Вижте след тест с колби какво видях
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Стегнал ли си добре дюзата, правилно ли си я сложил? Че аз веднъж бях обърнал скобата която държи дюзата. Съответно не влиза плътно а играе, от там през отвора излиза пушек а дюзата все едно не работи и тресе. Просто си я сложих както трябва, стегнах и всичко заспа. Дано да е това и при теб.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Всичко е стегнато, пуши от смукателните клапани на 6 цилиндър(свален смукателен колектор). При откачане на дюзата, никаква промяна в работата на мотора. Отзад пуши бяло и тъй. Отивам днес да ми обявят цената на ремонта на главата.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Премери компресията, преди да сваляш главата. Ако е ок и я мерите на мястото на дюзите, дай ги на проверка, така и така ще са свалени - може и някоя друга да не е в норма, а сивобял пушек е на неизгоряла нафта вероятно...
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Там е работата, че цилиндъра (6-ти) няма никаква компресия. Откачам буксата на 6-та дюза, докато работи двигателя, никаква промяна. Откачам последователно и другите и има промяна. Отзад пуши бяло и мирише на неизгоряла нафта. Явно някой клапан на 6-ти не затваря и оттам губи компресия. На входа на EGR-a,(от рециркулацията), работата на мотора е като на трактор, може да усетиш работния цикъл на цилиндъра. Пък и то е ясно от друго, излиза пушек от долната редица дупки на смукателния колектор на 6-ти. Значи някой клапан е отворен, оттам няма и компресия. Не ми се иска да свалям глава, но явно няма как.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Ако има много нагар, замисли се смяна на маслото което ползваш.
За останалите неща съпътстващи ремонта няма смисъл да казвам, ти си наясно.
За останалите неща съпътстващи ремонта няма смисъл да казвам, ти си наясно.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Ти като си пипал дюзи смени ли дефтунките с нови от по- дебелите, или сложи от по тънките от Е60 ? Тоя нагар се получава от пропуск на дефтунка... И когато се чисти ,тоя нагар се издухва или измуква, колкото е възможно... Вариант е и с добре монтирана дюза да се изчисти нагара като поработи мотора и да започнат да затварят клапаните, но без излишни форсирания защото може да набие клапан, ако стои доста отворен някой. Можеш с камера да бръкнеш и да видиш какво се вижда от всмукателните дупки... За това, че ти тресе на изкл. корекции не се шашкай, на всички така тресе... няма как да не тресе без корекции... Не е трябвало да пипаш с райбер, ако си променил леглото е беля голяма.... аз ги чистех с разтворител някакъв, дизел и парче парцал на дълга отвертка до лъснато... Също като монтираш дюзата гледаш и стягаш равномерно от двете страни и гледаш да натяга петата добре и да натиска дюзата точно....
Последна промяна LUCIFER'S на 19 Юли 2017, 14:40, променена общо 2 пъти
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Z.Nikolov написа:Ако има много нагар, замисли се смяна на маслото което ползваш.
За останалите неща съпътстващи ремонта няма смисъл да казвам, ти си наясно.
Тоя нагар не е от маслото, а от горивото
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Благодаря ви колеги, че се опитвате да ми помогнете, но вече какво ли не пробвахме. Райбер пусках, защото отдолу нагара така беше набит и твърд, че просто нямах идея с какво да го изкарам. Стъргах, докато не се показа метала. Същото беше и със леглото на самата дюза отстрани. Мотора тресе без да вкл./изкл. на корекции, без всякакви софтуерни интервенции. Не записва грешки, освен за изкл. дюза(когато й дръпна кабела). Просто паля и се почва dance with me ама яко. Преди време, сменях две дюзи, извадих старите, сложих новите, всичко беше ок, такова чудо не съм си и представял, че може. После се замислих, че цилиндрите работят на 3х2 схема и 1-ви е със 6-ти. Пробвах да изключа първи и шести, но колата не ще да пали без първи. Като дръпна буксата на първи, докато работи и гасне. Просто мисля, че няма проблем само на 6-ти, сякаш и други цилиндри не работят правилно и целта ми беше да установя това. Съдя за това, по ужасното тресене на мотора. Май трябва да направя клип да ви покажа за какво става въпрос. А дихтунгите смених с едни бая дебели, към 2 мм. ми се видяха. То затова беше и цялата работа, защото на дюзата беше сложена тънка дихтунга и аз реших да я извадя и сменя, понеже и аз си помислих, че точно от нея е тръгнала цялата работа. Ама толкова много нагар имаше вътре и по самата дюза, че част от него си падна в цилиндъра. И да знаете колеги, ако вадите дюзи с нагар, гледайте да не пада нищо вътре, за да нямате моите главоболия.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Аконимаш възможност, свали всичките дюзи, надпиши си ги и ги тествай. Както на колби, така и за разпръскване. После замери електромагнитите дали имат пробив на корпус. Тоест, с мулти метър, на съпротивление слагаш едната щипка на корпуса, другата на едното краче на буксата , после на другото. Ако ти даде каквито и да е параметри от 0, трябва подмяна. Имам някуде снимки из телефона, какво се случва с буталата, когато дюзите "припикават" или електромагнита е избил, на корпус, но не искам да те плаша.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Колега, тук едва ли можеш да уплашиш някой с каквото и да е. Колата има проблем с изпускателните клапани на 6-ти цилиндър и е в сервиз за сваляне на главата и всичко останало.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Трябва да си намеря снимките! В едното бутало дупка, другото спукано. Не искам да плаша никого, само казвам какво още да провериш. То е ясно , че главата ще е на тезгяха.
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Свалиха главата, дадох я за шлайф и пълно обслужване (подмяна на гумички, водачи, напасване на клапани) и сега вече чакам майстора да я сглоби. По буталата няма никакви проблеми, нито по блока. Проблема се оказва в този изходящ клапан на снимката.
Като сваляте дюзи, внимавайте да не падне нещо вътре, защото това най-вероятно ще е резултата.
Като сваляте дюзи, внимавайте да не падне нещо вътре, защото това най-вероятно ще е резултата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Е , поне ще си с ревизирана глава ! Донякъде си имал късмет !
Успех !
Успех !
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Благодаря. Ще видим като я сглобят, още чакам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани