Едно ново начало

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 11 Ное 2017, 22:59

Реално джантите ги купих заради идеята за подобряване на спирачната система. Гумите пък са си необходим консуматив и реших, че на новите колелета, които са RH с ЕТ10 ще им ходят нови гуменки 235/45R17.
Спирачният ъпгрейд започна със закупуването на комплект спирачни апарати Brembo от Porsche. Предните да шестбутални 17Z, а задните са четирибутални от същата кола и имат щамповани само прт. номер. Апартите са разглобени, почистени и като цяло са в доста дбро състояние.
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Апаратите дълго време се продаваха в OLX, просто изчаках докато цената падне до приамнилва за мен и се обадих на продавача, който се беше постарал да се снабди с пълен ремонтен комплат. За договорената цена се съгласи да ми изпрати апаратите, ремонтния комплект и малко допълнителен крепеж, който беше купил за проекта си:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Изображение
Като начало съм решил да използвам предни дискове от Е39 540, които са 324 мм и спирачната им повърхност е малко по-голяма от спирачните дискове на Porsche с апарати 17Z. За задните още търся решение, защото при Porsche със спирачните апарати от снимките дисковете са 330 мм, както предните, така и задните, но спирачната повърхност на задните е много малка, заради огромния барабан и накладките на ръчната.
Още един въпрос ме вълнува и той е свързан с цвета на новите апарати. Определено не искам да са червени или жълти. Отворен съм за всякакви предложения, ако може и със снимки ще е супер.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:30, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Едно ново начало

Мнение от bigdady » 12 Ное 2017, 20:38

Новата петица М излиза със сини не е лош варянт.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 12 Ное 2017, 22:06

bigdady написа:Новата петица М излиза със сини не е лош варянт.

Тъкмо няма да е в крещящ контраст с колата, която е Артик силвър.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 05 Дек 2017, 23:58

Още не съм решил какъв ще е точния цвят на спирачните апарати, но мога да покажа какъв е цветът на другия ми комплект Brembo, които е от Е38.
На снимките по-долу апаратите са все още разглобени на съставните си части, но цветът ясно се вижда ще остане такъв.
ИзображениеИзображение

Джантите показни в по-горните постове стоят доста добре на колата (сниките на блестят с качество, но са по-скоро, за да се придобие предства) и с ЕТ10 определено остава място за по-големите шестбутални апарати и за по-големи дискове:
ИзображениеИзображение

Реално Порше ползва комплекта, който аз купих с предни и задни дискове с диаметър 330 мм. При Е39 възможностите са две:
1. Афтърмаркет дискове, които могат да бъдат двукомпонентни;
2. ОЕМ дискове, които трябва да бъдат изровени от цялата гама, която БМВ предлага.
Изборът на предни дискове е лесен без значение кой вариан ще избера, афтърмаркет или ОЕМ дискове. В ОЕМ гамата БМВ влага в Е39 дискове с диаметър 324 мм, които са най-бързото и лесно решение.
Изборът на задни дискове обаче е малко по-труден, заради начина на изпълнение на ръчната спирачка. Тук ще направя още малко проучване и ще реша как да реализирам ъпгрейта.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:31, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Едно ново начало

Мнение от Nickelback » 04 Фев 2018, 0:20

stony1 написа:Възможно ли е да се замени стандартното табло (IKE) на което и да е Е39 с такова от М5/Х5 и то да е 100% работещо?


Така се очертава, че трябва да направя за М5-цата горе-долу обратното на това, което ти си направил и се сетих за темата... А именно трябва да прихвана CAN съобщението за обороти на двигателя (RPM) и да го конверирам в импулсна поредица с пропорционална честотата. За някакъв външен logger ми трябва, защото в такъв формат изисква тази информация. Съответно имам няколко въпроса:

1. Константата по-долу променял ли си я? Подозирам, че да, защото:
1.1. Доколкото съм се интересувал импусната поредица, репрезентираща оборотите на двигателя, която ходи към "нормален" (не-CAN) клъстер при многоцилиндрови мотори е с по-висока честота.
Например при 4-цилиндров двигател би могло при 1000rpm да е 66.667Hz. При 8-цилиндров - 133.333Hz. Може и да не е така, не съм закачал осцилоскоп, не мога да кажа категорично. Ако някой знае да потвърди :yes:
1.2. Редлайна, по-скоро, оборотния рейндж на М5 е по-широк, съответно трябва да има намапване към 8000-оборотния циферблат :roll:

2. Имаш ли идея колко начесто идва CAN фрейм съдържащ съобщение за обороти? Мерил ли си? Дори по-общо - колко начесто идват CAN фреймове и дали са сравнително регулярни във времето? Трябва да си избера хардуер и решението ми до някаква степен зависи от отговора на тези въпроси...

stony1 написа:ARBID: 0x316 (DME1)
-B0
-B1
-B2 RPM LSB
-B3 RPM MSB [RPM= (hex2dec ("byte3"&"byte2"))/6.4]
-B4
-B5
-B6
-B7
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 05 Фев 2018, 1:35

Няправо ме върна в началото на проекта :mhihi:
Трябва да си изровя записките и нещата които имам на лаптопа, защото не съм в БГ и се надявам да имам някаква информация с мен.
За честотата, с която се подава съобщението за оборотите ще ми е по-лесно да изровя инфото, но за константата ще ми трабва малко време. Реално разлика в константа ще има само между 4 и 6 цилиндровите мотори, защото при V8 имаме две редици по 4 и константата ще е като при 4-цилиндровите. Съответно при V12 ще бъде като 6-цилиндровите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Едно ново начало

Мнение от Nickelback » 06 Фев 2018, 8:27

Не е спешно, ако имаш възможност само, мерси :yes:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Едно ново начало

Мнение от b00st » 07 Фев 2018, 11:09

stony1 написа:1. Афтърмаркет дискове, които могат да бъдат двукомпонентни;
2. ОЕМ дискове, които трябва да бъдат изровени от цялата гама, която БМВ предлага.
Изборът на предни дискове е лесен без значение кой вариан ще избера, афтърмаркет или ОЕМ дискове. В ОЕМ гамата БМВ влага в Е39 дискове с диаметър 324 мм, които са най-бързото и лесно решение.
Изборът на задни дискове обаче е малко по-труден, заради начина на изпълнение на ръчната спирачка. Тук ще направя още малко проучване и ще реша как да реализирам ъпгрейта.

За цвят на апаратите, абе...боядисай си ги сиви с цинка на вюрт и недей да си правиш експерименти според мен. Колата е без М паке като гледам и всякакъв друг тунинг цвят, като сини, лилави, жълти и прочие ще стои меко казано нелепо и няма да се връзва с с визията.
Колкото до въпроса какви да избереш - давам глас за ОЕМ, за да си нямаш проблеми с ментеливи афтърмаркети с неизвестно качество на материала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 07 Фев 2018, 12:09

b00st написа:
stony1 написа:1. Афтърмаркет дискове, които могат да бъдат двукомпонентни;
2. ОЕМ дискове, които трябва да бъдат изровени от цялата гама, която БМВ предлага.
Изборът на предни дискове е лесен без значение кой вариан ще избера, афтърмаркет или ОЕМ дискове. В ОЕМ гамата БМВ влага в Е39 дискове с диаметър 324 мм, които са най-бързото и лесно решение.
Изборът на задни дискове обаче е малко по-труден, заради начина на изпълнение на ръчната спирачка. Тук ще направя още малко проучване и ще реша как да реализирам ъпгрейта.

За цвят на апаратите, абе...боядисай си ги сиви с цинка на вюрт и недей да си правиш експерименти според мен. Колата е без М паке като гледам и всякакъв друг тунинг цвят, като сини, лилави, жълти и прочие ще стои меко казано нелепо и няма да се връзва с с визията.
Колкото до въпроса какви да избереш - давам глас за ОЕМ, за да си нямаш проблеми с ментеливи афтърмаркети с неизвестно качество на материала.

След много четене, сравняване на части и изчисления на спирачи повърхности, сили вектори и все такива, стигнах до извода, че 70% от тюнингите, които се правят в БГ са на принципа "проба -грешка".
Много си прав за спирачните дискове и в момента вече съм си набавил комплект предни 324 мм. Задните ще бъдат 320-330 мм. Видях, че в Е46 се монтират 320х22 и на 95% това ще са задните.
Относно цвета на апаратите и визията на колата темата има развитие. Не съм качвал инфо, защото нещата бяха много на кантар да не се случат, но сега частите са при мен и остава само да ги изпратя до БГ понеже съм малко в странство. По-късно днес или утре ще кача подробна информация как върви проектът въпреки моето отсъствие.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Едно ново начало

Мнение от In_Memoriam » 07 Фев 2018, 20:43

stony1 написа:
b00st написа:
stony1 написа:1. Афтърмаркет дискове, които могат да бъдат двукомпонентни;
2. ОЕМ дискове, които трябва да бъдат изровени от цялата гама, която БМВ предлага.
Изборът на предни дискове е лесен без значение кой вариан ще избера, афтърмаркет или ОЕМ дискове. В ОЕМ гамата БМВ влага в Е39 дискове с диаметър 324 мм, които са най-бързото и лесно решение.
Изборът на задни дискове обаче е малко по-труден, заради начина на изпълнение на ръчната спирачка. Тук ще направя още малко проучване и ще реша как да реализирам ъпгрейта.

За цвят на апаратите, абе...боядисай си ги сиви с цинка на вюрт и недей да си правиш експерименти според мен. Колата е без М паке като гледам и всякакъв друг тунинг цвят, като сини, лилави, жълти и прочие ще стои меко казано нелепо и няма да се връзва с с визията.
Колкото до въпроса какви да избереш - давам глас за ОЕМ, за да си нямаш проблеми с ментеливи афтърмаркети с неизвестно качество на материала.

След много четене, сравняване на части и изчисления на спирачи повърхности, сили вектори и все такива, стигнах до извода, че 70% от тюнингите, които се правят в БГ са на принципа "проба -грешка".
Много си прав за спирачните дискове и в момента вече съм си набавил комплект предни 324 мм. Задните ще бъдат 320-330 мм. Видях, че в Е46 се монтират 320х22 и на 95% това ще са задните.
Относно цвета на апаратите и визията на колата темата има развитие. Не съм качвал инфо, защото нещата бяха много на кантар да не се случат, но сега частите са при мен и остава само да ги изпратя до БГ понеже съм малко в странство. По-късно днес или утре ще кача подробна информация как върви проектът въпреки моето отсъствие.

Сподели как си ги направил изчисленията на вектори и сили. Полезно ще е за някой друг, който си прави спирачки. :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 18 Фев 2018, 22:09

.
Последна промяна бмв е30 на 20 Фев 2018, 20:49, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Едно ново начало

Мнение от gentata » 18 Фев 2018, 22:34

бмв е30 написа:...

И така тези дискове и апарати биха ли влезли в 18-ки? Че като гледам на снимките разтоянието между 19-ките и апатарите е на косъм дето се вика :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 19 Фев 2018, 0:13

.
Последна промяна бмв е30 на 20 Фев 2018, 20:49, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Едно ново начало

Мнение от ares2 » 19 Фев 2018, 9:53

знаете, че съм последния човек който би казал нещо против, но пешо не е ли по лесно да сложиш онова брембо от Е38? по елегантно е, а бутала пак си има доста :paranoid:
да не говорим, че много модели ОЕМ джанти са доста прибрани вътре въпреки големите инчове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Едно ново начало

Мнение от racing_team_vidin » 19 Фев 2018, 11:59

от 38ца брембото, влиза по трудно от порша ;)

иначе в 374мм влиза 18ка, в момента карам така, но на м5 е60 спирачки

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook