи че и не е управлявал правилно турбото. Тия дни ще проверя и другия, който преместих от егр-а, ама имам съмнения, че надали и той е читав.. Аз така или иначе съм решил да си взема един нов, ама малко да уплътня времето
Вчера минах през едно магазинче за инструменти до НДК, но явно е преместено, друго на Опълченска пък вече беше затворено и не можах да си купя вакум помпа. Ето три клипчета от тубата, които мисля че са интересни. Нещо ми направи впечатление обаче - на първото клипче, като закачи пича вакум помпата на щуцерчето, си държи вакума без да затапи с пръст долното щуцерче, и ми се струва, че така трябва да бъде, докато на второто клипче се вижда, че не държи вакума, но дори и толкова колкото държи пича затапва с пръст долния щуцер.. с други думи ако си пусне пръста грам вакум няма да задържи. При клапана, който отварях вчера е нещо подобно, само че смуча с уста При незатапен долен щуцер има леко движение на въздух, демек няма да държи вакум, при затапен вече се усеща вътре някакво движение на мембраната.. и няма никакво движение на въздух.
На третото се вижда хубаво вътрешното филтърче.
пп. Никога не съм се интересувал как работи тоя клапан, и попаднах на това и подобни клипчета -
Доколкото разбирам, изправен клапан би трябвало да си държи вакума откъм входа и като му подадеш 12 волта да отваря. Затова и като затапиш изхода много ясно, че ще държи вакума (освен вече ако не изпуска през сглобката), но това не значи че е изправен! Уж ремонтирания ми клапан май не държи вакум, което значи че и не е управлявал правилно турбото. Тия дни ще проверя и другия, който преместих от егр-а, ама имам съмнения, че надали и той е читав.. Аз така или иначе съм решил да си взема един нов, ама малко да уплътня времето
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Тея дни се заиграх с въпросните клапани(тоя на егр и тоя на турбото). При мен клапана на егт беше трагедия, можеш да дишаш през него, този на турбото като смукна с уста на входа му пропущаше леко. Поръчах нов пиербург 108лв с отстъпка(имаше и някаква друга марка за 51-52лв с отстъпка). След като дойде новия клапан пробвах да смукна пак на входа му... никъв шанс, не пропуща грам. Вакуум клапаните не трябва да пропущат, иначе каква е ползата, че го има сложен някъде си?
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Това са коли на 17-22 г., не се чудете, че тия клапани и а и много други чаркове са вече амортизирани. Сменяш или ремонтираш ако можеш и това е.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Колега, ще споделиш ли откъде, много добра цена!Хрuсто написа:Тея дни се заиграх с въпросните клапани(тоя на егр и тоя на турбото). При мен клапана на егт беше трагедия, можеш да дишаш през него, този на турбото като смукна с уста на входа му пропущаше леко. Поръчах нов пиербург 108лв с отстъпка(имаше и някаква друга марка за 51-52лв с отстъпка). След като дойде новия клапан пробвах да смукна пак на входа му... никъв шанс, не пропуща грам. Вакуум клапаните не трябва да пропущат, иначе каква е ползата, че го има сложен някъде си?
Изпратено от моят SM-G903F с помощта на Tapatalk
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Ми прати ми го момче продаващо авточасти в Пловдив. Смъква ми към 40%
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Мина малко време, но да напиша какво стана... Проблемът е окончателно решен след смяна на актуатора с нов и смяна на турбото + чистене на геометрия втора ръка. Топлата перка на моята турбина беше яко наръфана - вероятно е минало нещо оттам. Отделно геометрията мърдаше от лоста, но вътре не, защото беше счупена на някои места. Взех запазена турбина втора ръка, изчистих й геометрията. Взех и нов актуатор на Мелет и го настроих с Инпа и няколко опита. Сега забиването и пренадуването ги няма, а колата мога да кажа, че върви така, както не е вървяла при мен... Актуаторът го хванах с вакуумпомпа, когато турбината беше свалена - при прецизно дозиране на вакуума заяждаше и имаше луфт в пружината.
Ето и две снимки:
Ето и две снимки:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Z3Ro* на 24 Сеп 2018, 15:27, променена общо 1 път
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Z3Ro* написа:Мина малко време, но да напиша какво стана... Проблемът е окончателно решен след смяна на актуатора с нов и смяна на турбото + чистене на геометрия втора ръка. Топлата перка на моята турбина беше яко наръфана - вероятно е минало нещо оттам. Отделно геометрията мърдаше от лоста, но вътре не, защото беше счупена на някои места. Взех запазена турбина втора ръка, изчистих й геометрията. Взех и нов актуатор на Мелет и го настроих с Инпа и няколко опита. Сега забиването и пренадуването ги няма, а колата мога да кажа, че върви така, както не е вървяла при мен... Актуаторът го хванах с вакуумпомпа, когато турбината беше свалена - при прецизно дозиране на вакуума заяждаше и имаше луфт в пружината.
Поздравления , колега . Да бяха поне половината майстори като теб ееех какъв живот . Ама като няма тръпка и смисъла се губи , нали . Безаварийни .
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Поправете ме, ако греша, но нали през топлата част на турбината минават само изгорели газове, какво ще излезне от двигателя освен газове, за да почупи така перката .
Някакви идеи ?
Някакви идеи ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Е39 530Д - пренадува турбината и пропушва. РЕШЕН !
Паднала шайба от всмукателния колектор например... Веднъж съм давал колата да се учат на нея - бяха забравили да закачат перката на виското за водната помпа и едната шайба на колектора липсваше. Питах ги да не е паднала вътре, че става попара, а те казаха, че няма шанс и сигурно е някъде по чистия им под... Добре че поне моторът е здрав, че можеше и той да е фира.
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани