Каре на кормилния прът
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ss_sto
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 16.03.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: делтапланер
Каре на кормилния прът
Колеги, имам едно много неприятно тракане (при неравности), което според мен е от карето на кормилния прът. Някой знае ли дали се сменя и ако се сменя, как става? Благодаря предварително на отзовалите се!
- stenlipk
- младши ентусиаст
- Мнения: 304
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Каре на кормилния прът
Рейка предполагам и при мен е същото...Аз имам и странния проблем като карам по голям дъжд и хвърлям яко вода започва да ми чука нещо по кормилния път
Re: Каре на кормилния прът
Долен кормилен вал,или по-точно трака карато преди рейката .Има го като отделна части и се сменя.
- shneider
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: по света и у нас..
- Пол: Мъж
- Кара: към мечтите си..
Re: Каре на кормилния прът
meha написа:Долен кормилен вал,или по-точно трака карато преди рейката .Има го като отделна части и се сменя.
Колега може ли на схема нагледно?
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Каре на кормилния прът
Според мен си прав и не е от рейката. Всеки рейка, та рейка Сменя се много лесно, както се сменя каре
Ти сигурно си го проверил? Хваща се кормилния прът, малко усилие и веднага се усеща, дали карето е проблем?
И при мен на двайксата беше от това каре! И да си призная, при повечето Е39-ки е от него! Не от рейката
Сменя се лесно и най-добре да му вземеш размерите, стандартно е, и да си купиш само карето!
Аз така направих! Ще ти излезе 10-15 лева! Иначе от BMW се продава това цялото на снимката и илиза около 500 лева
Втора употреба ако вземаш, гледай да е от кола със същото регулиране на волана и т.н., щото са различни!!!
Ти сигурно си го проверил? Хваща се кормилния прът, малко усилие и веднага се усеща, дали карето е проблем?
ss_sto написа:Колеги, имам едно много неприятно тракане (при неравности), което според мен е от карето на кормилния прът.
Някой знае ли дали се сменя и ако се сменя, как става? Благодаря предварително на отзовалите се!
И при мен на двайксата беше от това каре! И да си призная, при повечето Е39-ки е от него! Не от рейката
Сменя се лесно и най-добре да му вземеш размерите, стандартно е, и да си купиш само карето!
Аз така направих! Ще ти излезе 10-15 лева! Иначе от BMW се продава това цялото на снимката и илиза около 500 лева
Втора употреба ако вземаш, гледай да е от кола със същото регулиране на волана и т.н., щото са различни!!!
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- bohcho
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 26.03.2012
- Местоположение: Tryavna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
- Детайли за колата: ебати бавареца :)
Re: Каре на кормилния прът
И на мен ми трака , и аз искам да го сменя. От къде може да се вземе само карето ?
- VSDriver
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 27.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525tds 96' M51
Re: Каре на кормилния прът
Някой може ли да каже как се сваля кормилния прът - този от снимката? След като махнах болта, които стяга шлиците преди карето за рейката, пръта не помръдва на никъде. Моля някой, който го е свалял да сподели каква е технологията
zAcK написа:
BMW POWER
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Каре на кормилния прът
Ами май трябва да се напъха някакъв клин -- за да се разтворят малко шлиците. Или нещо с подобна дебелина, което да може да влезе в процепа.
Ако опиташ със щанга да напънеш настрани процепа, ще завъртиш целия прът. (всъщност не съм пробвал да държа "контра" на карето с тръбен ключ, може и да става.) Но най-добре е точно клин, който с леко почукване да се вкара с процепа. Аз го разтварях с някакъв гаечен ключ, вкаран настрани.
bohcho сигурно вече си е намерил само каре (+), ама да спомена, че в повечето магазини за авто-части май имат - вероятно едни и същи китайски.
Водят се на размер - диаметъра на чашките и дължината на кръста с чашките, например 15х40. Някои карета са с две по две чашки различни.
Аз си купих от Спринт-ИД (представителите на AS-Metal) за 10 лв. И пак ми дадоха някакво китайско, ама е добро де.
* колко да е добро - на моята понеже е отвън и се мокри от локвите, та го увих с найлоново пликче от хляб, привързано с.. тел. :)
Предишното ми каре беше същото, пак от там - не изкара и 2 години. Но ако не се мокри, няма проблем.
Има и по-фирмени, по-водоустойчиви, ама не ми се търсеше -- много се дразня да обикалям по магазините и някакви да ми се правят на интересни.
Ако опиташ със щанга да напънеш настрани процепа, ще завъртиш целия прът. (всъщност не съм пробвал да държа "контра" на карето с тръбен ключ, може и да става.) Но най-добре е точно клин, който с леко почукване да се вкара с процепа. Аз го разтварях с някакъв гаечен ключ, вкаран настрани.
bohcho сигурно вече си е намерил само каре (+), ама да спомена, че в повечето магазини за авто-части май имат - вероятно едни и същи китайски.
Водят се на размер - диаметъра на чашките и дължината на кръста с чашките, например 15х40. Някои карета са с две по две чашки различни.
Аз си купих от Спринт-ИД (представителите на AS-Metal) за 10 лв. И пак ми дадоха някакво китайско, ама е добро де.
* колко да е добро - на моята понеже е отвън и се мокри от локвите, та го увих с найлоново пликче от хляб, привързано с.. тел. :)
Предишното ми каре беше същото, пак от там - не изкара и 2 години. Но ако не се мокри, няма проблем.
Има и по-фирмени, по-водоустойчиви, ама не ми се търсеше -- много се дразня да обикалям по магазините и някакви да ми се правят на интересни.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- VSDriver
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 27.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525tds 96' M51
Re: Каре на кормилния прът
dreadx, благодаря за отговора. Тези дни ще опитам да го поразширя с някакъв клин или отвертка и ще пиша дали е станало.
А как можеш да смениш само карето? На преса ли слагаш чашките, как се избива старото?
А как можеш да смениш само карето? На преса ли слагаш чашките, как се избива старото?
BMW POWER
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Каре на кормилния прът
ха, имало някаква гъзарийка, специално за тази работа - скоба: https://www.youtube.com/watch?v=LCwPI7g79v0
Чашките влизат плътно, с нормален допуск за лагери, не чак на преса.
"човките", дето се виждат на снимката са запресовани, за да фиксират чашките на местата им. Трябва да се разпробият с нещо, да се отстранят по някакъв начин. Май ги пилих и с "дремел". После изчуках карето в едната посока, докато се показа чашката - хванах я с нещо и да я издърпах.
Монтажът е в обратния ред - слагаш карето и вкарваш отвън чашките. Вътре има едни цилиндърчета (иглени лагери) които се държат в чашките от греста и при сглобяването на карето няма да изпопадат.
Гледай да центрираш карето приблизително в средата -- не чак супер-прецизно, но до колкото е възможно на око.
По принцип няма голямо странично усилие, което да се опитва да извади чашките от местата им. Мислех си даже да ги фиксирам с болтчета, за да е разглобяемо, както е на карето в това видео: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4fF33m7N8
Обаче ме домързя да пробивам и да режа резба, затова дадох на един приятел да ги фиксира с по 3-4 капки с телоподаващото.
Оригинално са запресовани с онези "човки" защото не е правилно лагерите да се нагряват - за да не се деформират, да не изгори вътре греста и т.н.
Но ако е само с по една капка на 3-4 места и се действа бързо, като се оставя да изстине, това не е голям проблем. Въпреки, че никой производител няма да ги сглоби по този начин, много хора така си ги правят.
Чашките влизат плътно, с нормален допуск за лагери, не чак на преса.
"човките", дето се виждат на снимката са запресовани, за да фиксират чашките на местата им. Трябва да се разпробият с нещо, да се отстранят по някакъв начин. Май ги пилих и с "дремел". После изчуках карето в едната посока, докато се показа чашката - хванах я с нещо и да я издърпах.
Монтажът е в обратния ред - слагаш карето и вкарваш отвън чашките. Вътре има едни цилиндърчета (иглени лагери) които се държат в чашките от греста и при сглобяването на карето няма да изпопадат.
Гледай да центрираш карето приблизително в средата -- не чак супер-прецизно, но до колкото е възможно на око.
По принцип няма голямо странично усилие, което да се опитва да извади чашките от местата им. Мислех си даже да ги фиксирам с болтчета, за да е разглобяемо, както е на карето в това видео: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4fF33m7N8
Обаче ме домързя да пробивам и да режа резба, затова дадох на един приятел да ги фиксира с по 3-4 капки с телоподаващото.
Оригинално са запресовани с онези "човки" защото не е правилно лагерите да се нагряват - за да не се деформират, да не изгори вътре греста и т.н.
Но ако е само с по една капка на 3-4 места и се действа бързо, като се оставя да изстине, това не е голям проблем. Въпреки, че никой производител няма да ги сглоби по този начин, много хора така си ги правят.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Каре на кормилния прът
Колеги, долу е ясно как става махането на карето към рейката, а по-нагоре как се освобождава? Маха ли се волана или няма нужда, каква е процедурата?
- Ivo.Ganchew
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring
Re: Каре на кормилния прът
georgi_1986 написа:Колеги, долу е ясно как става махането на карето към рейката, а по-нагоре как се освобождава? Маха ли се волана или няма нужда, каква е процедурата?
Разколачваш долу над педалите и ще видиш от къде минава кормилният прът от купето към двигателният отсек. Има там от къде да се развие и извади. Първо освобождаваш от рейката и после издърпваш към купето. Малко е кофти ама се случват работите
- kiky_7
- младши ентусиаст
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Каре на кормилния прът
А някаква идея как се сменя самото кръстато каренце вътре, търсих в интернет и нищо не намерих...
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Каре на кормилния прът
Ето няколко варианта с картинки: https://www.drive2.ru/l/3454110/ https://www.drive2.ru/l/6353722/ https://www.youtube.com/watch?v=XBiO1A9r-j4.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Каре на кормилния прът
Колеги, как махате пръта от към рейката? Днес се опитах, но не успях. На ръка не може да се издърпа, трябва на канал според мен че от горе е труден достапа. Опитах да разширя шлиците, но има пластмаса в процепа.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани