Вижте след тест с колби какво видях

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Юли 2017, 18:59

Стегнал ли си добре дюзата, правилно ли си я сложил? Че аз веднъж бях обърнал скобата която държи дюзата. Съответно не влиза плътно а играе, от там през отвора излиза пушек а дюзата все едно не работи и тресе. Просто си я сложих както трябва, стегнах и всичко заспа. Дано да е това и при теб.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Elesar74 » 18 Юли 2017, 7:33

Всичко е стегнато, пуши от смукателните клапани на 6 цилиндър(свален смукателен колектор). При откачане на дюзата, никаква промяна в работата на мотора. Отзад пуши бяло и тъй. Отивам днес да ми обявят цената на ремонта на главата.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z3Ro* » 18 Юли 2017, 9:50

Премери компресията, преди да сваляш главата. Ако е ок и я мерите на мястото на дюзите, дай ги на проверка, така и така ще са свалени - може и някоя друга да не е в норма, а сивобял пушек е на неизгоряла нафта вероятно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Elesar74 » 18 Юли 2017, 10:33

Там е работата, че цилиндъра (6-ти) няма никаква компресия. Откачам буксата на 6-та дюза, докато работи двигателя, никаква промяна. Откачам последователно и другите и има промяна. Отзад пуши бяло и мирише на неизгоряла нафта. Явно някой клапан на 6-ти не затваря и оттам губи компресия. На входа на EGR-a,(от рециркулацията), работата на мотора е като на трактор, може да усетиш работния цикъл на цилиндъра. Пък и то е ясно от друго, излиза пушек от долната редица дупки на смукателния колектор на 6-ти. Значи някой клапан е отворен, оттам няма и компресия. Не ми се иска да свалям глава, но явно няма как.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z.Nikolov » 19 Юли 2017, 13:20

Ако има много нагар, замисли се смяна на маслото което ползваш.
За останалите неща съпътстващи ремонта няма смисъл да казвам, ти си наясно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от LUCIFER'S » 19 Юли 2017, 14:30

Ти като си пипал дюзи смени ли дефтунките с нови от по- дебелите, или сложи от по тънките от Е60 ? Тоя нагар се получава от пропуск на дефтунка... И когато се чисти ,тоя нагар се издухва или измуква, колкото е възможно... Вариант е и с добре монтирана дюза да се изчисти нагара като поработи мотора и да започнат да затварят клапаните, но без излишни форсирания защото може да набие клапан, ако стои доста отворен някой. Можеш с камера да бръкнеш и да видиш какво се вижда от всмукателните дупки... За това, че ти тресе на изкл. корекции не се шашкай, на всички така тресе... няма как да не тресе без корекции... Не е трябвало да пипаш с райбер, ако си променил леглото е беля голяма.... аз ги чистех с разтворител някакъв, дизел и парче парцал на дълга отвертка до лъснато... Също като монтираш дюзата гледаш и стягаш равномерно от двете страни и гледаш да натяга петата добре и да натиска дюзата точно....
Последна промяна LUCIFER'S на 19 Юли 2017, 14:40, променена общо 2 пъти
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от LUCIFER'S » 19 Юли 2017, 14:32

Z.Nikolov написа:Ако има много нагар, замисли се смяна на маслото което ползваш.
За останалите неща съпътстващи ремонта няма смисъл да казвам, ти си наясно.


Тоя нагар не е от маслото, а от горивото 8)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Elesar74 » 20 Юли 2017, 15:54

Благодаря ви колеги, че се опитвате да ми помогнете, но вече какво ли не пробвахме. Райбер пусках, защото отдолу нагара така беше набит и твърд, че просто нямах идея с какво да го изкарам. Стъргах, докато не се показа метала. Същото беше и със леглото на самата дюза отстрани. Мотора тресе без да вкл./изкл. на корекции, без всякакви софтуерни интервенции. Не записва грешки, освен за изкл. дюза(когато й дръпна кабела). Просто паля и се почва dance with me ама яко. Преди време, сменях две дюзи, извадих старите, сложих новите, всичко беше ок, такова чудо не съм си и представял, че може. После се замислих, че цилиндрите работят на 3х2 схема и 1-ви е със 6-ти. Пробвах да изключа първи и шести, но колата не ще да пали без първи. Като дръпна буксата на първи, докато работи и гасне. Просто мисля, че няма проблем само на 6-ти, сякаш и други цилиндри не работят правилно и целта ми беше да установя това. Съдя за това, по ужасното тресене на мотора. Май трябва да направя клип да ви покажа за какво става въпрос. А дихтунгите смених с едни бая дебели, към 2 мм. ми се видяха. То затова беше и цялата работа, защото на дюзата беше сложена тънка дихтунга и аз реших да я извадя и сменя, понеже и аз си помислих, че точно от нея е тръгнала цялата работа. Ама толкова много нагар имаше вътре и по самата дюза, че част от него си падна в цилиндъра. И да знаете колеги, ако вадите дюзи с нагар, гледайте да не пада нищо вътре, за да нямате моите главоболия.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z.Nikolov » 21 Юли 2017, 6:10

Аконимаш възможност, свали всичките дюзи, надпиши си ги и ги тествай. Както на колби, така и за разпръскване. После замери електромагнитите дали имат пробив на корпус. Тоест, с мулти метър, на съпротивление слагаш едната щипка на корпуса, другата на едното краче на буксата , после на другото. Ако ти даде каквито и да е параметри от 0, трябва подмяна. Имам някуде снимки из телефона, какво се случва с буталата, когато дюзите "припикават" или електромагнита е избил, на корпус, но не искам да те плаша.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Elesar74 » 24 Юли 2017, 15:43

Колега, тук едва ли можеш да уплашиш някой с каквото и да е. Колата има проблем с изпускателните клапани на 6-ти цилиндър и е в сервиз за сваляне на главата и всичко останало.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z.Nikolov » 24 Юли 2017, 17:46

Трябва да си намеря снимките! В едното бутало дупка, другото спукано. Не искам да плаша никого, само казвам какво още да провериш. То е ясно , че главата ще е на тезгяха.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от nightdriver » 09 Авг 2017, 12:54

Елезаре , до къде стигна ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Elesar74 » 09 Авг 2017, 13:20

Свалиха главата, дадох я за шлайф и пълно обслужване (подмяна на гумички, водачи, напасване на клапани) и сега вече чакам майстора да я сглоби. По буталата няма никакви проблеми, нито по блока. Проблема се оказва в този изходящ клапан на снимката.
IMG_1218.JPG

Като сваляте дюзи, внимавайте да не падне нещо вътре, защото това най-вероятно ще е резултата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от nightdriver » 09 Авг 2017, 14:15

Е , поне ще си с ревизирана глава ! Донякъде си имал късмет !
Успех !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Elesar74 » 10 Авг 2017, 14:41

Благодаря. Ще видим като я сглобят, още чакам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook