Едно ново начало

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Едно ново начало

Мнение от stony1 » 30 Авг 2015, 16:30

Здравейте колеги, преди месец поради нелеп инцидент се наложи да сменя колата. Старата беше Е36 325tds с всевъзможни екстри и глезотийки, които проектирах и монтирах по моя вкус, като запазих ОЕМ визията, както в интериора, така и в екстериора. Всичко или почти всичко описах е една тема с идеята да помогна на колегите с информация по техните текущи и бъдещи проекти. viewtopic.php?f=8&t=179527
Новата придобивка е 523i и като един заклет BMW фен, съм решл да направя някой ъпгрейди по колата, които ще опиша в тази тема. Както написах в заглавието: "Едно ново начало" и се започна.
Така купих колата:
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
За един месец и навъртях 1500 км, като една седмица бях в планината на почивка, една седмица си почивах в Бургас и две седмици се занимавах с идеи, проекти и планове за бъдещия ъпгрейд на колата. На практика се получиха малко неща, но тепърва предстои голямото разглобяване :mhihi:
Като начало реших да се захвана с таблото. Имах едно, купувано за проект в Е36 и макар, че е в мили го монтирах за проба:
Изображение
Оказа се, че има само една колона липсващи пиксели и е в пъти по-добре от моето. Лесно го препрограмирах за моята кола и си карах с него в продължение на една седмица, докато не ми попадна това:
Изображение
също е в мили, но това изобщо не ми пречи. След монтажа в колата не изглежда зле:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Съжалявам за качеството на снимките, но телефонът толкова може.
Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото, но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:51, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Едно ново начало

Мнение от Bavarcho » 30 Авг 2015, 16:59

Добре дошъл в раздела! Честита да ти е 39-ката, да те случа много ;)
Чакам с нетърпение проектите които ще се случат по нея, ако съдим по темата за 36-цата ни очакват доста :twisted:
Как се надявам и аз на едно такова табло :smoke: Надявам се да напишеш подробно как става играта с температурата на маслото :)
Ако си още с този волан се чудя как караш, седи много зле в Е39 (в Е36 си е на място) :|
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3925
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Едно ново начало

Мнение от zAcK » 30 Авг 2015, 18:49

stony1 написа:Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото,
но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.


Това ще очаквам да го покажеш с най-голямо нетърпение :bchug: И се радвам, че ще има подобна тема в Е39.
Като един ненормален фен, със сигруност ще се надъхам да сменя още доста неща по кошницата :mhihi: :ok:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 30 Авг 2015, 19:54

Направил съм малък пропуск, като не съм отбелязал, че смених волана още на третия ден. Трилъчевият продадох веднага след подмяната му с този:
ИзображениеИзображение
Веднага, да не казвам едновременно с волана, смених и оригиналния касетофон на Philis с едно CD53 на Alpine:
Изображение
Това ще остане така поне още месец, докато подготвя стойките за навигацията и окабеляването за Hi-Fi пакета.
В петък взех и стойката за актуатора на темпомата:
Изображение
Щях да забравя, смених и подлакътника с такъв, който има телефон. На една от снимките се вижда в единия ъгъл. Докато си карах така ме осени идеята да съвместя подлакътник, който се отваря и плъзга едновременно с подлакътник с телефон, който се плъзга. Така ще може да се ползва пространството под подлакътника, както и функцията с приплъзване и телефона. Дори си мисля, че един Bluetooth модул и подлакътник с бутон за свързване, ще е най-доброто решение.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:53, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 13.04.2014
Местоположение: Варна / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack

Re: Едно ново начало

Мнение от ivailo0 » 30 Авг 2015, 20:36

Евалла колега, с интерес ще следим проекта, току виж почерпили идеи :) .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Едно ново начало

Мнение от ares2 » 31 Авг 2015, 1:14

Изплува в раздела :)
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Едно ново начало

Мнение от Ilko Ivanov » 31 Авг 2015, 7:24

С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 31 Авг 2015, 8:11

Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.


Радвам, се че сте го правили, евала :yes: , но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.

Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3327
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Едно ново начало

Мнение от spacepl » 31 Авг 2015, 8:15

Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.


Няма датчик за t на маслото при него. Не знам дали с правилните съпротивления не може да се ползва t на антифриза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Едно ново начало

Мнение от georgi_1986 » 31 Авг 2015, 8:26

Ако се сложи друго тяло на масления филтър от по-новите с датчик за температура няма ли да е по-лесно? Тъкмо ще се ревизира един проблемен възел на двигателя

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3925
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Едно ново начало

Мнение от zAcK » 31 Авг 2015, 8:37

Дано да успееш да го направиш :bchug: Това сигурно си го чел. Пише, че е подкарвано на 525iT с доработки :ok:

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2155153-State-of-the-mod-M5-cluster-gt-540-(yes-I-ve-read-the-old-threads)
Последна промяна zAcK на 31 Авг 2015, 9:04, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Едно ново начало

Мнение от b00st » 31 Авг 2015, 8:56

Честито и успех. Пешо е напред с материала, така че тия датчици току виж заработили :D

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Едно ново начало

Мнение от Ilko Ivanov » 31 Авг 2015, 9:43

stony1 написа:
Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.


Радвам, се че сте го правили, евала :yes: , но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.

Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.

Температурата на маслото идва до таблото ЕДИНСТВЕНО И САМО по CAN шина от моторния комп.
Дори и да сложиш датчик за температурата,няма как моторния комп да превърне тази информация в CAN съобщение.....
Успяхме да го подкараме точно на колата на колегата ZACK ,но наляхме принудително на моторния комп софт от Х5 4.6IS.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Едно ново начало

Мнение от stony1 » 31 Авг 2015, 11:02

Ilko Ivanov написа:
stony1 написа:
Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.


Радвам, се че сте го правили, евала :yes: , но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.

Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.

Температурата на маслото идва до таблото ЕДИНСТВЕНО И САМО по CAN шина от моторния комп.
Дори и да сложиш датчик за температурата,няма как моторния комп да превърне тази информация в CAN съобщение.....
Успяхме да го подкараме точно на колата на колегата ZACK ,но наляхме принудително на моторния комп софт от Х5 4.6IS.


Напълно съм наясно с това как и по каква шина се обменя информацията между IKE и DME. Това, че е по Can изобщо не ме притеснява. Както се казва "Безплатен обяд няма", но идеята за една обща информационна шина дава в пъти повече възможности, отколкото лудото аналогово окабеляване и проектиране на модули с n-брой релета.
Относно термодатчика за маслото - разбира се, че със стоковия няма да се получи и ще трябва ъпгрейд.
Относно флашването на DME - хората дава пари за "чипосване", аз пък реших да се захвана с ъпгрейд, който поне според мен е по-полезен и съм наясно с предизвикателствата.

Нека обобщя - започнах темата с идеята да помогна на колегите с информация по техните текущи и бъдещи проекти, както направих в Е36 подфорума. Също и да събера колкото се може повече систематизирана информация в една тема. За съжаление в нашия форум доста реализирани проекти остават несподелени или липсва детайлна информация относно тяхната реализация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Едно ново начало

Мнение от Dream_BMW » 31 Авг 2015, 17:09

Ако английските показания на таблото те дразнят ето първия вариант който ми попадна в немския Ибей.
http://www.ebay.de/itm/BMW-Tachoscheibe ... 3cfccedc8b

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook