Каре на кормилния прът

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 16.03.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: делтапланер

Каре на кормилния прът

Мнение от ss_sto » 13 Сеп 2015, 21:52

Колеги, имам едно много неприятно тракане (при неравности), което според мен е от карето на кормилния прът. Някой знае ли дали се сменя и ако се сменя, как става? Благодаря предварително на отзовалите се!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от stenlipk » 13 Сеп 2015, 22:21

Рейка предполагам и при мен е същото...Аз имам и странния проблем като карам по голям дъжд и хвърлям яко вода започва да ми чука нещо по кормилния път :D :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от meha » 14 Сеп 2015, 9:31

Долен кормилен вал,или по-точно трака карато преди рейката .Има го като отделна части и се сменя.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: по света и у нас..
Пол: Мъж
Кара: към мечтите си..

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от shneider » 14 Сеп 2015, 10:25

meha написа:Долен кормилен вал,или по-точно трака карато преди рейката .Има го като отделна части и се сменя.


Колега може ли на схема нагледно?

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от zAcK » 14 Сеп 2015, 11:32

Според мен си прав и не е от рейката. Всеки рейка, та рейка :mhihi: Сменя се много лесно, както се сменя каре :mhihi:
Ти сигурно си го проверил? Хваща се кормилния прът, малко усилие и веднага се усеща, дали карето е проблем?

ss_sto написа:Колеги, имам едно много неприятно тракане (при неравности), което според мен е от карето на кормилния прът.
Някой знае ли дали се сменя и ако се сменя, как става? Благодаря предварително на отзовалите се!



И при мен на двайксата беше от това каре! И да си призная, при повечето Е39-ки е от него! Не от рейката :mhihi:

Сменя се лесно и най-добре да му вземеш размерите, стандартно е, и да си купиш само карето!
Аз така направих! Ще ти излезе 10-15 лева! Иначе от BMW се продава това цялото на снимката и илиза около 500 лева :mhihi:
Втора употреба ако вземаш, гледай да е от кола със същото регулиране на волана и т.н., щото са различни!!! :bchug:

Изображение
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от bohcho » 15 Сеп 2015, 20:08

И на мен ми трака , и аз искам да го сменя. От къде може да се вземе само карето ?

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от VSDriver » 27 Мар 2016, 22:58

Някой може ли да каже как се сваля кормилния прът - този от снимката? След като махнах болта, които стяга шлиците преди карето за рейката, пръта не помръдва на никъде. Моля някой, който го е свалял да сподели каква е технологията :)

zAcK написа:Изображение
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от dreadx » 29 Мар 2016, 0:36

Ами май трябва да се напъха някакъв клин -- за да се разтворят малко шлиците. Или нещо с подобна дебелина, което да може да влезе в процепа.

Ако опиташ със щанга да напънеш настрани процепа, ще завъртиш целия прът. (всъщност не съм пробвал да държа "контра" на карето с тръбен ключ, може и да става.) Но най-добре е точно клин, който с леко почукване да се вкара с процепа. Аз го разтварях с някакъв гаечен ключ, вкаран настрани.

bohcho сигурно вече си е намерил само каре (+), ама да спомена, че в повечето магазини за авто-части май имат - вероятно едни и същи китайски.

Водят се на размер - диаметъра на чашките и дължината на кръста с чашките, например 15х40. Някои карета са с две по две чашки различни.

Аз си купих от Спринт-ИД (представителите на AS-Metal) за 10 лв. И пак ми дадоха някакво китайско, ама е добро де.

* колко да е добро - на моята понеже е отвън и се мокри от локвите, та го увих с найлоново пликче от хляб, привързано с.. тел. :)
Предишното ми каре беше същото, пак от там - не изкара и 2 години. Но ако не се мокри, няма проблем.

Има и по-фирмени, по-водоустойчиви, ама не ми се търсеше -- много се дразня да обикалям по магазините и някакви да ми се правят на интересни.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 27.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525tds 96' M51

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от VSDriver » 29 Мар 2016, 22:22

dreadx, благодаря за отговора. Тези дни ще опитам да го поразширя с някакъв клин или отвертка и ще пиша дали е станало.
А как можеш да смениш само карето? На преса ли слагаш чашките, как се избива старото?
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от dreadx » 30 Мар 2016, 0:47

ха, имало някаква гъзарийка, специално за тази работа - скоба: https://www.youtube.com/watch?v=LCwPI7g79v0

Чашките влизат плътно, с нормален допуск за лагери, не чак на преса.

"човките", дето се виждат на снимката са запресовани, за да фиксират чашките на местата им. Трябва да се разпробият с нещо, да се отстранят по някакъв начин. Май ги пилих и с "дремел". После изчуках карето в едната посока, докато се показа чашката - хванах я с нещо и да я издърпах.

Монтажът е в обратния ред - слагаш карето и вкарваш отвън чашките. Вътре има едни цилиндърчета (иглени лагери) които се държат в чашките от греста и при сглобяването на карето няма да изпопадат.

Гледай да центрираш карето приблизително в средата -- не чак супер-прецизно, но до колкото е възможно на око.

По принцип няма голямо странично усилие, което да се опитва да извади чашките от местата им. Мислех си даже да ги фиксирам с болтчета, за да е разглобяемо, както е на карето в това видео: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4fF33m7N8

Обаче ме домързя да пробивам и да режа резба, затова дадох на един приятел да ги фиксира с по 3-4 капки с телоподаващото.

Оригинално са запресовани с онези "човки" защото не е правилно лагерите да се нагряват - за да не се деформират, да не изгори вътре греста и т.н.

Но ако е само с по една капка на 3-4 места и се действа бързо, като се оставя да изстине, това не е голям проблем. Въпреки, че никой производител няма да ги сглоби по този начин, много хора така си ги правят.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от georgi_1986 » 08 Авг 2018, 16:16

Колеги, долу е ясно как става махането на карето към рейката, а по-нагоре как се освобождава? Маха ли се волана или няма нужда, каква е процедурата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от Ivo.Ganchew » 08 Авг 2018, 16:28

georgi_1986 написа:Колеги, долу е ясно как става махането на карето към рейката, а по-нагоре как се освобождава? Маха ли се волана или няма нужда, каква е процедурата?

Разколачваш долу над педалите и ще видиш от къде минава кормилният прът от купето към двигателният отсек. Има там от къде да се развие и извади. Първо освобождаваш от рейката и после издърпваш към купето. Малко е кофти ама се случват работите :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Много коли
Мечтае да кара: M4

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от kiky_7 » 28 Авг 2018, 18:01

А някаква идея как се сменя самото кръстато каренце вътре, търсих в интернет и нищо не намерих...
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от Dyakov » 29 Авг 2018, 8:45


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Каре на кормилния прът

Мнение от georgi_1986 » 02 Сеп 2018, 18:14

Колеги, как махате пръта от към рейката? Днес се опитах, но не успях. На ръка не може да се издърпа, трябва на канал според мен че от горе е труден достапа. Опитах да разширя шлиците, но има пластмаса в процепа.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook