M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от vlado6669 » 16 Сеп 2015, 14:51

Да добавя за М62TUB46 (същите като при 44), при смяна на предните гарнитури на главите и блока, да се сменят О-ринговете на водните тръби под колектора, също и капака на блока отгоре (дано така да се казва :shock: ), че и те се изпичат и тече антифриз като почти не се вижда откъде. При Х5 има разлика и при масления сепаратор, там проблема е в мембраната като се скъса и тече масло в мотора и пуши зверски, намире се отзад към купето и се сменя трудно, но пък М62 май не правят проблеми от маслообирателните гумички като наследниците N62. Препоръчително е да се смени и топлообменника на скоростите, че понякога протича и прави боза в скоростите и/или охладителната система. Много да се внимава за прегряване, което не се постига никак лесно. Иначе за мен е доста сигурен, непроблемен, мощен и с уникален звук двигател :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от spacepl » 16 Сеп 2015, 17:08

Един офтопик, за който заслужавам шут в задника :mhihi:


Пресли, акцизи няма от доста време, ама газта стана 86 стотинки наскоро, затова се навъдиха доста М62-ки :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от mad_presley » 16 Сеп 2015, 17:10

vlado6669 написа:... При Х5 има разлика и при масления сепаратор, там проблема е в мембраната като се скъса и тече масло в мотора и пуши зверски....

Това отзад си е клапана на картерните газове и си е стандартен консуматив за всички мотори, сепаратора си е зад ангренажа от лявата страна, както съм го описал. Дал съм и линк към ЕТК, да се види кой е.

Всъщност, като каза за гарнитури на главите се сетих, че до 03.98г всички са с клингиритени гарнитури на главите и ако вече не са издухани е добре да се сменят с метални :idea:

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от Ilko Ivanov » 16 Сеп 2015, 18:24

mad_presley написа:Това отзад си е клапана на картерните газове и си е стандартен консуматив за всички мотори, сепаратора си е зад ангренажа от лявата страна, както съм го описал. Дал съм и линк към ЕТК, да се види кой е.


При Х5 сепаратора е изнесен извън двигатела, зад дясната глава е номер 1 от тази схема : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2817

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от mad_presley » 16 Сеп 2015, 19:28

Ilko Ivanov написа:При Х5 сепаратора е изнесен извън двигатела, зад дясната глава е номер 1 от тази схема : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2817

Ти по-му разбираш :D
Не знаех, че на Х5 4.6 е различно от 4.4, явно са се усетили, че са сътворили глупост с този сепаратор. На алпината, като е 4.6 нали си беше стандартно, зад ангренажа?

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от Ilko Ivanov » 16 Сеп 2015, 19:48

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2817 И на 4.4 пак си е зад главата ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от mad_presley » 16 Сеп 2015, 21:56

Явно за това не съм я пуснал тая тема в Х раздела, щото не ги разбирам тея Х-ове :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от dan-dam » 08 Апр 2016, 11:05

Здравейте, колеги. От скоро съм с М62TUB44. Планувам смяна на ангренаж и обслужване на ваносите. Но за доставката на кит-а на бейсан се изисква време, а колата се кара редовно. Попрочетох по чужди форуми, че се практикува подмяна на хидравличния обтегач на веригата. И се зачудих дали за свое успокоение да не го подменя с оглед на това, че отнема малко време и не е нужно да се отваря навътре мотора.
Става дума за номер 19 от схемата с парт номер 11317531813 -Chain tensioner
Изображение

От информацията и снимките в чужди форуми се забелязва значителна разлика в дължината на стария и новия обтегач. Също така се забелязва и промяна в работата на самия обтегач поради блокиране на буталото.

Изображение

Та въпросът е, дали би имало положителен ефект от смяната на обтегача, с оглед на това, че явно с времето старите обтегачи се "изморяват" и спират да вършат коректно работата си?
Или пък от друга страна евентуално увеличение на обтягането върху вече износени до някаква степен елементи (верига, пластмасовите водачи и т.н.) може да има обратен ефект?
Всичко това е с уговорката, че не отменя смяната на нещата по ангренажа.
Да го сменя ли сега, или да събера всичко нужно и да се действа наведнъж?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от Nickelback » 09 Апр 2016, 11:19

Обтегачи, водачи и верига задължително. Сменяй и забравяй. Някои сменят дори и зъбните колела, ама чак пък толкова не знам дали е нужно... :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от Ilko Ivanov » 09 Апр 2016, 12:57

Nickelback написа:Обтегачи, водачи и верига задължително. Сменяй и забравяй. Някои сменят дори и зъбните колела, ама чак пък толкова не знам дали е нужно... :dunno:

Тук 2 от зъбните колела са Ваносите,и излизат малко скъпичко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от georgipass » 09 Апр 2016, 14:11

dan-dam написа:Здравейте, колеги. От скоро съм с М62TUB44. Планувам смяна на ангренаж и обслужване на ваносите. Но за доставката на кит-а на бейсан се изисква време, а колата се кара редовно. Попрочетох по чужди форуми, че се практикува подмяна на хидравличния обтегач на веригата. И се зачудих дали за свое успокоение да не го подменя с оглед на това, че отнема малко време и не е нужно да се отваря навътре мотора.
Става дума за номер 19 от схемата с парт номер 11317531813 -Chain tensioner
Изображение

От информацията и снимките в чужди форуми се забелязва значителна разлика в дължината на стария и новия обтегач. Също така се забелязва и промяна в работата на самия обтегач поради блокиране на буталото.

Изображение

Та въпросът е, дали би имало положителен ефект от смяната на обтегача, с оглед на това, че явно с времето старите обтегачи се "изморяват" и спират да вършат коректно работата си?
Или пък от друга страна евентуално увеличение на обтягането върху вече износени до някаква степен елементи (верига, пластмасовите водачи и т.н.) може да има обратен ефект?
Всичко това е с уговорката, че не отменя смяната на нещата по ангренажа.
Да го сменя ли сега, или да събера всичко нужно и да се действа наведнъж?


И аз е чудих много време дали го купувам, защото и мен ми предстои смяна на ангренажа :yes: В крайна сметка го купих, цената му беше около 170 лв при дилъра без никаква отстъпка ;) По принцип може да смени по всяко време и не му е трудна смяната, всеки сам си решава :yes: Иначе ваносите задължително при такова разглобяване , със сигурност няма да стане за ден-два!
Последна промяна georgipass на 13 Ное 2019, 9:02, променена общо 1 път
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от Ilko Ivanov » 09 Апр 2016, 14:40

По принцип не е невъзможно за един ден да стане,но ще е изнасилено.
2 дни е реалистично ако има ВСИЧКИ чаркове предварително.
А за тези които искат да сменят уплътненията на ваносите - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО И ПРЕСАТА ! без нея нищо не става.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от dan-dam » 09 Апр 2016, 16:52

Смяна на верига, "банани", обтегач и рециклиране на ваносите с кит-а от бейсан са сигурни.
Мисълта ми беше, че обтегача мога да го сменя след 2-3 дена с оглед на местоположението му. А за останалите неща ще изчакам да ми изпратят комплекта на бейсан.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от georgipass » 09 Апр 2016, 18:06

dan-dam написа:Смяна на верига, "банани", обтегач и рециклиране на ваносите с кит-а от бейсан са сигурни.
Мисълта ми беше, че обтегача мога да го сменя след 2-3 дена с оглед на местоположението му. А за останалите неща ще изчакам да ми изпратят комплекта на бейсан.




Вземи си и масления сератор, така и така ще се отваря :yes: Общо взето това ти трябва за самия ангренаж, аз това съм си приготвил (гарнитурите са ясни)
Ангренаж.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.

Мнение от dan-dam » 10 Апр 2016, 10:06

georgipass написа:


Вземи си и масления сератор, така и така ще се отваря :yes: Общо взето това ти трябва за самия ангренаж, аз това съм си приготвил (гарнитурите са ясни)
Ангренаж.jpg

:yes: благодаря за снимката. Полезно инфо. Ровех напред-назад за да търся всичко необходимо и да не пропусна да набавя нещо.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook