Едно ново начало
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Следваща стъпка - iDrive в E39.
Разползгам с два контролера. Единият е от Е60, а другият е от Fxx сериитте, но мисля, че са го монтирали и на последните Ехх серии. В случая това не е толкова важно.
Контролерът от Е60 изглежда така:
Наложи се да го разглобя, понеже продавачът се оказа некоректен и "...100% работещият..." по неговите думи контролер се оказа зле сглобен с липсващи части и незнайно състояние.
Контролерът от Fxx сериите:
Въпросът, който дълго време ме тормозеше е кой точно от двата да ползвам и къде да го монтирам. Най-лесно беше да реша къде ще бъде монтиран. Пепелникът, налиращ се пред подлакътника в Е39 е нещото, което не използвам и мисля, че може да бъде жертван в името на един ъпгрейд.
Контролерът от Е60 е с осем положениея, движи се и по диагоналите и има има бутон "MENU" към него. Това напълно ме удовлетворява като функционалност.
Контролерът от Fxx сериите е с четири положения, но има повече интегрирани бутони и подсветка в цвета на BMW.
Честно казано, вторият контролер ми харесва повече, но още обмислям кой точно да интегрирам в колата и съм отворен за предложения и идеи.
Докато систематизирах информацията, която е необходима за направята на интерфейс, свързващ контролера с колата, както и програмирането на този интерфейс, реших да направя един бърз тест: https://youtu.be/2qdTAceSL5Q
При последващите тестове обаче поведението на контролерът от Fxx сериите се оказа необичайно. След еднократно подаване на команда за включване на подсветката, контролерът би трябвало да светне за около 3-4 секунди и да угасне. Оказа се обаче, че той светва и остава така докато не му бъде прекъснато захранването. Другото необичайно е, че не отговаря на никави команди, подавани по CAN шината. Определено ще продължавам да работя по този проблем, защото може да се окаже, че интерфейсната платка, която ползвам не е подходяща за моето начинание.
Разползгам с два контролера. Единият е от Е60, а другият е от Fxx сериитте, но мисля, че са го монтирали и на последните Ехх серии. В случая това не е толкова важно.
Контролерът от Е60 изглежда така:
Наложи се да го разглобя, понеже продавачът се оказа некоректен и "...100% работещият..." по неговите думи контролер се оказа зле сглобен с липсващи части и незнайно състояние.
Контролерът от Fxx сериите:
Въпросът, който дълго време ме тормозеше е кой точно от двата да ползвам и къде да го монтирам. Най-лесно беше да реша къде ще бъде монтиран. Пепелникът, налиращ се пред подлакътника в Е39 е нещото, което не използвам и мисля, че може да бъде жертван в името на един ъпгрейд.
Контролерът от Е60 е с осем положениея, движи се и по диагоналите и има има бутон "MENU" към него. Това напълно ме удовлетворява като функционалност.
Контролерът от Fxx сериите е с четири положения, но има повече интегрирани бутони и подсветка в цвета на BMW.
Честно казано, вторият контролер ми харесва повече, но още обмислям кой точно да интегрирам в колата и съм отворен за предложения и идеи.
Докато систематизирах информацията, която е необходима за направята на интерфейс, свързващ контролера с колата, както и програмирането на този интерфейс, реших да направя един бърз тест: https://youtu.be/2qdTAceSL5Q
При последващите тестове обаче поведението на контролерът от Fxx сериите се оказа необичайно. След еднократно подаване на команда за включване на подсветката, контролерът би трябвало да светне за около 3-4 секунди и да угасне. Оказа се обаче, че той светва и остава така докато не му бъде прекъснато захранването. Другото необичайно е, че не отговаря на никави команди, подавани по CAN шината. Определено ще продължавам да работя по този проблем, защото може да се окаже, че интерфейсната платка, която ползвам не е подходяща за моето начинание.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:42, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Дидо85 написа:Поздравления за положения труд, таблото се е получило много добре.
Благодаря, поиграх си няколко часа, но си струваше усилието.
hummer написа:А стрелките как ги извади?
Към кабела, който поръчах има комплект инструменти и подробно обяснение на цялата процедура. Съответно и цената с доставката до БГ е 30 евро.
За самото вадене на стелките си е нужен и малко опит въпреки наличния инструмент. За по сигурно, аз потренирах на старото табло, защото не ми се искаше да прецакам по някакъв начин това.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Едно ново начало
Надявам се ще пишеш и за обещания аудио ъпгрейд
Re: Едно ново начало
А стрелката на моментния разход само с отверката ли се вади?
Както е показано на клипа https://www.youtube.com/watch?v=moZ0ctQxWNY
Както е показано на клипа https://www.youtube.com/watch?v=moZ0ctQxWNY
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
In_Memoriam написа:Надявам се ще пишеш и за обещания аудио ъпгрейд
Разбира се, ще опиша всико.
hummer написа:А стрелката на моментния разход само с отверката ли се вади?
Както е показано на клипа https://www.youtube.com/watch?v=moZ0ctQxWNY
Стрелката на моментния разход се вади само с издърпване. Механизмът зад бялата пластмаса я държи ня няма опасност нещо да се обърка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Малко развитие по въпроса с iDrive контролера. Оказа се, че интерфейсната платка се нуждае от леко преработване което ще отнема ден-два. След това ще направя нови тестове и чак тогава ще мога да кажа кой контролер работи на 100%. Докато чакам да пристигнат новите чипове, реших да си поръчам поредната екстра:
Почти една година ми отне да намеря точно тази конзола с точно тези бутони. Сега остава да се позабавлявам малко с прекарването на кабелите.
Почти една година ми отне да намеря точно тази конзола с точно тези бутони. Сега остава да се позабавлявам малко с прекарването на кабелите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- bigdady
- младши ентусиаст
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: Едно ново начало
I drive в е39 ще е супер екстра много си мислех за това като видях, че един колега от Видин го е направил в Е53. Ще следя темата с интерес.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
bigdady написа:I drive в е39 ще е супер екстра много си мислех за това като видях, че един колега от Видин го е направил в Е53. Ще следя темата с интерес.
С колегата от Видин коментирахме неговия проект и той беше човека, който се отзова и ми изпрати останалите части от iDrive контролера интегриран в неговата кола. Така успях да възстановя моя контролер от Е60. После обаче се появи възможност за по-нов контролер, както описах по-горе.
Новата година стартира добре, проектът iDrive in BMW E39 е почти завършен. Ето малко ъпдейт на темата:
Между Коледа и Нова година събрах всички необходими части и сглобих една контролна платка, която работи много добре. След двудневни тестове на самата платка, започнах тестовете с iDrive контролера и установих, че в оскъдната информация в световната мрежа има доста грешки и пропуски, а моят контролер не се подчинява на общите норми. Това не ме отказа, но ми отне малко повече време, докато контролерът стана напълно функциониращ: https://youtu.be/1XLIb6_qPAY
Съжалявам за качеството на клипа, но имам само две ръце. След свързването на контролера в колата, ще направя по-качествено видео.
Сега остава да реша кой бутон на контролерът какви функции ще изпълнява. Самият енкодер е ясен, той ще замени напълно десния енкодер на монитора. Четирите положения на джойстика ще бъдат много полезни при управлението на цифровия тунер в колата, което почти обезмисля, използването на бутоните на монитора.
Отворен съм за идеи и предложения по въпросите за функциите на самите бутони.
Ако на някой му се намира неработещ idrive контролер с бутон "Медия" нека пише едно ЛС или тук в темата. Искам да заменя бутонът "CD" на моя контролер с бутон "MEDIA", за да го използвам като бутон "MODE" от монитора.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Дойре време да потърся някой, който може да ми изработи нова лицева част за централната конзола с отвори за скоростния лост и за iDrive контролера.
Днес приключих окончателно с тестовете и понеже не беше толкова студено, както през седмицата, се позабавлявах малко в колата: https://youtu.be/_HVQJ1UbC4s
Както обещах, ще има качествено видео. Това в поста покава как всичко таботи без проблем. Преди окончателния монтаж, ще ъпдейтна софтуерът и на тунера, защото сега не разпознава командите от iDrive контролера и може да се управлява само от бутоните на монитора и волана.
Днес приключих окончателно с тестовете и понеже не беше толкова студено, както през седмицата, се позабавлявах малко в колата: https://youtu.be/_HVQJ1UbC4s
Както обещах, ще има качествено видео. Това в поста покава как всичко таботи без проблем. Преди окончателния монтаж, ще ъпдейтна софтуерът и на тунера, защото сега не разпознава командите от iDrive контролера и може да се управлява само от бутоните на монитора и волана.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- The 5th element
- Арабиата
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Така го правят майсторите в България:
Така пък го правят професионалистите в България:
Утре този детайл от конзолата ще бъде готов и предстои да бъде боядисан и монтиран в автомобила.
П.П. На някой да му се намира такъв контролер, но с бутон MEDIA вместо CD?
Така пък го правят професионалистите в България:
Утре този детайл от конзолата ще бъде готов и предстои да бъде боядисан и монтиран в автомобила.
П.П. На някой да му се намира такъв контролер, но с бутон MEDIA вместо CD?
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:44, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Едно ново начало
Имам със CD
Купих един ей така
Защо не центрира контролера на конзолата?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ject/page5
Купих един ей така
Защо не центрира контролера на конзолата?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ject/page5
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
racing_team_vidin написа:Имам със CD
Купих един ей така
Защо не центрира контролера на конзолата?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ject/page5
Имам идея да добавя няколко бутона от лявата страна на iDrive контролера. Съответно исках да остане частта от конзолата под бутона за аварийните, която се захваща с винт към основата. а и не ми се искаше да режа ушите на iDrive контролера, с които за захващане към конзолата. Днес се надявам да взема крайния продукт и да го дам за боядисване, дано бояджията да се справи, за да не го застрелям Колегите от Бургас могат да се включат с предложения за добри бояджии, а не с добри "Майстори".
Ето и малко инфо по отношение на това как работи моят iDrive контролер:
Първоначалната идея беше iDrive контролера да замести десния енкодер на навигационния монитор и да управлява DVB-T тунера когато превключа на „Телевизия“. Доста мислих какви фунции да задам на бутоните на контролера и при внимателно сравнение на бутоните на бордмонитора и тези на контролера, както и това кои точно бутони се използват най-много, реших да сменя концепцията.
Контролерът има бутон „OPTION“, които не ми се вързваше с нито един от бутоните на бордмонитора и реших, че мога да го ползвам, за да променям фунциите на бутоните на контролера. На практика аз избрах да променям функциите само на джойстика и енкодера, като по този начин се получава пълен контрол на мултимедийната система без да е необходимо да се ползват бутоните на бордмонитора.
Как работи iDrive контролера? При стартиране на системата бутоните имат следните функции:
CD – изпълнява фунциите на бутона MODE, превлючва между различните източници на сигнал. Тук бутон MEDIA би стоял по-добре и това ме накара да започна да търся контролер с такъв бутон. Още се търси.
RADIO – Първоначално беше програмиран да включва и изключва радиото, но в момента е програмиран да функционира нато бутон FM.
MENU – функционира като бутона MENU
NAV – на този етап още не е програмиран. Искам да го използвам за директно активиране на навигацията, но има един тъник момент в начина, по който е изградена системата и комуникацията в БМВ и ще трябва да поработя още малко, за да постигна крайната цел.
TEL– функционира като бутона PHONE
BACK – функционира като бутона BM/RADIO, т.е. превключва между последните две менюта, с които съм работил.
OPTION – използва се за превключване на функциите на контролера. Системата помни състоянието на контролера до следващото натискане на бутона. Когато системата е в режим „Телевизия“, натисканията на този бутон не се отчитат, той изпълнява друга функция.
Joystick Push – вклочва/изключва радиото, т.е. работи като левият БМ енкодер.
Rotary CW – усилва звука.
Rotary CCW – намаля звука.
Joystick Up – функционира като бутона TONE.
Joystick Down – функционира като бутона SELECT
Joystick Left – функционира като бутона SURCH Left
Joystick Right – функционира като бутона SURCH Right
Понеже при работа с мултимедията на БМВ основно се използва десния енкодер, бутонът OPTION идва на помощ. При натискането му, се променят функциите на:
Joystick Push, Rotary CW, Rotary CCW – изцяло заместват десния енкодер.
и за да не се налага да се пресяга човек до левия енкодер, ако няма мултиволан на джойстика са добавени функциите:
Joystick Up – функционира като бутона VOLUME Up
Joystick Down – функционира като буто VOLUME Down
Joystick Left – функционира като буто PREVIOUS
Joystick Right – функционира като бутона NEXT
Това са двата основни режима, които съм заложил при реализирането на проекта, като съм добавил и трети, който е активен единствено и само когато се включи телевизията. Тогава контролерът управлява DVB-T тунера, но е запазено и управлението от мултиволана и бутоните на бордмонитора. При режим „Телевизия“:
CD – TV RED Button
RADIO – TV GREEN Button
MENU – функционира като бутона MENU и връща към менюто на мултимедийната система, като състоянието на контролера преди преминаване в режим „Телевизия“ е запаметен и контролерът функционира със съответните настройки. На практика – като десния енкодер на бордмонитора.
NAV – TV YELLOW Button
TEL– TV BLUE Button
BACK – TV EXIT Button
OPTION – TV TV MENU Button
Joystick Push – TV OK/SELECT Button
Rotary CW – TV Up Button
Rotary CCW – TV Down Button
Joystick Up – TV NEXT (Up) Button
Joystick Down – TV PREVIOUS (Down) Button
Joystick Left – TV LEFT Button
Joystick Right – TV RIGHT Button
Мисля да променя функциите на Joystick Up и Joystick Down при режим „Телевизия“, защото завъртането на енкодера по (CW) и обратно (CCW) на часовниковата стрелка изпълнява същите функции, но още не съм решил с кои точно.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Днес взех детайла и съм повече от доволен
Остава да се боядиса и монтира в колата. Тъкмо тук започвам да се чудя как са боядисани ОЕМ интериорните лайсни на Е39
Притеснявам се, че ако се пръсне с автомобила боя и се изпече в камера, детайлът ще се деформира. Та давайте идеи как да го завърша.
Остава да се боядиса и монтира в колата. Тъкмо тук започвам да се чудя как са боядисани ОЕМ интериорните лайсни на Е39
Притеснявам се, че ако се пръсне с автомобила боя и се изпече в камера, детайлът ще се деформира. Та давайте идеи как да го завърша.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:44, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани