Термостат на 540i
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Термостат на 540i
Omegaart, с кеф ще ти направя един модул.
Вече го започнах твоя, само да му измисля някаква кутия и ще е готов.
Знам, че ще се справиш със свързването, но още по-сигурно би било да ти го навържа аз.
Вече го започнах твоя, само да му измисля някаква кутия и ще е готов.
Знам, че ще се справиш със свързването, но още по-сигурно би било да ти го навържа аз.
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Термостат на 540i
PeReZ написа:... а разлика в разход или вредни емисии съм 99.9% сигурен, че ще бъде пренебрежимо малка, ако въобще има...
15л/100км извънградско с каране както следва: 140 км/час на магистрала на темпомат, 100-110 км/час на друпосочен път, 60 км/час на всяко село и всяка камера.
26л/100км градско София.
24.5л/100км градско Варна.
Средномесечен пробег: 7'000 км
Редно е да се знае как гори тази кола с температура на антифриза 97degC.
За мен тази тема се оказа изключително полезна. При първа възможност ще си закупя нов термостат от официалния представител.
С моето каране разликата в цената с автърмаркет термостата я плащам месечно.
Re: Термостат на 540i
Да, а М5 както работи на още по-ниска температура сигурно харчи 40Л/100 с 80км/ч на магистралата.
Задължително си сложи оригинален термостат, за да си сигурен в термостата си, но по-добре не бързай с генералните изводи, че ще се разочароваш.
Достатъчно хора са споделили впечатления и никой не споменава каквато и да е промяна в разхода, а камо ли осезаема.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ast-longer
http://www.rangerovers.net/forum/6-rang ... 5-deg.html
http://www.rangerovers.net/forum/6-rang ... -4-4i.html
Много сте скептични, колеги. Все едно някой ви кара да си правите нещо по колата. Като си ви харесва на 105 градуса, карайте си така, защо пълним темата.
Задължително си сложи оригинален термостат, за да си сигурен в термостата си, но по-добре не бързай с генералните изводи, че ще се разочароваш.
Достатъчно хора са споделили впечатления и никой не споменава каквато и да е промяна в разхода, а камо ли осезаема.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ast-longer
http://www.rangerovers.net/forum/6-rang ... 5-deg.html
http://www.rangerovers.net/forum/6-rang ... -4-4i.html
Много сте скептични, колеги. Все едно някой ви кара да си правите нещо по колата. Като си ви харесва на 105 градуса, карайте си така, защо пълним темата.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Термостат на 540i
PeReZ написа:Да, а М5 както работи на още по-ниска температура сигурно харчи 40Л/100 с 80км/ч на магистралата...
За сметка на това харчи масло
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Термостат на 540i
Евала! Пътувах много тия дни и не бях влизал, ама много добро развитие на темата
Иначе тия 108-110 градуса много пречат, като се почне от лулите и бобините, и се мине през всички пластмасови и т.н. части!
Водни помпи, радиатори, всичко при 540i TU страда от температурата. При коли с по-ниска работна температура,
тези т.нар. детски болести изчезват! Карайки 2-3000 км. тия дни, дори при 10-12 градуса външна температура,
пак стигах до 110 градуса понякога, та няма как
P.S. Колега PeReZ, колко пари ще искаш за един модул за моята каляска
Иначе тия 108-110 градуса много пречат, като се почне от лулите и бобините, и се мине през всички пластмасови и т.н. части!
Водни помпи, радиатори, всичко при 540i TU страда от температурата. При коли с по-ниска работна температура,
тези т.нар. детски болести изчезват! Карайки 2-3000 км. тия дни, дори при 10-12 градуса външна температура,
пак стигах до 110 градуса понякога, та няма как
P.S. Колега PeReZ, колко пари ще искаш за един модул за моята каляска
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Термостат на 540i
Да ви кажа едно развитие което не предполагате , че може да стане ( и аз не предполагах ).
купувате си 11512248542 и смъквате моментално на 95-97 градуса и то с оригинална БМВ част без модификации , но трябваше да го намеря в чуждите форуми.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... works-well
11531745476 - без ванос
11512248542 - с ванос
купувате си 11512248542 и смъквате моментално на 95-97 градуса и то с оригинална БМВ част без модификации , но трябваше да го намеря в чуждите форуми.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... works-well
11531745476 - без ванос
11512248542 - с ванос
Re: Термостат на 540i
Това е най-доброто и сигурно решение, Omegaart, благодарим за линка. Със сигурност следващия термостат, който слагам, ще е такъв.
Засега искам да споделя, че за 1500км, които изминах на 95 градуса, не виждам абсолютно никакви негативни ефекти. Не усещам разлика в разхода.
Засега искам да споделя, че за 1500км, които изминах на 95 градуса, не виждам абсолютно никакви негативни ефекти. Не усещам разлика в разхода.
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Термостат на 540i
PeReZ написа:Това е най-доброто и сигурно решение, Omegaart, благодарим за линка. Със сигурност следващия термостат, който слагам, ще е такъв.
Засега искам да споделя, че за 1500км, които изминах на 95 градуса, не виждам абсолютно никакви негативни ефекти. Не усещам разлика в разхода.
Има , ще я усетиш.
Общо взето дигало около 1лт до максимум 2лт разхода , тази модификация и в американските форуми това са писали , но тия 1-2 лт се избиват с евентуалните главоболия дето може получиш покрай високата температура.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Термостат на 540i
omegaart написа:PeReZ написа:Това е най-доброто и сигурно решение, Omegaart, благодарим за линка. Със сигурност следващия термостат, който слагам, ще е такъв.
Засега искам да споделя, че за 1500км, които изминах на 95 градуса, не виждам абсолютно никакви негативни ефекти. Не усещам разлика в разхода.
Има , ще я усетиш.
Общо взето дигало около 1лт до максимум 2лт разхода , тази модификация и в американските форуми това са писали , но тия 1-2 лт се избиват с евентуалните главоболия дето може получиш покрай високата температура.
А за износването има ли статистика?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Термостат на 540i
Nickelback написа:
А за износването има ли статистика?
Че кой е карал от чисто нов до поне 150к км на 95*, че да каже за износването
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Термостат на 540i
mad_presley написа:Nickelback написа:
А за износването има ли статистика?
Че кой е карал от чисто нов до поне 150к км на 95*, че да каже за износването
Не бре, чудно ми какво се случва с алу/никасила и сегменти при 2 литра повишен разход (от що ли...) Чудя се що си правите експерименти с работната температура, не друго
Последна промяна Nickelback на 17 Окт 2015, 23:00, променена общо 1 път
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Термостат на 540i
Xaxa! Мислих да мълча, ама като почнахте офтопика да споделя и аз:
Значи: при повишен разход от 2л/100км при 7'000 км/месец на газ на мен ми струва 140лв/месец повече разход. За 6 месеца това е 840лв.
Въпросът ми е: някой дал ли е повече от 840 лв за последните 6 месеца за ремонти причинени от високата температура? А!?
Пак ще апелирам, Колеги: не си барайте колите от фабричните настройки!
Значи: при повишен разход от 2л/100км при 7'000 км/месец на газ на мен ми струва 140лв/месец повече разход. За 6 месеца това е 840лв.
Въпросът ми е: някой дал ли е повече от 840 лв за последните 6 месеца за ремонти причинени от високата температура? А!?
Пак ще апелирам, Колеги: не си барайте колите от фабричните настройки!
Re: Термостат на 540i
Това за 2-та литра разлика го е написал някой психически неуравновесен човек.
Ако с такава промяна на температурата се оказваше такова влияние на разхода, всяко БМВ щеше да работи на тези градуси, а и на по-високи, те не са трудни или скъпи за постигане. Всички цитирате и говорите за някакви 2 литра, но къде са доказателствата за тази глупост?
Вие забравяте и факта, че има БМВ-та с М62, които фабрично работят на 95 градуса - BMW 840i.
Навсякъде, където има описана разлика в разхода им, тя е в полза на 840i, т.е. 105-градусовото 540i не е с 2 литра по-икономично и неизносващо се.
https://bg.wikipedia.org/wiki/BMW_8#cite_note-8
http://automobilio.info/en/BMW/5er/5er- ... 286AG/6802
Изобщо не съм искал да защитавам побългаряването или преправянето на подобна система, но при толкова много глупости, написани в темата, не се сдържах и вече съжалявам, че изобщо писах каквото и да било, взимам си поука.
Ако с такава промяна на температурата се оказваше такова влияние на разхода, всяко БМВ щеше да работи на тези градуси, а и на по-високи, те не са трудни или скъпи за постигане. Всички цитирате и говорите за някакви 2 литра, но къде са доказателствата за тази глупост?
Вие забравяте и факта, че има БМВ-та с М62, които фабрично работят на 95 градуса - BMW 840i.
Навсякъде, където има описана разлика в разхода им, тя е в полза на 840i, т.е. 105-градусовото 540i не е с 2 литра по-икономично и неизносващо се.
https://bg.wikipedia.org/wiki/BMW_8#cite_note-8
http://automobilio.info/en/BMW/5er/5er- ... 286AG/6802
Изобщо не съм искал да защитавам побългаряването или преправянето на подобна система, но при толкова много глупости, написани в темата, не се сдържах и вече съжалявам, че изобщо писах каквото и да било, взимам си поука.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Термостат на 540i
PeReZ написа:Изобщо не съм искал да защитавам побългаряването или преправянето на подобна система, но при толкова много глупости, написани в темата, не се сдържах и вече съжалявам, че изобщо писах каквото и да било, взимам си поука.
Аз ти се чудя, как все още имаш търпение да обясняваш
Това за повишен разход са пълни глупости. Не бъркайте студения старт до момента на загряване с по-ниска работна температура, защото двете няма абсолютно нищо общо. Високата работна температура на M62 е единствено и само с цел достигане на еко нормите, което не означава нисък разход. За това и TU моторите имат "прахосмукачка", която при студен старт обдухва катализаторите.
То по ваща логика, аз да взема да си направя една 540-ка да работи на 190*С, че да ми гори 5/100
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Термостат на 540i
Е, па нАправи си колата да работи на 25 градуса, нема ти се износи нищо, ще си я караш вечно без да влезеш в сервиза
Най-голямата глупост тук е, че нещо по въпросния агрегат се износва заради по-високата му работна температура.
Износват се абсолютно същите елементи като на елементарното М50, за същия пробег, по същата причина, за същото време и прочие.
Моето М62 беше доволно амортизирано (mad_presley го е виждал) и всичко, което смених, съм го сменял и на М50. Същото обслужване са правили мои приятели с М52, М54, М60... всички дето са пластмаси
Ако искаш само да караш без да поддържаш, вземи си М20
Апропо, на М50 след само 100'000 км се наложи пак да сменя водна помпа. Егаааати жегата под капака, направо портите на ада За другите елементи да не говорим
Колкото повече поддържаш двигателя към заводските настройки, толкова повече ще изкара.
Най-голямата глупост тук е, че нещо по въпросния агрегат се износва заради по-високата му работна температура.
Износват се абсолютно същите елементи като на елементарното М50, за същия пробег, по същата причина, за същото време и прочие.
Моето М62 беше доволно амортизирано (mad_presley го е виждал) и всичко, което смених, съм го сменял и на М50. Същото обслужване са правили мои приятели с М52, М54, М60... всички дето са пластмаси
Ако искаш само да караш без да поддържаш, вземи си М20
Апропо, на М50 след само 100'000 км се наложи пак да сменя водна помпа. Егаааати жегата под капака, направо портите на ада За другите елементи да не говорим
Колкото повече поддържаш двигателя към заводските настройки, толкова повече ще изкара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани