104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от sean-john » 24 Фев 2017, 23:56

Аз мисля,че е нормално,може и да греша... разбира се всичко зависи от много фактори.За нормално извънградско може и да са множко 100C (примерно,частично задръстен радиатор от насекоми и прах).Не мисля,че разлика от 3-4-5C между една кола и друга е "не-нормална".На моята смених радиатора есента и имам един "тестов" участък от ~3км сериозен баир,две ленти в посока и карам със 100-120км/ч(5-та с пълна газ...толкова може 520ската :D)...когато тествах началото на зимата при външна T от +4-5C,температурата на антифриза ми стигаше до 102-103C...Днес беше +20C на същия участък същото настъпване,всичко 1 към 1,T на двигателя стигна пак 103 макс и се зацепи виското и свали градусите....Факторите са много...термостат с отваряне на 88C примерно,водна помпа (по малък дебит с метална турбинка) неоригинален радиатор с лека разлика като топлоотдаване,приплъзващ ремък или помпа,малко въздух...може да има ГИ и като цяло какво ли не.
Говорим за разлики от няколко градуса,ако държеше 110 щях да се съглася,че не е нормално,но за 3-4-5C...нека не се впрягаме чак толкова :)
Това е малко като "моята гори 6.5/100,а твоята 7/100, значи нещо не й е наред"

п.с.Разбира се това е лично мнение,аз съм много благодарен за всички мнения в този форум,много инфо и помощ съм получил тук :yes:
Последна промяна sean-john на 25 Фев 2017, 11:26, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от georgi_1986 » 25 Фев 2017, 2:05

sean-john написа:

Колегa кaквa е логикaтa с термостaт нa 88гр. дa държи по-високa темперaтурa? Питaм понеже сложих термостaт нa 80гр. и нямaм тaкивa нaблюдения?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от sean-john » 25 Фев 2017, 2:11

Това което исках да кажа колега е ,че с термостат на 88C двигателя държи по ниска T...нормалния за М52 мисля,че е на 92... А ти колега като си сложил на 80,нямам мнение за него.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 26.04.2014

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от rafy77 » 25 Мар 2017, 12:11

Може ли да се показва температурата на мотора по компютър постоянно.С малкия борд съм.
На колко бара му работи системата на тоя двигател?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от kluna_ » 30 Мар 2017, 10:14

Може на малкия борд темп. - задържаш одометъра за 3 сек и отиваш на меню19 после натискаш офф и после отиваш меню 7
На 2бара изпуска капачката на м52
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 17.09.2013
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е39 525д

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от Dimitar_VN » 30 Мар 2017, 20:24

Моята е 525д комби автомат и видях ,че радиаторите ми са задръстени.За сега държи 90 91-2 градуса и виското е включено още на 90г.
Чува се и то здраво.Въпроса ми е на колко трябва да зацепва виското при м57д25?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от kluna_ » 31 Мар 2017, 9:09

то на него пише
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от Kurtov » 03 Май 2017, 18:23

Здравейте колеги.
Искам да попитам тестът, който съм направил, дали е правилен и наистина ли виското си е заминало ? - https://www.youtube.com/watch?v=MsnpPWfVAeo
Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от turbonetic » 03 Май 2017, 19:55

Моята лято и зима все си държи 96-97 градуса.Сега лятото като тръгвам на дълъг път 90-91 ,но повече от 97 ,не е вдигала М52ТУ е мотора.Според вас нормално ли е :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от Z3Ro* » 03 Май 2017, 21:39

Kurtov написа:Здравейте колеги.
Искам да попитам тестът, който съм направил, дали е правилен и наистина ли виското си е заминало ? - https://www.youtube.com/watch?v=MsnpPWfVAeo
Поздрави.


По принцип се маха дифузьора и на плоската страна на перката, по периферията, се пробва да се спре с вестник - прави се така, за да не се счупи някоя лопатка на перката... Става и както ти си го направил, с известен риск, ако виското е здраво и зацепило, да счупиш перката. Щом спираш перката така, заминало е...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 17.09.2013
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е39 525д

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от Dimitar_VN » 21 Юни 2017, 14:10

Здравейте,днес баба яга вдигна 108градуса :( .Бях пуснал климатика и така карах от аспарухово до центъра и спрях да заредя малко гориво.Естествено колата си работеше на място докато чаках реших да видя колко градуса е дигнала по борд ,като видях се уплаших,веднага слязох да видя дали перката се е включила ,не беше.Дали може да духне гарнитура по този начин,и радиаторите лесно ли се разкачат за да ги почистя.С меглио удачно ли ще бъде и после със струйката да ги стрелна?Ще сваля бронята и фаровете със сигурност,но не ми се разкача водната система.Пък тази перка хич не съм наясно кога и какво я пуска..май и нея ще трябва да я закарам на майстор да я оправи.Колата е 525д автоматик.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от bioz » 21 Юни 2017, 14:17

Z3Ro* написа:
Kurtov написа:Здравейте колеги.
Искам да попитам тестът, който съм направил, дали е правилен и наистина ли виското си е заминало ? - https://www.youtube.com/watch?v=MsnpPWfVAeo
Поздрави.


По принцип се маха дифузьора и на плоската страна на перката, по периферията, се пробва да се спре с вестник - прави се така, за да не се счупи някоя лопатка на перката... Става и както ти си го направил, с известен риск, ако виското е здраво и зацепило, да счупиш перката. Щом спираш перката така, заминало е...


Не е много сигурно това което казваш. То за това се казва fan clutch да зацепва когато е нужно. Ако трябва да сме точни то зацепването е с определена сила в зависимист от темп на мотора.

Ако нямам проблеми с Т на мотора в топлото време и чувам, че виското върти на пълни обороти понякога и съм с измит радиатор последното нещо което ще правя е навирам някви вестници където не трябва :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от Z3Ro* » 21 Юни 2017, 17:15

Спираш ли го на ръка с вестник сравнително лесно, заминало е. Продължава ли по инерция повече от 3-4 оборота след гасене на мотора, заминало е... За който не е сигурно, да го тества както прецени. Коментирани са вече тези неща и не виждам смисъл пак да става това, както и не виждам смисъл от преводи на чужди езици...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от FaceOff » 13 Юли 2017, 19:07

Колеги, някой виждал ли е някъде в София (или в радиус от 100км :lol: ) на автомивка, или някъде, където правят радиатори, да имат ИЗВИТ накрайник на водоструйката? Сигурен съм, че отпред климатичния е позадръстен (освен това ми се струва че има поизкривени ламели), но как да се изчисти, освен с разделяне на двата радиатора, и да се изчисти в обратна посока (отвътре навън) каквото има пред климатичния? Един приятел имаше такъв накрайник, ама не го намира, умирам от яд! Накрая ще си купя един нов радиатор на климата, поне да съм сигурен, че е чист! :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: 104градуса двигател при 40 на борд, нормално ли е?

Мнение от meha » 14 Юли 2017, 7:34

Има накрайници ,но едва ли някой ще ти се занимава точно с това.

Ефективното чистене и следното :
Предна броня на земята ,клиамтична перка ,воден радиатор навън,разделяш климатичния и този на хидравлика и скорости и се мие здраво. По -добро от това няма как да е . А пък с един нов воден радиатор стават чудесии с температурата на двигателя (ако е все още заводския).
За дизелите ,миеш и кулера.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook