Едно ново начало
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Едно ново начало
stony1 написа:
Напълно съм наясно с това как и по каква шина се обменя информацията между IKE и DME. Това, че е по Can изобщо не ме притеснява. Както се казва "Безплатен обяд няма", но идеята за една обща информационна шина дава в пъти повече възможности, отколкото лудото аналогово окабеляване и проектиране на модули с n-брой релета.
Относно термодатчика за маслото - разбира се, че със стоковия няма да се получи и ще трябва ъпгрейд.
Относно флашването на DME - хората дава пари за "чипосване", аз пък реших да се захвана с ъпгрейд, който поне според мен е по-полезен и съм наясно с предизвикателствата.
Нека обобщя - започнах темата с идеята да помогна на колегите с информация по техните текущи и бъдещи проекти, както направих в Е36 подфорума. Също и да събера колкото се може повече систематизирана информация в една тема. За съжаление в нашия форум доста реализирани проекти остават несподелени или липсва детайлна информация относно тяхната реализация.
Ще се радвам ако успееш да го подкараш, и ако споделиш как ,че и аз имам 2 такива табла и ще ги продам по-лесно
Относно датчика ти си го имаш - този на картера който е и за нивото, така че не търси друг.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Едно ново начало
stony1 написа:....
Дано тази довършиш без премеждия. Дано не ти мине мерака да описваш всичко във форума.
Ей тука един янки, който се бори с КАН-шината на е46 и не отказва коментари по електронната поща, въпреки, че едва ли разбра, къде е България.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... us-project
След доста четене по подобен проблем с КАН-шината, направих най-олигофренското решение, оставих реалния комп (този, който работи със съответното табло по КАН) с всички датчици за обороти, налягане, ниво и температури, а мотора си работи с неговия си. За мен всичко е ОК, нямам коректен разход и АСЦ, но предполагам, че доста хора не биха се лишили от тези неща.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Проектът с интегрирането на М5 инструментално табло в Е39 без CAN интерфейс се разви доста интересно.
Известно е, че информацията, която таблото показа се получава в цифров вид по CAN интерфейс. При конструиране на таблата инженерите от BMW са предвидили две възможности.
1. получаване на аналогови данни, обработката им и визуализиране от IKE
2. получаване на цифрови данни (вече обработени от различните модули в колата) по CAN шина и визуализиране от IKE
На практика в Е39 CAN интерфейса първоначално започва да се използва за обмяна на информация между DME и ESG (компютъра на скоростната кутия), но при моделите след септември 1998 г., CAN интерфейсът започва да измества голяма част от аналоговите линии, особенно тези към таблото. При М52 моторите нещата са малко по-особени, защото CAN интерфейсът свързва основно DME и ESG (компютъра на скоростната кутия) без да има връзка с IKE. Тази връзка се появява при М54. Този факт наложи едно допълнително изследване относно възможността за интегриране на инсрументално табло от М5 в Е39 с М52 мотор. Резултатите се оказаха доста интересни и се оформиха три варианта за реализирането на проекта.
Вариант I: препрограмитане на DME – супер идея, но някък си ударих на камък. Пренаписването на софтуера или по-скоро разширяването на фунциите му се оказа доста трудоемка задача. Първо трябва да се извърши обратния процес на компилирането на програмата, като целта е тя да се получи в С или С++. Едва след това може да се мисли за разширява на възможностите чрез допълване на програмата. Няма гаранция, че този вариант ще има успех, но ако някой разполага с необходимия софтуер би било интересно да се пробва. При този вариант има и една малка въпросителна, която е свързана с температурния датчик. Той е наличен и се намира на картера, но е свързан с LCM и отчита нивото на маслото в двигателя. При М5 и Х5 датчикът е същия и изпълнява същата функция, но е свързан към DME, което използва данните от датчика и по специално зададен алгоритъм изчислява температурата и нивото на маслото.
Вариант II: използване на доълнително DME, което да получава и обработва всички аналогови данни от колата, а след това по CAN линията да подава информация на IKE. Вариантът е сравнително лесно приложим и се свежда до внимателното окабеляване на модула. Като недостатък се явява необходимостта от свързването на температурния датчик към DME и LCM едновременно, както и коректното изчисляване на разхода на автомобила.
Вариант III: изграждане на самостоятелен модул, работещ независимо от останалите в колата и подаващ по CAN линия информация на IKE за температурата на маслото и управлението на диодите на таблото. Така връзката ще е само между IKE и новия модул, което няма да оказва влияние на работата на DME, ESG, ABS/ASC и всички останали модули в автомобила. Вариантът е доста лесно приложим, като в някой отношения е за предпочитане. Въпреки това реализацията му изисква използването на допълнителен термо елемент с известни характеристики и познания в областта на програмирането.
Няма да навлизам в подробности относно търсенето на информация, многократното премисляне на вариантите за реализация на проекта и алгоритъма за оценка на веротностите за реализация на всеки един от показаните по-горе варианти, просто ще кажа, че заложих на Вариант III.
Както можете да се досетите частите не са налични в магазинната мрежа и трябва да се поръчат. Минималния срок за доставка е една седмица, но основният модул трябваше да се поръча от Англия и още не съм го получил.
За изграждане на CAN модул с отчитане на температурата на маслото ще използвам Arduino платформата Leonardo CAN-BUS и термодатчикът LM35. Той е с линейни характеристики и в комплект с всяка Arduino платформа лесно се реализира електронен термометър. Платформата Leonardo CAN-BUS дава възможност за лесна комуникация на различни аналогови и цифрови източници с автомобилните модули по CAN линията. За свързването на LM35 се използва единия от аналоговите входове на платформата Leonardo CAN-BUS и с подходящия софтуер тя изработва необходимото за IKE съобщение. IKE разчита съобщението, показва температурата на маслото и управлява светодиодите на оборотомера.
Подробни снимки и информация ще кача когато пристигнат частите и постигна напредък по проекта.
Известно е, че информацията, която таблото показа се получава в цифров вид по CAN интерфейс. При конструиране на таблата инженерите от BMW са предвидили две възможности.
1. получаване на аналогови данни, обработката им и визуализиране от IKE
2. получаване на цифрови данни (вече обработени от различните модули в колата) по CAN шина и визуализиране от IKE
На практика в Е39 CAN интерфейса първоначално започва да се използва за обмяна на информация между DME и ESG (компютъра на скоростната кутия), но при моделите след септември 1998 г., CAN интерфейсът започва да измества голяма част от аналоговите линии, особенно тези към таблото. При М52 моторите нещата са малко по-особени, защото CAN интерфейсът свързва основно DME и ESG (компютъра на скоростната кутия) без да има връзка с IKE. Тази връзка се появява при М54. Този факт наложи едно допълнително изследване относно възможността за интегриране на инсрументално табло от М5 в Е39 с М52 мотор. Резултатите се оказаха доста интересни и се оформиха три варианта за реализирането на проекта.
Вариант I: препрограмитане на DME – супер идея, но някък си ударих на камък. Пренаписването на софтуера или по-скоро разширяването на фунциите му се оказа доста трудоемка задача. Първо трябва да се извърши обратния процес на компилирането на програмата, като целта е тя да се получи в С или С++. Едва след това може да се мисли за разширява на възможностите чрез допълване на програмата. Няма гаранция, че този вариант ще има успех, но ако някой разполага с необходимия софтуер би било интересно да се пробва. При този вариант има и една малка въпросителна, която е свързана с температурния датчик. Той е наличен и се намира на картера, но е свързан с LCM и отчита нивото на маслото в двигателя. При М5 и Х5 датчикът е същия и изпълнява същата функция, но е свързан към DME, което използва данните от датчика и по специално зададен алгоритъм изчислява температурата и нивото на маслото.
Вариант II: използване на доълнително DME, което да получава и обработва всички аналогови данни от колата, а след това по CAN линията да подава информация на IKE. Вариантът е сравнително лесно приложим и се свежда до внимателното окабеляване на модула. Като недостатък се явява необходимостта от свързването на температурния датчик към DME и LCM едновременно, както и коректното изчисляване на разхода на автомобила.
Вариант III: изграждане на самостоятелен модул, работещ независимо от останалите в колата и подаващ по CAN линия информация на IKE за температурата на маслото и управлението на диодите на таблото. Така връзката ще е само между IKE и новия модул, което няма да оказва влияние на работата на DME, ESG, ABS/ASC и всички останали модули в автомобила. Вариантът е доста лесно приложим, като в някой отношения е за предпочитане. Въпреки това реализацията му изисква използването на допълнителен термо елемент с известни характеристики и познания в областта на програмирането.
Няма да навлизам в подробности относно търсенето на информация, многократното премисляне на вариантите за реализация на проекта и алгоритъма за оценка на веротностите за реализация на всеки един от показаните по-горе варианти, просто ще кажа, че заложих на Вариант III.
Както можете да се досетите частите не са налични в магазинната мрежа и трябва да се поръчат. Минималния срок за доставка е една седмица, но основният модул трябваше да се поръча от Англия и още не съм го получил.
За изграждане на CAN модул с отчитане на температурата на маслото ще използвам Arduino платформата Leonardo CAN-BUS и термодатчикът LM35. Той е с линейни характеристики и в комплект с всяка Arduino платформа лесно се реализира електронен термометър. Платформата Leonardo CAN-BUS дава възможност за лесна комуникация на различни аналогови и цифрови източници с автомобилните модули по CAN линията. За свързването на LM35 се използва единия от аналоговите входове на платформата Leonardo CAN-BUS и с подходящия софтуер тя изработва необходимото за IKE съобщение. IKE разчита съобщението, показва температурата на маслото и управлява светодиодите на оборотомера.
Подробни снимки и информация ще кача когато пристигнат частите и постигна напредък по проекта.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:50, променена общо 2 пъти
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Едно ново начало
след i-bus в моето Е36 дали сега не идва ред на can в Е39? хаха ..без ДМЕ с кан.
няма нищо невъзможно..
няма нищо невъзможно..
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
ares2 написа:след i-bus в моето Е36 дали сега не идва ред на can в Е39? хаха ..без ДМЕ с кан.
няма нищо невъзможно..
Ха аз се замислям за един проект:Е36 с CAN интерфейс. Само да си намеря читаво Е36 и ще спретна една небивалица, Докато попадне подходящия екземпляр, ще продължа заниманията си с Е39.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Докато чакам пратката от братска Англия, реших да поровя малко по колата и да добавя някой „екстри”. Заводски автомобилът има ел. седалки и огледала с памет и ми беше доста странно липсата на ел. регулиране на волана, но допускам, че това не е било в приоритетите на италианеца. Лично на мен обаче ми допада идеята и воланът да се регулира елетрически и да има запаметени позиции като седалките и огледалата. Един бърз преглед на сайтовете за продажба на автомобили на части доведе до това:
Колегите от Литва ми го изпратиха за една сромна сума в перфектно състояние. Лостчето пристигна точно за три работни дни, а докато го чаках се спазарих набързо с Мегапартс за това:
Ако по самия кормилен вал нямаше ръжда, щях да го монтирам така като е и да не се занимавам с разглобяването му, както и разглобяването на този от моята кола. На практина се получи това:
Има няколко начина за развиване на болтовете с конична глава. Аз използвах дремел, за да направя прорез в метала, а след това широка плоска отверка, за да ги развия. По-трудно беше изваждането на валовете от кормилните конзоли, но с помощта на подходящ инструмент нещата си дойдоха на мястото.
Един много важен момент в цялата интервенция е внимателното отбелязване на местата и положенията на шлиците на вала както в горната част до гумето каре, така и в долната част, която придава движението на самата рейка. На снимките се виижда как съм белязъл местата преди разглобяването на конзолата. След сгобяването воланът застана в позицията, в която беше преди подмяната на конзолата.
Не успях да снимам как демонтирам самите валове от кормилните конзоли, защото и двете ми ръце бяха заети.
Окабеляването го оставих за края на тази седмица, дано да спре да вали, когато ще добавя и лумбалната функция на двете седалки.
Колегите от Литва ми го изпратиха за една сромна сума в перфектно състояние. Лостчето пристигна точно за три работни дни, а докато го чаках се спазарих набързо с Мегапартс за това:
Ако по самия кормилен вал нямаше ръжда, щях да го монтирам така като е и да не се занимавам с разглобяването му, както и разглобяването на този от моята кола. На практина се получи това:
Има няколко начина за развиване на болтовете с конична глава. Аз използвах дремел, за да направя прорез в метала, а след това широка плоска отверка, за да ги развия. По-трудно беше изваждането на валовете от кормилните конзоли, но с помощта на подходящ инструмент нещата си дойдоха на мястото.
Един много важен момент в цялата интервенция е внимателното отбелязване на местата и положенията на шлиците на вала както в горната част до гумето каре, така и в долната част, която придава движението на самата рейка. На снимките се виижда как съм белязъл местата преди разглобяването на конзолата. След сгобяването воланът застана в позицията, в която беше преди подмяната на конзолата.
Не успях да снимам как демонтирам самите валове от кормилните конзоли, защото и двете ми ръце бяха заети.
Окабеляването го оставих за края на тази седмица, дано да спре да вали, когато ще добавя и лумбалната функция на двете седалки.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:53, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Едно ново начало
Колега, извинявай за спама в темата, но тъй като я следя с интерес / имайки предвид страхотния ти предходен автомобил / и просто ми се иска да изкажа възхищението си от твоя ентусиазъм и неподправено желание за нововъведения в автомобила. Успех с проекта и с нетърпение очаквам да видя и другите благини, които ще инсталираш.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Идеята за волана се оказа лесно реализуема, но прекарването на кабелите за навигацията изисква демотаж на салона и повдигане на мокета. Понеже разполагам с МК4 модул от Е39, CD чейнджър от Е53, усилвател Н/К от Е46 в комплект с малкия H/K усилвател за субуфър и усилвател Alpine от Е32, като всички компоненти съм ползвал в Е36, реших да ги запазя и да си набавя пълния комплект стойки за багажника на Е39 заедно с лявата кора, която покрива компонентите. Ровейки в мазата открих един TV модул и модула с малкия навигационен дисплей 4:3. Липсващото звено се оказа радиомодула.
Преди да успея да взема стойките един колега ме изненада приятно с DSP усилвател и радиомодул. Стойките пристигнаха, но по тях нямаше нито една скобичка, в която се завиват винтовете и се наложи да направя едно бързо пазаруване в Бова Кар.
Монтирането на стойките, закрепянето на модулите към тях и прекарането на захранващите напрежения се оказаха лесната част:
В албума има още снимки, но не са качени всички. Стойките и модулите са монтирани и част от окабеляването е подготвено, но се роди една нова идея.
Определено не мисля, да монтирам малкия дисплей, а след това да го подменям с голям. Понеже не ползвам касети е добре големият дисплей да е със CD. От друга стана дисплеите, използвани в Е39 са с малка разделителна способност и заемат много място, като самият дисплей дори да е 7” пак изглежда малък спрямо мястото, което е предвидено за монтажа му. На това място един 8,8” дисплей би стоял в пъти по-добре, но бързото проучване показа, че и той е със същата разделителна способност. Сега търся дисплей с висока разделителна способност, който да е не по-широк от 120 мм, ако е по-тесен е в пъти по-добре и да е с дължина 200 мм, може и малко повече.
Идеята ми е да ползвам кутията от малкия монитор и да вградя в нея нов дисплей с платка, на която има два видео и един VGA вход.
Единият видео вход ще има директно управление от сигнала за задна скорост и ще се активира при нейното включване заедно с камера за задно виждане. Към другия видео вход ще бъде свързан навигационния компютър. Сигналът от него е RGB и лесно може да се преобразува в композитен, Това ще позволи видео конвертотър да бъде монтиран в багажника до навигационния компютър, а връзката с дисплея да е посредством коаксиален кабел. Връзката с видеокамерата ще бъде изградена по същия начин. VGA входъд ще бъде използван за свързване с PC, като все още обмислям варианта за компа, който да вградя. При реализирането на този проект се обезмисля използването на ОЕМ видео модула, защото към всяко РС може да се свърже TV тунер. На практика малко се губи смисъла и от използването на МК модул, защото към всяко РС може да се свърже и GPS модул, но на този етап навигационния компютър ще остане. Механиката за касетата ще се демонтира, за да не пречи, а бутоните, намиращи се от лявата страна на монитора (визирам само малкия дисплей) ще бъдат преместени. За момента съм си харесал пепелникът на централната конзола, който да преработя в удобен за боравене панел с копчета. На практика важните бутони са двата ротационни енкодера и още обмислям колко още бутона да добавя и какви да им бъдат фунциите.
Преди да успея да взема стойките един колега ме изненада приятно с DSP усилвател и радиомодул. Стойките пристигнаха, но по тях нямаше нито една скобичка, в която се завиват винтовете и се наложи да направя едно бързо пазаруване в Бова Кар.
Монтирането на стойките, закрепянето на модулите към тях и прекарането на захранващите напрежения се оказаха лесната част:
В албума има още снимки, но не са качени всички. Стойките и модулите са монтирани и част от окабеляването е подготвено, но се роди една нова идея.
Определено не мисля, да монтирам малкия дисплей, а след това да го подменям с голям. Понеже не ползвам касети е добре големият дисплей да е със CD. От друга стана дисплеите, използвани в Е39 са с малка разделителна способност и заемат много място, като самият дисплей дори да е 7” пак изглежда малък спрямо мястото, което е предвидено за монтажа му. На това място един 8,8” дисплей би стоял в пъти по-добре, но бързото проучване показа, че и той е със същата разделителна способност. Сега търся дисплей с висока разделителна способност, който да е не по-широк от 120 мм, ако е по-тесен е в пъти по-добре и да е с дължина 200 мм, може и малко повече.
Идеята ми е да ползвам кутията от малкия монитор и да вградя в нея нов дисплей с платка, на която има два видео и един VGA вход.
Единият видео вход ще има директно управление от сигнала за задна скорост и ще се активира при нейното включване заедно с камера за задно виждане. Към другия видео вход ще бъде свързан навигационния компютър. Сигналът от него е RGB и лесно може да се преобразува в композитен, Това ще позволи видео конвертотър да бъде монтиран в багажника до навигационния компютър, а връзката с дисплея да е посредством коаксиален кабел. Връзката с видеокамерата ще бъде изградена по същия начин. VGA входъд ще бъде използван за свързване с PC, като все още обмислям варианта за компа, който да вградя. При реализирането на този проект се обезмисля използването на ОЕМ видео модула, защото към всяко РС може да се свърже TV тунер. На практика малко се губи смисъла и от използването на МК модул, защото към всяко РС може да се свърже и GPS модул, но на този етап навигационния компютър ще остане. Механиката за касетата ще се демонтира, за да не пречи, а бутоните, намиращи се от лявата страна на монитора (визирам само малкия дисплей) ще бъдат преместени. За момента съм си харесал пепелникът на централната конзола, който да преработя в удобен за боравене панел с копчета. На практика важните бутони са двата ротационни енкодера и още обмислям колко още бутона да добавя и какви да им бъдат фунциите.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:54, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Едно ново начало
С кеф чета такива теми..
Продължавай в същия дух!
Време и пари да има - другото го притежаваш
Продължавай в същия дух!
Време и пари да има - другото го притежаваш
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Едно ново начало
Евала колега
- m@rtin
- младши ентусиаст
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54
Re: Едно ново начало
Не му мисли много , направо забучвай един iDrive бутон и си ти
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Едно ново начало
Ако ти се занимава, слагай направо CIC или NBT, ето как го правят в бимерфорума:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... 39-E38-E53
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... 39-E38-E53
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
m@rtin написа:Не му мисли много , направо забучвай един iDrive бутон и си ти
Преди шест години почти бях готов да я свърша тази работа в Е36. Един колега продаваше навигация с малкия дисплей, който е 6,5", мисля, че беше от Е60. Единствената причина да не се захвана с този проект е прословутия MOST интерфейс. Тъкмо бях реализирал проекта с I-bus интерфейс в Е36 и оставаше да се хвърля в следващата откачена идея.
Сега почти нищо не ме спира и темата, към която Иво Борисов е дал линк я знам почти наизуст. Като кавам почти нищо, предполагам се досещата, че има нещо, което ми се върти в главата.
Ivo_Borisov написа:Ако ти се занимава, слагай направо CIC или NBT, ето как го правят в бимерфорума:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... 39-E38-E53
Не само ми се занимава, който ме познава е наясно, че вече имам поне десет проекта в главата и навигацията е един от тях. Нека довърша проекта с таблото, а после ще мисля за допълнителните възможности на CAN интерфейса. CIC и NBT ползват CAN и без него не искат да работят.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Оказа се, че пратките от Англия пристигат по-бързо, отколкото тези от България. В събота бях приятно изненадан, но едва днес успях да стигна до пощата:
Докато чакам да получа термо сензора, ще се поразвихря малко със софтуера и ще направя една тестова програма. Ако всичко работи както е планирано, ще имам 100% работещо М табло в моето Е39.
П.П. За програмата ще ползвам помощ от приятел, който е доста наясно с програмирането, за да не оплескам нещо.
Докато чакам да получа термо сензора, ще се поразвихря малко със софтуера и ще направя една тестова програма. Ако всичко работи както е планирано, ще имам 100% работещо М табло в моето Е39.
П.П. За програмата ще ползвам помощ от приятел, който е доста наясно с програмирането, за да не оплескам нещо.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:56, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Оказа се, че доставката на термо сензора, макар поръчан от България, ще се забави. Докато чакам, реших да направя малко тестове с таблото и да проверя как реагира на програмата, заложена в процесора на платката. Та поиграх си малко, помолих за помощ един приятел - програмист и резулатът е повече от обнадеждаващ. Споделям малко снимки:
и малко видео:
https://youtu.be/sNwbJeooutU
https://youtu.be/QSHgGDWegXs
Тестовете бяха наложителни, защото платката, която използвам за CAN контролер е различна от стандартните Ардуино платки и разширения за тях. Англичаните добре са се справили като в една съвсем малка платка са обединили Ардуино платформа и CAN shield, но са променили конфигурацията на пиновете. При това положение, кодовете разработели и споделини във форумите се оказаха безполезни. Сега вече може да бъде написана програмата, чрез която процесорът на платката да извлича от термо сензора информация за температурата на маслото. След обработката на иформацията отново процесорът ще подава информация към таблото по CAN интерфейс. Като начало ще използвам CAN контролерът за управление на диодите, които са на оборотомера и за показанията на температурата на маслото. На по-късен етрап ще се постарая да разширя функциите на контролера и всички данни за таблото да минават през него.
Докато се занимавам с алгоритми и изучаване на програмни езици, C++, реших да си поръчам и малко други части. Така пристигат нещата в оторизирания дилър:
И понеже на един автомобил му трябват добри гуми, а за гумите здрави и красиви джанти, се захващам и с едно друго начинание:
П.П. Та все си мисля, че Е39 с М52В25 може да има 100% работещо табло от Е39 М5.
и малко видео:
https://youtu.be/sNwbJeooutU
https://youtu.be/QSHgGDWegXs
Тестовете бяха наложителни, защото платката, която използвам за CAN контролер е различна от стандартните Ардуино платки и разширения за тях. Англичаните добре са се справили като в една съвсем малка платка са обединили Ардуино платформа и CAN shield, но са променили конфигурацията на пиновете. При това положение, кодовете разработели и споделини във форумите се оказаха безполезни. Сега вече може да бъде написана програмата, чрез която процесорът на платката да извлича от термо сензора информация за температурата на маслото. След обработката на иформацията отново процесорът ще подава информация към таблото по CAN интерфейс. Като начало ще използвам CAN контролерът за управление на диодите, които са на оборотомера и за показанията на температурата на маслото. На по-късен етрап ще се постарая да разширя функциите на контролера и всички данни за таблото да минават през него.
Докато се занимавам с алгоритми и изучаване на програмни езици, C++, реших да си поръчам и малко други части. Така пристигат нещата в оторизирания дилър:
И понеже на един автомобил му трябват добри гуми, а за гумите здрави и красиви джанти, се захващам и с едно друго начинание:
П.П. Та все си мисля, че Е39 с М52В25 може да има 100% работещо табло от Е39 М5.
Последна промяна stony1 на 18 Окт 2015, 21:37, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани