Термостат на 540i
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Термостат на 540i
PeReZ написа:Климатична перка - 104 градуса.
Сигурен ли си в това? Защото, когато съм спирал виското..на 2та минута се включва перката на климатика, а т. на двигателя е 94-95..
По спомен тази перка се вкл. при 85-86С на радиатора..
Re: Термостат на 540i
Батман написа:PeReZ написа:Климатична перка - 104 градуса.
Сигурен ли си в това? Защото, когато съм спирал виското..на 2та минута се включва перката на климатика, а т. на двигателя е 94-95..
По спомен тази перка се вкл. при 85-86С на радиатора..
Не, не съм сигурен.
DOUBLE TEMPERATURE SWITCH 91/104CEL 1 09/1998 61318360857 $32.46
Според мен с такава цел така са му описани градусите и според мен това би следвало да са две отделни скорости на перката, но WDS ще ти помогне да се ориентираш при какви обстоятелства се включва перката.
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Термостат на 540i
PeReZ написа:Батман написа:PeReZ написа:DOUBLE TEMPERATURE SWITCH 91/104CEL 1 09/1998 61318360857 $32.46
Хмм..явно при е39 е малко по-различно
аз съм с х5
Re: Термостат на 540i
Честно казано не се бях замислял, но след като писа, реших да го направя.
При БМВ-тата с 4 пинова перка, двете степени на перката се задействат с помощта на такъв Double temperature switch на радиатора или на главата.
Ето как:
А при колите с 3 пинова перка, където вече степените са много повече от 2, DME-то управлява въпросните степени по много по интелигентен начин, следейки не само температурата на антифриза в радиатора и главата, но и няколко други фактора.
И именно заради тази разлика в момента се получи някакво неразбирателство, но признавам си, и аз не се бях замислил, че switch-a, който споменавам, го няма при по-новите БМВ-та.
Ето как е схемата при теб, както и при всяко друго ваносово М62 (както и при всички останали коли с 3 пинова перка):
При БМВ-тата с 4 пинова перка, двете степени на перката се задействат с помощта на такъв Double temperature switch на радиатора или на главата.
Ето как:
А при колите с 3 пинова перка, където вече степените са много повече от 2, DME-то управлява въпросните степени по много по интелигентен начин, следейки не само температурата на антифриза в радиатора и главата, но и няколко други фактора.
И именно заради тази разлика в момента се получи някакво неразбирателство, но признавам си, и аз не се бях замислил, че switch-a, който споменавам, го няма при по-новите БМВ-та.
Ето как е схемата при теб, както и при всяко друго ваносово М62 (както и при всички останали коли с 3 пинова перка):
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Термостат на 540i
Колеги, при мен пак са някакви аномалии и си мисля, че виското ми прави номера.
Докато беше горещо виското тръгваше и от 90-92гр и държах прилични градуси към 90-те
С най-ниския т-стат съм - на 85гр от 840 за без ваноси. От начало докато беше по-горещо времето/топлите дни на октомври, ноември/ дигаше до към 96 и тръгваше виското и така сваляше на 89-90 и вече, ако е 25гр и в задръствания или изкачвания си фучеше виското и държеше между 90 и 95. Като съм имал случаи и на 97-8 още да не е сработило. Като цяло все играе температурата и по някога отцепва виското.
Напоследък забелязвам изостряне на това явление. Може би от по-ниските градуси навън или почва да се допрецаква, но виското тръгва към 98 в града, сваля до 89, отцепва и пак така до 97-8. НО извънградско е още по-кофти - дигам 104-105, като много рядко зацепва и сваля до 90, отцепва и за няма и минута пак съм на 102-103. При тази скорост реално не мога да преценя дали охлаждането става от виското или от някоя степен на клима перката. Това при темп. навън от -5 до +5 и явно изобщо не тръгва да зацепва на извънградско, като намаля или спра и си зацепва, тогава вече се чува ясно, че е виското.
Мисля си че не трябва да е така инертно това виско като ОN OFF,а да зацепва по-плавно и да държи някакви температурни граници.
При вас как са градусите сега на хладно и извънградско най-вече.
Виското дали играе някаква роля при +3гр навън и 110км/ч
Проблемът може ли да бъде в неработеща ел. циркулационна помпа или в лош дебит на водната помпа. Но дори и без допълнителната помпа имам много добро парно и си мисля, че дебитът е добър.
Докато беше горещо виското тръгваше и от 90-92гр и държах прилични градуси към 90-те
С най-ниския т-стат съм - на 85гр от 840 за без ваноси. От начало докато беше по-горещо времето/топлите дни на октомври, ноември/ дигаше до към 96 и тръгваше виското и така сваляше на 89-90 и вече, ако е 25гр и в задръствания или изкачвания си фучеше виското и държеше между 90 и 95. Като съм имал случаи и на 97-8 още да не е сработило. Като цяло все играе температурата и по някога отцепва виското.
Напоследък забелязвам изостряне на това явление. Може би от по-ниските градуси навън или почва да се допрецаква, но виското тръгва към 98 в града, сваля до 89, отцепва и пак така до 97-8. НО извънградско е още по-кофти - дигам 104-105, като много рядко зацепва и сваля до 90, отцепва и за няма и минута пак съм на 102-103. При тази скорост реално не мога да преценя дали охлаждането става от виското или от някоя степен на клима перката. Това при темп. навън от -5 до +5 и явно изобщо не тръгва да зацепва на извънградско, като намаля или спра и си зацепва, тогава вече се чува ясно, че е виското.
Мисля си че не трябва да е така инертно това виско като ОN OFF,а да зацепва по-плавно и да държи някакви температурни граници.
При вас как са градусите сега на хладно и извънградско най-вече.
Виското дали играе някаква роля при +3гр навън и 110км/ч
Проблемът може ли да бъде в неработеща ел. циркулационна помпа или в лош дебит на водната помпа. Но дори и без допълнителната помпа имам много добро парно и си мисля, че дебитът е добър.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Термостат на 540i
Карай си колата и не гледай скритото меню. Каквото трябва да се гледа си е изкарано "явно" на таблото и ако има нещо на което трябва да се обърне внимание започват да мърдат разни стрелки и да светкат ламБи и надписи
Този двигател се чувства перфектно до 108-10 градуса от там мататък му става топло (не горещо), така че с този термостат тези температури няма как да се стигнат освен ако наистина има проблем за който вече има повод за безпокойство.
Този двигател се чувства перфектно до 108-10 градуса от там мататък му става топло (не горещо), така че с този термостат тези температури няма как да се стигнат освен ако наистина има проблем за който вече има повод за безпокойство.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Термостат на 540i
Виското няма особена роля при карането извънградско! Струята въздух от самото движение на колата е много по-голяма от тази,която то може да създаде! То играе роля при охлаждането на място или при движение с ниска скорост в задръстване примерно! То самото "зацепва" плавно,но при определени градуси се усеща по-осезаемо "зацепването" му! "Провери" го с вестник при различите температури за всеки слуай,но търси другаде причината за загряването с висока скорост!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Термостат на 540i
Прави сте за виското няма да е от него. То при тези градуси, ако трябваше виско на магистрално, не знам лятото при 40 колко вискота ще трябват.
Днес си поиграх да гледам маркучите на радиатора. При леко каране до 60км я подгрях до 65гр. Есента при външна 7-8гр. на 65гр ктемп вече се усещаше долния маркуч да стопля/почва да отваря термостата/
Сега е лед. На 85 също беше студен. Покарах с 90-100км и дигнах 103гр. Маркуча пак е студен. Радиатора в горната част и горния маркуч са топли. Като поседя на място или карам градско със светофари стопля и долния и пуска виското. Сваля на 90, отпуска, дига 98 и пак така, но в града. Навън 100-105 което с този 85гр. термостат ми се вижда странно.
Или термостата ми се държи като 105гр. или помпата не прави нужния дебит и понеже т-стата е нов ОЕМ и си хладеше добре есента/чак се притеснявах да не се преохладя зимата/ мисля да го изключа от сметките и да сменя помпата, нищо че имам добро парно. И няма логика ако т-стата не отваря до край в градско и на място да успее виското да свали градуси, които въздуха при 100км да не може. Просто на място помпата насмогва си мисля аз.
На м62 при студен мотор при подаване на газ трябва ли да хвърля струйка вътре в разширителя под капачката. На м50-то си църцори стабилно. Тук ми се стори че има нещо като дупка, но не пуска нищо. Това при 30-40гр вода. По на топло не смея да отварям
Впечатления от марки водни помпи имате ли?
Термостат си купих ОЕМ поради липса на точно такъв алтернативен, но за помпа е абсурд да дам 450лв
Днес си поиграх да гледам маркучите на радиатора. При леко каране до 60км я подгрях до 65гр. Есента при външна 7-8гр. на 65гр ктемп вече се усещаше долния маркуч да стопля/почва да отваря термостата/
Сега е лед. На 85 също беше студен. Покарах с 90-100км и дигнах 103гр. Маркуча пак е студен. Радиатора в горната част и горния маркуч са топли. Като поседя на място или карам градско със светофари стопля и долния и пуска виското. Сваля на 90, отпуска, дига 98 и пак така, но в града. Навън 100-105 което с този 85гр. термостат ми се вижда странно.
Или термостата ми се държи като 105гр. или помпата не прави нужния дебит и понеже т-стата е нов ОЕМ и си хладеше добре есента/чак се притеснявах да не се преохладя зимата/ мисля да го изключа от сметките и да сменя помпата, нищо че имам добро парно. И няма логика ако т-стата не отваря до край в градско и на място да успее виското да свали градуси, които въздуха при 100км да не може. Просто на място помпата насмогва си мисля аз.
На м62 при студен мотор при подаване на газ трябва ли да хвърля струйка вътре в разширителя под капачката. На м50-то си църцори стабилно. Тук ми се стори че има нещо като дупка, но не пуска нищо. Това при 30-40гр вода. По на топло не смея да отварям
Впечатления от марки водни помпи имате ли?
Термостат си купих ОЕМ поради липса на точно такъв алтернативен, но за помпа е абсурд да дам 450лв
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Термостат на 540i
С този студен маркуч на радиатора,повече си мисля за друг радиатор,но нека и други да кажат! В гърловината трябва да "църцори",като повишиш оборотите! Щом имаш добро парно,едва ли е помпата...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Термостат на 540i
При мен не църцори нищо, а ми се вижда че има дупчица там. Пробата я правих при 25-30гр на водата и до 2500-3000 оборота, все пак е студен двигателя и не смея да го цедя повече То и по схема го дават някакво маркучле да ходи от основния радиатор до гърловината там. На м50-ката си църцори от там при даване на газ, но тук цялата схема с казанчета и маркучи е доста по-различна.
Съмнява ме радиатора да прави номера, както и термостата, защото при 102гр спирам и за няма и минута стопля и долния маркуч като градусите не се качват, а дори почват да слизат...тръгва и виското за малко. Едва ли термостата ако се е*ава ще успее да отвори още без покачване на градуси откъм главата. А и преди си отваряше стабилно и при 80гр.
Работата е все едно помпата върти на 500-600оборота без значение от реалните обороти на двигателя или при 3000 тя да е макс на 1000.
В четвъртък я сменям пък каквото сабя покаже.
Съмнява ме радиатора да прави номера, както и термостата, защото при 102гр спирам и за няма и минута стопля и долния маркуч като градусите не се качват, а дори почват да слизат...тръгва и виското за малко. Едва ли термостата ако се е*ава ще успее да отвори още без покачване на градуси откъм главата. А и преди си отваряше стабилно и при 80гр.
Работата е все едно помпата върти на 500-600оборота без значение от реалните обороти на двигателя или при 3000 тя да е макс на 1000.
В четвъртък я сменям пък каквото сабя покаже.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Термостат на 540i
Прав си! Има логика! От кога е на колата тази помпа? Ако не се знае откога е,сменяй я! Нищо,че е скъпа!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Термостат на 540i
С новата пампа е вече в час циркулацията Но пък ще ми липсва бързото загряване. От кратките тестове днес се усеща разликата-хлади си стабилно. Този Gulf version ще излезе че е най-добре за лятото или за постоянна цедка
- Conqueror
- младши ентусиаст
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Термостат на 540i
Момчета някой заигравал ли се е с термошалтера? На климатик пак стигам 105 в жегите, от какъв модел/марка термошалтер мога да намеря да пуска 3та степен най-късно на 95г, мотора е без ваноси.
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Термостат на 540i
Колеги, на какви цени вземахте термостата за 4.0d, който се слага на ваносовия мотор? Намирам на цени около 200 лв, като и оригиналния е толкова. Има ли по-евтини варианти? Заедно с корпуса ли върви зсдължително?
Ако са такива цените със сигурност ще взема ОЕМ.
Ако са такива цените със сигурност ще взема ОЕМ.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Термостат на 540i
156лв Mahle/Behr, вътре беше оригинален.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани