Термостат на 540i
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Термостат на 540i
Да попитам, някой сменял ли е термостата на 540 с такъв, дето не работи на 108 градуса през повечето време?
Всичките му грижи на тоя двигател са от това. Като отворя вратата и имам чувството, че колата се е запалила. Всичките проблеми с банани, портокали, радиатори, водни помпи, маркучи, бобини и т.н. са от това!
Как при двигатели с по-ниска работна температура същите части нямат грижи, а тук...
Не стига това, ами и капачката отваря при по-голямо налягане. Нея я смених с нова от дизел.
Та се чудя, дали може да се сложи термостат, дето постоянно е на 90 градуса???
В момента тоя в задръстването в София свали от 108 на 92, че нали е умен. Значи не е приблем
P.S. В момента всичко ми е чисто ново и оригинално, включително антифриза! Да няма спекулации
Всичките му грижи на тоя двигател са от това. Като отворя вратата и имам чувството, че колата се е запалила. Всичките проблеми с банани, портокали, радиатори, водни помпи, маркучи, бобини и т.н. са от това!
Как при двигатели с по-ниска работна температура същите части нямат грижи, а тук...
Не стига това, ами и капачката отваря при по-голямо налягане. Нея я смених с нова от дизел.
Та се чудя, дали може да се сложи термостат, дето постоянно е на 90 градуса???
В момента тоя в задръстването в София свали от 108 на 92, че нали е умен. Значи не е приблем
P.S. В момента всичко ми е чисто ново и оригинално, включително антифриза! Да няма спекулации
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- restart
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 10.08.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 535d e60, 320cd
Re: Термостат на 540i
Мисля, че щом от бмв са изчислили, че това е работната температура на двигателя, това ще е побългаряване, не са само 540-ките с осмак който работи на такава температура, просто всичко се амортизира на 15-20 годишна кола и си иска редовна подмяна, макар, че да сменяш радиатор профилактично на 40-50хил. да не вземе да гръмне си е малко прекалено според мен.Все пак ще е интересно дали ако се кара по-агресивно, без осмака да вдига над 90 градуса дали няма да има поражения по самия мотор в по-дългосрочен план (гарнитури, глави)?
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Термостат на 540i
Е до сега от както я имаш колата налагало ли се е да сменяш маркучи, радиатори, банани (портокали), бобини и там каквото още спомена въпреки че двигателя си работи на "високата" температура?
- the_gate
- ентусиаст
- Мнения: 1349
- Регистриран на: 15.04.2006
- Местоположение: Любимец
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Re: Термостат на 540i
колегата Веселин|Василев го е правел
"....Не е точно ремонт, а по скоро експеримент.
Сложих термостат от 4.0d, защото оригиналния за моя мотор е на 105 градуса, този на дизела е на 88 градуса.
В момента държи 93-95 градуса, виското много рядко му се налага да се пуска, няма натоварване, няма зор, няма изгорели маркучи и пластмасови съединения.
50 лв го купих и сам си го монтирах. "
"....Не е точно ремонт, а по скоро експеримент.
Сложих термостат от 4.0d, защото оригиналния за моя мотор е на 105 градуса, този на дизела е на 88 градуса.
В момента държи 93-95 градуса, виското много рядко му се налага да се пуска, няма натоварване, няма зор, няма изгорели маркучи и пластмасови съединения.
50 лв го купих и сам си го монтирах. "
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Термостат на 540i
Става, няма проблем и с 88 градусов - ама вдига и повече от 95 понякога, щото виското "стяга" на по висока температура.
S62 - е на 79 ако помня добре, та не го мисли чак толкова.
S62 - е на 79 ако помня добре, та не го мисли чак толкова.
Ubi dubium, ibi libertas
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Термостат на 540i
Имал съм, да! 15-20 градуса в повече са адски много!
Като вдигна капака все едно съм отворил портите на ада! Ебаси жегата
Като вдигна капака все едно съм отворил портите на ада! Ебаси жегата
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Термостат на 540i
Аз си мисля, че няма да има ефект, защото така или иначе оригиналния термостат отваря на 96*С, а останалото до 108*С си го постига мотора. С отваряне на термостат по-рано, не знам каква разлика ще има, освен че ще загрява малко по-късно и по баирите надолу ще сваля повече температурата
Може и да греша де, ама по спомен май на 96 отваряше, на 93 затваря
Може и да греша де, ама по спомен май на 96 отваряше, на 93 затваря
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Термостат на 540i
То на щампата си пише 105
Последна промяна hell's angel на 02 Окт 2015, 20:44, променена общо 1 път
Ubi dubium, ibi libertas
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Термостат на 540i
mad_presley написа:Може и да греша де, ама по спомен май на 96 отваряше, на 93 затваря
На 105 градуса отваря оригиналния термостат.
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Термостат на 540i
Ilko Ivanov написа:mad_presley написа:Може и да греша де, ама по спомен май на 96 отваряше, на 93 затваря
На 105 градуса отваря оригиналния термостат.
Не баш - > http://www.rtsauto.com/wp-content/uploa ... etails.pdf
Слага се 80 градусов термостат от М60 и заспиват нещата и колата се държи значително по-добре , има писано за тази интервенция по чуждите форуми доста и всички са много доволни от резултата.
Ето и видео за TU мотора - >https://www.youtube.com/watch?v=qK0JjuCXHJA
п.с. в много топли дни + задръствания тоя мотор стига до 113 градуса даже и това му е вписано като "нормални" макар и крайни стойности. Това си е откачена работа.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Термостат на 540i
omegaart написа:Ето и видео за TU мотора - >https://www.youtube.com/watch?v=qK0JjuCXHJA
Гледах клипа,но TU мотор така и не видях .....
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Термостат на 540i
Всъщност, наистина има доста писано по въпроса по чуждите форуми и всички са предоволни от манипулацията, а разхода си оставал същия.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ast-longer
@zAcK, теб чакаме да видим какъв ще е ефекта, аз за сега се спрях с V8-ците, че много разход ми дойдоха (не говоря за разход на говриво ).
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ast-longer
@zAcK, теб чакаме да видим какъв ще е ефекта, аз за сега се спрях с V8-ците, че много разход ми дойдоха (не говоря за разход на говриво ).
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Термостат на 540i
Ето линкове с картинки + готова за монтаж форма от англия
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ngine-temp)
готов кит - >
http://abbes-performance.com/home/33-80 ... ature.html
като даже може да си избирате и термостата колко градусов да е
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ngine-temp)
готов кит - >
http://abbes-performance.com/home/33-80 ... ature.html
като даже може да си избирате и термостата колко градусов да е
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Термостат на 540i
mad_presley написа:Аз си мисля, че няма да има ефект, защото така или иначе оригиналния термостат отваря на 96*С, а останалото до 108*С си го постига мотора. С отваряне на термостат по-рано, не знам каква разлика ще има, освен че ще загрява малко по-късно и по баирите надолу ще сваля повече температурата
...
Моята кола държи 97degC в трафика в София лятото. А по надолнище (няма понятие "баир надолу" ) пада до 93degC.
Термостатът е някакъв автърмаркет бюджетен.
Обаче виското е от официалния представител.
zAcK написа:... Като вдигна капака все едно съм отворил портите на ада! Ебаси жегата...
Това е така заради голямата площ, която топлоотдава. Всяка температура над 50degC с такава площ на топлоотдаване в толкова тясно пространство ще има същото усещане върху човека.
Аз лично, колега zAcK, не бих пипал нищо по колата следващите поне 200'000 км., ако всичко е сменено и температурата не минава заветните 108degC.
Поздрави,
ДК
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Термостат на 540i
ddddk написа:mad_presley написа:Аз си мисля, че няма да има ефект, защото така или иначе оригиналния термостат отваря на 96*С, а останалото до 108*С си го постига мотора. С отваряне на термостат по-рано, не знам каква разлика ще има, освен че ще загрява малко по-късно и по баирите надолу ще сваля повече температурата
...
Моята кола държи 97degC в трафика в София лятото. А по надолнище (няма понятие "баир надолу" ) пада до 93degC.
Термостатът е някакъв автърмаркет бюджетен.
Обаче виското е от официалния представител.zAcK написа:... Като вдигна капака все едно съм отворил портите на ада! Ебаси жегата...
Това е така заради голямата площ, която топлоотдава. Всяка температура над 50degC с такава площ на топлоотдаване в толкова тясно пространство ще има същото усещане върху човека.
Аз лично, колега zAcK, не бих пипал нищо по колата следващите поне 200'000 км., ако всичко е сменено и температурата не минава заветните 108degC.
Поздрави,
ДК
Те тия 108 не са баш заветни ами е дадено , че може и 113 да удари , специално за мотора без ТУ.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани