Термостат на 540i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Термостат на 540i

Мнение от mad_presley » 19 Окт 2015, 11:19

ddddk написа:Износват се абсолютно същите елементи като на елементарното М50, за същия пробег, по същата причина, за същото време и прочие.


Тук далеч не съм съгласен! Не съм чул на М52 да се сменя ангренаж на 200к км.....даже не съм чувал някой да е сменял. При М62 ангренажа пада основно от опечени пластмасови водачи на ангренажа. На М62 радиатора може да се брои за консуматив, защото китайските издържат точно година, Nissens издържат до 2-3 макс. Маркучите на 15 годишно М62 цъфтят като майски рози, кабелите на детонационни датчици се опичат от вътре навън....и още куп кахъри. Това го казвам, след като съм минал през всички перипетии на М62.

Ако сте направили като мен: ангренаж пълен комплект, нови детонационни датчици, нови гарнитури на глави, всички маркучи по охлаждането, всички гарнитури по всмукател и....общо взето пълна ревизия на двигателя, няма причина да не се кара на 107*С още 200к км. Ама ако не е направено всичко по-горе описано, си очаквайте проблемите.

Всички двигатели М62 като се отворят имат един пръст нагар, без значение колко педантично е обслужвана колата, а М52 трябва да е пълен дроб, за да има и половината нагар. Всичко това е следствие на високата температура, чрез която се поддържат само и единствено еко норми.
97* си е напълно нормална работна т. за този двигател.

Разхода въобще не го сравнявайте с 10-те градуса надолу, защото разлика няма.
Карах М5 Е39(работи на 65-75*С), Е60 545, F10 550, X5 4.8 is....е на всички разхода им е напълно идентичен, разликата е в евро стандарта за емисии.

Сега остава колегата perez да ми направи една такава джиджавка за N52 двигател :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Термостат на 540i

Мнение от ddddk » 19 Окт 2015, 12:12

mad_presley написа:...общо взето пълна ревизия на двигателя, няма причина да не се кара на 107*С още 200к км...


Ей това се опитвам да обясня от началото на темата :!:
Колкото и да се заиграваш с температурата и прочие нововъведения, не си ли обслужиш милионника, проблемите няма как да избегнеш. А като си го ревизираш, защо да правиш фантасмагории с термостата :?:
Аз лично считам, че ще изкарам следващите 200'000 км без проблеми по мотора, пък точно ще стане на 3 години радиатора :mhihi:
И следващият, който я купи, да си почва всичко от А-Б как си му е реда. :ok:
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Термостат на 540i

Мнение от zAcK » 20 Окт 2015, 14:07

Лично аз не смятам, а съм сигурен, че не ми пука за 2 или 3литра/100 км. при условие, че ще карам и няма да се притеснявам толкова.
Вече имам около 40 000 км. на 540-ката и си сигурен, че температурата й е проблем! Просто в момента се чудя,
какво да сменя. Не ми дреме за частите - всичко ми е оригинално и което не е било, съм го сменил с такова :bchug:
Когато карам, а карам по много, искам да знам, че съм перфектен. Затова май ще го сменя тоя термостат, нищо,
че е почти чисто нов, оригинален. Не ми пука. Важното е, да съм спокоен. Не намирам нормално при 10 градуса външна температура,
двигателят да достига до 110+ градуса. Не виждам смисъл. За разхода, ако исках малък разход, щях да си карам М52 - уникално здрав двигател.
Та така. Отворил съм я темата, защото виждам смисъл и развитието й го показа. Благодаря на колегите :bchug:

P.S. Ето термостата, който сложих юли месец. На 105 градуса е:

Изображение
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Термостат на 540i

Мнение от georgipass » 21 Окт 2015, 20:15

Като стана въпрос за радиатори , да споделя моите наблюдения от 2 седмици насам...Така, сложих радиатор от 750 - BEHR , възможно най-дебелия.... 650х438х42, дават го на Е38/Е39 с М62 с опция на Hot Climate version...нормалната работна температура падна на 95 градуса... като и в най-големите задръствания не превишава 97 градуса независимо как се кара колата, виското се чува много по-често, независимо , че в момента външната температура е 10-15 градуса :yes: Както бях писал по-горе, с нов термостат съм от дилъра и оправена букса за термостата(доста често дава дефект) , водната помпа също е сменяна от предния стопанин,ново виско Behr-Hella ... просто останах приятно изненадан , от тази малка разлика в радиатора може да доведе до такава голяма разлика :shock: Стандарните са с размери 650х438х34 :yes:
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Термостат на 540i

Мнение от zAcK » 30 Ное 2015, 17:55

Привет,
Да попитам, че днес поръчах разни части за 540-ката и бях на път да поръчам и термостат 11512248542.
Какво ще стане, когато буксата за нагревателя, който кара термостата да отовори по-рано не е включена?
Ще ми дава ли някаква грешка и трябва ли да правя нещо допълнително?

В bimmerforums не споменават за грешки и т.н. в следствие на това, но все пак да попитам, че термостата,
с който съм в момента е почти нов и все още се чудя, дали да го сменям :bchug:

Ако няма грижи, утре го поръчвам и него :mhihi:



omegaart написа:Да ви кажа едно развитие което не предполагате , че може да стане ( и аз не предполагах ).

купувате си 11512248542 и смъквате моментално на 95-97 градуса и то с оригинална БМВ част без модификации , но трябваше да го намеря в чуждите форуми.

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... works-well


11531745476 - без ванос
11512248542 - с ванос
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Термостат на 540i

Мнение от Ilko Ivanov » 30 Ное 2015, 18:20

Ще ти записва постоянно "thermostat map cooling" в моторния комютър.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Термостат на 540i

Мнение от zAcK » 30 Ное 2015, 20:19

Ако свържа там нещо като резистор с нужното съпротивление, или нещо подобно, няма ли да стане номера? :ok: :mhihi: :bchug:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Термостат на 540i

Мнение от zAcK » 01 Дек 2015, 10:48

Поръчах термостат от печката :mhihi: Като гледам, както колегата е написал,
на 840i с M62 двигател не му пречи да работи постоянно на 95 градуса, та всички писания за това, че нямало смисъл, са напълно излишни :ok:


Изображение
Последна промяна zAcK на 02 Дек 2015, 22:52, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: х5 4.6is
Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра

Re: Термостат на 540i

Мнение от Батман » 02 Дек 2015, 13:13

zAcK написа:Поръчах термостат от печката ..


A капачката старата на 2 бара ли си оставяш?

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Термостат на 540i

Мнение от zAcK » 02 Дек 2015, 22:49

Батман написа:
zAcK написа:Поръчах термостат от печката ..


A капачката старата на 2 бара ли си оставяш?


Капачката е от печка от доста време. Което ми напомня, че имам чисто нова от 540-ката, да я подаря на някой :mhihi: :ok:

P.S. Явно съм мазохист и обичам да купувам по 2 броя от всичко :banghead: :mhihi: :shock: :kuku: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Термостат на 540i

Мнение от zAcK » 05 Дек 2015, 18:13

Вече съм с термостат от 740d, който отваря на 88 градуса.
Температурата я държи на 94-95 градуса. Доволен съм.
Буксата на нагреватела я заебах. Смених и тая ваничка между цилиндрите
и всичките гарнитури, О-пръстени и т.н. дето има, включително
и на алуминиевото тяло с тръбите от водната помпа към парното :mhihi:

Ааа, и смених това за картелните газове и тръбата от него, дето минава до двете тръби
до тръбите от водната помпа, че в двата и края има маркуч и пластмаса с една пружина :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Термостат на 540i

Мнение от zAcK » 06 Дек 2015, 20:27

Врътнах 500 км. и съм доволен. Минах 340 км. по маршрут, по който пътувам през седмица от сума време, разхода смея да твърдя е 1:1 :ok:
Не зная, който точно е казал, че не е хубаво да караш на 94 градуса, ама аз лично много се кефя :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Термостат на 540i

Мнение от Mollov » 18 Дек 2015, 22:24

Понеже се говори за термостати... да ви запитам и аз покрай тоя мотор M62TU... смених термостата на една М62TUB35, щото в сравнение с моята кола загрява осезаемо по-бавно... но и с новият термостат виждам подобно по-бавно загряване...

Общо взето до към 65-70С достига сравнително ОК (поне така ми се струва, утре ще я тествам/следя пак), но след това нещата са доста мудни и бавни... вярно, навън беше -2С, пуснал съм парното... ама М60-тката загрява зверски бързо, само нея имам за сравнение и разликата е огромна... Стрелката при TU-то я изправя още на около 70С, но реално до достигането на заветните 108С му отне БАЯ време...

Като четох темата ми направи впечатление тази разлика при каране по-леко и при по-агресивно даване на газ... това сега ми изяснява някои неща по поведението на температурата, щото докато я карах по-прилично колата държеше около 95С и едва след като почнах да се нося леко-леко из квартала почна да качва към 100С и след 2-3 км започна да пълзи към 105С и след спиране на място удари и 108С... след подаване на газ за няколко секунди веднага свали на 105С... но и самото достигане до 95С си отне няколко км каране (без особено висене по светофари). Това с новия термостат, нали.

При вас така ли се случват нещата, че почвам да се чудя дали "стария" термостат не е бил ОК и е работел нормално...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Термостат на 540i

Мнение от павката » 20 Дек 2015, 21:05

4,4 ще отделя малко повечко топлина.за сравнение е нужно друг 3,5.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Термостат на 540i

Мнение от Mollov » 20 Дек 2015, 22:10

По принцип го отчитам и това, ама чак пък толкова да е разликата между 3.5 и 4.0/4.4...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook