Едно ново начало

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Арабиата
Аватар
Мнения: 1454
Регистриран на: 18.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530D

Re: Едно ново начало

Мнение от The 5th element » 14 Дек 2015, 17:29

Браво колега,,,,, :yes: След последният ти пост,,,,се чувствам ужасно тъп и прост обаче,,,,, :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]Изображение[/url

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Едно ново начало

Мнение от Nickelback » 15 Дек 2015, 8:41

stony1 написа:П.П. Няма невъзможни неща, просто са необходими знания и умения :mhihi:

Не че се заяждам, ама понеже гледам си си самоцитирал поста от преди... Още ли вярваш, че Вариант1 е реализируем и че би получил не какво да е, а именно разбираем и то C++ код? :ok:

Важната информация по темата е споделената CAN матрица или поне част от нея, както и конверсиите. Хубаво е да бъде синтезирано на едно място, а не да рови насам-натам човек. Браво, за което!
Въпрос - тия данни са лийкнали от БМВ или някой от форумите е ривърсинженервал и е намачвал стойности..?
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 19 Дек 2015, 15:21

Евала колега ;) Само че за да е полезно на някой друг най-важното е да споделиш кода за ардуиното инъче никой не може да повтори операцията ;) И евентуално ако има специфични галерии които се инсталират в ардуиното за да работи кода ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 26 Дек 2015, 22:46

Nickelback написа:
stony1 написа:П.П. Няма невъзможни неща, просто са необходими знания и умения :mhihi:

Не че се заяждам, ама понеже гледам си си самоцитирал поста от преди... Още ли вярваш, че Вариант1 е реализируем и че би получил не какво да е, а именно разбираем и то C++ код? :ok:

Важната информация по темата е споделената CAN матрица или поне част от нея, както и конверсиите. Хубаво е да бъде синтезирано на едно място, а не да рови насам-натам човек. Браво, за което!
Въпрос - тия данни са лийкнали от БМВ или някой от форумите е ривърсинженервал и е намачвал стойности..?

Възможен е Вариант 1, но е икономически неизгоден. На практика при написването на софтуера за DME/DDE се използва някой от езиците за програмиране. Аз лично написах, че ще е добре да се деасемблира софтуера от компа на С или С++, защото моите познати използват тези езици за програмиране, но дори и Java, Java script, Delphi, че дори и Паскал биха свършили работа. Проблемът е в намирането на информация за това какъв точно програмен език са използвали инженерите на Сименс.
Относно данните – не са официален релийз на БМВ, колеги от чуждите форуми са си поиграли с електрониката в БМВ и са споделили данни от ревъринженеринга. Аз лично направих също малко тестове, преди да предоставя необходимите данни на колегата, който ми писа програмата за Ардуино модула.

бмв е30 написа:Евала колега ;) Само че за да е полезно на някой друг най-важното е да споделиш кода за ардуиното инъче никой не може да повтори операцията ;) И евентуално ако има специфични галерии които се инсталират в ардуиното за да работи кода ;)

Най-важното от кода за Ардуино модула е тази формула:
(Temp (C) = Hex2Dec – 48). Когато се подготвя програмата за Ардуино, тя трябва да се съобрази със съответния модул, разширенията към него, начина за отчитане на температурата и дали има връзка с налична CAN шина в колата.
Другият важен момент е внимателното използване на формулата. Тя показва как таблото изчислява получената информация в Hex2Dec формат – шестнайсетичен код. Това което трябва да се заложи в ардуино кода е:
Темп(С) = Темп(измерено) + 48 Полученото по тази формула число в десетична система се подава на CAN модула, който има вградена библиотека ще го превърне в Hex2Dec формат и ще го изпрати по CAN шината.

Това място се оказа подходящо за монтиране на готовия модул:
Изображение
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 26 Дек 2015, 22:49

Колата получи страхотен коледен подарък :mhihi: , комплект ОЕМ LED стопове.
ОЕМ фейсовите стопове, които за разлика от ретрофит комплектите са без баласти, са малко по-дълбоки. Това налага да се обърне внимание на местата, отбелязани с червено. Там стопа опира в металната конструкция и не ляга плътно. За да пасне стопа, метала трябва да се „посъветва“ малко с гумен чук, защото ако се използва по-твърд инструмент, боята ще се олющи и в последствие е почти сигурно, че мястото ще корозира.
Освен разликата в дълбочината на стоповете има разлика и в буксите, която налага изработването на преходни кабели. Такива могат да се закупят и от оторизиран дилър, но единичната цена е около 58 лв., което прави малко над 100 лв. за двата кабела. Аз лично си изработих сам преходните кабели, като ползвах две букси за стопове на Е46 и две букси от инсталацията на Е36 (тези, в които се включва лостчето за чистачките):
Изображение Изображение
Изображение Изображение
Изображение Изображение
Изображение Изображение
След монтажа на стоповете, LCM модулът трябва да се препрограмира, защото при LED стоповете, габаритът използва +12V стабилизирано захранване, което се подава по един проводник, докато при обикновените стопове, проводниците са два, защото габаритите са с по две крушки. Не съм убеден, дали LCM 2 може да се програмира и да управлява нормално такива стопове, но LCM 3 се справя чудесно.
Ето и изработването на преходните кабели в снимки:
Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение Изображение
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Едно ново начало

Мнение от Nickelback » 26 Дек 2015, 23:56

stony1 написа:
Nickelback написа:
stony1 написа:П.П. Няма невъзможни неща, просто са необходими знания и умения :mhihi:

Не че се заяждам, ама понеже гледам си си самоцитирал поста от преди... Още ли вярваш, че Вариант1 е реализируем и че би получил не какво да е, а именно разбираем и то C++ код? :ok:

Важната информация по темата е споделената CAN матрица или поне част от нея, както и конверсиите. Хубаво е да бъде синтезирано на едно място, а не да рови насам-натам човек. Браво, за което!
Въпрос - тия данни са лийкнали от БМВ или някой от форумите е ривърсинженервал и е намачвал стойности..?

Възможен е Вариант 1, но е икономически неизгоден. На практика при написването на софтуера за DME/DDE се използва някой от езиците за програмиране. Аз лично написах, че ще е добре да се деасемблира софтуера от компа на С или С++, защото моите познати използват тези езици за програмиране, но дори и Java, Java script, Delphi, че дори и Паскал биха свършили работа. Проблемът е в намирането на информация за това какъв точно програмен език са използвали инженерите на Сименс.


Човече, караш ме с глас да се смея, честно :mhihi: По-добре не си прави свободни съчинения върху нещо, което, поне за сега, не разбираш из основи, и най-вече, нямаш необходимия опит. Пак ти казвам - не искам да се заяждам - ама се изтъкваш, че всичко било възможно и всичко опирало до знания и умения..., което просто не е така :mhihi: Подозирам, че някой твой познат те е пуснал яко по пързалката като ти е наговорил куп глупости. Имаш ли идея как се дисасемблира, с какви туулове и софтуер, какво трябва да знаеш за платформата, какъв е изхода в крайна сметка? Правил ли си го преди? :shock: Щото аз да, това ми професионално хоби, ако щеш. Просто кода, който се получава след тоя процес обикновено става точно за нищо! Най-много да разбиеш някой друг кий валидатор, да уркараунднеш част от кода, но да разчиташ, че ти ще получиш изходния код, красивичък, едно към едно, както го е написал инженера от Сименс е просто смешно! И ти само хоп - добавяш си твоята функцийка и готово! :mhihi: То така ако беше, софтуерната индустрия щеше да е отдавна умряла. Всеки щеше да си гепи кода на Windows 10 и да си го модне както му е кеф и да каже - "те ви моята лична ОС" :mhihi: Айде да беше Java или .NET bytecode кажи речи може и да вденеш нещо. Ама и там ползват обфускатори, та пак е под въпрос.
Това дето го написа за "Java, Java script, Delphi, че дори и Паскал биха свършили работа" просто говори, че хал хабер си нямаш какво стои зад тия езици, кога са се пръкнали и за какво се ползват. А и не знам защо разграничаваш Dephi от Pascal, като едното е реално програмния език, а другото environment-a му :mrgreen:
Не те разбирам на 100% какво имаш в предвид, но вероятно две неща:
1. Как си представяш изобщо компютър на автомобил влязъл в производство преди 20 години (което означава писане на кода за ECU-то му поне 5 години по-рано) да съдържа код написан на Javascript? :shock: :shock: :shock: Та това е ембедед система, човек, и то хардриълтайм :!: Каква джава, какъв джаваскрипт, к'ви пет ле'а??? Ти ще поискаш още малко на Python да е било написано всичко :ok:
2. Наистина ли вярваш, че някой специално за теб ще е написал дисасемблер дето да ти докара Javascript код? :mhihi: И точно за някакъв си незнаен "процесор" (а и не е ясно дали не е ASIC), за който има само бегла информация в нета, че е на SGS Thomson и нищо повече. А реално какво представлява ядрото и дали не е ASIC един господ знае. Да беше ARM ядро, разбирам някой да се е заиграл да превежда машинни иструкции до Java bytecode. И то горкото пак ще е грозно за четене :dunno:

Не е важно Сименс какъв език са ползвали (просто щото са нямали избор и било асемблер или най-много C), а е важно дали тоя процесор е някой известен мейнстрийм (8051 подобен) или не. Ако да - супер, ама ако не - е не просто икономически неизгодно, а е невъзможно! Опита ми показва, че от тия години нещата са абсолютно application specific и просто... няма шанс. C++ на хардриълтайм ембедед система проектирана преди поне 25 години - няма шанс просто!

Не ми се обиждай - критиката ми е градивна. ИМА невъзможни неща и по-скоро като не си сигурен за нещо от софтуерна гледна точка питай в тая тема, не пиши по инерция и наизуст, за да не подвеждаме хората. Щото досега за мен темата си е своеобразен монолог с елементи на теоретични заигравки на общо основание в стил "вижте к'во направих, ама нЕма да ви кажа как" (не че аз лично съм тръгнал да го правя, аз си го имам и работи :yes: ) :dunno: Никой нищо не пита по същество, само се кланяме :dunno: Ако си постнеш и кода мога и конкретни съвети да ти дам, ако има нещо, което те затруднява :bchug: Ни най-малко се опитвам да омаловажавам труда ти, защото цялото ровене, събиране на CAN-матрицата и имплементирането ѝ върху Ардуино си е хамалогия и време! Весели празници!

ЕДИТ: Контролерът е с Infineon-ско ядро C166 - joint venture навремето между Siemens и SGS Thomson - SAB80C166W, ама няма такива екстри като диасасемблер до C..., най-много до асемблер :ok:
http://elektro.fs.cvut.cz/dokument/166/m166.pdf
Първа ревизия на документа - юни, 90-та година :mhihi:

П.С. Колега @бмв е30 не са "галерии", а "библиотеки" и зависимостта от подобни избива по време на компилация и линкване още :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Едно ново начало

Мнение от бмв е30 » 30 Дек 2015, 22:07

да точно библиотеки имах впредвид :) даже не знам защо съм написал галерии :) хаха

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Re: Едно ново начало

Мнение от KickingKing » 06 Яну 2016, 11:53

Lok-Tar! :mhihi:

Доста интересна тема се заформя. @Nickelback мисля си доста прав в инфото и обяснението, което даваш, но начина, по който го правиш е доста грозен и ненужен. Да, наитина бай Гошо от гаража няма да направи всичко това, но наистина ако имаш знания и желание теоретично е възможно по един или друг начин :)

И реално не виждам защо се обсъжда като колегата иска да сподели ентусиазма си и какво и как го е направил с доста точна информация като НЕ използва горедиспутираната тема. Избрал е съвсем друг път и то много разумно и е решил да отдели време за да ни обясни и на нас. Благодря на stony1, че си е направил труда и продължава да го прави :bowdown:

И тъй като ми е доста интересна тема и ме вълнуват повечето ъпгрейди, които прави stony бих искал да задам въпросчета:
- По-лесно ли би се получила манипулацията с таблото ако двигателя е M62/M62TU? Тъй като са "едно семейство" с S62 ми се струва логично да е доста по-лесно от М52, но дали има по-лесен начин за лампите на таблата?
- Някой има ли информация при монтиране на ел.салон с мемори какво трябва да се вземе от колата донор? Само седалките, допълнителни модули? Има ли проблем да се вържат и с ел.волана?
- Третия го забравих хахах :mhihi:

Радвам се много, че още има такива хора, които да споделят опита и знанията си. Би било чудесно ако може всички да споделим знанията си работейки заедно, а не карайки се един друг :ok:
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 15.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 02

Re: Едно ново начало

Мнение от Mamar4o » 06 Яну 2016, 22:06

Колега защо с жълт мигач ? Всеки дава пари да мине на бяла оптика,а ти обратното.И все пак и стоят по-добре от старите, но моето мнение е,че стопове с бял мигач определено изглеждат по-добре.Иначе евала за труда ти.Имаш ли идея дали при комбито всичко е плъг енд плей,имам в предвид дали буксите съвпадат и трябват ли ми модулчетата ? Че мисля скоро време да разкарам тази грозотия отзад :bchug:

Надявам се не се сърдиш за това с мигача,просто аз съм директен и каквото ми е в главата това ми е и на устата,просто изказах мнение :bchug: Помисли и за фейс фарове ако вече не си ги сложил :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Едно ново начало

Мнение от Nickelback » 06 Яну 2016, 22:20

KickingKing написа:Lok-Tar! :mhihi:

Доста интересна тема се заформя. @Nickelback мисля си доста прав в инфото и обяснението, което даваш, но начина, по който го правиш е доста грозен и ненужен. Да, наитина бай Гошо от гаража няма да направи всичко това, но наистина ако имаш знания и желание теоретично е възможно по един или друг начин :)

И реално не виждам защо се обсъжда като колегата иска да сподели ентусиазма си и какво и как го е направил с доста точна информация като НЕ използва горедиспутираната тема. Избрал е съвсем друг път и то много разумно и е решил да отдели време за да ни обясни и на нас. Благодря на stony1, че си е направил труда и продължава да го прави :bowdown:


Кое точно е възможно само не разбрах (щото има искрица надежда за едно от нещата)?

Просто са ми трагикомични свободните съчинения на база НИЩО и затова се заядох, не за друго :dunno: Няколко пъти се направих на шес' без десет и тактично попитах дали си вярваме на писанията и съответно получих уклончив, ама все пак, положителен отговор. Нарочно винаги обяснявам грозно и простовато, за да си вземат 'ората поука и да не пишат глупости :ok: Както казах вече - приветствам положената хамалогия и не омаловажавам усилията на автора :bowdown:

Не ща да се карам, мен, ама дайте по конструктивно и диалогично, и пишете, за което сте сигурни, а не просто наизуст :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Едно ново начало

Мнение от BRAAT » 05 Мар 2016, 9:26

Има ли развитие по темата?
На мен също ме вълнува въпроса от по-горния пост. Ще проработи ли таблото от М5 на 535/540 (Е39) ?
Мерси.

Sent from my A0001 using Tapatalk
SHARK-а му е майката!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 670
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 2008 X5 30d
Мечтае да кара: M-power

Re: Едно ново начало

Мнение от doncheff » 05 Мар 2016, 10:14

Евала, бат Петьо! Герой си! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 27 Юни 2016, 10:11

Отдавна не съм писал в темата и се насъбра доста материал за споделяне и описване. Опитвам се да го систематизирам и подредя, за да го събера в два до три поста с подходящите снимки, а докато това се случи ще споделя едно кратко видео от последния реализаран проек - Цифрова телевизия е Е39: https://youtu.be/XL_2zSrxZRw
За реализацията на тази глезотия се наложи да демонтирам ТВ тунера от видеомодула на колата и да го заменя с DVB-T Тунер за вграждане. С цел запазване на ОЕМ функционалността и възможност за управление на новия тунер чрез бутоните на дисплея и волана, разработих интерфейсна платка, която програмирах. Сега обаче се роди идеята за замяня на десния енкодер на дисплея, който се явява дядото на Idrive бутона, с нещо като Idrive. Самият енкодер ми е доста неудобен - далечко ми е. На практика ще изработя един енкодер или Idrive, който ще монтирам някъде около или на мястото на пепелника. Той ще може да замени на 100% десния енкодер, но ще има възможност е за някоя допълнителна функция по желание на клиента.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 14 Дек 2016, 12:04

Реших да изтупам малко темата от прахта и да споделя как вървят нещата с добавянето на глезотии в колата.
Доста неща реализирах през поседната една година, но така и не седнах да напиша какво и как съм направил. В следващите няколко поста последователно ще кача информацията със съответния снимков материал като започна от последната интервенция - ремонт на пикселите на таблото.
Не че е трудно да се смени лентовия кабел на таблото, за да работят всички пиксели, но все си намирах оправдания, че нямам време за това, а и няколко неработещи пиксела не ми пречат чак толкова. Да ама всеки, който се качи в колата казва "Супер табло! Супер е че работи, но защо не му оправиш пикселите?!".
Така изглеждаше таблото като го купих:
Изображение
След около година експлоатация нещата бяха ето такива: https://youtu.be/pyuGmdErqDE
Съжалявам за качеството на видеото. Явно вечерно време телефона не прави добри клипове, ще снимам по светло през почивните дни.
Та не издържах на гледката и си поръчах един кабел от братята Унгарци. Кабелът наистина е сребърен и се работи адски лесно с него. Вече съжалявам, че не си поръчах и един кабел за задния MID, но тази занимавка ще почака за догодина. Та кабелът пристигна за една седмица и се започна:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
При демонтажа на дисплея от платката и "отлепянето" на лентовия кабел, голяма част от лепилото и графитните писти останаха по платката и по дисплея, което се очакваше. При самото почистване лепилото се предаде много бързо, но графита беше като заварен. С цел да не нараня пистите на платката и дисплея, използва мокра кърпичка и пластмасов клин, от тези които се използват за нивелиране на ПВЦ дограма. Комбинацията свърши работа и след около час и половина внимателно търкане от графита и лепилото не бяха останали никакви следи нито по платката, нито по дисплея. При сглобяването използвах тиксо за фиксиране на кабела към платката, за да не се размести при монтажа на пластмасата, в която е поставен дисплея. След монтирантето на тази пластмаса се поставя самият дисплей и се фиксира с металната рамка, която ляга върху него и се закопчава на пет места към основата. След наместването на стрелките последва тест: https://youtu.be/UMdpci55haU :lalala: :lalala: :lalala:
Друго си е да работят всички пиксели по таблото.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:47, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 18.11.2011
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.2i CSL '03

Re: Едно ново начало

Мнение от Дидо85 » 14 Дек 2016, 12:22

Поздравления за положения труд, таблото се е получило много добре.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook