Термостат на 540i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Термостат на 540i

Мнение от Митко Стоянов » 26 Сеп 2017, 19:43

Термостат от 40d без каквито и да било проблеми става на 44 без ваноси. Използва се само патрона, който е 1:1 с оригиналния (като изключим кабелите за подгрева) , мушка се в корпуса на оригиналния като 5 лева в гъдулка и работата заспива. Температурата в най-големите жеги не минава 96-7°С. Веднъж стигна 100, но беше брутално задръстване на магистралата, почти всички коли наоколо бяха на климатик и температурата беше много над нормалната.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Термостат на 540i

Мнение от omegaart » 27 Сеп 2017, 7:44

Митко Стоянов написа:Термостат от 40d без каквито и да било проблеми става на 44 без ваноси. Използва се само патрона, който е 1:1 с оригиналния (като изключим кабелите за подгрева) , мушка се в корпуса на оригиналния като 5 лева в гъдулка и работата заспива. Температурата в най-големите жеги не минава 96-7°С. Веднъж стигна 100, но беше брутално задръстване на магистралата, почти всички коли наоколо бяха на климатик и температурата беше много над нормалната.


При мен не стана , така че не бъди толкова сигурен. Има разлика с няколко милиметра принципно и единия болт не може да се завие без да се ушири малко едното ухо :)

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Термостат на 540i

Мнение от Митко Стоянов » 27 Сеп 2017, 8:49

Колега, четеш между редовете, писах, че се използва само патрона, а не цялото тяло... Откопчава се от тялото и се сменя. Няма как да не съм сигурен, защото така карам 20к км и лично аз съм правил интервенцията.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 27 Сеп 2017, 21:16

От днес и аз съм с редукция на градусите :D
11531742964 от 840ци за м62 без вануси на 85градуса.
Едно към едно с оригиналния само дето е без електрониката.
Държи 88-90 градуса в движение, а докато я обезвъздушавахме на място стигна 93. Тестовете продължават
За сега няма ядове с откачената букса, но може да помисля и за резистор.
Само плюсове, единствения минус е цената.

Conqueror моя го поръчах в елиткар и за 7-8дена дойде :yes:

между другото дочух идея за побългаряване с пробиване на дупка към 3мм и така свалял градусите, но ще загрява една идея по-бавно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 28 Сеп 2017, 16:07

Днес забелязах нещо странно. В движение си държи 88-90градуса, но я бях оставил да работи на място към 10-15мин. без клима и без парно и стигнахме 97-99градуса, а навън си е хладно. Забелязах че виското се върти вяло и го спрях лесно с ръка. Климатичната перка не се въртеше /тя сигурно е над 105градуса/ Термостате напълно отворил-двата дебели маркуча на радиатора са еднакво горещи. В движение си ги сваля градусите. Парното е мн. добро, мисля няма начин да е останал някъде въздух.
Та в тази връзка ме интересува на колко градуса трябва да зацепи виското и на колко климатичната перка?
За мен клони към виско ситуацията, иначе лятото по задръствания пак ще качва над 100 докато стартира климатичната перка.
С капачка на 1,4 съм и маркучите са осезаемо по-меки от преди дано това не влияе негативно на температурата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Термостат на 540i

Мнение от PeReZ » 28 Сеп 2017, 23:29

Колега, той термостатът отваея на 105. Би било странно да включва перка преди това, камо ли климатичната. М62 фабрично работи между 105 и 110 градуса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 28 Сеп 2017, 23:34

Прав си, че е така, иначе нямаше да държи над 100градуса с оригиналния. Просто си мислех, че с 85градусовия т-стат няма да качвам над 95 градуса, но в задръствания и на място явно ще качва и над 100 докато не пусне виското или климатичната перка.
Дали не може да се измисли някакъв трик да задейства климатичната по-рано?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Термостат на 540i

Мнение от PeReZ » 28 Сеп 2017, 23:38

Съжалявам, не прочетох, че си с друг термостат, извинявай, прочетох само последното ти мнение. Аз съм с 88 градусов и досега над 98 на борд не съм виждал. С нов радиатор и водна помпа съм, но предполагам и ти си проверил тези дреболии.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 28 Сеп 2017, 23:59

От колко градуса трябва да почне да стяга виското, предполагам става постепенно.
Климатичната ще е над 105 и не се ли финтира нещо няма да е много от полза освен когато работи климата де :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Термостат на 540i

Мнение от PeReZ » 29 Сеп 2017, 0:13

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1534
Виско - 92градуса

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0105
Климатична перка - 104 градуса.

Но е добре да обърнем внимание, че има разлика между температурата в датчика на радиатора и тази на датчика за темп. на таблото и мотора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 05 Окт 2017, 15:13

Една седмица не съм забелязвал качване над 90гр. дори на място.
Качването преди си го обяснявам от части с не добро обезвъздушаване-долях на два пъти по стотина грама, а може би и това, че тогава беше с вдигнат капак и вероятно по-малко жега стига до виското нз.
Сега държа 84-89градуса в града и извън и на място и с ръчкане. Виското сега си зацепва и на 85-86 по борд.
Днес при планинско спускане от 7-8км на трета и четвърта без газ и с пуснат климатик започнах да свалям от 86 до 72гр. :kuku:
При тези условия затварянето на термостата не знам дали е достатъчно да задържи темп. Все пак и клима перката духа и въздушната струя, а и времено съм без кората под двиг.
От другата страна на прохода слизах без клима и не мръдна повече от 3-4гр. затова си мисля че перката на климата и изобщо климатика оказва влияние.
Взех да се притеснявам да не я преохладя вече тази кола :mhihi: До колко градуса компа обогатява сместа?
Стрелката не е мърдала от средата никога. Загрява бързо след студени стартове(както и с оригиналния термостат)

Някой да е тествал при спускания какво се случва с температурата?

Едит от днес често слизам и на 80-83гр като при това виското си фучи. Май виското не е в ред. :bang:
Дали са му много ниски тези градуси. То така или борда трябва да показва по малко или термостата да не е баш на 85, а някъде около 80

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 12 Окт 2017, 7:37

Колеги, вече имам сериозни притеснения дали новия оригинален 85гр. термостат от 840 затваря добре.
Мисля не е нормално при 60гр ктмп долния маркуч на радиатора да е топъл. На 72гр и спускане от 500м на 4-та без газ да падна на 66гр
Когато достигне 80гр и проверя радиатора вече е целия горещ и долния маркуч също. Докато стигне 85 и след малко вече тръгва виското.
Със стария на 105гр сякаш по- бързо стигаше 80гр.
Сега ми трябват 5-6км градско с ниска скорост.
Дано да може някаква рекламация да направя :banghead:
Можете ли да проверите при 60-70гр дали при вас е топъл радиатора и долния маркуч.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Термостат на 540i

Мнение от PeReZ » 12 Окт 2017, 8:11

Да, определено не е нормално. Скапана работа, дано оправите проблема. Ей сега след малко ще пробвам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 12 Окт 2017, 10:18

Разпъват ми разни локуми, че като е за Персииския залив сигурно имал по-голям дебит, отварял по-рано, а на 85 отворен на макс, ама от 40-50гр да отваря е лудост дори за Залива.
Вероятността оригинален термостат да е неизправен била 0.01% :mhihi: Баси каръщината
Капачката на 1,5бара мисля не може да оказва влияние в случая.


Пресен ъпдейт от централата на БМВ.
Този термостат Gulf version/за арабите/ започва да отваря на 60гр. Точно такива са и моите наблюдения. До 60 мн. бързо стопля, после до 80 още поне толкова. Оригиналния/105гр/ е така до 80, от там по-бавно качваше.
На 85 е напълно отворил, но с доста по-голям дебит. Също така пружината му била някаква по-натегната и затварянето ставало по-бавно, както при мен се проявява при планински спускания.
При арабеските осмаците стопляли мигновенно и затова така бил направен.
Мисля да пробвам 2 баровата капачка как ще влияе на тази пружина :mhihi:
Не случайно е за хот климат. Да си правят сметка ентусиастите като мен решили да го слагат, че зимата ще е по-зле и разхода неминуемо ще се качи.
Явно сега като застудя сутрините и късно вечер и затова взе да ми прави впечатление. Преди хич не се усещаше и лятото ще е супер.

Има и опция датчика ми да не мери много точно, поне 5градуса надолу. Дори с оригиналния т-стат рядко виждах 105-6гр. По скоро беше към 98-100.
Замерваха ми с лазерен термометър маркучите и горния беше 80гр, при показание ктмп 80. Датчика не е ли на главата и да трябва да е по-топло там.
А виското на 83-4 изфучава замалко и така държа 83-88гр
Засега мисля да не се филмирам повече и да му дам картбланш известно време, че много ме кефи как върви на 85гр в ссравнение с 105 преди. В големия студ ако е зле ще мятам 105гр. а лятото пак този.
Обмислям и да откача виското или Balcans version 1/3 от радиатора с картон :mhihi:

До колко градуса компа обогатява сместа т.нар. open loop?
На колко градуса ктемп по борда чувате виското да зацепи за първи път, макар и за кратко?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Термостат на 540i

Мнение от Hristo » 14 Ное 2017, 21:41

От няколко дена съм с кора под мотора и има чувствителна разлика в загряването на мотора :lalala: 4-5км градско в ненатоварен трафик и съм на 85-89гр, а до 60-63 стига за километър и минута работа на място докато я изкарам и потегля. Може и термостата да се е напаснал нещо :mhihi: За сега и разхода не е фрапантен :mhihi:
Тази зима ще я изтъркалям с този т-стат. Ще пиша отзиви и от големия студ.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook