Поведение на диса клапа
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- batzman
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 23.03.2015
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Мечтае да кара: дълги години със здраве...
Поведение на диса клапа
Здравейте,
Преди да ме разкритикува някой форумен еснаф, ще кажа, че ползвах търсачката без видим успех.
Та на въпроса:
Става дума за Е39 09.98, м52б25, като ми беше казано, че дисата не работи. Попрочетох по въпроса из мрежата, измерих соленоида, проверих мембраната, но всичко изглежда наред. Все пак купих една диса на втора ръка, като пак и проверих мембраната и соленоида, но като я сложих при запалване пак не се затваря. Махнах буксата и я измерих на работещ двигател -дава 13,8 волта, което ще рече че соленоида е захранен. Интересното е че като дам газ тези 13,8 волта не изчезват дори над 5000 оборота, а четох някъде че на 3750 трябва дме- то да ги отреже за да се затвори соленоида и да се отвори клапата.
Въпросът ми е какво трябва да е нормалното поведение на дисата?
Доколкото разбрах, трябва да е нормално отворена, като запали двигателя и се подточи соленоида, трябва да се затвори и да остане така до 3750 оборота, където соленоида да се обезточи и клапата да се отвори пак.
В моя случай и двете клапи не се затварят изобщо след запалвне, нито в последствие при повишаване на оборотите. При положение, че има захранване на соленоида, мембраните са здрави и на двете клапи соленоидите показват 45 ома, какво друго може да не е наред?
Преди да ме разкритикува някой форумен еснаф, ще кажа, че ползвах търсачката без видим успех.
Та на въпроса:
Става дума за Е39 09.98, м52б25, като ми беше казано, че дисата не работи. Попрочетох по въпроса из мрежата, измерих соленоида, проверих мембраната, но всичко изглежда наред. Все пак купих една диса на втора ръка, като пак и проверих мембраната и соленоида, но като я сложих при запалване пак не се затваря. Махнах буксата и я измерих на работещ двигател -дава 13,8 волта, което ще рече че соленоида е захранен. Интересното е че като дам газ тези 13,8 волта не изчезват дори над 5000 оборота, а четох някъде че на 3750 трябва дме- то да ги отреже за да се затвори соленоида и да се отвори клапата.
Въпросът ми е какво трябва да е нормалното поведение на дисата?
Доколкото разбрах, трябва да е нормално отворена, като запали двигателя и се подточи соленоида, трябва да се затвори и да остане така до 3750 оборота, където соленоида да се обезточи и клапата да се отвори пак.
В моя случай и двете клапи не се затварят изобщо след запалвне, нито в последствие при повишаване на оборотите. При положение, че има захранване на соленоида, мембраните са здрави и на двете клапи соленоидите показват 45 ома, какво друго може да не е наред?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Поведение на диса клапа
Колега, правилно си разбрал как функционира DISA- клапата.
Най-вероятната причина е въпреки, че ти се струва, че няма проблем във вакумната част, от някъде има утечка. Трябва да вземеш клапа, която да видиш, че работи на другият двигател. Има и един сравнително надежден начин за тестване- на една от страните на кутията на мембраната има един отвор- около1-2мм, затваряш клапата и я задържаш, запушваш добре отвора с пръст и отпускаш клапата- ако вакумната част е наред, клапата не трябва да се върне в изходна позиция, предполагам няма да имаш проблем да си обясниш защо.
Въпросът ми е какво трябва да е нормалното поведение на дисата?
Доколкото разбрах, трябва да е нормално отворена, като запали двигателя и се подточи соленоида, трябва да се затвори и да остане така до 3750 оборота, където соленоида да се обезточи и клапата да се отвори пак.
В моя случай и двете клапи не се затварят изобщо след запалвне, нито в последствие при повишаване на оборотите. При положение, че има захранване на соленоида, мембраните са здрави и на двете клапи соленоидите показват 45 ома, какво друго може да не е наред?
Най-вероятната причина е въпреки, че ти се струва, че няма проблем във вакумната част, от някъде има утечка. Трябва да вземеш клапа, която да видиш, че работи на другият двигател. Има и един сравнително надежден начин за тестване- на една от страните на кутията на мембраната има един отвор- около1-2мм, затваряш клапата и я задържаш, запушваш добре отвора с пръст и отпускаш клапата- ако вакумната част е наред, клапата не трябва да се върне в изходна позиция, предполагам няма да имаш проблем да си обясниш защо.
- batzman
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 23.03.2015
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Мечтае да кара: дълги години със здраве...
Re: Поведение на диса клапа
Точно този тест направих и на двете клапи, даже на едната и отворих мембраната за да се уверя физически, че е здрава, като после я запечатах със лепило и силикон. Всички тестове и физически проверки минават на вакуумната част. Остава да ги пробвам на друг двигател с работеща клапа. Незнам дали е възможно да има проблем някъде по колектора.
- batzman
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 23.03.2015
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Мечтае да кара: дълги години със здраве...
Re: Поведение на диса клапа
Продължавам да съм с неработеща диса. Пробвах и двете клапи на друга кола с двигател М52ТUb28 и интересното е, че си работеха нормално - затварят при палене и се отварят на 2500 оборота. Сложа ли ги обаче на моята кола и двете не работят. Това ще рече, че проблема не идва от самата диса а от колектора може би...и аз не знам какво да мисля вече...
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Поведение на диса клапа
batzman написа:Продължавам да съм с неработеща диса. Пробвах и двете клапи на друга кола с двигател М52ТUb28 и интересното е, че си работеха нормално - затварят при палене и се отварят на 2500 оборота. Сложа ли ги обаче на моята кола и двете не работят. Това ще рече, че проблема не идва от самата диса а от колектора може би...и аз не знам какво да мисля вече...
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
DISA- клапата може да се провери и като се управлява със съответният интерфейс за диагностика, при празен ход на двигателя- провери какво точно се случва и това ще те насочи към проблема. Но не виждам как причината може да е в колектора- за да няма вакум в него или да е прекалено малък, означава двигателя да работи много лошо.
- batzman
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 23.03.2015
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Мечтае да кара: дълги години със здраве...
Re: Поведение на диса клапа
Това е интересното - няма друг проблем с двигателя, не вкарва никакви грешки, но ДИСАта не работи. Преместя ли я на друга кола си работи нормално.
Като диагностичен софт ползвам само Carly for BMW - купих си го, не е краквано, но с него май няма начин да задействам ДИСАта. Единствено ако извадя буксата на соленоида веднага дава грешка - DISA valve....
Като диагностичен софт ползвам само Carly for BMW - купих си го, не е краквано, но с него май няма начин да задействам ДИСАта. Единствено ако извадя буксата на соленоида веднага дава грешка - DISA valve....
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани