DSP аудио система

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: DSP аудио система

Мнение от Dyakov » 17 Май 2017, 18:56

Здравейте, тъй като ми предстои да сложа ДСП в колата, искам да попитам някой който е преправял HIfi инсталация за буксите на ДСП услилвателя, успял ли е да извади кръглите пинове от 15 пиновата захранваща букса (в моя случай е от ЛЦМ) и как? От 12 пиновата на хайфайа излизат лесно, но въпросната 15 пинова ме озори. Все още искам да стане културно само с пренареждане и минимално рязане, но ако ми писне режа и препоявам всичко. :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: DSP аудио система

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Май 2017, 19:11

Аз съм го правил. Изрязваш от бутилка бира или кола пластамаса която, навиваш на руло което да влезе в пина и да го освободи. Дано си ме разбрал.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: DSP аудио система

Мнение от Dyakov » 17 Май 2017, 19:14

Точно така пробвах, ама нещо не ми се получава, много е твърда пластмасата на буксата и не влиза добре между пина и нея, можеби не нацелвам ъгъла. :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: DSP аудио система

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Май 2017, 20:12

Трудно е ама като му хванеш чалъма ще ти стане лесно :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.12.2015

Re: DSP аудио система

Мнение от braat01 » 17 Май 2017, 21:55

А заслужава ли си да се мине от hi-fi към DSP. Говоря за комби е39. Единствено баса ми идва слаб на моята.
Още не съм чувал как свири ДСП.
Ако се купи по хубав и качествен бас, за да се смени , ще има ли ефект?
И какви параметри трябва да спазя, за да стане хубаво и да има ефект.

Изпратено от моят A0001 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: DSP аудио система

Мнение от Dyakov » 18 Май 2017, 16:41

Ами зависи, аз минавам от Stereo към DSP и определено си заслужава. Ако си аудиолюбител и искаш добро озвучение на по-високо ниво тъси афтър маркет решение (по-евтино ще бъде и с по-добро качество). ДСП общо взето е средно ниво озвучение, но ако си като мен и те дразни всичко не стоково, прокарано, изкарано, нагласено, недонагласено, това е варианта. Особено ме дразни как се разваля визията на таблото с афтър маркет плеърите. :nono: Конкретно на въпроса ти, дали си заслужава да преминеш от hi-fi към DSP, мисля че ще имаш осезаемо подобрение, но не очаквай кой знае каква разлика. При твоя случай ще ти трябват усилвател, субуфер, 4 говорителя и малко преправяне на инсталацията. Измерено в пари около 250-300 лв. Проблема на ДСП системата е в една честотна лента хардуерно ограничена между 40-80Hz, където има дупка. Честотната лента на суб-а е в диапазона 10-40Hz., а предните и задни баси не свалят под 70-80Hz. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: DSP аудио система

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 19 Май 2017, 18:19

Има и варянт, в който да нагласи добър звук без да се разваля оригиналната визия. Една мултимедия Ерисин с Андроит с оригиналната визия, усилвател с размерите които да влезне в левия джоб отзад в багажника и от там пълна свобода на съчетания колко и каква да бъде музиката без големите упражнения по прекарване на оригинални инсталации , 15 годишни усилватели и резултат минимален.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: DSP аудио система

Мнение от In_Memoriam » 19 Май 2017, 18:28

Zlatiyan_Genchev написа:Има и варянт, в който да нагласи добър звук без да се разваля оригиналната визия. Една мултимедия Ерисин с Андроит с оригиналната визия, усилвател с размерите които да влезне в левия джоб отзад в багажника и от там пълна свобода на съчетания колко и каква да бъде музиката без големите упражнения по прекарване на оригинални инсталации , 15 годишни усилватели и резултат минимален.


Още не съм виждал някой да е подкарал такъв тип мултимедия да работи с DSP
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: DSP аудио система

Мнение от PeReZ » 19 Май 2017, 19:16

Аз ще я подкарам, жа видите :) .
Скоро ще е.

Ако някой с ДСП от Пловдив е съгласен да направим пробата, понеже хардуерно съм готов (т.е. имам модула, имам софтуера за него, имам китайската навигация, с която ще пробваме), да пише.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: DSP аудио система

Мнение от gentata » 19 Май 2017, 22:22

Друг вариант с подобна (афтърмаркет) навигация и DSP е:
Поръчва се вариант на инсталацията за навигацията със сноп 5 метра (и такива има да се предлагат), карат се кабелите до отзад в ляво и... гимнастика с кабели. Разбира се там всичко от нишата, вкл. и DSP-усилвателя, ще стане излишно и цялата работа по мултимедията и озвучаването почва да я върши монтираната навигация. Та винаги има вариант, зависи кой какво търси да постигне :yes:
Хубавото на този вариант, след като се пренавърже всичко в багажника, е че ще се ползва оригиналната инсталация до говорителите из купето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: DSP аудио система

Мнение от PeReZ » 19 Май 2017, 22:27

Да, с "изкормване" и махане на ДСП-то става, разбира се. Засега така монтират (монтираме) китайски навигации на колите, които са с DSP.
Навръзваме говорителите към трилентови филтри примерно и после към мултимедията, така че тя да ги захранва, а басът - към какъвто и да било малък усилвател. Така всички говорители свирят, но пък вече го няма процесорът, а колкото и да обичам да плюя фабричното ДСП, специално в Е39 с толкова говорители, процесор си трябва, кой каквото ще да ми разправя.

Но въпросът е, поне доколкото го изтълкувах, да накараме китайската навигация да заработи с оригиналния ДСП усилвател, другото е ясно, че става без никакъв проблем, но колата вече няма процесор.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: DSP аудио система

Мнение от Lenco » 22 Май 2017, 21:16

In_Memoriam написа:
Zlatiyan_Genchev написа:Има и варянт, в който да нагласи добър звук без да се разваля оригиналната визия. Една мултимедия Ерисин с Андроит с оригиналната визия, усилвател с размерите които да влезне в левия джоб отзад в багажника и от там пълна свобода на съчетания колко и каква да бъде музиката без големите упражнения по прекарване на оригинални инсталации , 15 годишни усилватели и резултат минимален.


Още не съм виждал някой да е подкарал такъв тип мултимедия да работи с DSP

Маааазна цена.

http://www.ebay.com/itm/Adapter-For-Acq ... 7675.l2557
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: DSP аудио система

Мнение от Nickelback » 13 Яну 2018, 19:24

Аз имам някои екзистенциални въпроси... Разглобих DSP-съба и виждам това - два двунамоткови говорителя:

Изображение

Както виждате, пише 2x8ома импеданс. Меря - 2x6.5ома активно съпротивление. Супер...

Гледам отделни проводници за отделните намотки (най-вероятно стигащи чак до усилвателя):

Изображение

Първоначално си казах, ОК, вероятно ги опаралелват в усилвателя, но се замислих...

Защо аджеба БМВ са решили да дават допълнително пари за жица, по-сложен конектор и операции по кримпването му, а не са опаралелили просто намотките локално още в кутията?
Защо са ползвали двунамоткови говорители изобщо, а не еднонамоткови?
Как ги управлява двете намотки усилвателя, ако ги управлява изобщо..? Някой изследвал ли го е?

Аз си имам някаква теория и подозрения, но искам вашите мнения...

И в крайна сметка тоя суб на един аудио канал на усилвателя ли е вързан или на два? По колко ома се падат на канал?
Ако е на един (това ще е върха на малоумието да пуснеш 8 жици за един канал :kuku: ) може тези два двунамоткови говорители да са свързани пак последователно, при което се пада 8ома общ импеданс за канала.
Ако са на два отделни канала импедансът на канал ще е 4ома...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: DSP аудио система

Мнение от Vladocbr » 14 Яну 2018, 7:43

От DSP изизат общо четири канала за суба демек 8 жици и всеки си е с отделно стъпало.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: DSP аудио система

Мнение от Nickelback » 14 Яну 2018, 12:28

Лоша работа... Допусках, че може да е така, но не го вярвах :dunno: Това си е живо разхищение и типичен швабски оувъринженеринг :ok:
Ще търся и аз dualcoil май :dunno:

Докато ровех намерих разни интересни неща за DSP ампа и съба:

http://bmwtips.com/tipsntricks/tips_pages/DSP.htm



http://bmwtips.com/tipsntricks/DSP%20an ... yzed__.htm

One important thing to notice about the subwoofer signal...

For some reason, BMW engineers rolled off the sub around 40Hz!!! In other words, its bandpass is 10-40Hz. The fronts don't pick up the slack until 70-80Hz. As a result, you'll find a big hole in the 40-80Hz region when everything is combined.

IASCA has a test disk which exercises the system quite well to demonstrate its weaknesses. Track 30, I believe, contains a very bass agressive tune which has an opening 200-20Hz descending sweep, and sure enough, you can hear how the apparent loudness of the note dips in the middle. It doesn't take any fancy equipment to hear it.

Thus, if you choose to pick up the speaker level sub signal to send to an outboard amp, be aware of the limitations of it. ...i.e., it's rolled off at 40Hz, not something more sensible like 80Hz.

Per Bob Hazelwood's findings, I chose to remove my DSP completely and take the full spectrum analog into an A/D/S P840. The results are great and extremely clean.


Изображение



Има място за ъпгрейд и на усилвателя явно:

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... no-low-end

To start with I'm new to this forum as I just bought a very nice 97 540i. I'm a BSEE and am familiar with analog and digital amps. I've also been known to be right as well as wrong. The DSP has no low end so how to fix it? You can go spend lottsa cash and put big amps and thumping bass. Or my choice is to see what can be done with what' s there.

From BMWTips:
"The TDA1560Q is internally bridged (BTL). The datasheet for this part is available on the web on the Philips web site. It's a .pdf file. The "typical" application diagram in figure 6 is exactly what BMW uses. The charge pump caps (C1,C2) are 3300uF. The subs are dual voice coil, so there are a total of 4 TDA1560Q's in the system.
Is it the same for all the channels?
The tweets are powered by TDA8566Q's, which are 2x25W BTL stereo amps."

Maybe someone has already tried this as the data for the sub woofer amp IC used in the DSP has been on BMWTIPs for some time. BMW seriously limited the low end by significantly rolling off the power below 100Hz by using 3300uF caps for the value of C1, C2 as shown on the TDA1560Q data sheet. They clearly did this so they would not send out of band signal to the dinky 5.25 subs and/or possibly cause excessive cone excursion and damage them.

The Philips amp IC is capable of delivering much more low end power by changing the values of the C1, C2 and Ck capacitors. Has anyone done this yet to extend the power bandwidth down? For example the datasheet shows about 18W @1% THD available at 20Hz with C1,C2 at 3300uF (stock value). By changing the value to 11100uF the available THD 1% power at 20Hz is about 29W. This a dramatic difference especially when you then multiply x 4. For the 10% THD (yikes) the power goes from 22W to 35W at 20Hz.

So, what my first mod will be is to open up the DSP amp, see about changing C1, C2 and Ck caps. For those out there who may want to confirm/double check me I am referring to Charts 9 and 10 on the Philips TDA1560Q data sheet. I'm also going to rip out the Nokia puny subs and install a couple of 10inch free air rated transducers aka M setup like, or build a sealed box to hang 2 subs with dual voice coils from the parcel shelf, or what I did with my last car was use an I-Beam tactile transducer. This used the entire floor pan as the vibrating surface that provided very deep extension without any peaky boom or thumps.

Comments, suggestions? Thanks
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook