Проблем с мощността.. моля помогнете!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем с мощността.. моля помогнете!
Здравейте, колеги! Имам проблем с мощността на БМВ модел 525д 2.5 2002... По принцип съм взел този модел не заради натискане на газта, а заради возенето му понеже ми се налага да пътувам често извънградски разстояния, затова не го настъпвам до там че да започне да ме разнася из платната.. Но преди няколко дни на един светофар натиснах по стабилно газта и забелязах че при около 3500 оборота колата сякаш спира.. От там няколко пъти направих тази проба и резултата беше същия - или спира до там или прихълцва. Огледах по двигателя и поне до това колкото видях нямаше нещо нередно с маркучи или нещо подобно (поне видимо). Разчетох се из разни теми по форума и огледах въпросните проблеми вписани в тях. Започнах от диагностика и ми изписа че имам проблем с някоя помпа, но такъв проблем имаше преди понеже познавам предишния собственик и преди да реши да продава колата беше сменил тази помпа под седалката с нова оригинална, даде един куп пари за нея, след това изчисти грешката на диагностика. Сега обаче тази грешка я повтаря.. Проверих тази помпа дали работи, дали поне малко се чува и видях че работи, след нея проверих другата в резервоара като най-напред започнах от скритото меню на таблото.. Нарочно оставих резервоара под 15 литра и видях че си прехвърля горивото в дясната половина на резервоара.. Отворих го за всеки случай за да проверя за боклуци или утайки, но беше чисто. Налягането от помпите е ОК.. Филтъра е сменен. Колата си пали и работи нормално до тези обороти, освен че вчера ми се наложи да пътувам и когато изминах около 500 км проблема беше същия но при обороти от 2500 - 3000 и сякаш изгуби мощност, не се вижда да излиза пушек иначе и турбината си работи нормално. На студен и топъл двигател си пали нормално независимо дали в резервоара има по малко от 15л. макар че го оставих така само заради пробата. Допитах се до разни майстори за някакъв съвет, но и те ме гледаха странно и без отговор... Майсторът при когото е сменяна помпата, казал че проблем може да има от някакъв клапан... Някой ако е запознат или е патил от такива неща нека да помогне... Благодаря ви предварително!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Колега, пишеш, че налягането което правят помпите е ОК- може ли да дадеш стойностите му. Трябва да провериш как работи турбината. Състоянието на дюзите също е от значение. Не трябва да се изключва и дебитомера.
- wladio
- младши ентусиаст
- Мнения: 678
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Недостига гориво.
Опитай да свалиш буксата на дебитомера.не е невъзможно той е сдал багажа.
Опитай да свалиш буксата на дебитомера.не е невъзможно той е сдал багажа.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Дебитомерът, ако е заминал или зацапан, колата няма да върви още от ниските. Според мен не достига гориво - колегата да даде стойности на помпата под седалката и на рейла, но в момента, когато се проявява проблемът. Иначе такава магария прави малкото клапанче, което пази от прекалено високо налягане на горивото - намира се на трипътника след горивния филтър и струва ново 120 лева. Хваща се, като се премери налягането с манометър след него - не трябва да има по-голяма разлика от 0.3 бара между манометъра и стойностите на помпата под седалката на празен ход. Иначе най-малкото горивният филтър е за смяна, а при големи разлики клапанчето е фира.
Всъщност стойностите на помпата се мерят от сензорът, който е на самия горивен филтър, та ако има разлика, клапанчето е фира. Ако се проверява горивния филтър, трябва да се премери с манометър налягането на маркуча преди и след него - допустимата разлика е 0.3 бара.
Всъщност стойностите на помпата се мерят от сензорът, който е на самия горивен филтър, та ако има разлика, клапанчето е фира. Ако се проверява горивния филтър, трябва да се премери с манометър налягането на маркуча преди и след него - допустимата разлика е 0.3 бара.
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
според мен проблема е в помпата под седалката (имал съм същия проблем със същите симптоми и затова пиша) , но най-добре да се пробва с работеща такава преди да се купува нова
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Аз съм скаран с немския, но това е точно помпата под седалката или клапанчето, за което стана дума - предналягането е 1.86 бара при 3200 оборота, а трябва да е 3.5 и нагоре...
Все пак е по-вероятно проблемът да е в помпата.
Все пак е по-вероятно проблемът да е в помпата.
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Z3Ro* написа:Аз съм скаран с немския, но това е точно помпата под седалката или клапанчето, за което стана дума - предналягането е 1.86 бара при 3200 оборота, а трябва да е 3.5 и нагоре...
Все пак е по-вероятно проблемът да е в помпата.
4704 е точно тази грешка за ниско налягане на помпата, но със старата помпа е записвало същата грешка.. Мисля да открия това клапанче и да видя какво става с него, понеже при мненията от други теми забелязвам че има трудно запалване и дори гаснене когато попата не работи.. Ще опитам и ще пиша
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
това налягане 1,66-86 бара е много слабо ...тази помпа трябва да прави налягане над 3,5 бара , за да може да я гониш над 3500 оборота !
за мене проблема е в помпата
за мене проблема е в помпата
- Evkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 215
- Регистриран на: 7.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
- Мечтае да кара: S62B50
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Някой може ли да покаже къде е това клапанче , че не мога да го видя.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Номер 11 от схемата е клапанчето, седи след горивния филтър:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0801
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0801
- BMW12345000
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17.06.2015
- Пол: Мъж
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Здравейте колеги! Използвам темата на колегата, понеже моята е доста близка. Веднъж я бях публикувал , но никой не ми отговори.
Преди 1 година си купих БМВ Е39 530Д 193 коня
Покарах я няколко дни и забелязах проблем. Когато я паля за първи път през деня и дам газ , тя направо се изстрелва и има много голяма тяга и мощност. Когато загрее в нормата , става мудна и си губи мощността. Колкото повече я карам без да я оставям да си почине с изключен двигател, мощността й намалява много, случвало се е да натискам педала на газта до край, а стрелката на километража да се движи много бавно, също така бучи по начин по който имам чувството , че всеки момент ще изгасне двигателят. Когато я оставя да си почине или охлади 2-3 часа и после отново я запаля и потегля, отново с голяма тяга и мощност. Колкото повече си почива толкова повече върви. Карам я така вече 1 година, поради простата причина , че не искам сливенските самозванци-майстори да ми я пипат без да знаят какво правят. Освен това като загрее и стигна примерно 50 км/ч и има много голяма инерция на равен път, направо върви сама. Също когато е загряла качва оборотите много бавно и не иска да ги качи над 3000. После , когато си отнема крака от газта също толкова бавно сваля оборотите - това е само, когато загрее и й се загуби мощността и тягата. Можете ли да ми обясните какво се случва?
Преди 1 година си купих БМВ Е39 530Д 193 коня
Покарах я няколко дни и забелязах проблем. Когато я паля за първи път през деня и дам газ , тя направо се изстрелва и има много голяма тяга и мощност. Когато загрее в нормата , става мудна и си губи мощността. Колкото повече я карам без да я оставям да си почине с изключен двигател, мощността й намалява много, случвало се е да натискам педала на газта до край, а стрелката на километража да се движи много бавно, също така бучи по начин по който имам чувството , че всеки момент ще изгасне двигателят. Когато я оставя да си почине или охлади 2-3 часа и после отново я запаля и потегля, отново с голяма тяга и мощност. Колкото повече си почива толкова повече върви. Карам я така вече 1 година, поради простата причина , че не искам сливенските самозванци-майстори да ми я пипат без да знаят какво правят. Освен това като загрее и стигна примерно 50 км/ч и има много голяма инерция на равен път, направо върви сама. Също когато е загряла качва оборотите много бавно и не иска да ги качи над 3000. После , когато си отнема крака от газта също толкова бавно сваля оборотите - това е само, когато загрее и й се загуби мощността и тягата. Можете ли да ми обясните какво се случва?
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
Закачи я на диагностика и сложи тук резултата да го видят колегите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- BMW12345000
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 17.06.2015
- Пол: Мъж
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
На диагностиката не дава никакви грешки, а и помолих да ми извадят резултата, но те ми казаха , че не можели да го принтират.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с мощността.. моля помогнете!
BMW12345000 написа:На диагностиката не дава никакви грешки, а и помолих да ми извадят резултата, но те ми казаха , че не можели да го принтират.
Колега, зависи каква е диагностиката. Без живи данни в случая, едва ли ще може да се реши проблема.
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани