Едно ново начало

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 19 Фев 2018, 13:41

Ще отговоря по реда на зададените и възникналите въпроси:

In_Memoriam написа:Сподели как си ги направил изчисленията на вектори и сили. Полезно ще е за някой друг, който си прави спирачки. :yes:

Ще го опиша на малко по-късен етап, защото се опитвам да го систематизирам, казано иначе да редуцирам информацията от 300 печатни страници в един пост. Дори се чудя дали да не я опростя максимално изцяло с практическа насоченост, че с тези чертежи и формули едва ли някой ще седне да смята. Отделно се прави и компютърна симулация и е добре човек да има приятел, работещ в тази сфера, защото да си призная - не е за домашни условия.


ares2 написа:знаете, че съм последния човек който би казал нещо против, но пешо не е ли по лесно да сложиш онова брембо от Е38? по елегантно е, а бутала пак си има доста :paranoid:
да не говорим, че много модели ОЕМ джанти са доста прибрани вътре въпреки големите инчове.

Апаратите от Е38 няма да избягат. При тях минималния размер на джантата е 16' и винаги мога да ги монтирам, за да видя как ще се държи колата с тях. Дори мога да ги сложа докато подготвям другите за монтаж.


racing_team_vidin написа:от 38ца брембото, влиза по трудно от порша ;) иначе в 374мм влиза 18ка, в момента карам така, но на м5 е60 спирачки

При мен спаратите от Е38 влизат без никакъв проблем, но е вярно, че са някак по-големи или по-тумбести, де да знам как да ги опиша. Апаратите от Порше са по-добре направени.


И не на последно място да отбележа, че при един проект свързан със спирачките са особено важни и джантите или по-точно техния офсет. Точно поради тази причина, аз заложих на джанти с ЕТ10. Избрах да са 17' заради комфорта, ако искам каруца ще си сложа джанти с по-голям цолаж, ако колата е М5 нещата определено ще стоят по друг начин.
Изображение
Последна промяна stony1 на 20 Фев 2018, 21:32, променена общо 4 пъти
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Едно ново начало

Мнение от b00st » 19 Фев 2018, 15:21

Всичко добре, но защо ангелите светят в "илиянско червено"? :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 19 Фев 2018, 15:29

b00st написа:Всичко добре, но защо ангелите светят в "илиянско червено"? :roll:

Защото телефонът толкова може :mhihi: Реално светят така:
ИзображениеИзображение
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 19 Фев 2018, 20:21

.
Последна промяна бмв е30 на 20 Фев 2018, 21:00, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 19 Фев 2018, 22:47

.
Последна промяна stony1 на 20 Фев 2018, 21:30, променена общо 2 пъти
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Едно ново начало

Мнение от b00st » 19 Фев 2018, 23:17

бмв е30 написа:влизат в 18-ки на 5мм от джантите поне които имам ... хубавото при е39 е че дисковете са доста навътре и даже апарата стърчи зад джантата хаха :) така изпозлва най-големия и диамтър отзад и влизат и на 18-ки
ето снимка от първите проби:
Изображение

Не че нещо, ама файдата от тия плочи 374мм, които си сложил, е абсолютно нищо различно от това, че чисто естетически ти запълват джантата в момента, по начина по-който си го изпълнил. На практика, колата ти с 348мм дискове ще спира по същия начин, ако не и по-добре :mhihi:
Последна промяна b00st на 19 Фев 2018, 23:20, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Едно ново начало

Мнение от In_Memoriam » 19 Фев 2018, 23:20

stony1 написа:...

Да се говори за сили, маси, топлообмен и формули, а междувременно използваните дискове да са най-обикновени с фиксирана стоманена сърцевина + неизвестен все още вид накладки няма никакъв резон. Също така ако очакваш с 324мм диск (колкото е заводския на фейслифтово Е39) някакво осезаемо подобрение в спирането, което да си струва инвестицията, ще се разочароваш ;) Гарантирам, че едни ревизирани спирачки от М5 са в пъти по-лесния и ефективен вариант от 45 бутала и малък диск, само дето няма да са толкова фешън :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 20 Фев 2018, 11:04

.
Последна промяна бмв е30 на 20 Фев 2018, 21:00, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 20 Фев 2018, 13:11

In_Memoriam написа:
stony1 написа:...

Да се говори за сили, маси, топлообмен и формули, а междувременно използваните дискове да са най-обикновени с фиксирана стоманена сърцевина + неизвестен все още вид накладки няма никакъв резон. Също така ако очакваш с 324мм диск (колкото е заводския на фейслифтово Е39) някакво осезаемо подобрение в спирането, което да си струва инвестицията, ще се разочароваш ;) Гарантирам, че едни ревизирани спирачки от М5 са в пъти по-лесния и ефективен вариант от 45 бутала и малък диск, само дето няма да са толкова фешън :)

За някои неща си прав, но за други не.
Резон има, защото именно от там тръгват нещата, независимо дали дисковете са с фиксирана сърцевина или не, но това е частта, която е адски тегава и отнема почти три пъти повече време отколкото няколко теста с разлини сетове на спирачната ситема. Та теоретичната част спестява излишните разходи и се прави, за да се оцени ефикасността на изградената система.
Прав си, че ревизирани спирачки от М5 са лесният и ефективен начин, а дали е фешъм ми е през онази работа, но апаратите с двустранно разположени бутала са по-добри от системата на АТЕ с бутало от едната страна и две направляващи по-които да се движи рамото притискащо външната накладка.
Така или иначе имам налични апарати от Е38 725 tds с преходни планки и 324мм диск, които също се монтират лесно и са добро решение.
Колата е произведена с предни дискове 296мм, преди и след фейса не виждам разлика, а задните са 298мм, колкото и сранно да е.
Дали ще е осезаемо подобрението в спирането при използване на 324мм диск - не бих се доверил на усещанията си, защото ме подвеждат, но определено ще е по-ефективно.
Въпроса за разочарованието (ефикасността) го оставям за по-късен етап, защото зависи от вложените разходи спрямо постигнатия ефект, това визирах в предните си два поста.
Иначе сметките и тестовете ще продължат докато не се убедя, че целта оправдава средствата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 20 Фев 2018, 19:02

.
Последна промяна stony1 на 20 Фев 2018, 21:29, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 20 Фев 2018, 19:47

НЕ съм казал, че няма да стане, а че ще е много трудно несигурно и в конкретния случай без почти никакъв положителен ефект... ти си блъскай главата и ако искаш ги монтирай и на 296мм дискове че да може да си слагаш и резерванта 15-ка...
И като ги смята тия неща една година как пък така ти избяга сметката и се оакзва че ще слагаш дискове които ще имат същата като моята неизползвана повърхност? Няма ли да са пари на вятъра така?Имаш се за всезнаещ и не приемаш никакви съвети щото видиш ли ние сме по прости от тебе...
Така и не си показал твоя начин на реализация на проекта само занеш "че ще ги сложиш някак си"... сигурен съм че дори не си го налгал на шенкела на е39 с 324мм диск да видиш вобще за какво иде реч и да осъзнаеш илюзорноста на всичките ти теоретични сметки...
Изтрих си мненията щото видиш ли не са достойни за темата ти...
Ще ти дам един последен жокер с цел да запазим добрия тон и отношения помежду си : ползвай дискове 324мм от е60, на тях контактната им площ ще отговори на накладки от 18з....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 20 Фев 2018, 21:52

бмв е30 написа:НЕ съм казал, че няма да стане, а че ще е много трудно несигурно и в конкретния случай без почти никакъв положителен ефект... ти си блъскай главата и ако искаш ги монтирай и на 296мм дискове че да може да си слагаш и резерванта 15-ка...
И като ги смята тия неща една година как пък така ти избяга сметката и се оакзва че ще слагаш дискове които ще имат същата като моята неизползвана повърхност? Няма ли да са пари на вятъра така?Имаш се за всезнаещ и не приемаш никакви съвети щото видиш ли ние сме по прости от тебе...
Така и не си показал твоя начин на реализация на проекта само занеш "че ще ги сложиш някак си"... сигурен съм че дори не си го налгал на шенкела на е39 с 324мм диск да видиш вобще за какво иде реч и да осъзнаеш илюзорноста на всичките ти теоретични сметки...
Изтрих си мненията щото видиш ли не са достойни за темата ти...
Ще ти дам един последен жокер с цел да запазим добрия тон и отношения помежду си : ползвай дискове 324мм от е60, на тях контактната им площ ще отговори на накладки от 18з....

Не съм в БГ, как да ти го покажа :mhihi:
Като се прибера ще направя снимки и всички ще видите. Без преправяне няма да мине, но няма да като при пияния Руснак :mhihi:
За монтажа имам жокер, катой е свързан с дисковете, но искам да им сравня офсета, как ще стоят на колата и какво ще е отстояните на спитрачния апарат от "спиците" на джантата. Надявам се да минава чисто, но са много на кантар нещата. При това положение нищо няма да се пили, реже заваря или какво там се сетиш, ще е необходима само една преходна планка.
Относно контактните повърхности - там ще има още малко сметки, за да се използва максимално както диска, така и накладките, които могат да се поберат в спирачния апарат.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 20 Фев 2018, 22:00

Сигурен съм че говориш за дискове от е46 на 324мм но там апарата ще ти надстърча доста и ще трябват фланци за да изнесат джантите... отделно че не всички 17-ки ще влизат заради издадеността на апарата... дори с такъв диск пак няма да мине само с планка но няма да те обезнадеждавам повече :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 20 Фев 2018, 22:07

бмв е30 написа:Сигурен съм че говориш за дискове от е46 на 324мм но там апарата ще ти надстърча доста и ще трябват фланци за да изнесат джантите... отделно че не всички 17-ки ще влизат заради издадеността на апарата... дори с такъв диск пак няма да мине само с планка но няма да те обезнадеждавам повече :)

Джантите са с ЕТ10, та може и да не се наложи използването на фланци, а дисковете ги дават 325мм, че май видях и 330мм.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 20 Фев 2018, 22:22

да де 325мм са но първо са много тънки и второ това че джантите са ет10е добре но пък имат и борд така че не знам до колко ще е от полза.На брат ми на е36-цата искахме да монтираме 4 бутално бмрембо от е38 с дискове от е46 на 325мм и неговеите джанти са 17-ки с ет15(шницери), е трябваше минимум 30мм фланец за да се случат нещата ... и при е36 нямаше как да стане без раздувки и се отказахме от тоя проект...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook